Lääketieteen opiskelija vastaa (asiallisiin) kysymyksiin
Kommentit (158)
Onko sinusta ok, että gynekologi heti sisätutkimuksen jälkeen (alapään ollessa vielä paljaana ja haarat levällään) vetää yht'äkkiä varoittamatta paidan ja rintsikat ylös ja tutkii rinnat? Näin teki miesgyne. Minusta ei ollut ok. En tyhmänä uskaltanut sanoa asiasta. Joskus on tutkinut rinnat mutta ei sillon kun olen ollut käytännössä täysin alastomana ja paljaana. Yleensä tehnyt toimenpiteen minun istuessa tuolilla, ihan housut tiukasti jalassa.
Älä nyt ainakaan psykiatriaan lähde jos meinaat itse jaksaa ilman burnouttia.... toisaalta et ollut peopleperson so.
Kumpi on opiskelussa pidemmällä kandi vai amanuenssi? Voi, kun itsekin pääsisin joskus lääkäriksi opiskelemaan!
Kuinka paljon luet alaan liittyen päivässä? Koetko kiinnostusta aidosti....
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 20:03"]Kumpi on opiskelussa pidemmällä kandi vai amanuenssi? Voi, kun itsekin pääsisin joskus lääkäriksi opiskelemaan!
[/quote]
opiskele, opiskele ja opiskele.
Miten herkästi huuliherpes tarttuu silmiin?
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 18:25"][quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 18:17"]
Missä päivystät?
[/quote]
Naistentaudeilla eli gynekologiset päivystystapaukset tulee tänne ja sitten synnytyksissä seuraan lääkäriä jos siellä tarvitaan.
t. ap
[/quote]
Synnytykset marian sairaalassa?
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 20:00"]Onko sinusta ok, että gynekologi heti sisätutkimuksen jälkeen (alapään ollessa vielä paljaana ja haarat levällään) vetää yht'äkkiä varoittamatta paidan ja rintsikat ylös ja tutkii rinnat? Näin teki miesgyne. Minusta ei ollut ok. En tyhmänä uskaltanut sanoa asiasta. Joskus on tutkinut rinnat mutta ei sillon kun olen ollut käytännössä täysin alastomana ja paljaana. Yleensä tehnyt toimenpiteen minun istuessa tuolilla, ihan housut tiukasti jalassa.
[/quote]
Vaihda hullua.
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 20:00"]
Onko sinusta ok, että gynekologi heti sisätutkimuksen jälkeen (alapään ollessa vielä paljaana ja haarat levällään) vetää yht'äkkiä varoittamatta paidan ja rintsikat ylös ja tutkii rinnat? Näin teki miesgyne. Minusta ei ollut ok. En tyhmänä uskaltanut sanoa asiasta. Joskus on tutkinut rinnat mutta ei sillon kun olen ollut käytännössä täysin alastomana ja paljaana. Yleensä tehnyt toimenpiteen minun istuessa tuolilla, ihan housut tiukasti jalassa.
[/quote]
Ei ole minusta ok tehdä mitään tutkimusta yhtäkkiä ja varoittamatta, varsinkaan tuollaisia intiimejä. Rinnat voi saada jonkun mielestä paremmin palpoitua siinä selällään maaten, mutta kyllä siitä nyt ainakin pitäisi varoittaa ja pyytää vaikka itse riisumaan rintaliivit. Todennäköisesti gyne vaan on ollut ajattelematon eikä ole nähnyt siinä mitään pahaa, ei siis ole osannut ajatella sitä sinun kannaltasi. En siis usko että tahallaan on halunnut nöyryyttää tai saada sinut tuntemaan olosi tukalaksi.
t. ap
Mistä voi johtua äkillinen korkea kuume ilman flunssan oireita?
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 19:55"][quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 19:14"]
Olitko aina kympin oppilas peruskoulussa ja lukiossa?
[/quote]
En tosiaan ollut, ei silloin jaksanut niin kiinnostaa opiskelu. Tein kaiken vähän huolimattomasti ja lintsasinkin aika paljon. Keskiarvo oli jotain 8,5 alle hiukan koko ajan. Potentiaalia olisi siis kyllä varmaan ollut jonkin verran parempaankin jos olisin jaksanut panostaa, ei kuitenkaan mihinkään kympi arvosanoihin. Nyt tenttien ja kurssien arvosanat olleet eniten 3-4:sen luokkaa eli aika sellaista keskiarvoista kun muihin vertaa.
t. ap
[/quote]
miten pääsit opiskelemaan?
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 20:07"][quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 20:00"]
[/quote]
Ei ole minusta ok tehdä mitään tutkimusta yhtäkkiä ja varoittamatta, varsinkaan tuollaisia intiimejä. Rinnat voi saada jonkun mielestä paremmin palpoitua siinä selällään maaten, mutta kyllä siitä nyt ainakin pitäisi varoittaa ja pyytää vaikka itse riisumaan rintaliivit. Todennäköisesti gyne vaan on ollut ajattelematon eikä ole nähnyt siinä mitään pahaa, ei siis ole osannut ajatella sitä sinun kannaltasi. En siis usko että tahallaan on halunnut nöyryyttää tai saada sinut tuntemaan olosi tukalaksi.
t. ap
[/quote]
se ei kans välitä ruhosta..
ap. Lukenut korkeintaan lääkäriromaaneja. Lopeta provoilu!
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 20:07"]Mistä voi johtua äkillinen korkea kuume ilman flunssan oireita?
[/quote]
en ole ap mutta edelleen on myyräkuumeen vuodenaika
Alkava silmätulehdus. Miten hoidan, ettei menisi pahemmaksi? Auttaako Oftagel, sitä löytyy kaapista? Koska hakeudun lääkäriin? Vaikka pahenisi, ei varmaankaan estä töihin menoa?
Herpes tarttuu silmään ja vaatii lääkityksen sokeus uhkaa.
Tuosta potilaille nauramisesta tuli mieleen, hienoa että sen sopimattomuutta korostetaan. Mutta omassa ystäväpiirissäni joudun kyllä kuuntelemaan kun lääkäriopiskelijat ja jo valmistuneetkin suorastaan pilkkaavat asiakkaitaan mm. nauramalla heidän elämänhallintaongelmilleen. Ei tee mieli enää mennä lääkärin vastaanotolle. Onko tuollainen asenne yleistä vai ovatko nuo pilkkaajat vain sattuneet minun ystävä/tuttavapiiriini?
Miksi angiina ei parane penisiliinillä???
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 20:07"]
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 20:00"]
[/quote]
t. ap
[/quote]
Kiitos vastauksestasi :) Olin tosiaan vähän hämmentynyt kun ei ollut ennen noin toiminut asian kanssa. Kyllähän ne rinnat on joka kerta hyvä tutkia, mutta ennakkovaroitus olisi kiva. En välitä jos on ylä- tai alapää yksitellen esillä, nyt tuli vaan vähän liian alaston olo... Olen tottunut gynekologisiin tutkimuksiin, sydänkäyriin sun muihin operaatioihin joten olen kyllä siltä osin varsin sinut alastomuuden kanssa.
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 19:24"]Yhdessä tämänpäiväisessä ketjussa väitetään miesgynekologien käyttävän potilaitaan seksuaalisesti hyväksi jollain tasolla. Itse en millään sitä usko, sillä meille hoitajillekin tehtiin koulutuksen alussa jo selväksi, että tällaisesta palkanmaksu loppuu.
Kai lääkäreille painotetaan samaa asiaa?
[/quote]
eipä ole monessa tapuksessa palkanmaksu loppunut vaikka on henki låhtenyt mummoilta tai todistuksia o monistettu venäjällä.
mitenhän nämä täällä olevat intialaiset lääkärit....