Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun oma lapsi ei halua lapsia

Vierailija
19.10.2014 |

Älkää nyt vetäkö hernettä nenään otsikon takia. En ole sitä mieltä että kaikkien pitäisi tehdä lapsia tai että minulla olisi oikeus lapsenlapsiin tms. Haluaisin vain vaihtaa ajatuksia muiden kanssa joilla on sama tilanne.

Kommentit (112)

Vierailija
101/112 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 13:26"]

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 12:50"]

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 12:42"][quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 03:48"] Heidän itsensä takia, jotta saisivat mahdollisimman helpon elämän.  [/quote]   Varsinaiseen asiaan kantaa ottamatta, onko tuo kuitenkaan elämän itsetarkoitus?  [/quote]Miksei olisi? Mitäpä sitä muuta lapselleen toivoisi kuin auvoa ja stressitöntä elämää alusta loppuun, vai?

[/quote]

♫ ♫ ♪Cu-cu-cu-curlataaaaan ♪ ♫ hei me curlataaaaaaan ♫ ♫ 

[/quote]

Onko tää joku suomalaiseen kansanlaatuun liittyvä juttu, että elämän pitää olla vaikeaa ja hankalaa ennen kuin se on Oikeaa Elämää?

Mulla ainakin on ollut jo ihan tarpeeksi vaikea ja hankala lapsuus. Vietän oikein hyvillä mielin mahdollisimman helpon ja mukavan loppuelämän.

Vierailija
102/112 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 19:10"]

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 18:54"]Mäkään en halua lapsia ja luultavasti ei myös veljenikään. Oon aina pitänyt lapsia vastenmielisinä ja vaikka kuinka siitä olen maininnut niin silti vanhempani sanovat ett "sitt kun on niitä lapsenlapsia niin sitten..." Harmittaa että he joutuvat pettymään mutt ei kukaan täysjärkinen hanki lapsia ja pilaa kroppaansa jonkun muun vuoksi.  [/quote] Tuo "pilaa kroppaansa" nyt on ihan puppua, muuten saat toki olla ihan vapaasti lisääntymättä, mutta perustelu ontuu pahasti.

[/quote]

Oletko kuullut laskeumista, raskausarvista, riipputisseistä, haljenneista vatsalihaksista, lonkkamurtumista, ylipainosta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/112 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 13:32"]

Mulla ainakin on ollut jo ihan tarpeeksi vaikea ja hankala lapsuus. Vietän oikein hyvillä mielin mahdollisimman helpon ja mukavan loppuelämän.

[/quote]

Olen samaa mieltä. En ole kylläkään kokenut mitään suuria onnettomuuksia tai vastoinkäymisiä, lapsuuteni oli ihan tavallinen, en ole sairastellut ja läheisenikin ovat terveitä. Kyllä normaaliin, jopa suojattuun ja monin tavoin etuoikeutettuunkin elämään mahtuu aivan tarpeeksi kärsimystä. Ei sitä tarvitse itselleen enää väkisin hankkia lisää. Minä olen ainakin onnellisin silloin kun voin rauhassa ja turvallisesti keskittyä asioihin, jotka ovat minulle tärkeitä. Siksi olen sanonut "ei" lapsille.

Vierailija
104/112 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
105/112 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 19:10"]

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 18:54"]Mäkään en halua lapsia ja luultavasti ei myös veljenikään. Oon aina pitänyt lapsia vastenmielisinä ja vaikka kuinka siitä olen maininnut niin silti vanhempani sanovat ett "sitt kun on niitä lapsenlapsia niin sitten..." Harmittaa että he joutuvat pettymään mutt ei kukaan täysjärkinen hanki lapsia ja pilaa kroppaansa jonkun muun vuoksi.  [/quote] Tuo "pilaa kroppaansa" nyt on ihan puppua, muuten saat toki olla ihan vapaasti lisääntymättä, mutta perustelu ontuu pahasti.

[/quote]

Tunnen sisarukset, jotka olivat nuorena tosi kauniita ja heitä kehuttiin ihan, että missejä voisi tulla. Kumpikaan ei halunnut lapsia ulkonäkönsä takia. Asia ok, mutta hassua, että toinen 60v ja toinen 50v puhuu koko ajan lapsista ja siitä, että eivät ole halunneet lapsia ja kuinka ovat onnellisia ilman lapsia. Asia tuntuu hassulta siksi, koska ketään ei kiinnosta. Siihen ovat kaikki tottuneet, että nämä sisarukset eivät halua lapsia. Miksi sitä heidän pitää nyt vanhempana jankuttaa ja tuoda esille koko ajan.

Kieltämättä kumpikin on edelleen hyvännäköisiä ja laihoja naisia. Sanon laihoja siksi, koska kumpikin on ihan oikeasti laihoja. Ja kumpikin on naimisissa. Toinen toista kertaa, toinen ensimäistä, mutta kaksi pitkää avoliittoa takana. 

Vierailija
106/112 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 21:25"]

Minua ei haittaisi sen puolesta, että en aio ikinä hoitaa lapsenlapsia. Sain tarpeekseni oman lapsen hoidosta enkä halua koskaan enää hoitaa vauvaa/lasta. Tästä tulee ehkä riitaa, jos lapseni joskus saa lapsia. Hän on kuitenkin poika, joten ehkä sitten mahdollisen lapsenlapsen äidin puolella olisi aktiivisemmat isovanhemmat.

[/quote]

Näin minullakin. Lapset saa tehdä lapsia jos haluaa tai sitten ei. Mutta en ole mitenkään erityisen innostunut aloittamaan hoitorumbaa uudestaan. Onneksi minullakin on poikia, joten toivottavasti miniä ei luota anoppiinsa, eikä anna lapsia minulle hoitoon. Yksi tyttö on, mutta hän on sanonut, ettei tee lapsia.

Toki jos tekevät lapsia, voin söpöstellä niiden kanssa, mutta omat rahani aion käyttää itseeni (olen pienipalkkainen duunari) ja eläkkeellä aikaa itselleni. 

Vierailija
107/112 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se sitten surullista jos ei saakaan ikinä tulla mummoksi. Toivottavasti jompikumpi lapsistani kuitenkin haluaa ja saa lapsia. Jos ei haluaisi niin kyllä se  olisi surullista. Tuntisin olevani epäonnistunut. Asia ei ole vielä ajankohtainen, joten nähtäväksi jää miten käy. Kutoisin kyllä mielelläni pikkusukkia pikkujalkoihin.

Vierailija
108/112 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

102:lle

Minä jotenkin ajattelin, että kroppani ei menisi pilalle raskauksista. Ei se sitten mennytkään, mutta tämähän on tietenkin sukuvika, kun en ole huomannut, että suvussani muillakaan naisilla olisi kropat pilalle menneet.

Siitä olen tyytyväinen, että olen imettänyt lapsiani yhtä kauan kuin mummini ikäpolvi. Äitini ikäpolvessa vain pari naista imetti kauemmin kuin 2-3 kuukautta.  Miksi olen tyytyväinen? Imetys herkisti minua monellakin tavalla ja oli elämänkokemuksena todella ihana, kun keho toimi ja tuntoaisti (ja äidinvaistot) kehittyivät entistä herkemmiksi. Nämä muutokset saattavat olla pysyviä.

En saanut raskausarpia, roikkurintoja, ylipainoa tms. Lonkat olivat lopppuraskaudessa löysät, mutta kyllä ne siitä palautuivat. Mummini oli kaunis ja iloinen vanhanakin.

Vierailija
109/112 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 20:12"]

102:lle

Minä jotenkin ajattelin, että kroppani ei menisi pilalle raskauksista. Ei se sitten mennytkään, mutta tämähän on tietenkin sukuvika, kun en ole huomannut, että suvussani muillakaan naisilla olisi kropat pilalle menneet.

Siitä olen tyytyväinen, että olen imettänyt lapsiani yhtä kauan kuin mummini ikäpolvi. Äitini ikäpolvessa vain pari naista imetti kauemmin kuin 2-3 kuukautta.  Miksi olen tyytyväinen? Imetys herkisti minua monellakin tavalla ja oli elämänkokemuksena todella ihana, kun keho toimi ja tuntoaisti (ja äidinvaistot) kehittyivät entistä herkemmiksi. Nämä muutokset saattavat olla pysyviä.

En saanut raskausarpia, roikkurintoja, ylipainoa tms. Lonkat olivat lopppuraskaudessa löysät, mutta kyllä ne siitä palautuivat. Mummini oli kaunis ja iloinen vanhanakin.

[/quote]

Entä sitten? -102

Vierailija
110/112 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä, etteivät kaikki halua lapsia eikä se ole velvoite hankkia niitä muiden takia.

Perheessäni on kaksi lasta, olemme molemmat homoseksuaalisia, joten lasten saaminen on vaikeampaa jo sen kannalta. Veljeni on jo sen ikäinen, että lapsettomuuden päätös varmasti pitää. On nimittäin aina vierastanut lapsia. Itse olen elänyt avovaimoni kanssa monen vuoden ajan, eikä lapsien hankinta ole vielä ajankohtainen asia. Molemmilla valmistumiseen menee vielä aikaa + päälle mahdollinen lisäkoulutus. Monella ystävistäni on jo lapsia, vaikka olemme vasta hieman päälle 25-vuoden suurinosa ystäväpiiristäni. Olen tottakai onnellinen läheisteni puolesta, ja rakastan ystävieni lapsia paljon. Tuntuu se silti haikealta katsella, miten monet saavat perheen lisäystä 20-26 vuotiaina ja meille tämä hyvässä lykyssä on mahdollista ehkä 30 tuolla puolen :( Jos silloinkaan..

Kantani lapsiin ei ole ehdoton ei. Enkä ole koskaan pitänyt lasten hankintaa prioriteettina täydelle elämälle. Ensin tietenkin täytyy tulla taloudellisesti toimeen ja koulutukset käytyä. Tämä vain vie hieman aikaa. Minun mielestäni adoptointi olisi hyvä mahdollisuus vanhemmuuteen. Lapsi saisi rakastavan kodin, mihin häntä olisi odotettu.

Olen miettinyt asiaa monesti. Mitä omat vanhempani sanoisivat minun ja kumppanini lapsen hankinnasta? Mitä kumppanini vanhemmat sanoisivat "vinoon kasvaneen lapsensa" lapsista. Vaikkei tämä ole kenenkään muun asia/ toisten mielipiteiden ei pitäisi painaa, niin kyllä se mietityttää. Mitä jos lapsi tulisi, eikä meillä olisi ystäväpiiriemme lisäksi isovanhempia tukiverkkona? Se olisi iso pala pois kuitenkin. Oma äitini ei ole koskaan painostanut minua kertomaan mielipidettäni lasten hankinnasta, mutta tiedän että hän haluaisi lapsen lapsia. 

Vierailija
111/112 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinua siedettiin, kun olit lapsi, hyi, mikä lapsi olitkin...

Vierailija
112/112 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi