Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä haluaisit tienvarsikahvilasta?

Vierailija
11.09.2021 |

Mulla olisi mahdollisuus perustaa, mietin vielä asiaa. Mulla on työpaikka nyt, mutta perikunnallamme on tyhjä liiketila, johon tämä onnistuisi ja haluaisin muuttaa takaisin kauniille lapsuudenseudullemme, varsinkin kun talokin on jäämässä tyhjäksi eikä sitä ole helppo myydä, remontoimaan sen pystyy. Perikunnan muut osakkaat ovat halukkaita myymään molemmista osuutensa.

Nämä on itsestään selviä:
- Kunnolliset ja siistit vessat, joita on tarpeeksi
- hyvää kahvia, joka ei ole seisonut liikaa, kunnollista haudutettua teetä, mutta pussivalikoimaa niitä haluaville myös, muutakin kuin perusliptonia ja kaakaota
- suolaista ja makeaa syötävää, myös muuta suolaista kuin leipiä ja sämpylöitä, ehkä salaattiannoksia?

Ruokatarjoilua ei tule näillä näkymin, ainakaan alkuun, mutta salaatteja voisi olla lounasaikaan. Ajatus on, että voisi olla myös pihalla muurinpohjalettuja silloin tällöin.

Kommentit (149)

Vierailija
1/149 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoiskahvit

Vierailija
2/149 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvia, pullaa, voileipiä ja siistit vessat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/149 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne täytetyt sämpylät olisivat oikeasti hyviä ja näyttävän näköisiä. Sämpylät joko itse leivottuja tai tuoreena lähileipomosta.

Vierailija
4/149 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevän hintatason.

Vierailija
5/149 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittoa. Mieti, ketkä siihen pysähtyisivät. Me pysähdymme tiesvarsikahvilaan vain silloin, jos lapsilla on nälkä. Silloin tarvii saada vatsan täytettä nopeasti, koska sitä kitinää ei jaksa kuunnella. Salaatit pilaantuvat helposti eli silloin pitäisi olla asiakkaitakin joka päivä reilusti.

Vierailija
6/149 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolaiset piirakat esim. lohipiirakka, nam!

Tuoreet hyvät munkit on aina hitti ja sillä voi nousta seutukunnan suosikiksi. Muista taikinan maustaminen!

Muutakin makeaa kuin ”peruspullaa” itse tykkään erityisesti marjapiirakoista, leivoksista ja kakuista.

Vierailija
7/149 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen ottamaan listalle edes muutamia grilliannoksia kuten makkaraperunat, hampurilaiset ja jättilihapiirakat. Annoskoko reiluksi niin rahtareiden puukenkien kopsetta ja tyytyväistä maiskutusta alkaa kuulumaan liikkeessäsi usein.

Vierailija
8/149 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista eri asiakasryhmät, eli halpa pulla-kahvi tarjous niille, jotka ovat niiden perään ja sitten myös jotain fiinimpää niille, jotka haluaa laatua eikä katso niinkään hintaa. Valitsemalla tuotteet oikein ja oikein hinnoittelemalla saat molemmista hyvän katteen.

Vierailija
9/149 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee huolelliset kannattavuuslaskelmat. Saat kunnalta tiedon liikennemäärästä kyseisellä tiellä, sen jälkeen mieti, moniko matkustaja pysähtyy kahvilaasi ja ennen kaikkea miksi. Missä ovat lähimmät ABC:t tai muut tutut, tunnetut monipuoliset vaihtoehdot? Jos matkailija on pysähtynyt 50 km aiemmin ABC:llä, hän ei pysähdy uudestaan sinun kahvilassasi. Käyvätkö paikkakuntalaiset kahviossasi ja jos, niin miksi? Mikä heitä sinne vetää?

Kun sinulla on arvio siitä, kuinka moni asioi kahvilassasi päivittäin, siis joka ikinen päivä kun se on auki, mieti mikä on keskimääräisen ostoksen arvo. Vähennä siitä alvit, verot, kiinteät kulut ja tuotantokustannukset, niin tiedät paljonko jää voittoa, josta maksat itsellesi palkan.

Itse odotan kahvilalta vegaanisia vaihtoehtoja. Kuluneena kesänä tuli taas huomattua, ettei pienissä kahviloissa sellaisia pystytä tarjoamaan, joten juomme kahvimme yleensä kaupunkien keskustakahviloissa.

Vierailija
10/149 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itäeurooppalaisia parkkipaikkatyöntekijöitä.

Terv. Rekkamies.

Vierailija
11/149 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuoreet hyvät munkit on aina hitti ja sillä voi nousta seutukunnan suosikiksi. Muista taikinan maustaminen!

Muutakin makeaa kuin ”peruspullaa” itse tykkään erityisesti marjapiirakoista, leivoksista ja kakuista.

Just olin sanomassa että turha kikkailu pois.

Perus voisilmäpullat ja korvapuustit.

Sämpylät, joiden välissä muutakin kuin voita ja puolikas siivu halvinta juustoa.

Mielelläni näkisin että tarjonta saisi olla suht terveellistä, eikä uppopaistettuja rasvapalloja.

Jos kyseessä on tienvarsikahvila, sinne pysähdytään koska on nälkä, jano ja vessahätä. Ei sinne pysähdytä siksi että "saakohan tuolta tähtianiksella koristeltua laktoositonta muropohjaista juustokakkua?".

Vierailija
12/149 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkällä haarukalla syötäviä mukaan otettavia salaattiannoksia, jotka ei ole pelkkää salaatinlehteä ja sattumia. Sämpylöitä jotka ei välttämättä ole jätti-isoja kumikinkulla varustettuja vaan ennemmin vähän pienempiä ja vaihtelevilla täytteillä (mun herkkua on vuohenjuusto-punasipuli-paholaisenhillo).

Vierailija
13/149 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä arvostan kahvilassa puhtautta ja puhtautta ja ennen kaikkea puhtaita ruokailu välineitä ja astioita.

Nämä puhtaat astiat ovat valitettavasti harvinaisuus.

Rasvaiset ruuat (makkaraperunat, lihikset) eivät houkuta, mutta tuoreus, raikkaus ja keveys ruuassa houkuttaa. Pitkään autossa istuessa ei rasvainen ruoka ole edukseen matkaa jatkavalle.

Omatekoiset patongit ja sämpylät joiden täytteissä ei ole nuukailtu ovat plussaa.

Vierailija
14/149 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi peruspullan maininta on hyvä. Itsellä aina vähän vaikeaa valita, jos pysähdytää jonnekin ja tarjolla on vain sämpylöitä, voisilmäpullaa ja korvapuusteja. Siis pelkkää vehnää, joka heti uunituoreuden menetettyään on aika puisevaa syötävää.

Siksi jotain mikä pysyy mehevämpänä ja jotain tuoretta marjaa tms.

Vierailija
15/149 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko38 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sämpylät, joiden välissä muutakin kuin voita ja puolikas siivu halvinta juustoa.

Mielelläni näkisin että tarjonta saisi olla suht terveellistä, eikä uppopaistettuja rasvapalloja.

Jos kyseessä on tienvarsikahvila, sinne pysähdytään koska on nälkä, jano ja vessahätä. Ei sinne pysähdytä siksi että "saakohan tuolta tähtianiksella koristeltua laktoositonta muropohjaista juustokakkua?".

Mutta jos haluaa, että sinne pysähdytään esim. jokaisella mökkimamtkalla, koska sieltä saa muutakin kuin sitä perustylsää suuhunpantavaa, joka ei maistu edes hyvälle.

Vierailija
16/149 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko38 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikille jotain, ei kaikki asiakkaat ole samasta puusta. Voi siellä tiskissä olla rinnakkain se korvapuusti ja voisilmäpulla sekä vitriinissä marjapiirakka ja suklaakakku. Mun mielestä se ei vielä ole mitään kikkailua.

Vierailija
17/149 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko38 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se vähän riippuu.

Jos asiakkaat on helsinkiläisiä, niin ei riitä pelkkä seissyt juhlamokka ja vanha pullankäntty.

Ja helsinkiläiset kaipaa gluteenitonta ja muutenkin erikoisruokavalioruokia. Riippuen missä kahvila sijaitsee, niin laktoositon, maidoton ja gluteeniton vaihtoehto kannattaa olla.

Mutta en itsekään kaipaa kikkailua. Jos on vaikka hyvät paikallisleipomon tuotteet ja peruskahvi on hyvää, se riittää minulle.

Vierailija
18/149 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee huolelliset kannattavuuslaskelmat. Saat kunnalta tiedon liikennemäärästä kyseisellä tiellä, sen jälkeen mieti, moniko matkustaja pysähtyy kahvilaasi ja ennen kaikkea miksi. Missä ovat lähimmät ABC:t tai muut tutut, tunnetut monipuoliset vaihtoehdot? Jos matkailija on pysähtynyt 50 km aiemmin ABC:llä, hän ei pysähdy uudestaan sinun kahvilassasi. Käyvätkö paikkakuntalaiset kahviossasi ja jos, niin miksi? Mikä heitä sinne vetää?

Kun sinulla on arvio siitä, kuinka moni asioi kahvilassasi päivittäin, siis joka ikinen päivä kun se on auki, mieti mikä on keskimääräisen ostoksen arvo. Vähennä siitä alvit, verot, kiinteät kulut ja tuotantokustannukset, niin tiedät paljonko jää voittoa, josta maksat itsellesi palkan.

Itse odotan kahvilalta vegaanisia vaihtoehtoja. Kuluneena kesänä tuli taas huomattua, ettei pienissä kahviloissa sellaisia pystytä tarjoamaan, joten juomme kahvimme yleensä kaupunkien keskustakahviloissa.

Lähimmät ketjuhuoltsikat on 40 km päässä. Tuossa on tilaus yhden paikan lopetettua juuri paikkakunnalla, eikä siihen ole uutta tulossa, sillä erolla, että tämä paikka on lähellä tien vartta. 

Rekkaliikennettä alueella on aika vähän, naapurikuntiin on parempi tie toista kautta. Sen sijaan alueella asuu paljon lapsiperheitä. 

Olen aika hyvä leipomaan itse ja osaan tehdä erikoistuotteita. Osaan tehdä mm. marjaleivoksia, jotka ovat samaan aikaan gluteenittomia ja vegaanisia, itse kehittelemäni resepti, alunperin juhlia varten, kun puolison isossa suvussa löytyy paljon allergiaa. Olen aina vähän harmitellut, etten lähtenyt leipomoalalle, mutta kun oli lukupäätä, oli jotenkin itsestään selvää opiskella. Aina olen kuitenkin kaivannut tehdä jotain tällaista. Liiketila ei ole ollut aiemmin kahvila, mutta olen selvittänyt että siitä saisi sellaisen ja laskelmat ilmanvaihtoremontista ja WC-tilojen peruskorjauksesta on tehty jo. Tarkoitus ei ole rikastua, mutta kunhan pärjää. Ap. 

Vierailija
19/149 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi, tuore pulla ja siisti vessa. Viimeinen on tärkein 😊

Vierailija
20/149 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

pullakahvi15euroo kirjoitti:

Järkevän hintatason.

Tämä. Sillä saa äkkiä pysähtyneen jatkamaan matkaa.