Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pojan likkakaveri vei puolet meidän ostamista tavaroista omille kämpilleen. Taidan käydä hakemassa pois.

Vierailija
11.09.2021 |

Pojalla loppui keväällä lukio ja me muutettiin hänet jo kesällä opiskelupaikkakunnalle, kun löytyi kiva asunto. Siellä ne tyttöystävänsä kanssa laittelivat kotia, kunnes tyttökaveri muutti omaan kämppään täällä meidän paikkakunnalla. Hän ei päässyt amk:uun ja yrittää kai vuoden päästä uudestaan. En ollut pojan asunnossa käynyt heinäkuun jälkeen ja eilen kävin hakemassa poikaa kotiin viikonlopuksi ja vein samalla uuden imurin. Minun äidin vanha senkki puuttui, iso uusi matto oli kadonnut, minun ostama taulu oli viety. Ne on nyt kuulemma tyttöystävän kämpässä. Ei siinä mitään, jos oltaisiin rikkaita, mutta minä ja mieheni säästettiin koko viimeinen lukiovuosi, että saatiin pojalle ekaan omaan kotiin huonekaluja ja sisustustavaraa useammalla tonnilla. Aika lähellä on nyt, etten hyppää autoon ja lähde hakemaan puuttuvia tavaroita likkakaverilta takaisin. Röyhkeää viedä meidän hankkimat tavarat itselleen.

Kommentit (704)

Vierailija
101/704 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ne tavarat nyt olleet pojalla lainassa vai pojan omia? Ja jos on olleet vain lainassa, niin onko tämä luovutushetkelllä sanottu pojalle selvästi? Koska minä kyllä tulkitsisin, että "pojalle ostettu" on pojan omaa omaisuutta jolla hän voi tehdä mitä haluaa. Turha räyhätä pojalle ja vielä turhempaa rähjätä tytölle. Ensi kerralla sanot selvästi että tämä on sitten minun omaisuuttani joka on sinulla vain lainassa.

Tuskin mitään tavaraa on edes olemassa koska tämä on provo. Se vain ei ehkä edennyt ihan ap toivomalla tavalla eli siten että naisesista tehdään syyllinen siihen että he kynii miehiltä kaiken omaisuuden.

Vierailija
102/704 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä poikaa ei taida äidin sisustustavarat ja -tyyli hirveesti kiinnostaa saati mummon senkki. Kuka yllättyi?

:=DDDDDDD

Eli oikeasti arvokas huonekalu ei kiinnosta, vaan pitää olla joku zimbabwelaisella lapsityövoimalla tehty Ikean massatuotanto senkki. Nykypolvi ottaisi varmaan seinälleenkin ennemmin aidon Mona Lisan sijasta "Home sweet home-sisustustaulun".

Entä sitten? Jokainen sisustaa tyylillään, mitä se sinun pyllyäsi kutittaa?

-eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/704 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli poika on nyt huume-, peli-, alko-, tunne ongelmainen. Äiti hullu, paapova ja itsekäs. Poikaa saa haukkua myös ressukaksi, jätkäksi, tyhmäksi ja oppikoot läksynsä.

Ainoa oikein tehnyt tässä tapauksessa on tyttöystävä?

Uskomatonta porukkaa

Jos aikuinen ihminen antaa pois omia tavaroitaan (itse ostettuja/lahjana saatuja), niin se on hänen oma asiansa. Toki äiti voi ostamiensa lahjojen perään kysellä pojalta, mutta ei se äidille kyllä yhtään muuten kuulu. Rahat meni, voi, voi...

Voihan se olla, että poika on ihan kunnollinen ja ainoastaan antelias tyttöystäväänsä kohtaan. Mutta harvemmin ihmiset nyt omista AINOKAISISTA huonekaluistaan luopuvat muuta kuin pakon edessä. Eli se viittaisi taloudellisiin vaikeuksiin.

Vierailija
104/704 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ette itse anna edes rukkasia lastenne mukaan kun lähtevät isiviikoille! Kun kauhea vainoharha päällä että myy, hukkaa, nyksä käyttää tai koira syö. Niin nyt on ihan okei että lapsen kumppani vie huonekalut 😂😂😂. Jep VMP.

Vierailija
105/704 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita siihen imuriin gps jäljitin ni näät missä imuri on :D

Ehkä siihen poikaakin.

Vierailija
106/704 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa täällä tuntuu epäilevän, ettei tuollaisia naisia olekaan, jotka vie tuhkatkin pesästä. Kyllä niitä on. Olen vierestä seurannut mieheni poikien suhteita ja monesti heitä viedään kuin pässiä narussa.

Pojat on nyt jo 22 ja 25. Vanhempi pääsi vasta viime keväänä oman alansa töihin ja mitäpä meni ostamaan heti palkkapäivänä: ison taulu-tv:n naisystävälle. Mieheni oli mukana valitsemassa sitä. Minä olisin kyllä ostanut itselleni sen taulu-TV:n ja antanut seurustelukumppanille oman vanhan telkkarin. Noiden nuorten miesten edesottamuksia voi vain ihmetellä. Joululahjaksi ostetaan kalliita merkkilaukkuja. Mitä nämä itse ovat koskaan saaneet naisystäviltään?

En tiedä, onko se täällä Espoossa semmoista snobbailuakin, että ostanpa rakkaalle kalliita lahjoja ja sitten naiset esittelevät, miten hyvä miesystävä niillä on.

Vierailija
107/704 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli poika on nyt huume-, peli-, alko-, tunne ongelmainen. Äiti hullu, paapova ja itsekäs. Poikaa saa haukkua myös ressukaksi, jätkäksi, tyhmäksi ja oppikoot läksynsä.

Ainoa oikein tehnyt tässä tapauksessa on tyttöystävä?

Uskomatonta porukkaa

Jos aikuinen ihminen antaa pois omia tavaroitaan (itse ostettuja/lahjana saatuja), niin se on hänen oma asiansa. Toki äiti voi ostamiensa lahjojen perään kysellä pojalta, mutta ei se äidille kyllä yhtään muuten kuulu. Rahat meni, voi, voi...

Voihan se olla, että poika on ihan kunnollinen ja ainoastaan antelias tyttöystäväänsä kohtaan. Mutta harvemmin ihmiset nyt omista AINOKAISISTA huonekaluistaan luopuvat muuta kuin pakon edessä. Eli se viittaisi taloudellisiin vaikeuksiin.

Mä kysyn tätä sulta sit kun lapsen tarra häviää isiviikolla. Rahat meni, voi, voi....

Vierailija
108/704 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko olla, että ovat "lainassa" tytön luona? Mullakin on jotain mun vanhemmilta perittyjä, arvokkaitakin, sisustusesineitä kumppanin luona, koska se on mun toinen koti, omassani ei ole niille sopivaa paikkaa, mutta siellä ilahduttavat meitä molempia. Ollaan kuitenkin sovittu, että ne on yhä mun omistuksessa ja jos esim. muutan toiseen asuntoon ja haluan ne sinne niin tietysti otan. Samoin mulla taas on yksi kumppanin perintötaulu omassa kodissa. Voisiko lapsellasi olla samanlainen tilanne?

Vierailija
109/704 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te ette itse anna edes rukkasia lastenne mukaan kun lähtevät isiviikoille! Kun kauhea vainoharha päällä että myy, hukkaa, nyksä käyttää tai koira syö. Niin nyt on ihan okei että lapsen kumppani vie huonekalut 😂😂😂. Jep VMP.

Ketkä "te" ja mitkä hiton isiviikot?

Vierailija
110/704 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä poikaa ei taida äidin sisustustavarat ja -tyyli hirveesti kiinnostaa saati mummon senkki. Kuka yllättyi?

Eli oikeasti arvokas huonekalu ei kiinnosta, vaan pitää olla joku zimbabwelaisella lapsityövoimalla tehty Ikean massatuotanto senkki. Nykypolvi ottaisi varmaan seinälleenkin ennemmin aidon Mona Lisan sijasta "Home sweet home-sisustustaulun".

No ei taida tosiaankaan tuossa iässä ja elämänvaiheessa olla ykkösprioriteettina arvokkaat huonekalut. Joskus myöhemmin voi olla.

Vierailija
111/704 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketkä "te" ja mitkä hiton isiviikot?

Bimbokortti ei nyt toimi.

Vierailija
112/704 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummon senkin hakisin ehdottomasti pois, tunnearvon takia, nuoret ei enää sellaista osaa arvostaakaan. Kuten eivät juuri mitään materiaa osaa arvostaa, kun kaikkea on ja on ollut.

Vierailija
113/704 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa täällä tuntuu epäilevän, ettei tuollaisia naisia olekaan, jotka vie tuhkatkin pesästä. Kyllä niitä on. Olen vierestä seurannut mieheni poikien suhteita ja monesti heitä viedään kuin pässiä narussa.

Pojat on nyt jo 22 ja 25. Vanhempi pääsi vasta viime keväänä oman alansa töihin ja mitäpä meni ostamaan heti palkkapäivänä: ison taulu-tv:n naisystävälle. Mieheni oli mukana valitsemassa sitä. Minä olisin kyllä ostanut itselleni sen taulu-TV:n ja antanut seurustelukumppanille oman vanhan telkkarin. Noiden nuorten miesten edesottamuksia voi vain ihmetellä. Joululahjaksi ostetaan kalliita merkkilaukkuja. Mitä nämä itse ovat koskaan saaneet naisystäviltään?

Imua? Temppareiden yms naisten mallien mukaan?

Vierailija
114/704 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän uskallan veikata että poika on ihan itse antanut ne tavarat tyttöystävälleen. Noloa lähteä vaatimaan tyttöystävältä niitä kimpsuja, läksyttäisitte ensisijaisesti poikaanne. 

Vierailija
115/704 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, onko se täällä Espoossa semmoista snobbailuakin, että ostanpa rakkaalle kalliita lahjoja ja sitten naiset esittelevät, miten hyvä miesystävä niillä on.

Peiliin katsomisen paikka, jos olet kasvattanut poikapuolistasi pässejä, joita narussa viedään. Olisko kyse ylikontrolloivasta äitipuolesta? Pojat pitää sitä normaalina naisten käytöksenä parisuhteissaankin. Tai sit pässistä isästä, joka alistuu omassakin suhteessaan.

Vierailija
116/704 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin epäilen että jotain erikoista tavaroiden katoamisessa on.

Toisaalta mietin sitä, että entä jos pojan selitys onkin totta? Että tytön vanhemmat eivät voi tai välitä avustaa tyttöä rahoin ja senkein, ja tytön asunnossa on suunnilleen patja lattialla. Asia on tullut puheeksi, ja tyttö on ihan vilpittömästi, ilman taka-ajatuksia kertonut, että harmittaa ja pelottaakin, kun omilta vanhemmilta ei voi odottaa minkäänlaista tukea, ei ensimmäiseen asuntoon eikä muuhunkaan. Ja poika on keksinyt, että ota noi, ihan oikeesti, niin sun kodista tulee viihtysämpi. Poika on halunnut jakaa omastaan ja pitää huolta tyttöystävästään.

Itse saattaisin olla jopa vähän ylpeä.

Tuollainen minunkin poikani varmaan olisi, jos löytäisi tyttöystävän (tai poikaystävän). Pienestä pitäen ajatellut enemmän muita kuin itseään. Auttaa toisia, jos joku on pulassa. Hän antoi koiralle oman hupparinsa, kun muutti omaan kotiin, että koira voi maata hupparin päällä, jos tulee ikävä. Olen ylpeä, että olen saanut niin hienon ja empaattisen pojan.

Vierailija
117/704 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peiliin katsomisen paikka, jos olet kasvattanut poikapuolistasi pässejä, joita narussa viedään. Olisko kyse ylikontrolloivasta äitipuolesta? Pojat pitää sitä normaalina naisten käytöksenä parisuhteissaankin. Tai sit pässistä isästä, joka alistuu omassakin suhteessaan.

Sinulla tässä on peiliin katsomisen paikka, kun alat haukkua tuntemattoma ihmisiä pässeiksi ja ylikontrolloiviksi. Käytöstavat ovat ihmiselle pääomaa, jota ei voi varastaa, lainata eikä myydä.

Vierailija
118/704 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se on sen mummon vanhan senkin kotiinsa roudannut - ei ainakaan yksinään eikä varmaan mihinkään pieneen autoon mahdu. Painavatkin yleesä,ihan hemmetisti.

Sitäpä minäkin ihmettelin, että iso matto ja painava senkki lähtee. Ne on täytynyt viedä silloin kun hän muutti omaan kämppäänsä n. kk sitten. Tyttöhän asui siellä kesällä jonkin aikaa.

Käsittämätön on tuo poikani asenne: ”Mä annoin ne lainaksi Stinalle, kun sillä on aika ankee sen kämppä ja sillä oli vähän huonot fiilikset”. Nimi muutettu. Tulee sellainen tunne, että siellä on itkua vääntäen aneltu, että anna minulle lainaksi edes jotain, kun en voi niin kurjassa kämpässä muuten asua. Sehän on manipulointia tuollainen käytös.

-ap

Huh. Toivottavasti tyttöystävä jättää poikasi, kuulostat aika kauhuanopilta joka pyyhkii poikansa pyllyn vielä vuosienkin päästä. Poika on yrittänyt olla huomaavainen ja lainannut tavaroitaan kunnes pääsevät muuttamaan takaisin yhteen ja saman tien äityli onkin oven takana raivoamassa sisustusmatosta ja mummon senkistä.

Vierailija
119/704 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan itse hän on matonkin valinnut. Taulu oli lahja ja se oli minun valitsema, meriaiheinen, koska tykkää merestä ja veneilystä. Mummin senkki on ollut täällä lapsuudenkodissa jo hänen huoneessaan, eikä hänen ole ollut mikään pakko viedä sitä mukanaan uuteen kotiin, eli oma valinta.

-ap

Ihan oma valintasi on antaa joku senkki mukaan. Kyllä se on ihan normaalia että niistä kotoa tuodusta roinasta joskus haluaa eroon ja hankkia tilalle jotain muuta.

No, eikä ole.

Minullakin on tällä isoäitini ensimmäinen piironki. Se ei lähde muitten mukaan. Omien lasten kyllä, mutta ei sitä muille anneta. Ei niille ole siinä mitään erityistä muistoa. Jos ei lapset halua, niin katsotaan sitten muita vaihtoehtoja.

Aapeen poika ei ole tajunnut niiden esineiden arvoa.

Olisi hyvä jutella ennenkin luovuttaa eteenpäin.

Vierailija
120/704 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ripitä ensin poikasi! Jos poika ei ole pitänyt niistä ja antanut pois. Jos huonekalut on sulle tärkeitä niin hae nyt äkkiä pois koska jos heidän seurustelu loppuu niin sitten on vaikea toisen kodista hakea mitään!