Minkälaiset naiset/vaimot sietävät pettämistä??
Mua kiinnostaisi nyt tietää, minkälaiset ja mistä syistä naiset ja erityisesti vaimot sietävät pettäviä miehiä? Jopa vuosikausia annetaan anteeksi ja uusia mahdollisuuksia, vaikka miehellä saattaa olla jatkuvasti toisia naisia. Ihan vilpittömästi haluaisin kuulla uskottomia miehiään sietävien naisten perusteluja sille, miksi eivät heitä äijäänsä ulos ja laita ulkoruokintaan.
Tapasin nimittäin netissä vähän vanhemman miehen, jota tapailin muutamia kertoja. Vähän ajan päästä kävi ilmi, että mies olikin naimisissa (kuulemma kylmä kulissiliitto, joopa joo) eikä aikeissakaan erota. Minun lisäkseni ukko tapaili joukkoa muitakin naisia. Vaimo kun oli niin kylmä ja kamala ihminen, että ei suostunut enää seksiä harrastamaan miehensä kanssa, joka ukon mielestä oikeutti toiset naiset. Miehen puheista päättelin, että oli harrastanut samaa touhua aktiivisesti lähes koko avioliiton ajan (yli 30 vuotta) ja joskus jäänyt sivusuhteistaan kiinnikin. Mutta vaimo vaan ei ole heittänyt ukkoa ulos, toisin kuin minä, joka lopetin yhteydenpidon heti, kun kuulin äijän kaksinaamaisuudesta ja pelimiehen taipumuksista. Jäin silti miettimään ja ihmettelemään miehen vaimoa. Eli miten hän on jaksanut sietää ja katsella aviomiehensä uskottomuutta kaikki nämä vuodet, vuosikymmenet? Ei ihme että nainen oli "kylmä ja pihtari", miehen sanojen mukaan. Mikä saa naisen jäämään liittoon ja suostumaan moiseksi ovimatoksi, jonka yli mies kävelee jatkuvasti ja toistuvasti??
Kommentit (152)
Kuulostaa tutulta kuviolta tuo mitä kerroit miehestä, jolla takana yli 30 v. avioliittoa. Tällaisia miehiä on tietysti paljon, mutta koska olen törmännyt vastaavaan mieheen, kysyn alkaako miehen nimi K-kirjaimella? Tapasitko hänet ehkä pk-seudulla, vaikka se ei varsinaisesti ole miehen kotiseutu?
Tuohon mieheen, joka tuli mieleen viestistäsi, liittyy se, että nainen on tiennyt vuosien pettämisestä. Miehellä hyvät tulot ja naisellakin keskitasoa paremmat. Minulle tuli heistä kuva, että kulissien säilyttäminen oli tosi tärkeää. He tekivät yhdessä ulkomaanmatkoja joka vuosi useitakin, harrastivat yhdessä monipuolisesti kulttuuria jne.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 15:51"]
Epävarmat?
Tunnen yhden vasta parikymppisen naisen, jolla on lapsikin jo tämän petturin kanssa. Kai jotkut naiset jopa nauttivat siitä, että ovat naimisissa miehen kanssa "jota muut haluavat". Luulevat olevansa erityisiä kun mies palaa takaisin heidän luo reissuiltaan. Eivät siis jotenkin osaa nähdä kuinka säälittäviä ja oman arvonsa kadottaneita itse ovat.
[/quote]
Näin.
Minä. Akateeminen, hyväpalkkainen, miellyttävän näköinen, kahden lapsen äiti, alle 40 v. Olen elämässäni kuitenkin kokenut jo niin paljon että uskottomuus on loppupisteitä jaettaessa pieni synti. Tiedot siitä että 1.mieheni rakastaa minua 2.En ole taloudellisesti kenestäkään riippuvainen 3. Olen fyysisesti hyvässä kunnossa ovat tärkeitä sillä tiellä ettei katkeroidu tai joudu tekemään pakkovalintoja. Väitän, että pettämisen jälkeen miehensä yhä hyväksyvät vaimot ovat kaikkea muuta kuin kynnysmattoja. Ja kyseessä ole kulissi vaan meidän ja lastemme elämä.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 16:09"]
Minä. Akateeminen, hyväpalkkainen, miellyttävän näköinen, kahden lapsen äiti, alle 40 v. Olen elämässäni kuitenkin kokenut jo niin paljon että uskottomuus on loppupisteitä jaettaessa pieni synti. Tiedot siitä että 1.mieheni rakastaa minua 2.En ole taloudellisesti kenestäkään riippuvainen 3. Olen fyysisesti hyvässä kunnossa ovat tärkeitä sillä tiellä ettei katkeroidu tai joudu tekemään pakkovalintoja. Väitän, että pettämisen jälkeen miehensä yhä hyväksyvät vaimot ovat kaikkea muuta kuin kynnysmattoja. Ja kyseessä ole kulissi vaan meidän ja lastemme elämä.
[/quote]
Väitän ettet ole henkisesti ihan kunnossa kuitenkaan :(
Pettäminen ei ole seksiä. Pettäminen on syvällistä toisen ihmisen hyväksikäyttöä, ja sinä alistut siihen.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 16:12"]
[/quote]
Pettäminen ei ole seksiä. Pettäminen on syvällistä toisen ihmisen hyväksikäyttöä, ja sinä alistut siihen.
[/quote]
En ole tuon kirjoittaja enkä edes itse petä enkä tietääkseni tule petetyksi, mutta itse en pidä pettämistä noin vakavana. Tai se miten vakavaa se on riippuu omasta ajattelun viitekehyksestä, joka on eri ihmisillä erilainen.
Esim. jos pitää ehdottomana parisuhteeseen kuuluvana asiana uskollisuutta ja seksiä lähes pyhänä asiana joka kuuluu vain parin välille, toki pettäminen on vakava asia. Mutta erilaisia ajattelun lähtökohtiakin on. Jopa sellaisia, joissa molemmat hyväksyy suhteet muiden kanssa. Ja sellaisia, joissa toinen nyt ei välttämättä hyväksy mutta ei ota noin vakavastikaan että se jotain valtavaa hyväksikäyttöä olisi ja sen hyväksyminen alistumista. Sitä voi vaikka ajatlela, että vähän on ärsyttävää että tuo ukko on tuollaiinen häntäheikki mutta loppujen lopuksi ne on vain panoja, ei niillä niin merkitystä lopulta.
Samaa voi sanoa myös miehistä. Siis jos on parisuhteessa, missä nainen pettää. Jotkut pelkää yksinjäämistä, ja sitä miten se vaikuttaa talouteen ja jo hankittuun omaistuuteen jne. Ehkä siinä ajan kanssa vain jotenkin "sokeutuu", eikä osaa enää ajatella itsensä parasta.. Ja myöntää että yksin olisi parempi, ja aina on toivoa löytää uusi kumppani?
Tuttava pariskunnan nainen pettää miestä, jäänyt pari kertaa kiinnikin. Mutta mies ei tee asialle mitään, heillä on yksi alle kouluikäinen lapsi. Nainen on se, joka käy aina baareissa yms, kun mies jää hoitamaan lasta kotiin. En tiedä onko tässä parisuhteessa nainen antanut ymmärtää, että jos parisuhde loppuu, ei mies saa nähdä enää lasta. :( Tämä lapsi kun on ainut yhdistävä tekijä, ja lapsi on isälle kaikki kaikessa. Surullista sivusta seurattavaa.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 16:21"]
[/quote]
[/quote]
En ole tuon kirjoittaja enkä edes itse petä enkä tietääkseni tule petetyksi, mutta itse en pidä pettämistä noin vakavana. Tai se miten vakavaa se on riippuu omasta ajattelun viitekehyksestä, joka on eri ihmisillä erilainen.
Esim. jos pitää ehdottomana parisuhteeseen kuuluvana asiana uskollisuutta ja seksiä lähes pyhänä asiana joka kuuluu vain parin välille, toki pettäminen on vakava asia. Mutta erilaisia ajattelun lähtökohtiakin on. Jopa sellaisia, joissa molemmat hyväksyy suhteet muiden kanssa. Ja sellaisia, joissa toinen nyt ei välttämättä hyväksy mutta ei ota noin vakavastikaan että se jotain valtavaa hyväksikäyttöä olisi ja sen hyväksyminen alistumista. Sitä voi vaikka ajatlela, että vähän on ärsyttävää että tuo ukko on tuollaiinen häntäheikki mutta loppujen lopuksi ne on vain panoja, ei niillä niin merkitystä lopulta.
[/quote]
Entä jos mies huijaa vieraan naisen suhteeseen kanssaan? Onko sekin ihan ok sinun mielestäsi? Naisen omaa tyhmyyttä tyyliin??
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 16:21"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Jos molemmat hyväksyvät ulkopuoliset suhteet kyseessä on avoin suhde. Tämähän on tasa-arvoista ja kunnioittavaa, sillä puolisot kertovat avoimesti asioista ja ovat yhdessä ilman salaisuuksia.
Pettäminen ei ole avointa. Se on tuhoavaa. Se on aina yksipuolista. Kyse ei koskaan ole seksistä, vaan narsistisesta vallankäytöstä, jossa keskiössä on pettäjän ego.
En todellakaan tiedä tai ymmärrä. Minulle avioliitto olisi finaalissa sillä hetkellä, kun petos tulisi ilmi. Se olisi pahin mahdollinen loukkaus, jonka tiedän. Ehkä nämä naiset ovat taloudellisesti miehistään riippuvaisia, heillä on huono itsetunto tai jotain muuta vastaavaa.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 16:25"]
Pettäminen ei ole avointa. Se on tuhoavaa. Se on aina yksipuolista. Kyse ei koskaan ole seksistä, vaan narsistisesta vallankäytöstä, jossa keskiössä on pettäjän ego.
[/quote]
Minä olen nuorempana pettänyt ja olen eri mieltä. Ei siinä mitään vallankäyttöä ollut. Seksuaalista himoa ja jonkinlaista mahdollisuuksien menettämisen pelkoa kyllä.
Realistit? Minä olen 41-vuotias kolmen lapsen äiti ja vuosia ollut naimisissa. En ole miehestäni taloudellisesti riippuvainen ja itsetuntoakin löytyy mielestäni. En ole yhtään vakuuttunut, että jättäisin mieheni pettämisen takia. Jos kyse olisi yksi hairahdus, niin miksi heittäisin monen vuoden hyvän avioliiton hukkaan? Eihän se helppoa olisi, mutta varmasti taistelisin liiton pelastumisen puolesta, jos mies vielä haluaisi jatkaa ja katuisi tekoaan. Meillä on lapset ja perhe, kaikki mokaavat joskus.
Tietenkin olosuhteet vaikuttaisivat myös. Jos miehellä olisi vuosia kestänyt suhde tai toinen nainen olisi sukulaiseni tai hyvä ystäväni, olisi tilanne varmasti sellainen jota ei voi korjata. Mutta jos pettäminen olisi yhdenillan juttu jonkun ventovieraan kanssa, niin so what. Kyllä siitä yli pääsisi.
Ja itse en ole siis ikinä pettänyt, että ei ole oma lehmä ojassa.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 16:38"]
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 16:25"]
[/quote]
Minä olen nuorempana pettänyt ja olen eri mieltä. Ei siinä mitään vallankäyttöä ollut. Seksuaalista himoa ja jonkinlaista mahdollisuuksien menettämisen pelkoa kyllä.
[/quote]
Nuorempana? Eli et alun perinkään ollut sitoutunut tai tosissaan seurustelusuhteessa. Hieman eri asia...
Miksi se kulissi on niin tärkeä? Yhden pettämisen vielä sietäisin ja antaisin anteeksi, mutta jos mies olisi uskoton vuosikymmeniä, kuinka sitä jaksaisi ja voisi katsoa läpi sormien? Mikään kulissi tao omaisuus ei voi olla niin tärkeä, että se oikeuttaisi vuosikymmenien huonon kohtelun, vai onko?
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 15:54"]
Kuulostaa tutulta kuviolta tuo mitä kerroit miehestä, jolla takana yli 30 v. avioliittoa. Tällaisia miehiä on tietysti paljon, mutta koska olen törmännyt vastaavaan mieheen, kysyn alkaako miehen nimi K-kirjaimella? Tapasitko hänet ehkä pk-seudulla, vaikka se ei varsinaisesti ole miehen kotiseutu?
Tuohon mieheen, joka tuli mieleen viestistäsi, liittyy se, että nainen on tiennyt vuosien pettämisestä. Miehellä hyvät tulot ja naisellakin keskitasoa paremmat. Minulle tuli heistä kuva, että kulissien säilyttäminen oli tosi tärkeää. He tekivät yhdessä ulkomaanmatkoja joka vuosi useitakin, harrastivat yhdessä monipuolisesti kulttuuria jne.
[/quote]
En usko että on mies, tämä hyypiö asuu Etelä-Pohjanmaalla, nimik. A.J.K.
Ensin ajattelin, että mies yrittää jotenkin epätoivoisesti todistella itselleen, että on vielä macho ja haluttava (ikää reilusti yli 50v.) ja siksi halusi sivusuhteen nuoremman naisen kanssa, mutta kun selvisi, että mies pyöritti montaa naista yhtä aikaa ja oli tehnyt sitä koko avioliittonsa ajan, alkoi oksettaa koko äijä! Kuinka kusipäinen ihminen voi olla, että kohtelee noin itse valitsemaansa vaimoa ja lastensa äitiä?? Ja kuinka ihmeesse vaimo on sietänyt miehen käytöstä vuosikaudet! En vaan käsitä.... Ei ihme että makuuhuoneessa kotona on jäätävä tunnelma.
t. Ap
Siis SAMA mies.... Hitsin mobiili!
T. Ap
Se vituttaa eniten, että nämä petturiäijät valehtelevat/eivät kerro vaimostaan! Eli koska kotona on tyhmä pikkurouva, niin kohdellaan muitakin naisia huonosti. Hyi helvetti!
Entisajan naiset hyväksyivät hiljaa petturimiestensä touhuja eivätkä korvaansa lotkauttaneet. Nämä kaikki Kekkosen aikaiset ja sitä vanhemmat sukupolvet. Mitä korkeammassa asemassa oleva mies, sitä normaalimpaa oli, että naisia oli joka lähtöön ja vaimot hiljaa sietivät.
Tänä päivänä oletan, että sietokykyisimpiä on rikkaissa naimisissa olevat, jotka ovat taloudellisesti todella riippuvaisia miehistään. Ja sitten toiset ovat henkisesti riippuvaiset, esim. narsistien tai muiden kusipäiden puolisot, jotka ovat niin alistettuja, etteivät uskalla lähteä eivätkä yksinkertaisesti kykene siihen.
No ehkä kaikki ei koe sen asian takia itseään ovimatoksi jonka yli mies käveleee jatkuvasti ja toistuvasti...
Itsekin olin vuosia suhteessa jossa mies petti. Omassa tapauksessani syy sietämiseen oli se että miehen pettämiskäytöksen aiheutti sairaus (bipolaarinen mielialahäiriö) ja tiesin ettei hän oikein voi sille mitään jos mania iskee päälle. Oli myös toivoa että joskus löytyisi lääkitys joka saisi käytöksen rauhoittumaan. Se mikä oli jännää, että ei se pettäminen jonkun ajan päästä edes tuntunut missään. Kun ukko masennuksen tullen tunnusti irstailujaan, ei minua tunneperäisesti heilauttanut yhtään, lähinnä ajatus oli että minun petiini et tule ennen kuin olet käynyt sukupuolitautitesteissä (ei ikinä muistanut kumia maniapäissään).
Minulla on myös tuttu, joka sietää miehensä pettämistä siksi, että hän katsoo että hyödyt voittaa haitat. Tämä mies on hyvin varakas ja komea, sellainen jota tuttavani ei uskonut koskaan saavansa. Hän on päässyt miehen myötä kiinni luksuselämään, asuvat Italiassa nykyisin, matkustelevat, jne. Hänen mielestään on ihan ok hinta siitä, että mies sitten välillä huvittelee nuorempienkin naikkosten kanssa.