Menikö työttömyysetuuden lapsikorotuksen poistaminen läpi?
Kommentit (19)
Toivottavasti meni. Ei työssäkäyvätkään saa mitään lapsikorotusta palkkaan.
Toivottavasti lähtee. Turha tehdä lapsia jollei ole suunnitelmaa miten niitä elättää.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti menee läpi. Monessa etuudessa on joku lapsikorotus ja kun perhe saa monia etuuksia, korotuksia on ihan liikaa. Ei palkkaakaan makseta lapsiluvun mukaan. Verotuksessa vähennykset kai molemmilla.
Jaa no itse en saa mitään muuta kuin työmarkkinatuen. Vähän eri asia oli se palkka 2000€ nettona versus työmarkkinatuki ilman lapsikorotusta. Nyt ei sitten pysty osallistumaan mihinkään senkään vertaa kuin aiemmin. Menisin heti töihin jos olisin työkykyinen.
Itselleni se lapsikorotus on ollut hyvä, koska lapsikorotuksen ja suojaosan kanssa osa-aikatyö kannattaa. Toimeentulotukea ei ole aina joutunut hakemaan. Minulla on monta sairautta. Jos lapsikorotus ja suojaosan poistuu, on oltava toimeentulotuella ja silloin työnteko on plus miinus nolla.
Monella työttömällä nykyisellään lapsikorotus vain vähentää toimeentulotuen määrää, joten tuen saaminen ei vähene, se vaan siirtyy.
sompanssilaumaan tämä osuu kyllä. Valitettavasti taitaa olla myös pieni ryhmä osatyökykyisiä joihin kanssa valitettavasti osuu myös. Karu fakta että me ollaan pieni kansa, ja vähän töissäkäyviä ja iso julkinen hallinto, ja rahaa ei vaan riitä joka paikkaan. En pahastu että karsitaan, vaikka osuu minuun myös.
Lopeta loisiminen muiden rahoilla ja MENE TÖIHIN
Vierailija kirjoitti:
Työssäkäyvät saavat olla aika paljon sairauslomilla lasten takia. Palkallisesta. Ja turha muuta väittää.
T. 3 lapsen isä, töissä käyvä.
Vierailija kirjoitti:
Joo, olen yrittäjä, fyssari, saisinko hinnoitella työni lapsilukuni mukaan?
Puhutaanko hetki 4päiväisestä työviikosta, laiskottelen perjantain mutta lisään 20% hintoini ma-to että on varaa sluipailla perjantaisin?
Korona-aika osui kyllä taloudellisti ja köyhäily tuli tutuksi, silti toivon että yhteiset rahat käytetään tarkkaan.
Mitäs luulet? Ei tietenkään mene! Mutta sen sijaan leikataan lapsettomilta homoseksuasleilta yksin eläviltä.
Vierailija kirjoitti:
Itselleni se lapsikorotus on ollut hyvä, koska lapsikorotuksen ja suojaosan kanssa osa-aikatyö kannattaa. Toimeentulotukea ei ole aina joutunut hakemaan. Minulla on monta sairautta. Jos lapsikorotus ja suojaosan poistuu, on oltava toimeentulotuella ja silloin työnteko on plus miinus nolla.
Monella työttömällä nykyisellään lapsikorotus vain vähentää toimeentulotuen määrää, joten tuen saaminen ei vähene, se vaan siirtyy.
Tässä unohdetaan aina ne taloudet, joissa toinen puoliso on töissä ja toinen työtön. Ei kaikki kuulu liittoon, joten sitten saavat työmarkkinatukea. Jos tuesta lähtee yhtäkkiä 1/4 pois (perus työmarkkinatuki on n. 37e/pv ja lapsikorotus reilut 7e/pv), niin siinä tulee todella iso pudotus sille työttömälle osapuolelle. Ei se työssäkäyvä välttämättä kykene elättämään palkallaan koko perhettä, eikä se työtön puoliso saa muita tukia sen työssäkäyvän takia, joten siksi tuo lapsikorotuksen poisto on todella törkeää vähävaraisten kyykyttämistä.
Tälläkin palstalla kaikki aina olettaa, että työtön saa toimeentulotukea, mutta kun ei sitä välttämättä saa jos perheessä on joku muu hankkimassa tuloja, mutta ei läheskään kaikilla ole niin rikasta puolisoa että se elättäisi yksinään perheen ja edelleen se työtön puoliso ei välttämättä ole ollut työtön lapsia hankkiessa. Veljelläkin oli vakityöpaikka, joka meni konkkaan. Nyt on työtön ja täällä on töitä todella nihkeästi, mutta puolisonsa sai just oman vakityön, niin ei muuttokaan (ainakaan yli 50km päähän) tule kuuloon.
Jos puolisoltani loppuisi työt, eikä saisi lapsikorotusta työttömyysetuuteen, niin ei se maksaisi millään edes omia kulujaan, puhumattakaan lasten elättämisestä enkä itse saa niin paljon palkkaa, että puolisoa olisi vara elättää. Joutuisi muuttamaan erilleen ja miehestä tulisi täysin tukielätti, jos/kun ei uusia töitä niin helposti saa.
Itsellä on sellainen työpaikka, että nämä hallituksen muutokset vain pitää huolta siitä, ettei omat työt lopu ja sitäkin kautta tulee ymmärrystä siihen, miten paljon heikennyksiä tulee juuri niille, jotka tarvitsisivat helpotuksia tuloihinsa. Kohta meillä on vielä suurempi työvoimapula, kun kukaan ei tee osa-aikatöitä, koska niiden tekemisestä ei jää voitolle suojaosan poistamisen takia. Yritykset menee konkkaan ja kohta ei ole työpaikkojakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhutaanko hetki 4päiväisestä työviikosta, laiskottelen perjantain mutta lisään 20% hintoini ma-to että on varaa sluipailla perjantaisin?
Korona-aika osui kyllä taloudellisti ja köyhäily tuli tutuksi, silti toivon että yhteiset rahat käytetään tarkkaan.
Sun mielestä on siis parempi ansaita tonni ja tehdä 150 työtuntia kuin ansaita tonni ja tehdä kaksi tuntia töitä ja vielä vöität, että jälkimmäinen tuhoaa Suomen talouden, vaikka molemmissa on sama kuukausipalkka tonni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä unohdetaan aina ne taloudet, joissa toinen puoliso on töissä ja toinen työtön. Ei kaikki kuulu liittoon, joten sitten saavat työmarkkinatukea. Jos tuesta lähtee yhtäkkiä 1/4 pois (perus työmarkkinatuki on n. 37e/pv ja lapsikorotus reilut 7e/pv), niin siinä tulee todella iso pudotus sille työttömälle osapuolelle. Ei se työssäkäyvä välttämättä kykene elättämään palkallaan koko perhettä, eikä se työtön puoliso saa muita tukia sen ty
Joo ymmärrän pointin, mutta silti, tänä on vain väliaikainen tilanne, kyllä sen kestää, vaikka se ei todellakaan ole kivaa.
Mietippäs yrittäjiä, miten ne selviää tälläisistä tilanteista? Ei tämä onneksi ole kuin ohimenevä tilanne elämässä, eikä suinkaan pysyvä.
Vierailija kirjoitti:
Lopeta loisiminen muiden rahoilla ja MENE TÖIHIN
Vuosisadan vitsi tämä "Mene töihin" hokema. Ei nykyajan Jonnet tai Veetit taida ymmärtää miten työelämä tänä päivänä toimii..
Vierailija kirjoitti:
Mitäs luulet? Ei tietenkään mene! Mutta sen sijaan leikataan lapsettomilta homoseksuasleilta yksin eläviltä.
Noita etuukisa leikataan vaan 3% ihmisiltä. Jos saat työkkärirahaa ja asut vuokralla, niin sun rahoihin ei kosketa. Jos omistat asunnin jne, niin kuulut siihen 3% keneltä leikataan tukia. Täällä on jo viikkoja ihmset huutanut, kun leikataan sitä ja tätä. Ei perus työttömältä lreikata yhtään mitää jos ei omista asuntoa jne. Normaalin kelalapun täyttäjän elämä jatkuu niinku ennenkin tukien muodossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun mielestä on siis parempi ansaita tonni ja tehdä 150 työtuntia kuin ansaita tonni ja tehdä kaksi tuntia töitä ja vielä vöität, että jälkimmäinen tuhoaa Suomen talouden, vaikka molemmissa on sama kuukausipalkka tonni.
Olen yrittäjä, ja siinä kohtaa kun on työpaikkoja jotka tarjoaa täyden palkan neljän päivän työstä, en ole enää yrittäjä, lopetan siinä kohtaa. tää oli mun pointti pikemminkin. hienoa jos on yrityksiä joilla on varaa tälläiseen, yksinyrittäjällä ei ole.
Huomio te, jotka harrastatte vihapuhetta työttömistä! Miettikää miten käy jos/kun itse päädytte työttömiksi. Sekin päivä saattaa tulla. Silloin ette enää ilku lähimmäisillenne, jotka joutuneet työttömiksi ja yrittävät nyt pärjätä kiristyneessä tilanteessa entistä pienemmillä apurahoilla. Suurin osa työttömistä olleet töissä ja maksaneet veroja ja sossumaksuja palkastaan tai muista tuloistaan. Nyt joka hetki putoaa ihmisiä työttömyyteen. Antamalla tukea voidaan avittaa ihmistä uuteen alkuun ja luodaan tunnetta yhteiskunnan välittämisestä omista kansalaisistaan. Itse olen 58 vuotias leski, jolla on kaksi lasta huollettavanani ja kaksi korkeakoulututkintoa plus pitkä työura. Töitä ei ilmeisen ikärasismin takia enää saa.
Miten tämä maa selviää mahdollisen sodan tullessa, kun nyt lietsotaan vihaa omien keskuudessa? Herätkää.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti menee läpi. Monessa etuudessa on joku lapsikorotus ja kun perhe saa monia etuuksia, korotuksia on ihan liikaa. Ei palkkaakaan makseta lapsiluvun mukaan. Verotuksessa vähennykset kai molemmilla.
Itsekin työttömyyskorvauksilla ja saan tuon korotuksen, mutta ymmärrän kyllä että sitä voidaan pitää epäreiluna, enkä todellakaan mieltäni pahoita jos siitä päätetään luopua.
Aivan kaikki menee läpi, jos puolet oppositiosta äänestää tyhjää ja 1/4 ei edes vaivaudu paikalle.