Hyi! Mies laittoi paahtoleivän päälle voita sekä mansikkahilloa!!! :-X
Sanoi vielä että hyvää on. O_o
Voin ymmärtäisin mutta että vielä hilloa. Hillo kuuluu mun mielestä pullan päälle tai jätskin kanssa. Siis yleensä makean kanssa syötäväksi.
Mitä puolisosi ruokayhdistelmiä sinä et ymmärrä?
Kommentit (70)
Ulkomailla on useasti hostelli-/hotelliaamiaisella tarjolla paahtoleipää ja erilaisia hillo- tai marmeladinappeja. Tai suklaalevitettä tms. Itselle ainakin ihan tuttu yhdistelmä :)
Oonko sun mies etelämaalaista sukua? Siellä syödään ja idässä myös.
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 22:02"][quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 21:57"]Toi on ihan perinteinen English breakfast, jota tarjoillaan joka ikisessä lomahotellissakin... Ap ei taida olla kotikyläänsä kauemmas koskaan matkustanut.
[/quote]
Monissa hotelleissa oon ollu, mutta jokaisessa on ollu hillot, voit ja leivät erikseen. Miten siellä on muka voinut tietää, että joku hillo kuuluu just leivän päälle?
Ap
[/quote]
Niin ja hillot on ollu puuron ja maustamattoman jogurtin vieressä samassa pöydässä. Leivät ja margariinit erikseen. Ap
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 22:05"]Oonko sun mies etelämaalaista sukua? Siellä syödään ja idässä myös.
[/quote]
Ihan suomalainen on. Sukua kyllä Englannissa. Se ehkä selittääkin. Ap
Tanskalaiset laittaa ohuita suklaalevyjä leivän päälle
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 21:56"]
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 21:55"]
Joulupiparin päällä kinkkua. No yök!!
[/quote]
Siihen piparin päälle laitetaan aurajuustoa, ja on muuten hyvää.
[/quote]
Piparin päälle voi laittaa vaikka kermavaahtoa tai suklaata. Se on sitten mukava nuolla pois
Just söin paahtoleipää, oivariinia ja hunajaa, nam. Hillokin menettelee tai marmeladi. Minä myös tykkään juustosta hillon kanssa. Juurikin aiemmin mainittu viikunahillo ja manchego-juusto tai brie ja omenahillo, nam nam :)
Eihän tuo nyt vielä mitään. Minun mieheni levittää paahdetun paahtiksen päälle joka aamu paksun kerroksen Paulalehmävanukasta!
On Paula-lehmä cool, se voittaa kaikki muuuuuut.
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 22:10"]
Eihän tuo nyt vielä mitään. Minun mieheni levittää paahdetun paahtiksen päälle joka aamu paksun kerroksen Paulalehmävanukasta!
[/quote]
Tää on jo vähän oksettavaa kyllä.
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 22:06"]
Tanskalaiset laittaa ohuita suklaalevyjä leivän päälle
[/quote]
Joo, ja jossain sveitsissä kans patongin väliin suklaata.
Kokeilkaa muuten paahtoleivän päälle voita ja sokeri-kanelisekoitusta, jos on mieltymystä makeaan leivän päällä :) Itselle leipä-voi-vadelmahillo on yksi ihan parhaista yhdistelmistä. Kaikki, mikä menee croissantien kanssa kelpaa myös leivän päälle täällä :D
Ite syön suolakurkkuja ja jäätelöä, ja paistettua kalaa suklaakastikkeessa. T. mies.
Mäkin olin ensin että yök, mutta kokeilin kuitenkin Englannissa appelsiinimarmeladia paahtikseb päälle. Se oli hyvää, ja niihin tuli jossakin vaiheessa ihan himo!
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 21:52"]
Sanoi vielä että hyvää on. O_o Voin ymmärtäisin mutta että vielä hilloa. Hillo kuuluu mun mielestä pullan päälle tai jätskin kanssa. Siis yleensä makean kanssa syötäväksi. Mitä puolisosi ruokayhdistelmiä sinä et ymmärrä?
Jollain ulkomaanreissulla (jossain päin Kaakkois-Aasiaa) törmäsin paikallisessa pikaruokalaketjussa jälkiruokaan, joka oli siis jäätelöä, jonka päällä oli iso satsi juustoraastetta. Yh. Ennakkoluulottomana halusin maistaa, mutta ei se hyvää ollut. Ehkä yhdistelmän toimivuus on tottumiskysymys.
Paahtoleipä+voi+hillo/marmeladi on toki ihan yleinen herkku, mutta itse en tykkää makeasta leivän päällä. Toisaalta taas köyhien ritareiden teossa käytän aina ranskanleipää (voissa paistettu, päälle sokeria ja muita täytteitä) ja silloin suolan ja makean yhdistelmä kyllä maistuu :D
Anteeksi, mutta miten pussi päässä pitää elää, ettei tiedä että melkein kaikkialla, missä syödään aamupalaksi paahtoleipiä, laitetaan myös hilloa päälle? Ja miksi hilloa pitäisi laittaa pullan päälle, kun se on jo valmiiksi makea? Juju on just siinä suolaisen ja makean yhdistelmässä. Siksi se voikin maistuu niin hyvältä sen hillon alla.
Mun ihan suosikki on tuoreet mansikat leivän päällä! Tuore vehnäsämpylä tai -leipä (paahtiskin käy), paksusti esim. philadelphia tuorejuustoa (voikin toimii, mutta ohuesti) ja päälle puolikkaita mansikoita. Tosi hyvää! Eikä lisättyä sokeria, niin kuin hillossa.
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 22:38"]
Anteeksi, mutta miten pussi päässä pitää elää, ettei tiedä että melkein kaikkialla, missä syödään aamupalaksi paahtoleipiä, laitetaan myös hilloa päälle? Ja miksi hilloa pitäisi laittaa pullan päälle, kun se on jo valmiiksi makea? Juju on just siinä suolaisen ja makean yhdistelmässä. Siksi se voikin maistuu niin hyvältä sen hillon alla.
Mun ihan suosikki on tuoreet mansikat leivän päällä! Tuore vehnäsämpylä tai -leipä (paahtiskin käy), paksusti esim. philadelphia tuorejuustoa (voikin toimii, mutta ohuesti) ja päälle puolikkaita mansikoita. Tosi hyvää! Eikä lisättyä sokeria, niin kuin hillossa.
[/quote]
Mitä jos ne mansikat olis kokonaisia? Tai viipaleina? Sit se olis salee pahaa.
paahtoleipää, voita ja appelsiinimarmeladia - on herkkua.