Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain kotivakuutuksesta 250e korvausta rikkoutuneesta televisiosta, ja nyt Kela on vähentänyt täsmälleen saman summan toimeentulotuestani??

Vierailija
10.09.2021 |

Eihän tuo voi olla lain mukainen päätös. Tuo 250e menee television ostoon, eikä mihinkään "peruselämiseen"

Nyt saan siis 250e vähemmän perustoimeentulotukea tässä kuussa kuin olisin saanut ilman tätä onnettomuutta.

Mutta miten Kela voi noin toimia tämän asian suhteen? Ei mene ollenkaan minun oikeustajuni mukaan.

Heidän mielestään minun pitäisi syödä nuo vakuutusrahat ja olla ilman televisiota???

Kommentit (160)

Vierailija
141/160 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paskaprovo. Vai onko aloittajalla 1000€ televisio joka hajosi alle vuodessa?

Kotivakuutuksen omavastuut ovat korkeita ja elektroniikan vuosivähennys on korkea.

Vaikka tv olisi maksanut 5000€ ja ostettu eilen, se saattaa hajota, jos esim. putoaa lattialle tai siihen osuu jotain, mikä rikkoo sen. Vai meneekö tv mielestäsi rikki vain itsekseen tai siksi, että joki osa sillä rikkoontuu?

Tapahtui meillä monta vuotta sitten: lukiolainen makasi sohvalla polvet koukussa läppäri polvia vasten. Sitten koukisti polvia ja läppärin näyttö pamahti otsaa vasten ja meni rikki (ei otsa :-)). Läppäri oli pari vuotta vanha eikä mikään kauhean kallis. Vakuutus korvasi 230€.

Kotivakuutuksissa on erilaisia ehtoja, joten ei kannata alkaa päteä sen pohjalta, mitä on omassa vakuutuksessa. 

Vierailija
142/160 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri eilen Kelan virkailija sanoi ettei vakuutuskorvauksia huomioida tulona JOS on esittää kuitti, että on hankkinut samanlaisen tuotteen minkä vakuutus korvasi.

Mun puhelin meni takuuhuoltoon (akku pullistui) ja koska tuota mallia ei ole enää myytävänä niin sain ostohinnan takaisin. Kävin samoin tein ostamassa uuden puhelimen samalla hinnalla minkä sain takaisin. Ei huomioida tt-tuessa koska ostin saman hintaisen puhelimen.

Kuulostaa entistä epäreilummalta, jos vakuutuskorvausta ei lasketa tuloksi, mutta rikoksen uhrin vahingonkorvaukset lasketaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/160 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

seuraavan kerran kun saat jotain yli 50e tuloa laita ne toiselle tilille. voit itse avata tilin tieto siitä ei mene kelaan ellet itse sitä ilmoita. tai joku muu.

tämä kertoo kaiken teistä tukiloisista. Epärehellisiä huijareita olette.

Rahan säästäminen köyhänä on väärin? Tajuatko tampio että ne säästetyt rahat ovat muusta pois, esim sen kuun ruokarahoista? Miten muuten kuvittelet köyhän ostavan esim sen puhelimen tai uuden pesukoneen kun vanha hajosi?

Miksi tässä maassa asuu valtavasti i diootteja joille joutuu vääntämään rautalangasta joka asian? 

Vierailija
144/160 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

seuraavan kerran kun saat jotain yli 50e tuloa laita ne toiselle tilille. voit itse avata tilin tieto siitä ei mene kelaan ellet itse sitä ilmoita. tai joku muu.

Rahan säästäminen köyhänä on väärin? Tajuatko tampio että ne säästetyt rahat ovat muusta pois, esim sen kuun ruokarahoista? Miten muuten kuvittelet köyhän ostavan esim sen puhelimen tai uuden pesukoneen kun vanha hajosi?

Miksi tässä maassa asuu valtavasti i diootteja joille joutuu vääntämään rautalangasta joka asian? 

jos olet säästänyt toimeentulotuella niin mielestäni on kohtuullista että ENSIN käytetään ne säästöt ja vasta sitten haetaan sitä VIIMEISINTÄ tukea.

Vierailija
145/160 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan meistä ei voi olla ihan varma siitä, etteikö koskaan joutuisi elämässään huonoon jamaan ja vaikkapa toimeentulotuelle. Älkää ihmiset olettako että kaikilla on samanlaiset valmiudet selvitä vaikeuksista ja saada elämänsä raiteilleen. Syitä voi olla monia, sairaudet, monet erilaiset menetykset.

Kohdelkaa muita, kuin haluaisitte itseänne kohdeltavan.

Vierailija
146/160 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telkkaria ei tosiaankaan kellään ole pakko olla. Työnhakuun ja opintoihin pitää olla puhelin, jossa netti, käytössä. Sillä voi katsoa/ kuunnella meidän veronmaksajien kustantamaa Yle Areenaa. Radiokanavatkin ovat ilmaisia.

Missään nimessä ei ole järkevää kustantaa telkkareita, astianpesukonetta, läppäriä, kuivausrumpua yms turhaa. Luksus ostetaan sitten omalla palkalla, ei toisten piikkiin.

Niin se on työssäkäyvilläkin. Sen mukaan eletään, omistetaan, vaihdetaan ja korjautetaan mihin on tilillä katetta. Omalla tilillä.

Vaikka olisimme upporikas öljyvaltio, olisin periaatteessa samaa mieltä. Ja nyt kun sosiaalituilla rahoitetaan jokaiselle suomalaiselle sama elintaso velkarahalla meidän lastemme ja lastenlastemme maksettavaksi, niin ei se kyllä oikein ole.

Etelä-Suomessa varsinkin on töitä tekeville. Oikeasti. Ja ne teidän alanuolet ei kiinnosta. En jää seuraamaan tätä ruikutusta täällä.

Vierailija
147/160 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan meistä ei voi olla ihan varma siitä, etteikö koskaan joutuisi elämässään huonoon jamaan ja vaikkapa toimeentulotuelle. Älkää ihmiset olettako että kaikilla on samanlaiset valmiudet selvitä vaikeuksista ja saada elämänsä raiteilleen. Syitä voi olla monia, sairaudet, monet erilaiset menetykset.

Kohdelkaa muita, kuin haluaisitte itseänne kohdeltavan.

Minä olen ainakin pitänyt huolta että riski siihen on minimaalinen. Muita kuin palkkatuloja tulee pari tonnia kuussa nettona. Kuluni ovat alle 2000 kuussa ja pystyisin leikkaamaan kulutustani helposti.

Vierailija
148/160 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" Tässä ketjussa oikein loistaa toimeentulotukilaisten mollaus: ei jumankauta saisi edes telkkaa omistaa… 🙄 Silloin kun ihminen hakee toimeentulotukea niin se on- niin kuin moni on todennut- se viimeinen tukimuoto.

Te ette voi tietää kuinka paljon henkilö on ennen tähän tukeen tarttuessaan joutunut kärsimään ja nyt ei saisi edes telkkaa katsoa vaan sekin aika pitäisi etsiä töitä- niinkuin eräs ylemmyydentuntoinen ketjussa asian ilmaisi. Itse olen joutunut elämässä turvautumaan aikoinani myös toimeentulotukeen ja kieltämättä se kyykyttäminen oli ihan kauheaa ja siinä syynäämisessä ei ollut enää mitään järkeä. Siis oikeasti. 3 vuotta olin tässä lingossa, asiani alkoivat selvitä ja nyt olen ollut viimeiset 20 vuotta ihan hyväpalkkaisessa duunissa ja maksan mielelläni palkastani verot, koska en ikinä tule unohtamaan sitä aikaa tai sitä ajatusta, mitä olisi tapahtunut, jollei tälläistä turvaverkkoa yhteiskunnassa olisi ollut."

- - -

"Miksi ap ei voi katsoa tv-ohjelmia sillä samalla laitteella, jolla palstailee? "

- - -

Suomessa jos joudut heikkoon taloudelliseen tilanteeseen eli toimeentulotukiasiakkaaksi, kukaan ei enää kysy paljonko aikoinasi maksoitkaan veroja yhteiseen kassaan.

Olet köyhä, joka ei saisi enää tehdä mitään kivaa muutenvain tai mikään ei saisi enä maistua suussasi hyvältä.

Kansaneläkelaitos syynää tiliotteesi ettet vain huijaa ja virkailijat päättää paljonko rahaa saat makaroniin ja nappaa hajonneesta tv:stäsi tulleet parin sadan vakuutusrahat pois säälittävästä perustoimeentulotuestasi, samoin kuin veronpalautuksesi.

Perustuloa ei tietenkään koskaan tule, koska ko byrokratia täytyy rahoittaa virkailijoineen. Vähennetään vaikka poliisien määrärahoja että byrokratia pelittää.

Täytyy työllistää ihmisiä edes tällä tavoin kun maa kärsii suurtyöttömyydestä vaikka töitä kuulemma on jos laiskat suomalaiset niitä vain tekisi eikä makoilisi.

Mutta miksi toimeentulotuella elävälle pitäisi kustantaa sama elintaso ja samat laitteet kuin työssäkäyvälle pieni- tai keskituloiselle? Toimeentulotuen ole tarkoitus olla tukea välttämättömiin menoihin, että pysyy hengissä ja suht. terveenä? Ilman televisiota pystyy elämään. Jos haluaa "jotain kivaa" tämän lisäksi, niin sitten tekee töitä sen eteen, että saa haluamansa hyödykkeet tai paremman makuiset ruoat ostettua. Niin me muutkin joudumme tekemään.

Vierailija
149/160 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa oikein loistaa toimeentulotukilaisten mollaus: ei jumankauta saisi edes telkkaa omistaa… 🙄 Silloin kun ihminen hakee toimeentulotukea niin se on- niin kuin moni on todennut- se viimeinen tukimuoto. Te ette voi tietää kuinka paljon henkilö on ennen tähän tukeen tarttuessaan joutunut kärsimään ja nyt ei saisi edes telkkaa katsoa vaan sekin aika pitäisi etsiä töitä- niinkuin eräs ylemmyydentuntoinen ketjussa asian ilmaisi. Itse olen joutunut elämässä turvautumaan aikoinani myös toimeentulotukeen ja kieltämättä se kyykyttäminen oli ihan kauheaa ja siinä syynäämisessä ei ollut enää mitään järkeä. Siis oikeasti. 3 vuotta olin tässä lingossa, asiani alkoivat selvitä ja nyt olen ollut viimeiset 20 vuotta ihan hyväpalkkaisessa duunissa ja maksan mielelläni palkastani verot, koska en ikinä tule unohtamaan sitä aikaa tai sitä ajatusta, mitä olisi tapahtunut, jollei tälläistä turvaverkkoa yhteiskunnassa olisi ollut.

Miksi ap ei voi katsoa tv-ohjelmia sillä samalla laitteella, jolla palstailee? 

Tähän kommenttina että olet täysi mulkvisti, etkä tajua elämän realiteeteissa mitään. Ei muuta.

Jos ihmisellä on käytössään laite, jolla hän pystyy lukemaan ja kirjoittamaan nettipalstalla, hän pystyy myös katsomaan sillä samalla laitteella netin kautta televisiota. Esim. Ylen, MTV:n ja Nelosen ohjelmat näkee netistä ilmaiseksi. Ilmeisesti en sitten tajua elämän realiteeteista mitään, jos kymmenkunta tv-kanavaa ei riitä viihteeksi ihmiselle, joka elää muiden veronmaksajien rahoilla.

Vierailija
150/160 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olisi hoksannut, niin olisi ohjannut vakuutusrahat toiselle tilille.

Vierailija
151/160 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

" Tässä ketjussa oikein loistaa toimeentulotukilaisten mollaus: ei jumankauta saisi edes telkkaa omistaa… 🙄 Silloin kun ihminen hakee toimeentulotukea niin se on- niin kuin moni on todennut- se viimeinen tukimuoto.

Te ette voi tietää kuinka paljon henkilö on ennen tähän tukeen tarttuessaan joutunut kärsimään ja nyt ei saisi edes telkkaa katsoa vaan sekin aika pitäisi etsiä töitä- niinkuin eräs ylemmyydentuntoinen ketjussa asian ilmaisi. Itse olen joutunut elämässä turvautumaan aikoinani myös toimeentulotukeen ja kieltämättä se kyykyttäminen oli ihan kauheaa ja siinä syynäämisessä ei ollut enää mitään järkeä. Siis oikeasti. 3 vuotta olin tässä lingossa, asiani alkoivat selvitä ja nyt olen ollut viimeiset 20 vuotta ihan hyväpalkkaisessa duunissa ja maksan mielelläni palkastani verot, koska en ikinä tule unohtamaan sitä aikaa tai sitä ajatusta, mitä olisi tapahtunut, jollei tälläistä turvaverkkoa yhteiskunnassa olisi ollut."

- - -

"Miksi ap ei voi katsoa tv-ohjelmia sillä samalla laitteella, jolla palstailee? "

- - -

Suomessa jos joudut heikkoon taloudelliseen tilanteeseen eli toimeentulotukiasiakkaaksi, kukaan ei enää kysy paljonko aikoinasi maksoitkaan veroja yhteiseen kassaan.

Olet köyhä, joka ei saisi enää tehdä mitään kivaa muutenvain tai mikään ei saisi enä maistua suussasi hyvältä.

Kansaneläkelaitos syynää tiliotteesi ettet vain huijaa ja virkailijat päättää paljonko rahaa saat makaroniin ja nappaa hajonneesta tv:stäsi tulleet parin sadan vakuutusrahat pois säälittävästä perustoimeentulotuestasi, samoin kuin veronpalautuksesi.

Perustuloa ei tietenkään koskaan tule, koska ko byrokratia täytyy rahoittaa virkailijoineen. Vähennetään vaikka poliisien määrärahoja että byrokratia pelittää.

Täytyy työllistää ihmisiä edes tällä tavoin kun maa kärsii suurtyöttömyydestä vaikka töitä kuulemma on jos laiskat suomalaiset niitä vain tekisi eikä makoilisi.

Mutta miksi toimeentulotuella elävälle pitäisi kustantaa sama elintaso ja samat laitteet kuin työssäkäyvälle pieni- tai keskituloiselle? Toimeentulotuen ole tarkoitus olla tukea välttämättömiin menoihin, että pysyy hengissä ja suht. terveenä? Ilman televisiota pystyy elämään. Jos haluaa "jotain kivaa" tämän lisäksi, niin sitten tekee töitä sen eteen, että saa haluamansa hyödykkeet tai paremman makuiset ruoat ostettua. Niin me muutkin joudumme tekemään.

Kyllä moni saa toimeentulotukea, vaikka käykin töissä.

Vierailija
152/160 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein kerran tahattoman "vakuutuspetoksen". Ilmoitin laitteen menneen rikki (uskottava juttu, mutta enempää en kerro). Ilmeni, että en vaan osannut toimia oikein ja laite toimikin. Parin tunnin päästä tuli päätös ja rahat nopeasti tilille.

Vierailija
153/160 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, mene töihin niin ei tarvii täällä itkeä !

No minäpä menen. Marssin maanantaiaamuna tuohon kunnanvirastoon ja sanon, että minä tulin nyt. Missä on mun työpöytäni?

Vierailija
154/160 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä menee tieto KELAan. KELA soittaa ja tarkistaa tiedot kaikista pankeista, koska käsittääkseni pankeilla on jo lain vaatimus että tileistä ja omistajista, joille tulee tukia, täytyy ilmoittaa kaikki tilit. Ja jos käy ilmi, kuten tulee käymään, silloin saa syytteen petoksesta. Eli en todellakaan suosittele tuollaista tekemään!

Ei kela minnekään soittele, koska pankit eivät saa lörpötellä asiakkaiden tilejä yhtään mihinkään.

Jos on väärinkäytös epäily, niin kela ottaa yhteyttä poliisiin ja pankilla on velvollisuus ilmoittaa poliisille jos epäillään rikoksesta.

Pankeilla on lain vaatima VELVOLLISUUS kertoa Suomen viranomaisille asiakkaan tilitiedot.

Käy tutkiskelemassa Finlexistä ellet usko tai yritä perustaa oma pankki jossa yrität pitää samaa pankkisalaisuuden tasoa kuin Sveitsissä, niin voit olla varma että poliisi tulee ja hakee sinut selittämään miksi et jaa tietojasi kun ne on velvoitettu ilmoittamaan.

nyt menee kela ja poliisi viranomaiset sekaisin.

Vierailija
155/160 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeä aloitus tuo. Toimeentulotuella olevien kannattaa ilmoittaa toinen tili ja ohjata korvaukset sinne. Ei Kelalla ole oikeutta ratsata jokaista pankkia tilejä etsimässä.

Vierailija
156/160 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä menee tieto KELAan. KELA soittaa ja tarkistaa tiedot kaikista pankeista, koska käsittääkseni pankeilla on jo lain vaatimus että tileistä ja omistajista, joille tulee tukia, täytyy ilmoittaa kaikki tilit. Ja jos käy ilmi, kuten tulee käymään, silloin saa syytteen petoksesta. Eli en todellakaan suosittele tuollaista tekemään!

Ei kela minnekään soittele, koska pankit eivät saa lörpötellä asiakkaiden tilejä yhtään mihinkään.

Jos on väärinkäytös epäily, niin kela ottaa yhteyttä poliisiin ja pankilla on velvollisuus ilmoittaa poliisille jos epäillään rikoksesta.

Pankeilla on lain vaatima VELVOLLISUUS kertoa Suomen viranomaisille asiakkaan tilitiedot.

Käy tutkiskelemassa Finlexistä ellet usko tai yritä perustaa oma pankki jossa yrität pitää samaa pankkisalaisuuden tasoa kuin Sveitsissä, niin voit olla varma että poliisi tulee ja hakee sinut selittämään miksi et jaa tietojasi kun ne on velvoitettu ilmoittamaan.

nyt menee kela ja poliisi viranomaiset sekaisin.

Juuri niin. Kelalla ei ole mitään oikeutta asiakkaan pankkisalaisuuden rikkomiseen!

Vierailija
157/160 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsinkö oikein? Eli APn olisi kannattanut olla hakematta vakuutuksesta mitään, vaan sen sijaan kertoa Kelalle, että pyykkikone prakasi ja olisi saanut uuden koneen Kelan rahoilla? Sen sijaan ilmoitti asiasta vakuutusyhtiöön, joka maksoi ja nyt Kela ottaa välistä sen vakuutusyhtiön maksaman 250e + AP jää ilman konetta. 😂. Ei jestas mitä PASKAA. Ja täällä vielä jengi huutaa, että kato sitä telkkaa joltain kännykän näytöltä. Toivottaan huutelijoille, että joskus se paska osuu omaan tuulettimeen. Niin voitte sitten edelleen ylemmyydentuntoisina katsoa sitä töllöä nakkisormin 10X5 näytöltä. Jos pitää osoittaa ihmisten asenne/ tyhmyys: en koskaan pety tähän palstaan.

Mitä sä horiset jostain pyykinpesukoneesta kun aloittajalla on pamahtanut telkkari jonka nyt toivoisi että valtio olisi maksanut. Tv. Tv. Tv. Ei pyykinpesukone tai muukaan välttämätön arjen apuväline.

Fb kirppareilla näkyy toimivia telkkareita muutamalla kympillä. Semmoinen ei vissiin kelpaa, saatava kunnon älytöllö. 250€ vakuutuskorvaus muutenkin teknisestä vempeleestä on aika hyvin, aika uusi tv alunperinkin kyseessä ilmeisesti, ostiko ap senkin veronmaksajien rahoilla?

Niin se vaan on että toimeentulotuki on viimeinen tukimuoto, ei automaatti jonka saa extrana. Ihan näin töissäkäyvän silmin, kun ei ole itsellekään ole itsestäänselvyys että jokaisessa elämäntilanteessa tuollainen muutaman satasen yllättävä meno järjestyy tuosta vaan, on ap:n ulina kyllä niin länsimaalaisen ihmisen ahdinko.

Tuo oli vain esimerkki, koska Kela katsoo pyykinpesukoneen välttämättömäksi, mutta ei telkkaria.

Mikään kodinkone ei ole välttämättömyys. Kela myöntää vain toimeentulotuen perusosan, johon ei kuulu muuta lisätuella ostettavaa tavaraa kuin silmälasit. Suurin osa toimeentulotukea saavista ostaa kaikki hankintansa perusosalla, joka on 300 - 500 euroa kuukaudessa (oletetaan, että lasten perusosat menevät heidän elinkulujen kattamiseen).

Sosiaalitoimesta voi saada harkinnanvaraista, mutta sekin on tasolla haet kierrätyskeskuksesta sängyn, pöydän ja tuolin, joihin annetaan parikymmentä euroa. Sama tilanne, jos tarvitset lastenvaunuja tai pesukonetta.

Tietenkin sosiaalityöntekijällä on mahdollisuus myöntää kotoa pois muuttavalle tutun lapsukaiselle ihan mitä hyvänsä, mutta eivät kaikki köyhät niitä saa. Eräs sosiaalityöntekijä oli uutisen mukaan myöntänyt asiakkaille erilaisia tukia ja siirtänyt rahat omalle tilille - jostain kumman syystä jäi kiinni.

Vierailija
158/160 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Vakuutuskorvaus voidaan jättää huomioimatta toimeentulotuiessa siltä osin, kun hakija on esittänyt selvityksen , että korvausta käytetään vahingosta aiheutuneeseen menoihin, jotka ovat toimeentulotuessa hyväksyttäviä menoja"

Tässä tapsuksessa kyseeseen tulee varmaankin ns. "täydentävä toimeentulotuki" jota haetaan siis kunnalta (ei kelasta).

Eli selvitys oman kunnan sostoimiston täydentävään toimeentulotukeen (vakuutusyhtiön korvauspäätös+ kelan päätös siitä, että vakuutusrahat on vähennetty toimeentulotuesta)  ja kunnan sostoimisto todennäköisesti palauttaa ko summan minkä kela vähensi toimeentulotuestasi.

Kunta siis myöntää harkintansa mukaan täydentävää toimeentulotukea juuri noihin menoihin, mitä ei kelalla huomioida.

Selvität tilanteesi kuinka kävi:

Sait vakuutusrahat rikkoutuneesta tv:stä.

Kela huomioi vakuutuskorvauksen perustoimeentulotuesta vähentäen ko summan.

Siihen täydentävään toimeentulotukihakemukseesi kunnalle----> on liitettävä kelan perustoimeentulotukipäätös siitä että ko vakuutuskorvaussumma on vähennetty.

Tuossahan se on selkeästi: "Vakuutuskorvaus voidaan jättää huomioimatta toimeentulotuiessa siltä osin, kun hakija on esittänyt selvityksen , että korvausta käytetään vahingosta aiheutuneeseen menoihin, jotka ovat toimeentulotuessa hyväksyttäviä menoja"

TV ei ole toimeentulotuessa hyvksyttävä meno eikä edes pesukone.

Vierailija
159/160 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tukiloiset" tekevät noin saadakseen edes välillä jotain kivaa itselleen ilman että Kela repii joka lantin heidän selkänahoistaan irti. Ei minua työssäkäyvänä ainakaan häiritse tuo eri tileillä säätäminen.

Sitä kivaa saa itselle jos menee töihin. Näin sen kuuluukin mennä, vaikka ehkä ikävältä tuntuukin. Ei yhteiskunnan tehtävä ole maksaa kellekkään telkkaria ym. Jos ei itse pysty itseään elättämään, kuuluu saada minimi jotta selviää, ei muuta. 

Vierailija
160/160 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on arvokas telkkari kun yleensä kannata laittaa edes vakuutukseen kun arvo putoaa jo nopeasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän