Onko se ebola-potilas se Tiina joka
Kommentit (17)
Oliko siinä keskusteluohjelmassa (vaalea mies jonka nimeä en saa päähäni)? Vaalea nainen.
Ainakin sopisi siihen mitä jutteli TV:ssä että voisi kantaa ebolaa, mutta kun ei ole oireita se ei tartu.
Nyt vasta tajusin, ettei missään mitä luin ole sukupuolta mainittu. Jostain syystä kuvittelin mieheksi.
Ei voi olla, koska tämä henkilö on ollut toimistotöissä, eikä ole ollut missään kontaktissa sairastuneisiin. Kyseessä ei ole myöskään "Ebola-potilas" vaan Ebola-epäily, labrakokeiden tulokset valmistuvat vasta huomenna.
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 21:26"]
Ja SPR:n sivut ei toimi
[/quote]
http://www.punainenristi.fi/ Normaalisti toimii. SPR.FI ei ole koskaan ollutkaan toimiva osoite.
Kyseessä on henkilö joka on ollut toimistotehtävissä Liberiassa.
Se onkin kiva kun ois se, johan se on ehtinyt hyppiä joka puolella Suomessa.. Ja ebolahan ei Suomeen leviä, paskanmarjat sanon minä!
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 21:30"]
Se onkin kiva kun ois se, johan se on ehtinyt hyppiä joka puolella Suomessa.. Ja ebolahan ei Suomeen leviä, paskanmarjat sanon minä!
[/quote]
Kukaan ei ole sanonut, etteikö Ebola voisi levitä Suomeen. Se on kyllä sanottu, että Suomessa siitä ei voi kehittyä laajamittaista epidemiaa.
Edelleenkään Ebola, kuten yksikään muukaan virustauti ei itämisaikana tartu, koska se on fyysinen mahdottomuus. Äläpä sinä sillä siis päätäsi vaivaa.
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 21:30"]Se onkin kiva kun ois se, johan se on ehtinyt hyppiä joka puolella Suomessa.. Ja ebolahan ei Suomeen leviä, paskanmarjat sanon minä!
[/quote] edelleen ei ole tartuta kuin eritteiden ja veren välityksellä.
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 21:43"]Ollut Suomessa 22 vuorokautta.
[/quote] ja sitten? Kulkenut eritteitä valuen ympäriinsä?
Sillä on todennäköisesti malaria, ei kauhean jännittävää.
Muistakaa edelleen, että ebola ei tartu ennen oireiden puhkeamista! Eli vaikka henkilö olisi ollut Suomessa sen kolme viikkoa, ja sattuisikin nyt sairastamaan ebolaa, ei hän ole voinut levittää sitä tuona aikana, sillä luulen kyllä, että on aika pian oireiden ilmaannuttua hakeutunut hoitoon.
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 21:49"]
Muistakaa edelleen, että ebola ei tartu ennen oireiden puhkeamista! Eli vaikka henkilö olisi ollut Suomessa sen kolme viikkoa, ja sattuisikin nyt sairastamaan ebolaa, ei hän ole voinut levittää sitä tuona aikana, sillä luulen kyllä, että on aika pian oireiden ilmaannuttua hakeutunut hoitoon.
[/quote]
Väärä ketju, sori.
En usko, hän oli suorassa kontaktissa sairastuneiden kanssa sairaalassa. Suojapuvussa tietenkin.