Fyysinen kontakti uuden miehen kanssa vaikeaa
Olemme molemmat 27-vuotiaita, ja emme kuukauden tapailun jälkeen ole päässeet suuteluastetta pidemmälle, koska jo siihen eteneminen on saanut kylmät väreet kulkemaan selkäpiissäni. Mies on muuten aivan upea, mutta intiimimpi kontakti välillämme ei toimi ollenkaan.
Meillä on molemmilla aiempaa kokemusta, mutta mies vaikuttaa silti täysin kokemattomalta ja on aivan hukassa. En ole koskaan törmännyt yhtä huonoon suutelijaan, ja jo halaaminen vaikuttaa hänelle jotenkin vaikealta. Hän ei tunnu koskaan tietävän miten ja mihin koskea, ja hänen koko kehonkielensä kertoo, ettei hän tiedä ollenkaan mitä tehdä tai miten olla. Suudellessa hän yrittää hyväillä kasvojani ja hiuksiani, onnistuen vain jotenkin oudosti lääppimään. Kosketuksessa ei ole hellyyttä eikä määrätietoisuutta, eikä todellakaan mitään seksikästä. En tunne noissa tilanteissa mitään halua jatkaa pidemmälle. Olen yrittänyt hidastaa suutelun tahtia ja osoittaa mistä minä pidän, mutta mies vaan ei osaa! Olen kyllä suudellut monia miehiä, eikä tällaista ole koskaan tullut vastaan. Ja että pelkkä halaaminen saa aikuisen miehen niin vaikeaksi, en ymmärrä!
En tiedä mitä tehdä. Sovimme muuten hyvin yhteen, mutta fyysisen kosketuksen taso on hirveä. Eikä mitään edistystä tapahdu. Aluksi olisin vielä ymmärtänyt haparoinnin ja sen, että mies oikeasti tärisee koskiessaan minuun, mutta tässä vaiheessa en sitä enää ymmärrä. En halua edetä sänkyyn saakka edes kokeilumielessä, sillä tiedän että se tuntuisi minusta pahalta, jos sama ongelma ilmenee sielläkin. Ja miksi ei ilmenisi.
Mitä te tekisitte? Varovainen vihjailu tai ohjailu ei toimi, enkä uskalla sanoa suoraan että hän suutelee huonosti ja hänen kosketuksensa tuntuu epämiellyttävältä, sillä en tahdo kolhia hänen itsetuntoaan.
Kommentit (114)
Ehkä teidän pitäisi olla vain kavereita? Toki, ei se seksi ole välttämätöntäkään parisuhteessa, jos asia on kummallekin ok. Mies saattaa myös olla aseksuaali. Mutta vaikuttaisi siltä, että sinäkään et miestä erityisemmin halua intiimissä mielessä? Ja vielä viimeiseksi: jutelkaa asiasta kuin aikuiset ihmiset - olen varma että mies pohtii tykönään ihan näitä samoja asioita kuin sinäkin.
Minusta kannattaa kerran kokeilla seksiäkin, tiedä vaikka vapautuisi ja homma toimisikin. Yrittää varmaan olla romanttinen noilla "pitelen takaraivosta suudellessa" -maneereillaan
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 16:29"]
Ehkä teidän pitäisi olla vain kavereita? Toki, ei se seksi ole välttämätöntäkään parisuhteessa, jos asia on kummallekin ok. Mies saattaa myös olla aseksuaali. Mutta vaikuttaisi siltä, että sinäkään et miestä erityisemmin halua intiimissä mielessä? Ja vielä viimeiseksi: jutelkaa asiasta kuin aikuiset ihmiset - olen varma että mies pohtii tykönään ihan näitä samoja asioita kuin sinäkin.
[/quote]
Kyllä minä häntä halusin, mutta lähempi tutustuminen miehen "kykyihin" on aika tehokkaasti laskenut omaa fiilistäni... Aseksuaaliksi en miestä usko, kyllä hän on kaikesta huolimatta hyvin innoissaan.
Jutteleminen olisi tietenkin paras vaihtoehto, mutta MITEN tällaisen ongelman voi ikinä ottaa puheeksi? Ilman että toinen loukkaantuu ja muuttuu vielä epävarmemmaksi?
ap
Ei ole myöskään hölmömpää jos vaikka tekstarina mainitset asiasta miehelle, nämä kun ovat joskus kiusallisia juttuja. Kysäiset vaikka, että tuntuuko sinustakin tältä, ja katsot mitä mies siihen.
Tuo tekstari voisi ollakin hyvä juttu. Vaikuttaa siltä ettei teistä kumpikaan kehtaa ottaa asiaa puheeksi, ja mitä pidempään asiaa lykkää, sitä hankalampaa siitä on sitten puhua. Minä varmaan laittaisin tuon tekstiviestin.
Mullekin tuli ekana mieleen, että entä jos hän on valehdellut entisistään. Tosin luulisi, että olisi "fiksumpaa" valehdella vähän epämääräisemmin jos ei haluaisi myöntää olevansa kokematon. Voi olla että mulla meni ohi mutta minkä ikäisiä olette?
Tuo 38:n mainitsema humala voisi oikeasti toimia.
Tai sitten voisit ihan ystävällisesti kysyä häneltä, että hermostuttaako asia häntä jostain syystä. Oletteko fyysisessä kontaktissa muuten, esim. jos istutte sohvalla tms? Luulisi että jos on vetovoimaa niin sitä väistämättä tulisi hivuttauduttua jonkinlaiseen kontaktiin tuollaisissakin tilanteissa. Mua siis kiinnostaa se, että jos hän on muuten ihan rento niin missä kohtaa tulee se raja jolloin hän alkaa panikoimaan.
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 16:37"]
Mullekin tuli ekana mieleen, että entä jos hän on valehdellut entisistään. Tosin luulisi, että olisi "fiksumpaa" valehdella vähän epämääräisemmin jos ei haluaisi myöntää olevansa kokematon. Voi olla että mulla meni ohi mutta minkä ikäisiä olette?
Tai sitten voisit ihan ystävällisesti kysyä häneltä, että hermostuttaako asia häntä jostain syystä. Oletteko fyysisessä kontaktissa muuten, esim. jos istutte sohvalla tms? Luulisi että jos on vetovoimaa niin sitä väistämättä tulisi hivuttauduttua jonkinlaiseen kontaktiin tuollaisissakin tilanteissa. Mua siis kiinnostaa se, että jos hän on muuten ihan rento niin missä kohtaa tulee se raja jolloin hän alkaa panikoimaan.
[/quote]
Kaikki fyysinen kontakti on miehen puolelta todella vaikean oloista. Itse olen tottunut halailemaan, ohimennen kevyesti koskettelemaan ja muutenkin olemaan lähekkäin. Miehestä näkee heti, jos hän vaikka harkitsee että keskustelun lomassa pikaisesti halaisi, ja kun hän sitten toimii, hänen kaikki liikkeensä ovat epävarmoja ja hermostuneisuuden sävyttämiä. Minulle tulee siitä todella epämukava olo. Mies ihan selkeästi haluaa koskettaa, mutta ei osaa. Minäkään en juuri koske häntä, sillä se ei enää tunnu luontevalta ja pelkään aina että mies pelästyy, kun ei kerran itsekään oikein uskalla koskea minuun.
ap
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 15:59"]
Ehkä miehen lapsuudenperheessä ei ole halailtu ja hellitty? Sen takia se ei mieheltä suju luonnostaan.
[/quote]
Jos halaamattomuus lapsuudenkodissa johtaisi tuon tason panikointiin, Suomi hukkuisi surkeisiin suutelijoihin.
Tapasin miehen, jonka kanssa synkkasi heti alusta ihan eri tavalla kuin kenenkään muun. Hän tosin ei ollut mikään hyvä suutelija. Oikeastaan aika kehno. Siitä syystä aloin hieman "pelätä" tulevaa yhteistä yötäkin. Lisäksi ahdisti, että mies odotti minun tekevän aloitteen seksiin ja minä odotin sen tulevan häneltä. Kaikki tuntui olevan jotenkin kömpelöä ja vaikeaa. Kunnes sitten vain päätimme mennä sänkyyn :)
Onneksi niin. Kehno suutelija osoittautuikin olevan oikea helmi rakastellessa :) Häntä oli vain jännittänyt niin tavattoman paljon, pelkäsi ettei tiedä mistä pitäisin. Olemme olleet yhdessä tuosta yöstä kohta kolme vuotta. Ei hän edelleenkään mikä hyvä suutelija ole, mutta rakastan häntä tuollaisena :)
Jos sillä on vähän kahvikuppineuroosia tai vastaavaa. Tottakai jos on tunteita herättävän ihmisen läheisyydessä, se on intiimimpää kun pelkkä juttelu ja silloin lievät sosiaalisten tilanteiden pelon oireet voi tulla esiin. En eroaisi tommosen takia jos ei muuta ongelmaa ole. Ellet sinä itse ole liian pinnallinen ihminen miehelle.
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 16:08"]
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 16:05"]
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 15:41"]
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 10:08"]
Montako kertaa olette siis tavanneet ja onko nämä suutelusessiot tapahtuneet sellaisessa paikassa, että olisi mahdollista harrastaa seksiä? Voihan mies vain jännittää jo mielessään seksiä ja miten se tulee menemään. Kyllä tuossa voi hyvinkin käydä, koska on se kuitenkin helpompi saada seksi sujumaan kuin seurustella ihmisen kanssa, jonka kanssa toimii ainoastaan seksi...
[/quote]
Olemme tavanneet pari kolme kertaa viikossa noin kuukauden ajan. Teoriassa olisimme voineet jatkaa pidemmälle, joten ehkä miestä on jännittänyt, mutta kun edes tavatessa/erotessa vaihdettavat nopeat suukot eivät oikein toimi... Olisin kyllä kiinnostunut tietämään enemmän miehen aikaisemmista suhteista, hänellä kun on ollut kaksi vakavaa suhdetta jo ennen minua. Onko jompikumpi noista naisista ehkä opettanut miehen suutelemaan "väärin" :D Tai ovatko suhteet ehkä päättyneetkin tähän samaan ongelmaan...
ap
[/quote]
Olette tavanneet siis n. 10 kertaa. Millä tavalla tämä pinnallisesti tuntemasi mies on sinusta niin paljon parempi kuin exät? =nko mahdollista, että olet erehtynyt?
[/quote]
On mahdollista että olen erehtynyt, mutta tällä hetkellä vaikuttaa siltä, että luonteemme ja kiinnostuksen kohteemme käyvät pelottavan hyvin yksiin. Tapaamisemme venyvät aina koko päivän mittaisiksi, koska meidän on niin luontevaa olla toistemme seurassa. Olen deittaillut ehkä turhankin monia miehiä, ja tällaista ei ole tullut vielä kertaakaan vastaan. Jo ensimmäisellä tapaamisella tuntui kuin olisimme olleet jo vanhoja tuttuja. Eihän tämä toki tarkoita että mies on minulle oikea kumppani, mutta erittäin hyvältä on tähän mennessä vaikuttanut.
ap
[/quote]
Minulla vastaava kokemus. Mies on täydellinen, osaa myös suudella ja muutakin, mutta kun en syty hänestä. Tuntuu niin epäreilulta.
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 16:46"]
Jos sillä on vähän kahvikuppineuroosia tai vastaavaa. Tottakai jos on tunteita herättävän ihmisen läheisyydessä, se on intiimimpää kun pelkkä juttelu ja silloin lievät sosiaalisten tilanteiden pelon oireet voi tulla esiin. En eroaisi tommosen takia jos ei muuta ongelmaa ole. Ellet sinä itse ole liian pinnallinen ihminen miehelle.
[/quote]
Onko pinnallista toivoa toimivaa intiimielämää...?
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 16:26"]
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 16:19"]
Hassua, miehessä on kuin kaksi eri puolta. Kaikki muu tuntuu sujuvan jännittämättä, vain tuo intiimi puoli sitten falskaa. Todella harmillista. Toki on näitä "seksijännittäjiä", joilla se seksuaalinen identiteetti on ehkä kokenut kolauksen jos toisenkin. Häntä on saatettu loukata jollakin tapaa sillä saralla. Vaihtoehto on myös se, että mies on huono sängyssä ja tietää sen, hänellä saattaa olla erektio-ongelmaa, tai ihan vain pieni vehje? Ehkä teidän kannattaa viettää yksi ilta ihan vain viiniä juoden, ihan humalaan asti, ja sitten kellistät miehen sänkyyn, ja katsot mitä siitä tulee. Jos viinikään ei auta himoamaan toista, sitten kemiaa ei kai vain ole.
[/quote]
Pitää tuota kai uskaltautua kokeilemaan. En ole uskaltanut, koska ensinnäkään en halua tuntea oloani epämiellyttäväksi ja kiusaantuneeksi, ja toiseksi pelkään, että kokemus tulee olemaan huono ja orastavalle suhteelle tulee viimeinen niitti. En myöskään tiedä miten lopettaisin tapailun kertomatta, että mies on huono sängyssä. Mutta ei tilanne kai voi edetäkään ellen uskalla kokeilla...
ap
[/quote]
Sänkyynmeneminen on suuri riski. On paljon helpompi antaa ja ottaa pakit ennen kuin on sekstailtu.
Kysy ihmeessä mieheltä, mihin aiemmat suhteet tai edellinen on kaatunut ja onko hän oppinut niistä mitään tai että onko hänellä joku ongelma, jota raahaa mukanaan suhteesta toiseen. Tuo voi olla vähän liian tungettelevaa, kun en tiedä miten keskustelette, mutta jos teillä on luottamuksellsiet välit, niin kaipa suoriakin kysymyksiä voi esittää. Voisit myös kysyä häneltä, miksi hän jännittää sinua. Varmsti saisit jonkinlaisen vastauksen.
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 16:45"]
Kaikki fyysinen kontakti on miehen puolelta todella vaikean oloista. Itse olen tottunut halailemaan, ohimennen kevyesti koskettelemaan ja muutenkin olemaan lähekkäin. Miehestä näkee heti, jos hän vaikka harkitsee että keskustelun lomassa pikaisesti halaisi, ja kun hän sitten toimii, hänen kaikki liikkeensä ovat epävarmoja ja hermostuneisuuden sävyttämiä. Minulle tulee siitä todella epämukava olo. Mies ihan selkeästi haluaa koskettaa, mutta ei osaa. Minäkään en juuri koske häntä, sillä se ei enää tunnu luontevalta ja pelkään aina että mies pelästyy, kun ei kerran itsekään oikein uskalla koskea minuun.
ap
[/quote]
Ok, tuo on kyllä erikoista jos kuitenkin miehellä on oikeasti ollut aikaisempia suhteitakin. Voihan toki olla, että joku ex on haukkunut hänet täysin lyttyyn ja sitten toisaalta hän on tosi innostunut sinusta ja pelkää mokaavansa, tuo on ehkä ainut selitys jonka kautta voisin uskoa, että hän ei ole kokematon.
46
[/quote]
ap
[/quote]
Flirttailetteko muuten ollenkaan?
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 16:54"]
[/quote]
ap
[/quote]
Flirttailetteko muuten ollenkaan?
[/quote]
Kyllä, sanallisesti aika paljonkin. Tosin sekin on miehen puolelta vähän kömpelöä, mutta minun mielestäni silti ihan suloista. Mies ei ole edes erityisen ujo, vaan jo ensi kertaa tavatessamme puhui koko illan kuin papupata. Olin aivan varma että tässä on nyt jotain suurempaa tiedossa, mutta ensimmäinen halaus ja suudelma antoivat jo aihetta huoleen.
ap
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 15:59"]
Ehkä miehen lapsuudenperheessä ei ole halailtu ja hellitty? Sen takia se ei mieheltä suju luonnostaan.
[/quote]
Jos halaamattomuus lapsuudenkodissa johtaisi tuon tason panikointiin, Suomi hukkuisi surkeisiin suutelijoihin.
[/quote]
Juu meillä ei lapsuudenkodissa halailtu eikä tunteita näytetty, mutta kyllä mä silti olen hyvä suutelija ja ihastuneena haluan kosketusta. Tietysti joku voi olla vielä enemmän lukossa ja tuo kahvikuppineuroosi oli ihan hyvä teoria. Sellaiseen voisi auttaa paljon jutteleminen turvallisessa ilmapiirissä.
Olisko kuitenkin vielä neitsyt?
Tai kiinnostunut oikeasti miehistä?
Kertooko hän ihan siihen samaan rentoon ja itsevarmaan tyyliin noista entisistä ja seksisuhteiden määristä? Mietin siis että voisiko kuitenkin olla kokematon ja paniikissa selitellä jotain. Voihan noita jotkut myös vähän kaunistella, esim. "2 vakavaa suhdetta = kaksi pitkää nettisuhdetta".
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 16:19"]
Hassua, miehessä on kuin kaksi eri puolta. Kaikki muu tuntuu sujuvan jännittämättä, vain tuo intiimi puoli sitten falskaa. Todella harmillista. Toki on näitä "seksijännittäjiä", joilla se seksuaalinen identiteetti on ehkä kokenut kolauksen jos toisenkin. Häntä on saatettu loukata jollakin tapaa sillä saralla. Vaihtoehto on myös se, että mies on huono sängyssä ja tietää sen, hänellä saattaa olla erektio-ongelmaa, tai ihan vain pieni vehje? Ehkä teidän kannattaa viettää yksi ilta ihan vain viiniä juoden, ihan humalaan asti, ja sitten kellistät miehen sänkyyn, ja katsot mitä siitä tulee. Jos viinikään ei auta himoamaan toista, sitten kemiaa ei kai vain ole.
[/quote]
Pitää tuota kai uskaltautua kokeilemaan. En ole uskaltanut, koska ensinnäkään en halua tuntea oloani epämiellyttäväksi ja kiusaantuneeksi, ja toiseksi pelkään, että kokemus tulee olemaan huono ja orastavalle suhteelle tulee viimeinen niitti. En myöskään tiedä miten lopettaisin tapailun kertomatta, että mies on huono sängyssä. Mutta ei tilanne kai voi edetäkään ellen uskalla kokeilla...
ap