Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häiritseekö musiikki naapuriani (kerrostalo)?

Vierailija
08.08.2014 |

Muutin juuri vanhaan 60-lopussa rakennettuun kerrostaloon. En ole toistaiseksi kuullut juurikaan mitään häiriönääniä naapurista, joten oletan, että seinät pitää suhtkoht hyvin ääntä tai sitten naapurini ovat erityisen hiljaisia. Tykkään itse kuunnella musiikkia urheillessani kotona. Musiikki on hivenen kovalla, koska hiljainen musiikki ei oikein kannusta urheilemaan. Koska suomalaiset eivät yleensä uskalla/kehtaa valittaa, joten mietin, että onkohan musiikki kuitenkin liian kovalla. Siis eihän se (mielestäni) pauhaa niin kuin jossain kotibileissä, mutta kai se jumputus kaiketi voi mahdollisesti kuulua naapureille. Onkohan mitenkään mahdollista selvittää, miten hyvin äänet kuuluvat asunnosta toiseen?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todenäköisesti musiikki kuuluu ja sitäkin selvemin runkoääninä tömpsötystä, jos kerran urheilet sisällä. Kerrostaloasukkia neuvoisin siirtymään ulos tai jumppasaleille päästämään höyryjä.

Vierailija
2/6 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiritsee.

Meillä ei 60-luvun talossa kuulunut mitään, kunnes uusi naapuri muutti ja alkoi kuunnella musiikkia "normaalisti".

Eivät tule valittamaan. Ilmoittavat isännöitsijälle. Meillä minä olin ainoa, joka kävi sanomassa musiikista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti. Käytä kuulokkeita ja mp3-soitinta.

Vierailija
4/6 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos päiväsaikaan jumppaat lyhyen setin (max. 30 min) niin ei naapureilla ole mitään sijaa ruveta valittamaan yhtään mistään.

Vierailija
5/6 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki: kannattaa laittaa säädöistä bassot minimille. Yleensä juuri nuo "bassoäänet" menevät rakenteita pitkin, ei juurikaan haittaa "musiikkielämystä" vaikka bassot onkin pois lähes kokonaan.

Minua ei haittaa vaikka naapurista kuuluisi musiikkai, jos se kestää vain vähän aikaa (tyyliin tunnin) ja tapahtuu ns. ihmisten aikaan eikä yöllä tai aamuvarhaisella.

Vierailija
6/6 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on vain yläkerran naapuri. Muissa seinissä on yleisiä tiloja yms. Luulin, että tässä uudessa talossa ei äänet kuulu, kunnes yläkerran naapuri sai vieraita. Kuului askeleet ja puheestakin sai välillä selvää. Eli kaikki kuuluu ja hyvin. Naapuri vain sattuu olemaan itse hiljaista sorttia ja siitähän olen kiitollinen. Ikkunat on tiiviit ja ulkoa ei ääniä kuulu, mutta luulen ettei kerrostaloja voi realistisesti rakentaa äänettömiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan