Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ÄLKÄÄ OSTAKO LAHJAKORTTEJA LAHJAKSI

Vierailija
20.10.2014 |

Olen työskennellyt eri kauneudenhoitoalan yrityksissä, sekä tunnen edelleen kauneudenhoitoalan ammattilaisia ja KAIKISSA firmoissa on se käytäntö, että lahjakorttiasiakkaat ovat toisarvoisia "maksavien" rinnalla. Yritys saa siis rahat jo lahjakortin ostohetkellä, joten lahjakorttiasiakkaat saavat huonoimmat ajat (hoitolalle on aivan sama tuleeko asiakas vai ei), ja heihin panostetaan vähemmän. Näin ei pitäisi olla, ainakin itse koin lahjakorttiasiakkaiden olevan erittäin helppoja koska he myös usein ostivat tuotteita. Suurin osa naisyrittäjistä ei tätä kuitenkaan hyödynnä, vaan kohtelevat lahjakorttiasiakkaita huonoiten. Pahin piikki tulee tammikuulle tai äitienpäivän aikaan, kun rahaa tulee ovista ja ikkunoista ja pyritään saamaan mahdollisimman iso kassavirta. Ahneuksissa sitten varataan parhaat ajat uusille maksajille, ja lahjakorttiasiakkaille on ohjeistus että tarjotaan niitä aikoja joita ei muuten saada "myytyä".

Sain ihan erillisen ohjeistuksen eräältä pomolta, että lahjakorttiasiakkaiden hoitoajasta napsaistaan vartti pois, ja käytetään se aika tuotteiden myyntiin. Heti maksavat asiakkaat sitten pokkuroitiin vimpan päälle. Suosittelenkin että lahjakorttien sijaan pyydätte käteistä, ja menette rahatukon kanssa palveltavaksi. Kampaamoissa sama asia, lahjakorttiasiakkaat eivät saa alennuksia tai tarjouksista ei mainita, esimerkkinä asiakas varasi lahjakortilla ajan ja hänelle annettiin mahd. huono aika ja ei mainittu olemassa olevasta tarjouskampanjasta mitään. Asiakas ei tosiaankaan ymmärrä kysyä että tekeekö tuo toinen kampaaja halvemmalla, soitetaan vaan liikkeeseen ja varataan aika hyväuskoisena.

Laskin, että jos sama asiakas tulee 200e lahjakortilla palveltavaksi, hän häviää käytännössä 50e keskimäärin. Siihen vaikuttaa palveluun käytetty aika, ja se että tarjouksista ei mainita.

Ja pahoittelen yleistystä, varmasti on hoitoloita joissa ymmärretään tämä, itse mm. toimin aina niin että lahjakorttiasiakkaat olivat potentiaalisia uusia vakkariasiakkaita ja heitä palvelin "ensin". Siihen on syy miksi he ovat lahjakorttiasiakkaita, haloo! Olen saanut kuunnella tuskaiste lahjakorttiasiakkaiden valituksia siitä että vapaita aikoja ei tunnu olevan ollenkaan. On niitä, niitä ei vaan anneta sulle.

Jos joku ahne yrittäjä tämän lukee ja tunnustaa edes itselleen toimivansa vastoin asiakkaan tarpeita, niin mene itseesi ja muuta toimintatapaasi. Ja lahjakorttien saajat, VAATIKAA oikeasti palvelua. Vaikka yrittäjä on saanut rahansa jo aiemmin, teille kuuluu palvelu.

Kommentit (219)

Vierailija
121/219 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 17:11"]

Lahjakorttirahat laitan syrjään ja otan kun asiakas käyttänyt lahjakortin.

[/quote]

Entä jos asiakas ei koskaan käytä lahjakorttiaan?

Vierailija
122/219 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/219 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 20:14"][quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 17:11"]

Lahjakorttirahat laitan syrjään ja otan kun asiakas käyttänyt lahjakortin.

[/quote]

Entä jos asiakas ei koskaan käytä lahjakorttiaan?
[/quote]

No näin on käynyt kerran ja lahjakortti ostettu 1,5 vuotta sitten, jos tämä asiakas vielä soittaa niin lahjakortti yhä voimassa ja hän saa hoitonsa. Maailmani ei kaadu jos teen hieronnan enkä saa siitä sillä hetkellä korvausta.

Vierailija
124/219 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen valinnut mun hierojat Grouponin perusteella, saanut palvelua ja jäänyt.

Vierailija
125/219 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun työpaikallani (kaupanala tosin kyseesä) ainakin se lahjakortti ei ostohetkellä näy missään myynneissä vaan sitten vasta kun sitä käytetään :o Hassua ettei muualla ole näin.. Tämän takia meille lahjakorttiasiakkaat ovat aivan yhtä tärkeitä:)

Vierailija
126/219 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin äidilleni noin 60€ lahjakortin jalkahoitoon joululahjaksi. Kun äitini meni varaamaan aikaa, oli tämä firma mennyt konkkaan. Sinne meni minun 60€ kuin tuhka tuuleen. Tämä kyseinen kauneushoitola oli ollut kyseisellä paikalla varmasti yli 20 vuotta, joten tuli aika yllätyksenä.

Vierailija
127/219 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta tosiaan. :/

Vierailija
128/219 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei! Varasin just ajan 1,5h ja 140e hoitoon... ja tietty sanoin et mulla on lahjakortti. No toivottavasti saan silti täyden hoidon :) aion kyl urputtaa jos se on viisikin minuuttia liian lyhyt :D

Vierailija
129/219 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mulla päinvastainenkin kokemus. Veli sai parturilahjakortin ja se oli mennyt umpeen,mutta veli ei ollut hoksannut katsoa sitä. Lahjakortin antajalle tuttu parturi oli sanonut, että ei se haittaa, onhan se hänelle maksettu kuitenkin ja oli leikannut tukan. No sopivasti veljen oma parturi jäi eläkkeelle, joten sai uuden vakiasiakkaan. Pienyrittäjien kohdalla voi käydä tosiaan niinkin, että yrittäjä ihan vain lopettaa, joten ei kannata niitä hirveän pitkään pitkittää. 

Vierailija
130/219 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
131/219 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
132/219 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
133/219 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh mitä juttuja!!! Kiitos tästä keskustelusta, kielsin heti miestäni ostamasta lahjakorttia mihinkään hoitoloihin tai hierontoihin, vaikka aiemmin oon semmosesta haaveillut!

Vierailija
134/219 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähelle tuli uusi hieroja. Käyn liikuntaharrastukseni vuoksi säännöllisesti hieronnassa n. 3 kuukauden välein. Hieroja oli hyvä ja päätin siirtyä hänen asiakkaakseen. Kunnes...ostin miehelleni 3 kokohieronnan lahjakortin joululahjaksi. Hieroja oli tehnyt niin paskatyön, että päätin palata takaisin entiselle hierojalleni, vaikka hän asui kauempana. 

Eli tämä huonosti tehty lahjakorttityö vei matkassaan kaksi asiakasta.

Vierailija
135/219 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 16:00"]

Joo kummasti hinnat pompsahtaa, kun maksaa lahjakortilla! Äidilläni oli 150 e lahjakortti kosmetologille. Hänelle tehtiin tunnin hoito, johon kuului alkupuhdistus, ultraäänihoito, naamio ja hoitovoiteet. 120 e ! EI kuulunut edes kuorintaa, kulmien siistimistä, tehoampulleja tai dekolteen kasvojen-kaula hierontaa.

[/quote]

Juu hyvin yleistä, että tehdään se kallein hoito. Normi asiakas joka saa lahjakortin ei ole aiemmin käynyt kasvohoidossa eikä osaa vaatia, eikä vertailla. Jos 100 euron hoitoon menisi normisti tunti ja vartti, LK asiakas saa lyhyemmän hoidon ja kaikki mahdolliset ampullit. Rahastuksen aikana sitten eritellään mitä on tehty, hierontaa, lymfaa, ampulleja, erikoisnaamioita (usein hoidon aikana kysytään että saanko laittaa, eikä hinnalla haluta "häiritä" asiakkaan rentoutumista) ja veloitetaan sen mukaan. Lahjakorttiasiakas on luottavainen ja kiitollinen, mutta poistuu maksun jälkeen epätietoisena siitä mitä maksoi. Itse olen kerran kampaamon lahjakortin saanut, ja maksoin kyllä kaikki mahdolliset lisät. Kampaaja myös asetteli tuotteitaan ja mainosti koko ajan "laitan sulle nyt tätä Tigin karkkituoksuista supersmoothie seerumia".. ok.. laita vaan. Ammattilaisen tehtävä olisi myös tunnistaa ne asiakkaat joille tarttee vääntää rautalangasta, nykyisin ihmiset on puudutettu tuolla oheismyynnillä ja asiakkaat tietää kyllä että kampaamo myy tuotteita ei sitä tarvitse julistaa. Ensin pitää olla kuitenkin tarve tuotteelle, ja on kökköä mainostaa rentouttavan hoidon aikana tuotteita. Ei kannata, jos vaikuttaa siltä että asiakas on ennestään stressaantunut. Ehkä tää taloustilanne ajaa yrittäjät niin ahtaille että yritetään sitten epätoivoisesti kaikkea, mutta kyllä tää lahjakorttimeno on jatkunut siitä saakka kun valmistuin (2003), aikaa ennen taantumaa. Ennen sillä keinoin maksimoitiin voittoja, nyt paikataan aukkoja.

ap

Vierailija
136/219 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 16:18"]

Lähelle tuli uusi hieroja. Käyn liikuntaharrastukseni vuoksi säännöllisesti hieronnassa n. 3 kuukauden välein. Hieroja oli hyvä ja päätin siirtyä hänen asiakkaakseen. Kunnes...ostin miehelleni 3 kokohieronnan lahjakortin joululahjaksi. Hieroja oli tehnyt niin paskatyön, että päätin palata takaisin entiselle hierojalleni, vaikka hän asui kauempana. 

Eli tämä huonosti tehty lahjakorttityö vei matkassaan kaksi asiakasta.

[/quote]

siis kolmen viikon, eikä kuukauden :)

Vierailija
137/219 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin miehelleni lahjakortin hierontaan, ja hieroja oli sitten tullut myöhässä ja hieronut muutenkin vähän sinne päin.. Mies ei käyttänyt viimeistä kertaa lahjakortistaan. Lahjakortit esim. S-ryhmälle tai vaateketjuihin on eri asia, koska niissä ei voi juurikaan vedättää. Mutta nämä hoitoalan lahjakortit on kyllä monesti asiakkaan kusettamista. Mä en itse ostaisi lahjakorttia kauneuspalveluihin ikinä, sillä haluaisin parasta mahdollista hoitoa.

ap

Vierailija
138/219 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
139/219 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 15:36"]

Käsittämätön kirjoitus. Toivottavasti tuollaista tapahtuu vain kammottavimmissa paikoissa.

Kyseessä on täysin sama rahasumma, tuleepa se sitten käteisenä tai lahjakorttina.

Hävetköön yrittäjät, jotka kohtelevat asiakkaitaan noin.

[/quote]

Tuo on todella yleistä. Raha ratkaisee kaiken tässäkin asiassa

Vierailija
140/219 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samoja kokemuksia grouponin ravintolatarjouksista. Kun maksaa niillä (itse maksetuilla) kupongeilla, kohdellaan kuin halpaa makkaraa. En ole ikinä tajunnut syytä, toki maksan palvelusta sillä kertaa vähemmän, mutta olen kuvitellut näiden olevan nimenomaan yrityksen puolesta mainoskampanjoita. Riittävän monta kertaa olen pettynyt, enkä enää osta noita tarjouksia, mutta on sanomattakin selvää, etten ole näihin ravintoloihinkaan palannut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme