Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

82 neliötä liikaa yhdelle ihmiselle?

Vierailija
19.10.2014 |

Haluaisin muttaa rivarinpätkään yksinäni ison koiran kanssa. Kävin tänään katsomassa yhtä ihanaa, mutta onko toi turhan iso yhdelle ihmiselle? Tiedän, että riippuu ihmisestä jne, mutta eikö yksinasuvan pitäisi asua jossain pienissä kerrostaloluukuissa eikä tommosissa idyllisissä rivareissa? Espoosta kyse. 

Tuntuisi niin tyhmältä muuttaa ton kokoseen perheasuntoon yksin. :D

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksineläjäkin voi tarvita kaikki nämä: keittiö, ruokailuhuone, olohuone, makuuhuone ja työ/vierashuone. Ei ehkä kannata muuttaa sellaiseen asuntoon, jossa on monta pikkuhuonetta, vaan parempi on pari suurta huonetta. 

Vierailija
2/53 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tunu sinusta isolta, niin sitten ei ole liian iso. Asuuhan ihmiset okt:ssakin yksin, varsinkin maalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No saathan sinä hommata vaikka kartanon, jos sulla on semmoiseen varaa. Minulla 70 neliötä, riittäisi yksi huone vähemmän, mutta koti on sukuni perintöä ja siksi tunnearvollisesti tärkeä.

Vierailija
4/53 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni hieman isompi kämppä ja voin sanoa ettei ole yhtään liian iso. Mielestäni Suomessa asutaan muutenkin niin ahtaasti että en käsitä.

Vierailija
5/53 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini, ikuinen poikamies, osti eropariskunnalta noin 150 m2 uudehkon omakotitalon. Nyt on erikseen kalastus/metsästyshuone, leffa/videopelihuone, ns lukuhuone jossa hieno baarikaappi ja takka jne.

Naisia hän ei tuonne tuo - siksi kuulemma että olisivat jokseenkin heti muuttamassa valmiiseen huusholliin. Hän haluaa pitää sen taatusti akkavapaana vyöhykkeenä ja kummastipa sinne hiippailee kesäviikonloppuna mekin kulmakunnan äijät takapihalle grillailemaan ja tenustamaan. Ja olemme avoimesti kateellisia hänelle siitä että on osannut pelata korttinsa vähän fiksummin kuin me muut.

Vierailija
6/53 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina asunut yksiössä tai kaksiossa ja aina kaivannut erillistä työhuonetta, mutta valitettavasti ei ole ollut koskaan varaa siihen. Keittiö ja / tai makuuhuone on saanut toimia myös työhuoneena. Jos sinulla on kerran varaa isoon asuntoon, niin siitä vaan.

Vierailija
7/53 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni äiti jäi asumaan heidän lapsuudenkotiin miehensä kuoltua, 

omakotitalossa on hankala sanoa neliöitä, mutta yli 200 siellä on. Ja on 15 v asunut yksin.

Vierailija
8/53 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään, jos se 82 m2 tuntuu sinun omalta kodiltasi. Itsellesihän sitä ostat.  

Vierailija
9/53 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemallani poikamiehellä samankokoinen rivari, 3h+k. Toinen makkari työhuoneena, toinen ihan nukkumiskäytössä. Lisäksi iso keittiö-olkkari-yhdistelmä. Ei yhtään iso hänelle.

Vierailija
10/53 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tietenkään ole liian iso, jos se sinusta tuntuu sopivan kokoiselta. Itsellesihän sinä sen ostat. Ainoastaan silloin, jos yhdestä huoneesta tulee "romunkeräämishuone", jossa ei oleskella ollenkaan, asunto on liian iso.

Jos sinulla on tuohon varaa ja arvelet viihtyväsi siinä, osta ihmeessä.

Vierailija
11/53 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa hintaa, vastiketta ja siivoamista. Ja sisustuskulut, myös! En ostaisi itselleni noin suurta, jos olisin yksin. Tämä on nyt vain minun mielipiteeni. Mutta laske tarkkaan kaikki menot, myös mahdolliset tulevat remonttikulut.

PS. Itsekin aikoinani huomasin suuressa huoneistossani, että oli huone tai pari, joissa en käynyt edes joka päivä!!

Mies salomailta

Vierailija
12/53 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne on se, että olisin saamassa perinnön, jolla voisin maksaa koko asunnon ilman lainaa. Jos ostaisin tuon toisen mitä olin myös katsomassa, minulla säästyisi n. 50 000. Mutta rehellisesti sanottuna en oikein tiedä mihin tommosen summan tyrkkäisin jos en asuntoon...

Sisustuskulut toki olisi isommat, mutta ei mun sinne tarvitse kaikkea hommata heti. Ottaa mukaan mitä nyt on vuokrakämpässä, riittää kyllä. Luulen että asunto pysyisi siistimpänä kun olisi enemmän tilaa, en muutenkaan ole kova hamstraamaan tavaraa.

Yhtiövastike 571e/kk, uudiskohde joten toivottavasti ei ole remontteja tulossa hetkeen.

- ap

Vierailija
13/53 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 22:49"]

Tilanne on se, että olisin saamassa perinnön, jolla voisin maksaa koko asunnon ilman lainaa. Jos ostaisin tuon toisen mitä olin myös katsomassa, minulla säästyisi n. 50 000. Mutta rehellisesti sanottuna en oikein tiedä mihin tommosen summan tyrkkäisin jos en asuntoon...

Sisustuskulut toki olisi isommat, mutta ei mun sinne tarvitse kaikkea hommata heti. Ottaa mukaan mitä nyt on vuokrakämpässä, riittää kyllä. Luulen että asunto pysyisi siistimpänä kun olisi enemmän tilaa, en muutenkaan ole kova hamstraamaan tavaraa.

Yhtiövastike 571e/kk, uudiskohde joten toivottavasti ei ole remontteja tulossa hetkeen.

- ap

[/quote]

Jos mielesi tekee ostaa tuo asunto, osta se. Ihan sama vaikka jonkun toisen ostamalla säästyisikin 50 000 euroa jos oikeasti haluat tuon. Ja tosiaan uudiskohteessa ei tarvitse ajatella mitään remppoja moneen kymmeneen vuoteen.

Vierailija
14/53 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yksin asuvan pitäisi tyytyä johonkin pikku yksiöön?? Omat rahat = oma päätös minkä kokoisessa asunnossa asuu. Jos joku valittaa asiasta, voi kuitata kateellisten panetteluna.

Vierailija
15/53 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tykkäät kämpästä ja tiedät, että käyttöä tulee kokonaisuudelle, niin osta se. Oma ideaalikämppäni olisi asunto, jossa olisi makuuhuone, olohuone ja työhuone sekä iso keittiö. Tuostahan se 80 neliötä melkeinpä tulee täyteen.

Vierailija
16/53 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole! N37, 81,5m2, ja tarvitsisin vielä vaatehuoneen.

Vierailija
17/53 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ap

[/quote]

Oletko aivan varma yhtiövastikkeesta? Kuulostaa todella suurelta, jos kyseessä vielä uudiskohde. Asumme Espoossa 165m2 asunnossa, joka on myös uudiskohde, viime vuonna valmistunut. Tässä yhtiövastike on vähän reilut 200€/kk. Itse en ikinä ostaisi asuntoa, missä yhtiö vastike on vähän alle 600€/kk.

Vierailija
18/53 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en yksin ostais noin isoa. Liikaa siivottavaa ja liian iso vastike. Tyytyväinen oon tässä 36 neliössä. Yhtiövastike 73 euroa. Ylimääräiset rahat sijoitan ja samaa neuvoisin myös ap:lle jos haluaa tulevaisuudessa olla varakkaampi.

Vierailija
19/53 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 23:22"]

- ap

[/quote]

Oletko aivan varma yhtiövastikkeesta? Kuulostaa todella suurelta, jos kyseessä vielä uudiskohde. Asumme Espoossa 165m2 asunnossa, joka on myös uudiskohde, viime vuonna valmistunut. Tässä yhtiövastike on vähän reilut 200€/kk. Itse en ikinä ostaisi asuntoa, missä yhtiö vastike on vähän alle 600€/kk.

[/quote]

Maksettaisiinko yhtiövastikkeessa tonttia?

Vierailija
20/53 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo nyt kovin iso ole. Jos on kolmio kyseessä, niin ihan hyvä vaan, että on yksi "ylimääräinen" huone. Voi käyttää johonkin harrastukseen tai sitten pitää vierashuoneena. Vastike kuulostaa kyllä tosi isolta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi