Tuttu perheenäiti lähti sitten laivalle!
En voi käsittää tälläistä. Onko teidän mielestänne suotavaa, että melko tuore äiti (lapsi 10kk) lähti laivalle sinkku ystävättärensä kanssa luultavasti bilettämään ja ryypiskelemään? Hän on vielä kaikenlisäksi parisuhteessa. Minun vaistoni sanoo että ei tule kauan tuo liitto kestämään. Minua käy isä sääliksi, jätti isän yksin hoitamaan lasta.
Mietin vaan että olis kannattanut tehdä lapset sitten kun siihen on valmis, kun ryyppyvaihe mennyt ohi. Melko nuorikin on, 25v.
Tämä neiti siis miniäni. Ainakin vielä toistaiseksi..
Kommentit (110)
Eikös sen neidin pitäisi olla rouva jos kerran miniäsi on?
Hyväähän se tekee isä-lapsi suhteelle, kun saavat välillä touhuta ihan kahdestaan. Ja äidillekin tekee varmasti hyvää pieni irtiotto arjesta.
Käsittäisitkö, jos tuore isä olisi lähtenyt sinkkukaverinsa kanssa risteilemään ja jättänyt äidin yksin vauvan kanssa?
Pienten lasten äideilläkin on lupa tehdä irti-ottoja arjen pyörityksestä. Piristävää yhdessäoloa ystävien kanssa. Saa keskustella muustakin kuin kakkapyykistä ja vauva-jutuista. Hyvä, että hän saa myös hetken rauhan kyyläävästä anopista.
Kun äiti voi hyvin, voi perhekkin hyvin. Kaikki voittaa. Mikä tässä on ongelma?
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 17:41"]
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 17:38"]
No en todellakaan ole provo. Mutta mielestäni siinä vaiheessa, kun lapsia halutaan ja tehdään, niitä pitäisi myös jaksaa hoitaa eikä juosta tuolla Suomenlahden toisella puolen.
[/quote]
Täytyy nostaa hattua miten kätevästi surffaat netissä ja tsättäät palstalla vaikka sulla täytyy olla ikää ainakin 80 vuotta, asenteesta päätellen.
[/quote]
Kyllä tuomoiset 80:set on paljon lepsumpia. Ovat eläneet sen ajan kun kummallakaan ei ole ollut aikaa olla lasten kanssa. Ovat vain tyytyväisiä kun nykyisin lapsilla on suhde isäänsäkin.
Hienoa että äiti luottaa noin isään. Liian usein näkee sitä että tuore äiti nollaa isän lastenhoitotaidot eikä anna isän tehdä juuri mitään, hössöttää ja puuttuu kaikkeen. Kyllä mieskin osaa lasta hoitaa kun annetaan mahdollisuus. Nostaa miehen itsetuntoa kun huomaa miten hyvin pärjää.
Mä lähdin laivalle kun lapsi oli 4 kk. Ajattele imetykset ja kaikki ja siellä mä vaan bailasin ystävieni kanssa!
Lapsi oli isänsä kanssa pärjännyt hienosti, että uskalsin lähteä vielä useaan otteeseen.
nimim. 22 vuotta yhdessä lasteni isän kanssa
Ap: Se, että sinä ryyppäät itsesi laivalla tärviölle ja nussit siellä vieraita miehiä, ei tarkoita että kaikki tekisivät samoin. Jopa laivalla voi käyttäytyä sivistyneesti vaikka bilettäisikin.
Mies on lapsen isä, joten tottakai hänkin voi olla lapsen kanssa välillä yksin vastuussa.
Sun pitää opettaa pojallesi miten nainen tyydytetään, ettei miniän tartte juosta laivalla hakemassa vierasta kyrpää.
Hah, me lähdettiin anopin kanssa kahestaan laivalle kun vauva oli 5kk:n ikäinen. Mies jäi vauvan kanssa kotiin.
Heh, miten erilalla ap tilanteeseen suhtautuisikaan, jos se olisi se poika joka lähtis laivalle?
Mamman kulta-mussukka on varmasti viettänyt 24/7 äidin ja lapsen kanssa kotona viimeiset 10kk ja edeltävät 9kk myös raskaana olevan vaimon(?) seurana. Ja mikä tuore äiti se nyt enää on, jos lapsikin on kohta vuoden ikäinen?
Lapsen hoitoa ei ole jätetty anopin harteille, joten en ymmärrä mitä valittaa. On perheen sisäinen asia, kuinka usein vanhemmat voivat viettää vapaa-aikaansa yksin, ilman koko perheen seuraa.
Muutama huomio:
-Se että menee laivalle, ei ole sama asia että menee sinne ryyppämään ja bilettämään.
-Jos laivalla vähän alkoholia joisi ja "bilettäisi", se ei kaikille tarkoita ns. perseet olalle juomista, vaan joku saattaa mennä laivalle siksi että siellä on Kaija Koon tmv. keikka ja ehkä siiden tai pari ottaa illlan aikana.
Toisekseen:
-Risteily kestää 24h, tuon ajan vauva pärjää isän kanssa (jos syö puollosta).
-Isä saattaa nähdä kahden keskisen ajan vauvan kanssa hyvänä asiana, miksi säälit häntä? Itse olen kasvanut kahden suht tasa-arvoisen vanhemman perheessä, ja minusta se on erittäin hyvä malli, samaa linja jatkuu nyt kun itse olen vanhempi. Sääliksi käy ne lapset joille isä on etäinen hahmo ja äiti ainoa läheinen vanhempi.
Kolmanneksi:
-Mitä ajatteliset jos se laivalle lähtijä olisikin oma poikasi? Näkisitkö asian samalla avalla; sinne se menee dokaan ja voi miniä rukkaa kun ukko jätti hänet yksin hoitamaan vauvaa... Tuskin se suhde pitkään kestää, ei miniä varmastikkaan jaksaa tuollaista vastuutonta juoppoa ukkoa katsella kovin pitkään...
Oletteko tosissanne? Lapsiraukat! Melkosen on välinpitämättömiä äitejä.
-ap
Onko lapsen isä valittanut siitä, että vaimo lähti laivalle ja hän joutuu hoitamaan omaa lastaan? Vai onko vaan ilkeän anopin tulkintaa, että resukka-mies joutuu olemaan oman lapsensa kanssa eikä selviä siitä?
löytäispä uuden ja veisi lapsen pois mummolta
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 17:53"]Oletteko tosissanne? Lapsiraukat! Melkosen on välinpitämättömiä äitejä.
-ap
[/quote] mites on, saako se sun kultamussukkapoika käydä kavereiden kanssa viihteellä?
Mä olen ollut kerran ulkona kaverin kanssa. Join kaksi! (2!) lasia viiniä ruoan kanssa! Kotona taisin olla kahdeksalta illalla. Vauva oli 4 kk. Kyllä mä olen sitten välinpitämätön äiti... Ja ennen kuin tää provo hyökkää mun kimppuun mainitsen jo nyt etten imetä. Ai niin, sekin tarkoittaa sitä että olen välinpitämätön äiti!
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 17:38"]
No en todellakaan ole provo. Mutta mielestäni siinä vaiheessa, kun lapsia halutaan ja tehdään, niitä pitäisi myös jaksaa hoitaa eikä juosta tuolla Suomenlahden toisella puolen.
[/quote]
Mutta annas olla jos minijä löisi miehen liikut kiinni, niin sitten itkisit täällä, kun poika ei koskaan pääse omien kavereidensa kanssa minnekään.
Nyt kuitenkin eletään 2010-lukua ja maailma on muuttunut, onneksi. Myös äiti saa välillä olla jotain muuta kuin äiti.