Minkälaisia tunteita kotikoulu herättää?
Mitä mieltä olet kotikoulusta? Mitä hyviä ja huonoja puolia siihen liittyy? Perustelethan vastauksesi!
Kommentit (23)
Kotikouluun päätyvä vanhempi on lähes aina mielenterveysongelmainen, joka kuvittelee, että lapsen ongelmat katoavat, kun hänet eristetään ikätovereistaan. Käytännössä lapsi jää erakoitumaan kotiin eikä sitä kouluakaan jakseta käydä. Olen ammatiltani sosiaalityöntekijä.
Vierailija kirjoitti:
Olen ekonomi, ja puhun 5 kieltä. Mieheni on diplomi-insinööri, hänkin kielitaitoinen, ja erittäin fiksu ja sen lisäksi käsistään kätevä niin että oikeastaan kaikki kodin korjaus- tai muutostyöt tekee itse. Koskaan en kuvittelisi kuitenkaan kummankaan meidän olevan kyvykäs kotikouluun! Suomessa on korkea koulutus kaikilla opettajilla, enkä ikinä edes haaveilisi meidän olevan samaa tasoa lastemme opettajina, kuin ammattiinsa opiskelleet OPETTAJAT.
Voi voi, koulutus voi olla opettajalla korkea mut käytännössä voi olla täysin kädetön lasten parissa, opettaja.
Vierailija kirjoitti:
Kotikouluun päätyvä vanhempi on lähes aina mielenterveysongelmainen, joka kuvittelee, että lapsen ongelmat katoavat, kun hänet eristetään ikätovereistaan. Käytännössä lapsi jää erakoitumaan kotiin eikä sitä kouluakaan jakseta käydä. Olen ammatiltani sosiaalityöntekijä.
Saatat olla, heidän suusta pääseekin usein möläytyksiä :))
Ajattelen vanhemmista jotka noin toimivat että ovat lasten asioista kartalla.
ainoa mahdollisuus suojata lapsi mädätykseltä nyky suomessa
Sitä ettei sitä pysty Sari Kenttämaa hoitamaan. Ei pelkän peruskoulun käynyt onnistu siinä.
Ei saa peruskoulun päättötodistusta, jossa on arvosanat. Ei voi hakea yhteishausta kuin harkinnanvaraisesta haussa (eli erityisoppilaiden haussa). Jos ei sitten rahalla osta mahdollisuutta suorittaa erillistä tutkintoa jokaisesta aineesta erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Olen ekonomi, ja puhun 5 kieltä. Mieheni on diplomi-insinööri, hänkin kielitaitoinen, ja erittäin fiksu ja sen lisäksi käsistään kätevä niin että oikeastaan kaikki kodin korjaus- tai muutostyöt tekee itse. Koskaan en kuvittelisi kuitenkaan kummankaan meidän olevan kyvykäs kotikouluun! Suomessa on korkea koulutus kaikilla opettajilla, enkä ikinä edes haaveilisi meidän olevan samaa tasoa lastemme opettajina, kuin ammattiinsa opiskelleet OPETTAJAT.
Älä suurentele asiaa. Vai oletko vain kyvytön typerys?
En suosittele. Töitä täytyisi tehdä ja lapset pitävät kavereista. Muuten tykkään ajatuksesta mutta ei sovellu tähän yhteiskuntaan rakenteellisestikaan.
Pidän sitä henkisenä väkivaltana ja kontrollointina jos lapsella ei ole terveydellistä syytä siihen, että ei voi käydä normaalia koulua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi voi, koulutus voi olla opettajalla korkea mut käytännössä voi olla täysin kädetön lasten parissa, opettaja.
No ei ne opettajan koulutukset mitään hepreaa ole, ihan turhaa arvostusta.
Nykyaikuiset ovat suhteellisen tyhmiä ja se näkyy opetuksen laadussa jo pahasti, ihan alkaen päivähoidosta valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Ammattisi voi arvata jo typerästä vastauksestasi, et liene kovin älykäs yksilö sinäkään.
Pidän erittäin huonona. Lapsi tarvitsee kaverina ja koulu integroi yhteiskuntaan.
Nykyinen koulujärjestelmä on niin sysipas** inkluusioineen ja jättimäisine, luokattomine tiloineen höystettynä ylisuurilla oppilasryhmillä, että en yhtään ihmettele miksi alakouluikäisten lasten vanhemmista osa tähänkin epätoivoissaan päätyy.
Tulee mieleen että vanhemmat haluavat hallita lapsiaan ja pitää heitä kuplassa.
Tuli tästä mieleen semmoinen kirja kuin
Lapset lukkojen takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ne opettajan koulutukset mitään hepreaa ole, ihan turhaa arvostusta.
Nykyaikuiset ovat suhteellisen tyhmiä ja se näkyy opetuksen laadussa jo pahasti, ihan alkaen päivähoidosta valitettavasti.
Tämä on huomattu..
Vierailija kirjoitti:
Tuli tästä mieleen semmoinen kirja kuin
Lapset lukkojen takana.
Tämä kirja kertoo tosi tapahtumista. Tapauksissa lapset otettiin kotikouluun.
Kuinkahan moni kotikouluun ottaja haluaa kontrolloida lasta ja pitää kuplassa. Eristää lasta kavereista.
Äärioikeistolainen, hihhuli, kreationisti, mitä näitä nyt on... lapsiparat.