Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pojan likkakaveri vei puolet meidän ostamista tavaroista omille kämpilleen. Taidan käydä hakemassa pois.

Vierailija
11.09.2021 |

Pojalla loppui keväällä lukio ja me muutettiin hänet jo kesällä opiskelupaikkakunnalle, kun löytyi kiva asunto. Siellä ne tyttöystävänsä kanssa laittelivat kotia, kunnes tyttökaveri muutti omaan kämppään täällä meidän paikkakunnalla. Hän ei päässyt amk:uun ja yrittää kai vuoden päästä uudestaan. En ollut pojan asunnossa käynyt heinäkuun jälkeen ja eilen kävin hakemassa poikaa kotiin viikonlopuksi ja vein samalla uuden imurin. Minun äidin vanha senkki puuttui, iso uusi matto oli kadonnut, minun ostama taulu oli viety. Ne on nyt kuulemma tyttöystävän kämpässä. Ei siinä mitään, jos oltaisiin rikkaita, mutta minä ja mieheni säästettiin koko viimeinen lukiovuosi, että saatiin pojalle ekaan omaan kotiin huonekaluja ja sisustustavaraa useammalla tonnilla. Aika lähellä on nyt, etten hyppää autoon ja lähde hakemaan puuttuvia tavaroita likkakaverilta takaisin. Röyhkeää viedä meidän hankkimat tavarat itselleen.

Kommentit (704)

Vierailija
121/704 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika näemmä ei halunnut senkkiäsi on halukas hankkimaan asuntoonsa omat huonekalut.

Eli anna hänen hoitaa haluamallaan tavalla.

Vierailija
122/704 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kävi vähän samoin, poika vei kotoa vanhaa, mutta iätöntä lundiaa ja pari aallon jakkaraa, jotka olivat varastossa, muutti sitten tyttökaverin asuntoon, johon eivät laatikostot ja jakkarat mahtuneet, myi sitten parilla kympillä, olisi ne pikkusiskon opiskelijakämpään kelvanneet.

Omaa lasta tuosta syytän.

Mitä pahaa tässäkin oli? Olisit voinut sanoa kamoja hänelle antaessasi, että me halutaan nämä sitten takaisin jos joskus haluat luopua näistä. Ei osaa lukea ajatuksia.

Tiesi kyllä että tavaroita oli säilötty 'teille lapsille, kun muutatte opiskelemaan" ja myös sen, että aallon jakkara yksinään on arvokkaampi vanhanakin kuin koko tavarakasasta saatu 20€.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/704 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kävi vähän samoin, poika vei kotoa vanhaa, mutta iätöntä lundiaa ja pari aallon jakkaraa, jotka olivat varastossa, muutti sitten tyttökaverin asuntoon, johon eivät laatikostot ja jakkarat mahtuneet, myi sitten parilla kympillä, olisi ne pikkusiskon opiskelijakämpään kelvanneet.

Omaa lasta tuosta syytän.

Mitä pahaa tässäkin oli? Olisit voinut sanoa kamoja hänelle antaessasi, että me halutaan nämä sitten takaisin jos joskus haluat luopua näistä. Ei osaa lukea ajatuksia.

Tiesi kyllä että tavaroita oli säilötty 'teille lapsille, kun muutatte opiskelemaan" ja myös sen, että aallon jakkara yksinään on arvokkaampi vanhanakin kuin koko tavarakasasta saatu 20€.

Tietämisen sijaan asiat ehkä kannattaisi opettaa myös ymmärtämään. Se monilta miehiltä puuttuu.

Vierailija
124/704 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa täällä tuntuu epäilevän, ettei tuollaisia naisia olekaan, jotka vie tuhkatkin pesästä. Kyllä niitä on. Olen vierestä seurannut mieheni poikien suhteita ja monesti heitä viedään kuin pässiä narussa.

Pojat on nyt jo 22 ja 25. Vanhempi pääsi vasta viime keväänä oman alansa töihin ja mitäpä meni ostamaan heti palkkapäivänä: ison taulu-tv:n naisystävälle. Mieheni oli mukana valitsemassa sitä. Minä olisin kyllä ostanut itselleni sen taulu-TV:n ja antanut seurustelukumppanille oman vanhan telkkarin. Noiden nuorten miesten edesottamuksia voi vain ihmetellä. Joululahjaksi ostetaan kalliita merkkilaukkuja. Mitä nämä itse ovat koskaan saaneet naisystäviltään?

En tiedä, onko se täällä Espoossa semmoista snobbailuakin, että ostanpa rakkaalle kalliita lahjoja ja sitten naiset esittelevät, miten hyvä miesystävä niillä on.

Peiliin katsomisen paikka, jos olet kasvattanut poikapuolistasi pässejä, joita narussa viedään. Olisko kyse ylikontrolloivasta äitipuolesta? Pojat pitää sitä normaalina naisten käytöksenä parisuhteissaankin. Tai sit pässistä isästä, joka alistuu omassakin suhteessaan.

Tuo nuori nainen on siis sinun mielestäsi hyvin kasvatettu ja fiksu? En ihmettele, että näitä röyhkeitä nuoria naisia löytyy, jos kotona kasvatetaan tuolla tavalla.

Vierailija
125/704 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä tyttö. Jokainen tietty ostaa omat huonekalunsa. Mutta tällaiset sitten nappaa poikanne, kun osaavat olla röyhkeitä ja vaatia.

Vierailija
126/704 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa täällä tuntuu epäilevän, ettei tuollaisia naisia olekaan, jotka vie tuhkatkin pesästä. Kyllä niitä on. Olen vierestä seurannut mieheni poikien suhteita ja monesti heitä viedään kuin pässiä narussa.

Pojat on nyt jo 22 ja 25. Vanhempi pääsi vasta viime keväänä oman alansa töihin ja mitäpä meni ostamaan heti palkkapäivänä: ison taulu-tv:n naisystävälle. Mieheni oli mukana valitsemassa sitä. Minä olisin kyllä ostanut itselleni sen taulu-TV:n ja antanut seurustelukumppanille oman vanhan telkkarin. Noiden nuorten miesten edesottamuksia voi vain ihmetellä. Joululahjaksi ostetaan kalliita merkkilaukkuja. Mitä nämä itse ovat koskaan saaneet naisystäviltään?

En tiedä, onko se täällä Espoossa semmoista snobbailuakin, että ostanpa rakkaalle kalliita lahjoja ja sitten naiset esittelevät, miten hyvä miesystävä niillä on.

Peiliin katsomisen paikka, jos olet kasvattanut poikapuolistasi pässejä, joita narussa viedään. Olisko kyse ylikontrolloivasta äitipuolesta? Pojat pitää sitä normaalina naisten käytöksenä parisuhteissaankin. Tai sit pässistä isästä, joka alistuu omassakin suhteessaan.

Sinulla tässä on peiliin katsomisen paikka, kun alat haukkua tuntemattoma ihmisiä pässeiksi ja ylikontrolloiviksi. Käytöstavat ovat ihmiselle pääomaa, jota ei voi varastaa, lainata eikä myydä.

Sinähän niitä poikia sanoit pässeiksi narussa, en minä.

Vierailija
127/704 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallistuisin siihen, että poikasi on halunnut auttaa tyttöystäväänsä. Joku mainitsi empatiasta. Se on upea piirre ihmisessä, jos osaa luopua omastaan silloin kun toinen tarvitsee sitä enemmän.

Oletko käynyt siellä tyttöystävän asunnolla? Entäs jos tilanne on sellainen, ettei siellä ole yhtään mitään. Voi siinä itku tulla, jos joutuu muuttamaan yksin uuteen kotiin, jossa on tyyliin sänky ja ruokapöytä, eikä ole rahaa ostaa mitään.

Minä olin 30 vuotta sitten siinä tilanteessa, että perheen viidentenä pois muuttajana en saanut kotoa mukaani mitään muuta kuin oman, vanhan sängyn. Opiskelin päivät ja kävin kaupoissa hyllyttämässä illat, että sain pikkuhiljaa hankittua telkkarin, kirjahyllyn, sohvan ja astiat. Piirsin itse ”tauluja” paperille ja kirpparilta ostin verhot, lakanoita, pyyhkeitä, räsymattoja, sohvatyynyjä yms. Silloin ei tainnut Ikeaa ollakaan.

Vierailija
128/704 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poika näemmä ei halunnut senkkiäsi on halukas hankkimaan asuntoonsa omat huonekalut.

Eli anna hänen hoitaa haluamallaan tavalla.

Suvun senkki tietenkin palautetaan kotiin, eikä viedä tyttöystävän asuntoon.

Vierailija
129/704 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikasi on aikuinen. Sinun tehtävä oli hänet lapsena kasvattaa niin että nyt sitten pärjää elämässä.

Teet pojallesi suuren karhunpalveluksen hommaamalla kämpän ja sinne imurin. Ja kuskaamalla ”viikonlopuksi kotiin”. Kulkekoon bussilla.

Ei ole sinun, äidin, tehtävä elää poikasi elämää ja hoitaa asioita. Eri asia jos hän on jotenkin vammainen.

Olkoon vaikka tyhjässä kämpässään ja tehköön tavaroillaan mitä lystää, se ei ole sinun asiasi.

Vierailija
130/704 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse on teidän varoilla maksetuista huonekaluista. Ymmärrän ettet voinut kuvitella tytön niitä vievän. Laittaisin kyllä viestiä, että palauttaako tyttö nämä vai haetaanko viranomaisten kanssa. Kyllä ihmisten on opittava ettei toisten omia vaan viedä!

Jos ne on annettu pojalle lahjaksi, niin se on hänen asiansa mitä niillä huonakaluilla lopulta tekee. Lahja on lahja ja sillä sipuli. 

Eli toisten lahjoja saa vain viedä tuosta noin vaan?

Vierailija
131/704 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo nuori nainen on siis sinun mielestäsi hyvin kasvatettu ja fiksu? En ihmettele, että näitä röyhkeitä nuoria naisia löytyy, jos kotona kasvatetaan tuolla tavalla.

Mitä tämän tarinan perusteella tiedetään työstä? Ei mitään muuta kuin se että hänellä on poikakaveri joka sanoo äidilleen tavaroittensa olevan tyttöystävän luona. Hänen kasvatuksestaan ei kyllä voi sanoa mitään.

Pojan kasvatuksesta sen sijaan voi. Joko hän on oppinut valehtelemaan vanhemmille tai sitte hän on täys lapanen joka lahjoittelee tavaroitaan miten sattuu. Kasvatuksellakin on osuutensa noissa nolemmissa tapauksissa.

Vierailija
132/704 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tässä edes puhuttu nuoren naisen käytöksestä, kommentoija sanoi poikapuoliaan vietävän pässeinä naruissa. 🤷‍♀️

Vierailija
133/704 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkki, taulu ja matto oli puolet tavaroista.

Mitä ne loput 3 tavaraa on ja mihin on mennyt tonneja?

Vierailija
134/704 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typerä tyttö. Jokainen tietty ostaa omat huonekalunsa. Mutta tällaiset sitten nappaa poikanne, kun osaavat olla röyhkeitä ja vaatia.

Nappaavat poikanne? Eikö ole toivetilanne, että joku on aikuisen pojan napannut? Ei ole kenenkään etu, että aikuinen pyörii ikuisesti äidin helmoissa.

Vierailija
135/704 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Ap:n poikakaan ole käsittääkseni omia huonekalujaan itse ostanut.

Vierailija
136/704 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko mahdollista, että nuoret käytännössä asuvat yhdessä siellä tytön luona ja siksi myös pojan tavaroita on siellä, mutta tukijärjestelyiden takia pojalla on omakin asunto?

Vierailija
137/704 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse on teidän varoilla maksetuista huonekaluista. Ymmärrän ettet voinut kuvitella tytön niitä vievän. Laittaisin kyllä viestiä, että palauttaako tyttö nämä vai haetaanko viranomaisten kanssa. Kyllä ihmisten on opittava ettei toisten omia vaan viedä!

Jos ne on annettu pojalle lahjaksi, niin se on hänen asiansa mitä niillä huonakaluilla lopulta tekee. Lahja on lahja ja sillä sipuli. 

Harvoin voi mitään keneltäkään varastaa tuosta noin vaan ilman että tämä tavaran omistaja puuttuu mitenkään asiaa ihan riippumatta siitä onko se omistusoikeus tavaraan syntynyt lahjan tai ostamisen kautta.

Vierailija
138/704 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä kukaan noin vain "vie". Joko ne poika itse antanut eteenpäin, tai sitten ne on varastettu ja kyseessä on poliisiasia. Tässä ei taida olla jälkimmäisestä kyse.

Vierailija
139/704 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikestahan voi aina syyttää vanhempia? En jaksanut lukea koko tarinaa, mutta en pidä siitä, että kaikki syy vieritetään vanhemmille. Pässi isä ja ylikontrolloiva äiti. Just joo. Aikuiset ihmiset voisivat oppia katsomaan myös muualta syyllistä kuin vanhemmista. Se on vinouttanut koko vastuunkannon ajatuksen, että nykyisin syytetään tilanteessa kuin tilanteessa pässiä isää ja ylikontrolloivaa äitiä. Missä vaiheessa katosi ihmisen oma vastuu aikuiseksi kypsymisessä ja omien tekojen seurauksista vastuun kantamisessa?

Vierailija
140/704 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sanoin pojalleni, että KAIKKI mun ostamat kamat jää sulle jos ja kun ero tulee. Seurustelivat, muuttivat yhteen - olivat nuoria alle 24-vuotiaita. Mimmi oli kuitenkin ihan jees ja otti vain omat kamansa mukaan, kun ero tuli. 

Vielä sen verran, että ostamani kamat pojalle eivät olleet halpaa kiinaposliinia tai ikeakamaa...

Tuossa kohtaa olisin todennyt äidilleni että pidä kamasi jos se olisi minulle aikanaan jotain tuollaista ruvennut uhoamaan. 

Mitä uhoamista tuossa nyt muka on? Suojelee vain omilla rahoilla ostettua omaisuutta. Lapsenkin täytyy ymmärtää ettei raha puussa kasva, eikä tavaroita saati perintöhuonekaluja vain anneta eteenpäin. Jos lapselle tulee järjetön rahapula, niin täytyy myös kasvattaa sen verran selkärankaa että pyytää apua suoraan vanhemmilta, että saisko rahaa ruokaan yms. Jokainen vanhempi varmasti haluaa lapselleen parasta eikä ap varmasti kuvitellut, että pojan ex tyttis pöllii kamat itselleen.