Tunnistatko vastaantulevien lasten vaatteista merkkivaatteet
Ja mitkä on halvempia esim Prisman vaatteita?
Mä en kyllä itse osaa erottaa. Mulle on ihan sama onko halpa vai muotivaate, musta ne kaikki näyttää ihan samalta.
Kommentit (53)
Osan erotan, tuskin kaikkia. Silti asialla ei ole minulle merkitystä. Kunhan lapsella on puhdasta, ehjää, sopivaa ja toimivaa yllä. En miellä 10 serkulla kiertänyttä haalaria vuodelta 1991 toimivaksi vuonna 2014.
Erotan. Ne on ne hulluimman näköiset vaatteet. Psykedeelisiä isoja eläinprinttejä tai sitten raitaa päästä varpaisiin.
Kyllä silmään osuu jos paidan hihansuussa näkyy esim. tommy hilfigerin merkki. On ihanaa pukea lapsille merkkivaatteita, myös itselle. Yhenlainen harrastus :)
Siksipä mietinkin, että miksi jotkut haluaa kuluttaa rahansa joihinkin kalliisiin "merkkivaatteisiin" jos niitä kerran ei erota "tavisvaatteista"?
Joku Risto-Matti Ratiankin mustavalkoinen raitapaita voi maksaa kolme-neljäkin kertaa enemmän kuin samanlainen paita jossain H&M-liikkeessä. O_o
Ap
ei voisi vähempää kiinnostaa moinen asia.
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 22:19"]
Siksipä mietinkin, että miksi jotkut haluaa kuluttaa rahansa joihinkin kalliisiin "merkkivaatteisiin" jos niitä kerran ei erota "tavisvaatteista"? Joku Risto-Matti Ratiankin mustavalkoinen raitapaita voi maksaa kolme-neljäkin kertaa enemmän kuin samanlainen paita jossain H&M-liikkeessä. O_o Ap
[/quote]
Vahingossa yläpeukutin. HM:n raitapaidat eivät ole yhtä laadukkaita kuin Marimekon. Olen kyllä ostanut niitä halpiksiakin, kun hyvin pienillä lapsilla käyttökertoja ei tule niin monta. Halpiksista ei kuitenkaan välttämättä riitä enää pikkuveikalle.
Siksipä mietinkin, että miksi jotkut haluaa kuluttaa rahansa joihinkin kalliisiin "merkkivaatteisiin" jos niitä kerran ei erota "tavisvaatteista"? Joku Risto-Matti Ratiankin mustavalkoinen raitapaita voi maksaa kolme-neljäkin kertaa enemmän kuin samanlainen paita jossain H&M-liikkeessä. O_o Ap
[/quote]
Ja saumat kiertää, reikiä nepparien vieressä. Meillä ainakin. No onneksi oli kirpparilöytö.
Kyllä silmään osuu jos paidan hihansuussa näkyy esim. tommy hilfigerin merkki. On ihanaa pukea lapsille merkkivaatteita, myös itselle. Yhenlainen harrastus :)
[/quote]
Myyttekö ne sitten kun ovat käyneet pieniksi, vai mitä niille tapahtuu? Itse ette varmaan kirpparilta mitään osta, mutta myyttekö siis muille?
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 22:23"]
[/quote]
Ja saumat kiertää, reikiä nepparien vieressä. Meillä ainakin. No onneksi oli kirpparilöytö.
[/quote]
jatkan: ei siis ollut mustavalkoinen raitapaita meillä, mutta Ratiaa kyllä.
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 22:17"]Osan erotan, tuskin kaikkia. Silti asialla ei ole minulle merkitystä. Kunhan lapsella on puhdasta, ehjää, sopivaa ja toimivaa yllä. En miellä 10 serkulla kiertänyttä haalaria vuodelta 1991 toimivaksi vuonna 2014.
[/quote]
Meidän vähän alle 2-vuotiaan paras ja toimivin haalari on juuri se 10 serkulla kiertänyt lassien kurahaalari :) harmi vaan, että on niin susiruma ettei sitä kehtaa käyttää kuin kotipihalla
Erottaa yhtä lailla kuin aikuisten vaatteistakin. Sekametelisoppakuosi on yleensä halpa. Samoin yksivärinen ilman mitään jujua. Siistit isot printit, selkeät kuosit, laadukkaan näköiset kankaat jne. Yksivärinen jollain jujulla myös usein merkkivaate.
Sekametelisoppa on köyhän tunnusmerkki.
En erota, enkä aikuistenkaan vaatteista. Ei kiinnosta minkään merkki, kiinnitän huomiota kauniisiin vaatteisiin, jos on joku hieno kuvio, yksivärisiin en kiinnitä mitään huomiota, varsinkaan tylsänvärisiin esim. sinisiin tai ruskeisiin.
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 22:25"][quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 22:19"]
[/quote]
Myyttekö ne sitten kun ovat käyneet pieniksi, vai mitä niille tapahtuu? Itse ette varmaan kirpparilta mitään osta, mutta myyttekö siis muille?
[/quote]
Meillä on jostain syystä paljon merkkivastteita, tosin on kyllä ihan tavallista hm kamaa myös. Osan olen myynyt nettikirppiksillä ja toimivimmaksi osoittautuneet olen säästänyt ensi vuonna syntyvälle sisarukselle. Ja ostan kyllä itsekin kirppikseltä, jos löydän hyvään hintaan hyväkuntoisen merkkivaatteen.
en tunnista lasten enka aikustenkaan vaatteista. jos jollakulla naen esim merkkilaukun ajattelen heti etta thaimaan feikki. mun ystavapiirissa ei merkkituotteilla hienostella.
En ole koskaan tiennyt edes aikuisten vaatteiden hintoja. Mitä minä tekisin sellaisella tiedolla?
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 22:36"]Erottaa yhtä lailla kuin aikuisten vaatteistakin. Sekametelisoppakuosi on yleensä halpa. Samoin yksivärinen ilman mitään jujua. Siistit isot printit, selkeät kuosit, laadukkaan näköiset kankaat jne. Yksivärinen jollain jujulla myös usein merkkivaate.
Sekametelisoppa on köyhän tunnusmerkki.
[/quote]
No höpöhöpö! :D Luulet tunnistavasi, tai haluaisit tunnistaa mutta jo kirjoituksestasi näkee että et tosiaan tunnista :D
Tunnistan koska luen paljon blogeja joissa aiheena mm lastenvaatteet. Omalta lapselta löytyy H&M/Lindex/marketti-vaatetta sekä merkkivaatteita joita ostan alennusmyynnistä jolloin hintaa on yhtä paljon kuin H&M vaatteella uutena.
erotan, mutta en ikinä mainitse ääneen. en edes miehelle :D
No en erota. En yritäkään. Omaani haen päiväkodin pihalta jonkinlaisen värikoodin perusteella (pitäisi löytää joku jossa on kirkasta punaista ja limeä), en jaksa kiinnostua muiden lasten asuista tippaakaan sen pitemmälle.