Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun oma lapsi ei halua lapsia

Vierailija
19.10.2014 |

Älkää nyt vetäkö hernettä nenään otsikon takia. En ole sitä mieltä että kaikkien pitäisi tehdä lapsia tai että minulla olisi oikeus lapsenlapsiin tms. Haluaisin vain vaihtaa ajatuksia muiden kanssa joilla on sama tilanne.

Kommentit (112)

Vierailija
1/112 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 20:48"]

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 18:54"]ei kukaan täysjärkinen  - - - pilaa kroppaansa jonkun muun vuoksi. 

[/quote]

Toivottavasti kukaan ei erehdy pelastamaan sinua oman henkensä uhalla.

[/quote]

Vai että noin fiksu kommentti! Mä en hanki lasta sen takia että joku muu haluaisi mun sellaisen hankkivan. Oon aina ollu tosi epävarma kropastani ja varmasti olisin entistä epävarmempi raskausarpien ja löysän mahan takia.

Mutta jos mun perheenjäsen tai vaikka rakas kissani olis hukkumassa autoon joka on tippunut järveen niin kyllä oman henkeni uhalla lähtisin pelastamaan ja varmaan joku yrittäs pelastaa mutkin vaikka en suostuis hankkimaan lasta.

Vierailija
2/112 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 20:42"]

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 20:20"] Olen sitä mieltä, että lapsuus menee paljolti vanhempien sanelemana, ja kun se on ohi alkaa aikuisuus omine valintoineen. Eli miksi annatte huonon lapsuuden vaikuttaa pitkälle aikuisikään? On vain ja ainoastaan itsestä kiinni, millainen vanhempi olisit itse. Ja miten aikuisena ylipäätään elät. Minä en antanut vanhempien dokailun ja mokailun vaikuttaa itseeni sen enempää, ja nykyään ovat sitäpaitsi raittiita kumpikin( ja ihania isovanhempia). Itse en juo yhtään, ja teen muutkin valintani itse. Valitsin olla onnellinen ison perheen äiti, ja en ole katunut päivääkään. Olisin varmasti ollut tosi katkera vanhapiika joskus, jos olisin antanut vanhempieni valita omalla käytöksellään vielä lapsettomuuden itselleni.   Sanoisin, että olkaa vaan lapsettomia jos siltä tuntuu. Mutta punnitkaa nyt kuitenkin mikä siihen on syynä, niin ei tarvitse katua sitten aikanaan- että olette sitten itse päätöksenne tehneet. [/quote] Niin olenkin, olen päätökseni tehnyt, enkä ole väittänyt että äitini olisi ainoa syy valintaan. Lapsista pitämättömyys on ensisijainen syy. Sen jälkeen tulevat kaikki muut. On kuitenkin hieman tyhmää olettaa että vain koska sinulla on omalta osaltasi ollut huonoja lapsuuskokemuksia, etkä koe sen vaikuttaneen itseesi ja omiin päätöksiisi, muidenkin pitäisi kyetä tähän. Kaikki eivät kuitenkaan pysty vain päättämään että "en anna tämän vaikuttaa itseeni", koska henkiset asiat on huonoissa kantimissa muutenkin, ja mm. yhteys vanhempiin säilyy. Taas yksi "Marjatalla oli NÄIN paljon raskaampi lapsuus kuin sinulla, ja silti se hankki lapsia! Älä keksi tekosyitä!"

[/quote]

On erittäin hyvä, että et hankikaan lapsia, kun et ole pystynyt päästämään irti tuosta katkeruudestasi. Meneehän se yksi ihmiselämä noinkin siinä mutsia vihatessa.

"Lapsista pitämättömyys" on kyllä kaikkein kummallisin syy vapaaehtoiseen lapsettomuuteen. Eihän sitä voi tietää, pitääkö niistä OMISTA lapsista, jos niitä ei ole. Ei se, että rakastaa omia lapsia tarkoita sitä, että jaksaisi kaikkia maailman lapsia rakastaa ja niille leperrellä.

Se, että ei vaan halua vaihtaa omaa mukavaa elämäänsä lapsiperheen monimutkaiseen ja usein hankalaankin arkeen riittää vallan mainiosti syyksi, että ei hanki lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/112 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

'"Lapsista pitämättömyys" on kyllä kaikkein kummallisin syy vapaaehtoiseen lapsettomuuteen. Eihän sitä voi tietää, pitääkö niistä OMISTA lapsista, jos niitä ei ole. Ei se, että rakastaa omia lapsia tarkoita sitä, että jaksaisi kaikkia maailman lapsia rakastaa ja niille leperrellä."

Eli ne lapset pitäisi hankkia jotta sitten voi todeta: "Ei, en pidä omistakaan lapsista." Ja semmoinen vanhempi on varmaan tosi hyvä lapsilleen!

Vierailija
4/112 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 19:12"]

Ihan uteliaisuudesta, mitä lapsesi ajatteli lapsien saamisesta aikuisena, silloin kun oli itse lapsi?

Tyttäreni on sanonut haluavansa aikuisena ainakin kahden lapsen äidiksi jo monta kertaa. Ainakin noin 2 v, 5 v ja 10 v iässä on puhunut tästä ja minä tietty olen vastannut, että olisihan se mukavaa tulla mummiksikin. Samoin toinen pojistani tahtoo isäksi. Toinen poika taas ei kerro mitä ajattelee.

[/quote]

Minun poikani ovat vasta pieniä, mutta jo nyt he puhuvat siitä kuinka heistä tulee isona isiä. Yksi toivoo kymmentä lasta :) voi olla hieman hankalaa löytää naista :).  Mutta minusta on tosi liikuttavaa kuulla heidän toiveistaan tulla isäksi ja saada lapsia. Toivottavasti joku näistä neljästä pojasta lapsia saakin joskus, minusta olisi ihanaa tulla mummiksi. 

Vierailija
5/112 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 20:11"]

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 20:08"][quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 19:59"][quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 19:12"] [quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 18:54"] Mäkään en halua lapsia ja luultavasti ei myös veljenikään. Oon aina pitänyt lapsia vastenmielisinä ja vaikka kuinka siitä olen maininnut niin silti vanhempani sanovat ett "sitt kun on niitä lapsenlapsia niin sitten..." Harmittaa että he joutuvat pettymään mutt ei kukaan täysjärkinen hanki lapsia ja pilaa kroppaansa jonkun muun vuoksi.  [/quote] Tekstisi paljastaa, että olet vielä kohtalaisen nuori? Joten saatat vielä muuttaa mielesi, kun tärkeämmät asiat täyttävät mielen itsekeskisyyden väistyessä :( [/quote]   Olen parikymppinen ja jotkuthan tämän ikäisenä on jo lapsensa hankkinut, joten jos haluaisin lapsia, kai se lapsen haluamistunne ois jo tullut? Muistan että jo alakoulussa vierastin lapsia (toki siis itseäni nuorempia). Ja en mielestäni ole itsekeskeinen kun en halua lapsia. Siis miten lapsen haluamattomuus voi olla itsekeskeistä? :D Ja täytyy lisätä että olen luonteeltani todella erakko, en kaipaa ympärilleni mitään suurta perhettä tai muuta vastaavaa.   [/quote] Minäkin sanoin noin, mutta kun se oikea tupsahti elämään niin nyt olen raskaana..;) 23v [/quote]Itse taas etsin "sen oikean" sillä perusteella, että hän on yhtä valmis olemaan lapseton kuin minäkin ;) 22v

[/quote]

Varaudu myös siihen, että "se oikea" muuttaa mielensä kun ystävät perustvat perheensä. Saattaakin huomata mitä vaille jää ja vaihtaa sitten naiseen joka haluaa lapsia. Tietysti toivoin, ettei näin sinulle käy, mutta hyvin läheltä olen nähnyt vastaavan tapauksen :(

Vierailija
6/112 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 21:08"]

'"Lapsista pitämättömyys" on kyllä kaikkein kummallisin syy vapaaehtoiseen lapsettomuuteen. Eihän sitä voi tietää, pitääkö niistä OMISTA lapsista, jos niitä ei ole. Ei se, että rakastaa omia lapsia tarkoita sitä, että jaksaisi kaikkia maailman lapsia rakastaa ja niille leperrellä."

Eli ne lapset pitäisi hankkia jotta sitten voi todeta: "Ei, en pidä omistakaan lapsista." Ja semmoinen vanhempi on varmaan tosi hyvä lapsilleen!

[/quote]

Ehkä kannattaisi lukea tuo lainaamasi viesti loppuun asti. 

Vierailija
7/112 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 20:43"]Ja okei, seuraava on itsekeskeistä; houkuttaa ajatus siitä että kaikki ansaitsemani rahat tulee mulle ja voisin ostaa mitä haluisin. :) Kun jostain kavereista näkee että heillä selvästi talous kärsii lapsista.

[/quote]

Aika moni kuitenkin ajattelee niinkin, että lapsiin kulutetut rahat ovat myös itselle.

Vierailija
8/112 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 21:18"]

[/quote]

Ehkä kannattaisi lukea tuo lainaamasi viesti loppuun asti. 

[/quote]

Mitä tarkoitat, luin kyllä loppuun saakka?

Vierailija
9/112 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ei se äidinrakkaus synny tuosta vaan. Jos on tavallinen täyspäinen ja  tasapainoinen aikuinen, suhde vauvaan syntyy pikkuhiljaa. Tietysti, jos on hyvin epätasapainoinen ja paljon psyykkisiä ongelmia, onkin parempi olla hankkimatta lapsia.

Onhan tuoreet äidit useinkin epävarmoja tunteissaan uuteen ihmiseen, mutta pikkuhiljaa vauva tuntuu omammalta ja perheeseen kuuluvalta.(näen tämän työssäni th:na)

Onhan se vauva kuitenkin usein pariskunnan yhteinen haave, mihin valmistaudutaan ja mitä yhdessä odotetaan.

Vierailija
10/112 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 21:05"][quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 20:42"]

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 20:20"] Olen sitä mieltä, että lapsuus menee paljolti vanhempien sanelemana, ja kun se on ohi alkaa aikuisuus omine valintoineen. Eli miksi annatte huonon lapsuuden vaikuttaa pitkälle aikuisikään? On vain ja ainoastaan itsestä kiinni, millainen vanhempi olisit itse. Ja miten aikuisena ylipäätään elät. Minä en antanut vanhempien dokailun ja mokailun vaikuttaa itseeni sen enempää, ja nykyään ovat sitäpaitsi raittiita kumpikin( ja ihania isovanhempia). Itse en juo yhtään, ja teen muutkin valintani itse. Valitsin olla onnellinen ison perheen äiti, ja en ole katunut päivääkään. Olisin varmasti ollut tosi katkera vanhapiika joskus, jos olisin antanut vanhempieni valita omalla käytöksellään vielä lapsettomuuden itselleni.   Sanoisin, että olkaa vaan lapsettomia jos siltä tuntuu. Mutta punnitkaa nyt kuitenkin mikä siihen on syynä, niin ei tarvitse katua sitten aikanaan- että olette sitten itse päätöksenne tehneet. [/quote] Niin olenkin, olen päätökseni tehnyt, enkä ole väittänyt että äitini olisi ainoa syy valintaan. Lapsista pitämättömyys on ensisijainen syy. Sen jälkeen tulevat kaikki muut. On kuitenkin hieman tyhmää olettaa että vain koska sinulla on omalta osaltasi ollut huonoja lapsuuskokemuksia, etkä koe sen vaikuttaneen itseesi ja omiin päätöksiisi, muidenkin pitäisi kyetä tähän. Kaikki eivät kuitenkaan pysty vain päättämään että "en anna tämän vaikuttaa itseeni", koska henkiset asiat on huonoissa kantimissa muutenkin, ja mm. yhteys vanhempiin säilyy. Taas yksi "Marjatalla oli NÄIN paljon raskaampi lapsuus kuin sinulla, ja silti se hankki lapsia! Älä keksi tekosyitä!"

[/quote]

On erittäin hyvä, että et hankikaan lapsia, kun et ole pystynyt päästämään irti tuosta katkeruudestasi. Meneehän se yksi ihmiselämä noinkin siinä mutsia vihatessa.

"Lapsista pitämättömyys" on kyllä kaikkein kummallisin syy vapaaehtoiseen lapsettomuuteen. Eihän sitä voi tietää, pitääkö niistä OMISTA lapsista, jos niitä ei ole. Ei se, että rakastaa omia lapsia tarkoita sitä, että jaksaisi kaikkia maailman lapsia rakastaa ja niille leperrellä.

Se, että ei vaan halua vaihtaa omaa mukavaa elämäänsä lapsiperheen monimutkaiseen ja usein hankalaankin arkeen riittää vallan mainiosti syyksi, että ei hanki lapsia.
[/quote]Miksi syyllistät ja vittuilet tuntemattomalle ihmiselle päätöksistä jotka eivät vaikuta kenenkään muun kuin minun elämääni?
Ja miksi puhut katkeruudesta kun en ole sanonut sanaakaan huonosta lapsuudesta, vaan sanoin etten pidä lapsista, ja siksi en niitä halua, muut syyt ja seikat tulevat tämän jälkeen? :D

Vierailija
11/112 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei haittaisi sen puolesta, että en aio ikinä hoitaa lapsenlapsia. Sain tarpeekseni oman lapsen hoidosta enkä halua koskaan enää hoitaa vauvaa/lasta. Tästä tulee ehkä riitaa, jos lapseni joskus saa lapsia. Hän on kuitenkin poika, joten ehkä sitten mahdollisen lapsenlapsen äidin puolella olisi aktiivisemmat isovanhemmat.

Vierailija
12/112 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 21:24"][quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 21:08"]

[/quote]

Ei se äidinrakkaus synny tuosta vaan. Jos on tavallinen täyspäinen ja  tasapainoinen aikuinen, suhde vauvaan syntyy pikkuhiljaa. Tietysti, jos on hyvin epätasapainoinen ja paljon psyykkisiä ongelmia, onkin parempi olla hankkimatta lapsia.

Onhan tuoreet äidit useinkin epävarmoja tunteissaan uuteen ihmiseen, mutta pikkuhiljaa vauva tuntuu omammalta ja perheeseen kuuluvalta.(näen tämän työssäni th:na)

Onhan se vauva kuitenkin usein pariskunnan yhteinen haave, mihin valmistaudutaan ja mitä yhdessä odotetaan.
[/quote] Niin, paitsi jos ei pidä lapsista eikä puolisokaan pidä, ja haaveina on ihan muut asiat.
Ihmeellistä pakottaa kaikki ihmiset samaan muottiin ja sitten syyllistää, pitää typeränä/sairaana/katkerana/itsekkäänä ja yrittää pelotella, vaikka lapseton olisi tyytyväinen päätökseensä ja elämäänsä? Millainen ihminen tällaista tekee?

Vierailija
13/112 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin ollut valmis lapsettomaan elämään, mutta puolisoni vuoksi suostuin yhteen. Kivuliasta tämä on ollut, sillä lapsuuden traumat nostivat pahasti päätään äidiksi tultuani. Selkeästi tiesin, ettei minun olisi ollut hyvä ryhtyä tähän. Takana on nyt lähes vuosi vanhemmuutta ja todella vaikean ahdistuneisuuden ja synnytyksen jälkeisen masennuksen läpikäyminen. Painajaiset vaivaavat edelleen ja muut psykosomaattiset oireet.

Miettikää ihmiset kun teette niitä lapsia, että riittävätkö rahkeenne. Omilla vanhemmillani ei riittäneet. Pinnan palaessa otettiin väkivalta ja sillä uhkailu käyttöön. Eläminen pelossa 18-vuotta tekee kenestä tahansa hermoheikon.

Vierailija
14/112 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 21:24"]

[/quote]

[/quote]

Niin mutta kun jos lasta ei halua, niin silloin vauva ei todellakaan ole mikään haave josta unelmoidaan. Ei silloin hankita lasta sillä meiningillä "no ehkä tykkään siitä vaikka siskon ja kaverin lapset inhottaa."

Vierailija
15/112 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 21:16"][quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 20:11"]

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 20:08"][quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 19:59"][quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 19:12"] [quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 18:54"] Mäkään en halua lapsia ja luultavasti ei myös veljenikään. Oon aina pitänyt lapsia vastenmielisinä ja vaikka kuinka siitä olen maininnut niin silti vanhempani sanovat ett "sitt kun on niitä lapsenlapsia niin sitten..." Harmittaa että he joutuvat pettymään mutt ei kukaan täysjärkinen hanki lapsia ja pilaa kroppaansa jonkun muun vuoksi.  [/quote] Tekstisi paljastaa, että olet vielä kohtalaisen nuori? Joten saatat vielä muuttaa mielesi, kun tärkeämmät asiat täyttävät mielen itsekeskisyyden väistyessä :( [/quote]   Olen parikymppinen ja jotkuthan tämän ikäisenä on jo lapsensa hankkinut, joten jos haluaisin lapsia, kai se lapsen haluamistunne ois jo tullut? Muistan että jo alakoulussa vierastin lapsia (toki siis itseäni nuorempia). Ja en mielestäni ole itsekeskeinen kun en halua lapsia. Siis miten lapsen haluamattomuus voi olla itsekeskeistä? :D Ja täytyy lisätä että olen luonteeltani todella erakko, en kaipaa ympärilleni mitään suurta perhettä tai muuta vastaavaa.   [/quote] Minäkin sanoin noin, mutta kun se oikea tupsahti elämään niin nyt olen raskaana..;) 23v [/quote]Itse taas etsin "sen oikean" sillä perusteella, että hän on yhtä valmis olemaan lapseton kuin minäkin ;) 22v

[/quote]

Varaudu myös siihen, että "se oikea" muuttaa mielensä kun ystävät perustvat perheensä. Saattaakin huomata mitä vaille jää ja vaihtaa sitten naiseen joka haluaa lapsia. Tietysti toivoin, ettei näin sinulle käy, mutta hyvin läheltä olen nähnyt vastaavan tapauksen :(
[/quote]Olen tätä ajatellut, pidän epätodennäköisenä, koska puoliso on vahva persoona ja niin ikään ei pidä lapsista. Enkä ala sitä lasta hankkimaan vain siksi että hän mielensä muuttaisi ja uhkailisi että jätän ja etsin jonkun muun. Ei se ole terve parisuhde jossa noin käyttäydytään, eikä terve lähtökohta lapsen hankkimiselle.

Vierailija
16/112 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi syyllistät ja vittuilet tuntemattomalle ihmiselle päätöksistä jotka eivät vaikuta kenenkään muun kuin minun elämääni? Ja miksi puhut katkeruudesta kun en ole sanonut sanaakaan huonosta lapsuudesta, vaan sanoin etten pidä lapsista, ja siksi en niitä halua, muut syyt ja seikat tulevat tämän jälkeen? :D"

Eihän tässä nyt "vittuilla", kun keskustellaan. Täällähän ei tiedä, kenen tekstejä nämä kaikki on. Mistä tiedät, kuka noihin kommentteihisi vastaa. Itse nyt hyökkäät tuiki tuntemattomia ihmisiä vastaan.

Ole ihan rauhassa lapseton, parempi varmaan niin, kun noin herkästi hihat palaa.

Vierailija
17/112 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat, luin kyllä loppuun saakka?

Samassa viestissä luki myös:

Vierailija
18/112 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 21:37"]"Miksi syyllistät ja vittuilet tuntemattomalle ihmiselle päätöksistä jotka eivät vaikuta kenenkään muun kuin minun elämääni? Ja miksi puhut katkeruudesta kun en ole sanonut sanaakaan huonosta lapsuudesta, vaan sanoin etten pidä lapsista, ja siksi en niitä halua, muut syyt ja seikat tulevat tämän jälkeen? :D"

Eihän tässä nyt "vittuilla", kun keskustellaan. Täällähän ei tiedä, kenen tekstejä nämä kaikki on. Mistä tiedät, kuka noihin kommentteihisi vastaa. Itse nyt hyökkäät tuiki tuntemattomia ihmisiä vastaan.

Ole ihan rauhassa lapseton, parempi varmaan niin, kun noin herkästi hihat palaa.
[/quote]En minä ole hihojani polttanut, ihmettelen vain että kuka ottaa NOIN raskaasti ITSEENSÄ sen että joku tuntematon netissä sanoo ettei pidä lapsista, eikä siksi halua niitä?
Alkaa huutelu katkeruudesta ja mutsin vihaamisesta täysin ilman syytä, "no onpas kyllä omituiset perustelut!!", niin kuin jonkun lapsia hankkiessaan pitäisi perustella että miksi niitä hankkii.
Rauhoitu nyt hyvä ihminen.

Vierailija
19/112 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 21:44"]
Se, että ei vaan halua vaihtaa omaa mukavaa elämäänsä lapsiperheen monimutkaiseen ja usein hankalaankin arkeen riittää vallan mainiosti syyksi, että ei hanki lapsia.[/quote]
Ja tämä on ainoa syy joka "kelpaa" sinulle veloilta, koska voit kokea paremmuutta siitä ettet itse tehnyt noin?
Usko jo etteivät kaikki ihmiset pidä lapsista, eikä niitä kannata arpapelillä lähteä hankkimaan, että katsotaanpa onko tämä omasta pillusta pylläytetty jotenkin vähemmän vastenmielinen ja ärsyttävä.
Minusta on hyvin terve lähtökohta, että ne jotka pitävät lapsista hankkivat niitä, ja ne jotka eivät pidä saavat olla hankkimatta ilman että sitä pitää selitellä...

Vierailija
20/112 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta mielestäni on äärimmäisen epäkohteliasta arvostella toisten syitä vapaaehtoiseen lapsettomuuteen. Eihän sitä edes tarvitse perustella, jos ei halua niin ei halua.

En minäkään perustele lasten hankintaani kuin että halusin lapsen PISTE. Kukaan ei voi kyseenalaistaa päätöstäni, jos en sillä vahingoita muita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan