Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain kotivakuutuksesta 250e korvausta rikkoutuneesta televisiosta, ja nyt Kela on vähentänyt täsmälleen saman summan toimeentulotuestani??

Vierailija
10.09.2021 |

Eihän tuo voi olla lain mukainen päätös. Tuo 250e menee television ostoon, eikä mihinkään "peruselämiseen"

Nyt saan siis 250e vähemmän perustoimeentulotukea tässä kuussa kuin olisin saanut ilman tätä onnettomuutta.

Mutta miten Kela voi noin toimia tämän asian suhteen? Ei mene ollenkaan minun oikeustajuni mukaan.

Heidän mielestään minun pitäisi syödä nuo vakuutusrahat ja olla ilman televisiota???

Kommentit (160)

Vierailija
101/160 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä uusi TV ostamatta.250€ riittää hyvin ruokaan.

Eikä muuten riitä, jos haluat syödä edes kohtalaisen terveellisesti. Tietenkin jos ruokavalio koostuu lihapiirakoista ja makaronimössöstä niin varmasti riittää ja jää jopa säästöön rahaa. Nykyään ruoka on niin kallista ja jos yhtään tykkää itse kokata niin kauppalasku on yllättävän suuri. Kana ja kala maksaa paljon ja punaista lihaa ei voi joka päivä syödä. Vihannekset ja hedelmät nekin maksaa enemmän kuin eines.

Vierailija
102/160 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä sain aikoinaan 6000€ rikosvahinkokorvauksia, kun olin joutunu rikoksen uhriksi. Elin tuolloin tt-tuella, joten tt-tuki lopetettiin tuon vuoksi. Jouduin elämään niillä korvausrahoilla, maksamaan kaiken siitä. Mistään muualta ei rahaa tullu. Sossu sanoi että sitten kun ne mun rahat loppuu, niin voin hakea taas tukea.

Ei eläkkeensaajaltakaan evätä eläkettä vahinkokorvaus rahojen vuoksi. Eikä muiltakaan. Mutta tt-tuella elävältä evätään.

Mitä järkeä tälläsessä on? Jotain inhimillisyyttä kaipaisin tälläiseen, että tähän touhuun tulis lakimuutos, että rikosvahinkokorvaus rahoja ei otettaisi tuloina huomioon tt-tukea nyönnettäessä.

Koska eihän kukaan sille voi mitään jos joutuu rikoksen uhriksi vasten tahtoaan.

Menetin mielenterveyteni tuon rikoksen vuoksi. En ole pystynyt enää työelämäänkään.

Tuo on kyllä tosi väärin, koska se on korvaus kärsimästäsi rikoksesta ja niiden tarkoitus on auttaa kuntoutumisessa.

Nuo pitäisi tuhlata viikossa tai sit nostaa tili tyhjäksi ja hakea parin kuukauden päästä uudestaan.

Oon itsekin vastikään tullut pahoinpidellyksi, mutta turha mun on mitään korvauksia edes vaatia koska ei ne hyödytä mua yhtään.

no ei todellakaan ole väärin. Normaalit ihmiset huolehtivat elämisestään ihan omilla rahoillaan oli ne sitten mistä lähtestä tahansa...

Nuo korvaukset on oikeasti tarkoitettu kuntoutumiseen, esim lääkäriin ja terapiaan eikä jokapäiväiseen ruokaan. Noilla rahoilla kirjoittaja olisi voinut eheytyä työkykyiseksi. Onko tosiaan parempi nyt kun on menettänyt mielenterveyteen sä eikä kykene töihin? Voittiko valtio tässä nyt mitään vai joutuuko isommaksi maksumieheksi?

Äly hoi.

Tt-tuella olevalle Kela maksaa lääkärit, lääkkeet ja terapiat. Joten sen puoleen ei pitäisi olla ongelma käyttää vahingonkorvaus rahoja elämiseen. Muuten ymmärrän kyllä että tuntuu epäreilulta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/160 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsinkö oikein? Eli APn olisi kannattanut olla hakematta vakuutuksesta mitään, vaan sen sijaan kertoa Kelalle, että pyykkikone prakasi ja olisi saanut uuden koneen Kelan rahoilla? Sen sijaan ilmoitti asiasta vakuutusyhtiöön, joka maksoi ja nyt Kela ottaa välistä sen vakuutusyhtiön maksaman 250e + AP jää ilman konetta. 😂. Ei jestas mitä PASKAA. Ja täällä vielä jengi huutaa, että kato sitä telkkaa joltain kännykän näytöltä. Toivottaan huutelijoille, että joskus se paska osuu omaan tuulettimeen. Niin voitte sitten edelleen ylemmyydentuntoisina katsoa sitä töllöä nakkisormin 10X5 näytöltä. Jos pitää osoittaa ihmisten asenne/ tyhmyys: en koskaan pety tähän palstaan.

Mitä sä horiset jostain pyykinpesukoneesta kun aloittajalla on pamahtanut telkkari jonka nyt toivoisi että valtio olisi maksanut. Tv. Tv. Tv. Ei pyykinpesukone tai muukaan välttämätön arjen apuväline.

Fb kirppareilla näkyy toimivia telkkareita muutamalla kympillä. Semmoinen ei vissiin kelpaa, saatava kunnon älytöllö. 250€ vakuutuskorvaus muutenkin teknisestä vempeleestä on aika hyvin, aika uusi tv alunperinkin kyseessä ilmeisesti, ostiko ap senkin veronmaksajien rahoilla?

Niin se vaan on että toimeentulotuki on viimeinen tukimuoto, ei automaatti jonka saa extrana. Ihan näin töissäkäyvän silmin, kun ei ole itsellekään ole itsestäänselvyys että jokaisessa elämäntilanteessa tuollainen muutaman satasen yllättävä meno järjestyy tuosta vaan, on ap:n ulina kyllä niin länsimaalaisen ihmisen ahdinko.

Vierailija
104/160 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amnestyn mukaan Suomen sosiaaliturva on ihmisarvoa halventavan alhainen ja Suomi on muutenkin todella kallis maa. Keski- ja hyvätuloisetkin venyttävät täällä pennosiaan. Maksuhäiriömerkinnät yleistyvät, sillä nyt velka-ahdingossa olevia on jo 400 000. Verotuskin on ihan tähtitieteellistä, mutta silti tehdään isoja leikkauksia sinne ja tänne. Tuntuu että kaikesta pitää pihistää.

Hyvin toimeentulevat pitävät ihan asiallisena toimintana näykkiä ja nälviä jatkuvasti todella heikossa taloudellisessa asemassa olevia, tukien varassa sinnitteleviä.

Heiltä pitäisi heidän mukaansa lyhentää viimeisinkin oljenkorsi mahdollisimman huteraksi.

Samaan aikaan kaiken maailman viikarit saavat rauhassa possutella varsin vapaasti veronmaksajien kustannuksella.

Vierailija
105/160 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tämä koko juttu on jotenkin väärin ja oikeustajuni vastaista APn kannalta..

Vierailija
106/160 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeun tuo menee. Nyt menet wsossuun hakemaan tukea tv:n ostoon. Jos noita ei vähennettäisi, niin kaikki tuen saajat pyörittäisivät osto ja myyntiliikettä.

Vierailija
107/160 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on keksitty trolli. Kela ottaa huomioon vain 200e. Miksi ruokitte trollia?

Vierailija
108/160 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen myös kuullut, että toimivat noin. Eikö se kuitenkin ole vakuutuspetos, jos menee ne rahat käyttämään muuhun kuin uuden television ostoon?

VOI ELÄMÄ! NE vakuutus rahat voi käyttää ihan mihin huvittaa.

Toki voi, mutta on se silti väärinkäytös ja miksi silloin itkeä, että Kela katsoo sen tuloksi?

Nää nyt ei tajua kuin vakuutuspetoksen eivätkö ymmärrä, että vakuutuksessa on ehtoja muitakin.

Vierailija
109/160 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin käy myös jos saat korvauksia oikeudesta. Käräjäoikeuden tuomion perusteella olisin saanut 900 euroa kivusta ja särystä. Kysyin Kelasta, että lasketaanko tuo tuloksi. Olisi laskettu.

Ennen Hovin käsittelyä soitin syytetylle (tunsimme entuudestaan) ja kerroin tilanteen hänelle. Syytetty lupasi maksaa 500 pimeästi, jos vahingonkorvaus kaatuu hovissa. Hovioikeudessa en vaatinut enää korvauksia enkä rangaistusta ja sanoin, että olen sopinut asian syytetyn kanssa. Hovioikeus poisti korvauksen ja syytetty piti lupauksensa ja maksoi 500 euroa käteisellä.

olisit vain avannut toisen tilin.. no kaikkea ei voi tietää.

Kaikki tilit on ilmoitettava toimeentulotukea haettaessa. Ilmoittamatta jättäessä ja 'kiinni jäädessä' saa tuntuvat seuraukset. Tulee aika kalliiksi.

Onko täällä ketään, jolle on käynyt näin ja mitä olivat "tuntuvat seuraukset"?

Vierailija
110/160 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen myös kuullut, että toimivat noin. Eikö se kuitenkin ole vakuutuspetos, jos menee ne rahat käyttämään muuhun kuin uuden television ostoon?

VOI ELÄMÄ! NE vakuutus rahat voi käyttää ihan mihin huvittaa.

Toki voi, mutta on se silti väärinkäytös ja miksi silloin itkeä, että Kela katsoo sen tuloksi?

Nää nyt ei tajua kuin vakuutuspetoksen eivätkö ymmärrä, että vakuutuksessa on ehtoja muitakin.

Nämä klikkaa lukematta aina kohdan ”valuutan antamani tiedot oikeiksi…” Kun sä haet vakuutuskorvausta kotivakuutuksesta ja kerrot tv:si hajonneen, sä silloin haet sitä korvausta siihen tv:seen. Sit, jos sä vakuutat vakuutusyhtiölle, että kyllä, tarvitsen rahaa uuteen tv:seen ja käytätkin korvausrahat uuteen iPadiin, sä syyllistyt vakuutetun epärehellisyyteen. Kiinnihän näistä ei jää, petoksen tunnusmerkit ei täyty, mutta vakuutusyhtiöllä on oikeus irtisanoa vakuutus, jos sit joku käräyttää. Mun mielestä on muutenkin vastenmielistä ajatella ensimmäisenä, että vakuutusyhtiölle valehtelu on tosi ok.

Vierailija
111/160 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä muuten riitä, jos haluat syödä edes kohtalaisen terveellisesti. Tietenkin jos ruokavalio koostuu lihapiirakoista ja makaronimössöstä niin varmasti riittää ja jää jopa säästöön rahaa. Nykyään ruoka on niin kallista ja jos yhtään tykkää itse kokata niin kauppalasku on yllättävän suuri. Kana ja kala maksaa paljon ja punaista lihaa ei voi joka päivä syödä. Vihannekset ja hedelmät nekin maksaa enemmän kuin eines.

Työssä käyvänä perheellisenä olen tästä täysin eri mieltä! En tiedä, mistä noita halpoja eineksiä löytää, koska itselläni ei vielä tähän päivään mennessä ollut varaa ruokkia perhettä eineksillä. Vitosella saa yhden lämmitettävän valmisaterian, halvempia pari, mutta mutta sillä vitosella teen jo kattilallisen vaikkapa kanakeittoa, josta syö koko perhe.

Vierailija
112/160 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäköhän mitään hyötyä on vakuutuksista, jos siitä ei mitenkään hyödy?

Maksaa ne vakuutuksetkin.

Siinä se pointti! 2 x olen tähän asti olevan elämäni aikana ollut oikeutettu vak.korvauksiin. 2 x ne on vähennetty jonkin joutavan ja keksityn syyn vuoksi minimiin. Pitäähn yhtiönkin pärjätä, että saa johtajilleen bonukset...

Vierailija
113/160 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsinkö oikein? Eli APn olisi kannattanut olla hakematta vakuutuksesta mitään, vaan sen sijaan kertoa Kelalle, että pyykkikone prakasi ja olisi saanut uuden koneen Kelan rahoilla? Sen sijaan ilmoitti asiasta vakuutusyhtiöön, joka maksoi ja nyt Kela ottaa välistä sen vakuutusyhtiön maksaman 250e + AP jää ilman konetta. 😂. Ei jestas mitä PASKAA. Ja täällä vielä jengi huutaa, että kato sitä telkkaa joltain kännykän näytöltä. Toivottaan huutelijoille, että joskus se paska osuu omaan tuulettimeen. Niin voitte sitten edelleen ylemmyydentuntoisina katsoa sitä töllöä nakkisormin 10X5 näytöltä. Jos pitää osoittaa ihmisten asenne/ tyhmyys: en koskaan pety tähän palstaan.

Mitä sä horiset jostain pyykinpesukoneesta kun aloittajalla on pamahtanut telkkari jonka nyt toivoisi että valtio olisi maksanut. Tv. Tv. Tv. Ei pyykinpesukone tai muukaan välttämätön arjen apuväline.

Fb kirppareilla näkyy toimivia telkkareita muutamalla kympillä. Semmoinen ei vissiin kelpaa, saatava kunnon älytöllö. 250€ vakuutuskorvaus muutenkin teknisestä vempeleestä on aika hyvin, aika uusi tv alunperinkin kyseessä ilmeisesti, ostiko ap senkin veronmaksajien rahoilla?

Niin se vaan on että toimeentulotuki on viimeinen tukimuoto, ei automaatti jonka saa extrana. Ihan näin töissäkäyvän silmin, kun ei ole itsellekään ole itsestäänselvyys että jokaisessa elämäntilanteessa tuollainen muutaman satasen yllättävä meno järjestyy tuosta vaan, on ap:n ulina kyllä niin länsimaalaisen ihmisen ahdinko.

Tuo oli vain esimerkki, koska Kela katsoo pyykinpesukoneen välttämättömäksi, mutta ei telkkaria.

Vierailija
114/160 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Tässä ketjussa oikein loistaa toimeentulotukilaisten mollaus: ei jumankauta saisi edes telkkaa omistaa… 🙄 Silloin kun ihminen hakee toimeentulotukea niin se on- niin kuin moni on todennut- se viimeinen tukimuoto.

Te ette voi tietää kuinka paljon henkilö on ennen tähän tukeen tarttuessaan joutunut kärsimään ja nyt ei saisi edes telkkaa katsoa vaan sekin aika pitäisi etsiä töitä- niinkuin eräs ylemmyydentuntoinen ketjussa asian ilmaisi. Itse olen joutunut elämässä turvautumaan aikoinani myös toimeentulotukeen ja kieltämättä se kyykyttäminen oli ihan kauheaa ja siinä syynäämisessä ei ollut enää mitään järkeä. Siis oikeasti. 3 vuotta olin tässä lingossa, asiani alkoivat selvitä ja nyt olen ollut viimeiset 20 vuotta ihan hyväpalkkaisessa duunissa ja maksan mielelläni palkastani verot, koska en ikinä tule unohtamaan sitä aikaa tai sitä ajatusta, mitä olisi tapahtunut, jollei tälläistä turvaverkkoa yhteiskunnassa olisi ollut."

- - -

"Miksi ap ei voi katsoa tv-ohjelmia sillä samalla laitteella, jolla palstailee? "

- - -

Suomessa jos joudut heikkoon taloudelliseen tilanteeseen eli toimeentulotukiasiakkaaksi, kukaan ei enää kysy paljonko aikoinasi maksoitkaan veroja yhteiseen kassaan.

Olet köyhä, joka ei saisi enää tehdä mitään kivaa muutenvain tai mikään ei saisi enä maistua suussasi hyvältä.

Kansaneläkelaitos syynää tiliotteesi ettet vain huijaa ja virkailijat päättää paljonko rahaa saat makaroniin ja nappaa hajonneesta tv:stäsi tulleet parin sadan vakuutusrahat pois säälittävästä perustoimeentulotuestasi, samoin kuin veronpalautuksesi.

Perustuloa ei tietenkään koskaan tule, koska ko byrokratia täytyy rahoittaa virkailijoineen. Vähennetään vaikka poliisien määrärahoja että byrokratia pelittää.

Täytyy työllistää ihmisiä edes tällä tavoin kun maa kärsii suurtyöttömyydestä vaikka töitä kuulemma on jos laiskat suomalaiset niitä vain tekisi eikä makoilisi.

Vierailija
115/160 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä television voi hajottaa niin, että kotivakuutus korvaa? Kone hajoaa omaa mahdottomuuteensa, mutta aloituksesta voisi ajatella, että siinä taloudessa telkkareilla on taipumus  tipahtaa säännöllisesti lattialle tmv. erikoista?

Oma telkkari toimii hyvin vaikka ikää on reilusti yli 10 vuotta.  Kun se lakkaa toimimasta, niin pitää ostaa uusi. Omalla rahalla.

Vierailija
116/160 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä haet nyt erikseen toimeentulotukea tv:n ostoon sen 250€. Ehkä siellä joku on keksinyt, että sinä voit vaikka juoda tai pelata tuon vakuutuskorvauksen ja jätät tv:n ostamatta.

Vakuutuskorvaukset kannattaa tosiaan pyytää maksamaan johonkin muualle kuin omalle tilille, eli siihen liikkeeseen, josta korvauksessa ostetaan tuote tai palvelu.

Vierailija
117/160 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoinen sossupummi. Käy töissä, mutta sossun pitäisi kustantaa kaikki kodin laitehankinnat. 

Vierailija
118/160 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvitä Kela:lle, että televisio on uskontosi harjoittamisen kannalta välttämätön väline.

Vierailija
119/160 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sitten haet harkinnanvaraista tukea sen telkan ostoon. Saat tai et saa. Tällästä tämä on ja sitten mistään mitään tietämättömät huutaa että tuilla lennellään etelään lomamatkoille ja eletään kuin kuninkaat.

Vierailija
120/160 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä muuten riittää kun ei osta muka-terveellisiä eineksiä. Kasvikset ovat suhteellisen halpaa ravintoa, kun ostaa tuoreina ja käsittelemättöminä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme