Fyysinen kontakti uuden miehen kanssa vaikeaa
Olemme molemmat 27-vuotiaita, ja emme kuukauden tapailun jälkeen ole päässeet suuteluastetta pidemmälle, koska jo siihen eteneminen on saanut kylmät väreet kulkemaan selkäpiissäni. Mies on muuten aivan upea, mutta intiimimpi kontakti välillämme ei toimi ollenkaan.
Meillä on molemmilla aiempaa kokemusta, mutta mies vaikuttaa silti täysin kokemattomalta ja on aivan hukassa. En ole koskaan törmännyt yhtä huonoon suutelijaan, ja jo halaaminen vaikuttaa hänelle jotenkin vaikealta. Hän ei tunnu koskaan tietävän miten ja mihin koskea, ja hänen koko kehonkielensä kertoo, ettei hän tiedä ollenkaan mitä tehdä tai miten olla. Suudellessa hän yrittää hyväillä kasvojani ja hiuksiani, onnistuen vain jotenkin oudosti lääppimään. Kosketuksessa ei ole hellyyttä eikä määrätietoisuutta, eikä todellakaan mitään seksikästä. En tunne noissa tilanteissa mitään halua jatkaa pidemmälle. Olen yrittänyt hidastaa suutelun tahtia ja osoittaa mistä minä pidän, mutta mies vaan ei osaa! Olen kyllä suudellut monia miehiä, eikä tällaista ole koskaan tullut vastaan. Ja että pelkkä halaaminen saa aikuisen miehen niin vaikeaksi, en ymmärrä!
En tiedä mitä tehdä. Sovimme muuten hyvin yhteen, mutta fyysisen kosketuksen taso on hirveä. Eikä mitään edistystä tapahdu. Aluksi olisin vielä ymmärtänyt haparoinnin ja sen, että mies oikeasti tärisee koskiessaan minuun, mutta tässä vaiheessa en sitä enää ymmärrä. En halua edetä sänkyyn saakka edes kokeilumielessä, sillä tiedän että se tuntuisi minusta pahalta, jos sama ongelma ilmenee sielläkin. Ja miksi ei ilmenisi.
Mitä te tekisitte? Varovainen vihjailu tai ohjailu ei toimi, enkä uskalla sanoa suoraan että hän suutelee huonosti ja hänen kosketuksensa tuntuu epämiellyttävältä, sillä en tahdo kolhia hänen itsetuntoaan.
Kommentit (114)
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 17:05"]
Kertooko hän ihan siihen samaan rentoon ja itsevarmaan tyyliin noista entisistä ja seksisuhteiden määristä? Mietin siis että voisiko kuitenkin olla kokematon ja paniikissa selitellä jotain. Voihan noita jotkut myös vähän kaunistella, esim. "2 vakavaa suhdetta = kaksi pitkää nettisuhdetta".
[/quote]
Mielestäni miehen tapa puhua entisistä suhteistaan ei herätä mitään epäilyksiä. Ei tunnu peittelevän mitään, mutta ei myöskään kersku tai korosta mitään. Olen ymmärtänyt että mies olisi ehkä halunnut olla exiensä kanssa vähän kokeilevampi ja aktiivisempi, joten en tiedä olisiko vain niin että nuo naiset eivät ole olleet erityisen seksuaalisia, vai olisiko syynä se että seksi ei ole käytännössä toiminut noissakaan suhteissa.
ap
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 17:13"]
Niin, ja mitä kukakin sillä pitkällä suhteella tarkoittaa.
[/quote]
Tämän miehen pisin suhde on kestänyt kaksi vuotta. Ei toki pitkä aika sinänsä, mutta luulisi olevan tarpeeksi pitkä aika että edes suutelemaan oppisi.
ap
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 09:13"]Auts, ei kuulosta siltä, että välillenne on tulossa mitään vuosisadan rakkaustarinaa, joten luultavasti pistäisin sinuna miehen kiertoon. Voin vaan kuvitella miltä olosi tuntuu kun löydät vähän osaavamman miehen matkaasi - toivot varmasti, että olisit jo aiemmin lopettanut yrittämisen ja väännön tämän nykyisen kanssa. T. 6
[/quote]
joku sen osaavammankin on kouluttanut vaivalla, vai luuletteki, että ne hyvät miehet on joku taivaanlahja!!
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 17:18"]
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 09:13"]Auts, ei kuulosta siltä, että välillenne on tulossa mitään vuosisadan rakkaustarinaa, joten luultavasti pistäisin sinuna miehen kiertoon. Voin vaan kuvitella miltä olosi tuntuu kun löydät vähän osaavamman miehen matkaasi - toivot varmasti, että olisit jo aiemmin lopettanut yrittämisen ja väännön tämän nykyisen kanssa. T. 6 [/quote] joku sen osaavammankin on kouluttanut vaivalla, vai luuletteki, että ne hyvät miehet on joku taivaanlahja!!
[/quote]
Jotenkin olisin taipuvainen ajattelemaan, että kyllä se luonto ajaa tikanpojan puuhun. Ei se nyt niin voi olla, että noin alkukantainen toiminto pitäisi jonkun ohjekirjan ja koulutuksen kautta opetella.
Jos teillä muuten natsaa ja et halua suoraan lopettaa hommaa selvästikään, niin ei auta muuta kuin ottaa asia puheeksi livenä tai tekstareilla/tsätissä. Kun jo pienikin kosketus saa miehen tolaltaan, selvästi kokeilun kautta (joidenkin mainitsema seksi) ei asiaa kannata lähestyä. Siinä on ihan oikeasti riskinä se, että tilanne alkaa tuntua sinusta niin kamalalta että se päättyy ikävästi.
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 17:14"]
Olen ymmärtänyt että mies olisi ehkä halunnut olla exiensä kanssa vähän kokeilevampi ja aktiivisempi, joten en tiedä olisiko vain niin että nuo naiset eivät ole olleet erityisen seksuaalisia, vai olisiko syynä se että seksi ei ole käytännössä toiminut noissakaan suhteissa.
ap
[/quote]
Kuulostaapas erikoiselta tuo, että olisi halunnut eksiensä olevan kokeilevampia ja aktiivisempia, jos mies itse kuitenkin vaikuttaa kaikkea muuta kuin seksipedolta. Vai onko hänellä kenties jokin erikoinen fetissi, joka aiheuttaa ongelmia...
miehellä on jotain pahoja estoja, tai pelkää tasoasi tms...
jotenkin ei tunnu että suhde toimisi luontevasti tuollaiselta pohjalta.
t. m45
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 17:28"]
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 17:14"]
Olen ymmärtänyt että mies olisi ehkä halunnut olla exiensä kanssa vähän kokeilevampi ja aktiivisempi, joten en tiedä olisiko vain niin että nuo naiset eivät ole olleet erityisen seksuaalisia, vai olisiko syynä se että seksi ei ole käytännössä toiminut noissakaan suhteissa.
ap
[/quote]
Kuulostaapas erikoiselta tuo, että olisi halunnut eksiensä olevan kokeilevampia ja aktiivisempia, jos mies itse kuitenkin vaikuttaa kaikkea muuta kuin seksipedolta. Vai onko hänellä kenties jokin erikoinen fetissi, joka aiheuttaa ongelmia...
[/quote]
Ei kuulemma ole, tätä kysyin ihan suoraan kun mies mainitsi että olisi halunnut kokeilla enemmän eri asioita :) En itse ole mitenkään estoinen ihminen, eikä se edes pelottaisi minua pois, jos miehellä olisi joku suhteellisen kesy fetissi. Ei mies ihan siltäkään vaikuta että jotain hurjaa olisi vielä paljastumatta. Mies oikeasti on kuin aran ja kokemattoman neitsyen perikuva, mutta en voi uskoa hänen olevan täysin kokematon.
ap
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 17:23"]
Jos teillä muuten natsaa ja et halua suoraan lopettaa hommaa selvästikään, niin ei auta muuta kuin ottaa asia puheeksi livenä tai tekstareilla/tsätissä. Kun jo pienikin kosketus saa miehen tolaltaan, selvästi kokeilun kautta (joidenkin mainitsema seksi) ei asiaa kannata lähestyä. Siinä on ihan oikeasti riskinä se, että tilanne alkaa tuntua sinusta niin kamalalta että se päättyy ikävästi.
[/quote]
Aivan, minulla on takana (valitettavasti) yksi kokemus jossa mies ei tiennyt yhtään mitä teki, ja jostain syystä minulle jäi tuosta muistoksi vain ja ainoastaan jotenkin hyväksikäytetty olo. Aivan perusteettomasti tietenkin siinä mielessä, että itse suostuin seksiin enkä vain kehdannut keskeyttää vaikka ei tuntunut hyvältä. Kyseistä miestä en sen koomin päästänyt lähelleni, ja päätin etten enää suostu tilanteisiin joissa minusta tuntuu pahalta.
ap
Minusta on tosi erikoista, jos mies uskaltaa puhua seksistä ihan rennosti mutta pelkää sen harrastamista.
Kuulostaa jonkin verran tutulta. Mieheni oli tavatessamme todella huono suutelemaan, nyt joidenkin kuukausien jälkeen alkaa olla jotenkin kelvollinen mutta ei edelleenkään hyväksi voi sanoa. Itselleni tämä ei mikään valtaisa ongelma ole koska en itse suutelusta kauheasti välitäkään. Miehelläni on myös monissa jutuissa vähän haparoivat otteet, eikä aluksi yhtään tiennyt miten minuun pitäisi koskea mutta meillä oikeastaan kunnon paneminen vapautti estot. Siinä mies on luonnonlahjakkuus. Ja kun näki miten nautin siitä, tuli hän rohkeammaksi myös muussa koskettelussa eikä sen suhteen ole enää mitään ongelmaa.
Tässä nyt vaan miten omalla kohdallani kävi, sinulle tietty voi samalla toiminnalla käydä ihan toisinkin. Ja itse olen myös alusta asti ollut suora ja ystävällinen eli olen voinut miehelle sanoa, neuvoa, ja kädestäpitäen näyttää mikä tuntuu hyvältä ja sanonut jos jokin ei tunnu hyvältä.
Minun ukkoni teki samaa. Tutisi, vapisi ja päätin sitten ottaa riskin ja raahata sen sänkyyn, jossa se täräytti lastit reisille, kun ei ekalla törkkäisyllä päässyt sisään ja innostui. Ikää oli 22 v meillä silloin ja ei kummallakaan eka kerta käsillä. Samaa vaikeaa äheltämistä jatkui kuukauden, kunnes tajusin, että miestä hirvittää ja se pelkää, ettei riitä. Avasin suuni ja kerroin, että olen miehen kanssa aivan muista syistä, kuin helpon tatin ja suorituspaineet ovat turhia, niin homma alkoi toimia.
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 17:41"]
Minusta on tosi erikoista, jos mies uskaltaa puhua seksistä ihan rennosti mutta pelkää sen harrastamista.
[/quote]
Noh, rennosti ja rennosti, mutta ainakaan noita ongelmia ei puheiden perusteella todellakaan arvaisi. Mies ei vaikuta erityisen estyneeltä, vaan vain todella taitamattomalta ja haparoivalta.
ap
Anna suutelujen olla, keskity vain lähellä olemiseen. Oletteko koskaan vain sohvannurkassa vierekkäin? Tai sinä hänen kainalossaan? Tai makailetteko vierekkäin vaikka sängyllä juttelemassa? Mitä ihmettä puuhaatte tapaamisten aikana? En saa oikein edes kuviteltua tilannetta missä teidän ikäiset yhdessä olevat vain juttelevat ilman koskettamista. Missä tapaamisemme tapahtuvat? Oletko tavannut miehen vanhempia, sisaruksia tai kavereita?
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 17:57"]
Anna suutelujen olla, keskity vain lähellä olemiseen. Oletteko koskaan vain sohvannurkassa vierekkäin? Tai sinä hänen kainalossaan? Tai makailetteko vierekkäin vaikka sängyllä juttelemassa? Mitä ihmettä puuhaatte tapaamisten aikana? En saa oikein edes kuviteltua tilannetta missä teidän ikäiset yhdessä olevat vain juttelevat ilman koskettamista. Missä tapaamisemme tapahtuvat? Oletko tavannut miehen vanhempia, sisaruksia tai kavereita?
[/quote]
Käymme paljon ulkona syömässä tai kahvilla, elokuvissa, lenkillä... Harvemmin olemme esim. jomman kumman kotona. Ja kotona ollessa nämä ongelmat sitten ilmenevätkin. Esim. ulkona kävellessä mies saattaa tarttua kädestä, mutta sekin tuntuu häntä jännittävän. Minulle on hyvin luontevaa kävellä käsi kädessä edes ajattelematta asiaa, mutta miehellä on selvästi mukana koko ajan se tietoinen ajatus että "tässä sitä ollaan käsi kädessä, apua!".
En osaa kuvitella tilannetta jossa makoilisin miehen kainalossa sohvalla. Miehellä pomppisi sydän varmasti ulos rinnasta, jos olisi niin lähellä vähänkin kauemmin. Ehkä tämä paine väistyisi jos harrastaisimme seksiä, mutta vielä ei ole tullut kokeiltua.
ap
Ja olen tavannut miehen ystäviä, vaikka emme virallisesti seurustelekaan. Koin olevani ihan tervetullut porukkaan. Mies vaikutti ylpeältä esitellessään minut, mutta ei mitenkään liioitellusti.
ap
Musta tuntuu tosi erikoiselta tuo panikoiminen kaikissa intiimmissä tilanteissa, siis tuskin edes kokematon teinipoika pelkäisi noin paljon jotain sohvalla lähekkäin makoilua sun muuta.
Mun mielestä kannattais nyt ekana sitten kokeilla viettää iltaa jomman kumman (ehkä miehen, jos olisi siellä rennompi?) kotona ihan vain elokuvaa katsoen. Istutte siinä sohvalla vierekkäin ja kokeilet olla kainalossa tai kylki kyljessä kädestä pitäen. Kun siinä muutaman tunnin istuu, niin luultavasti suurin tärinä jo häviää. Jos kerran nimittäin ette vietä lähekkäin aikaa muuten, niin varmasti se seksi suoraan kokeilemalla olisi fiasko. Tai ainakin kuvittelisin. Itse olen tutustunut aina seurustelukumppaneihin juuri makoilemalla vierekkäin sängyssä tuntikausia. Ehkä vähän teinimeininkiä joidenkin mielestä, mutta ainakin on tullut läheisyys tutuksi ennen varsinaista seksiä.
Jos se on kuitenkin ollut suhteessa, jossa seksi ei todellakaan ole ollut suuressa osassa ja mies oikeasti on vielä hyvin kokematon ja pelkää vielä enemmän tietäen/arvaten sinun olevan kokeneempi. Jossain vaiheessa sun on vaan nostettava kissa pöydälle, jos hidas eteneminen ei tuota tulosta kuten vähän näyttää..Voit kysyä suoraan jännittääkö häntä joku asia tai sitten raahaat suoraan sänkyyn, mistä ei välttämättä tosin hyvä seuraa, jos pienikin kontakti saa tuollaista aikaan.
Niin, ja mitä kukakin sillä pitkällä suhteella tarkoittaa.