Uskotteko että rakkaat lemmikkinne ovat kuoltuaan päässeet eläinten taivaaseen?
Kommentit (169)
Vierailija kirjoitti:
Pääsevät. Siellä ovat meitä odottamassa.
Tätä toivon ja rukoilen hartaasti.
T. Uskovainen
Vierailija kirjoitti:
En millään ymmärrä, että Jumalan olemassaolo kielletään ja Jeesuskin on vain satua, mutta sitten uskotaan taivaaseen, joka on kristinuskon keskeisiä oppeja. Poimitaan siis vain ne lohdulliset asiat ja muuta osaa uskosta pidetään epätieteellisenä satuna ja siihen uskovia tyhmiä lampaina, vaikka siis itsekin on sisäisesti jotain niin kristillistä kuin taivaan olemassaolo.
En usko Jumalaan, joten en voi uskoa taivaaseen.
Jumala on ehkä unohtanut maailman, koska hän ei vastaa minulle. En ole tässä maailmassa vastuussa jumalalle asioista joista hän ei vastaa minulle, kuin pienelle lapselle.
Ehkä hän silti on olemassa. En pysty elämään tässä maailmassa ajattelematta näin. Muuten tuhoutuisin pian ainakin jo täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristinuskon oppien mukaan eläimet ei pääse taivaaseen. Jos taas ei usko näihin opetuksiin niin koko taivasta ei ole olemassa. Jolloin sinne ei ainakaan voi päästä. Ei ihmiset, eikä eläimet.
Näistä kahdesta valkkaa itselle mieluisampi vaihtoehto.
Jehovantodistajien mukaan ihminen ja eläimet ovat sieluja. Kaikki sielut voivat päästä taivaaseen. He korostavat tätä.
No en ole jahova.
Myös vanha Egyptilainen uskonto oli tai on sitä mieltä, että eläimet pääsevät taivaaseen. Itseasiassa se on tuossa uskonnossa aivan eritysen selvä asia.
Toisaalta Itse olen vakuuttunut siitäkin, että egyptiläinen uskonto tarkoittaa, että ihminen ON sielu, eikä niin että ihmisellä on sielu. (Ihminen on myos lähtökohtaisesti tietoisuus, eikä niin että ihmisella on tietoisuus, jos yleensäkin ajattelee asiaa). Se että Egyptiläisessä uskonnossa on sieluun (ihmiseen) liittyviä käsitteitä tai olemuksia monta on vain sitä, millainen ihminen, tietoisuus, "sielu" on:
- Ib ; sydän, koko elämä, ja sen moraali, mennyt ja tuleva
- Ba; sielulintu, vapaa tietoinen tekemään mitä haluaa
- Khbt; varjo, tekojen seuraukset
- (En muista egyptiläistä sanaa mutta); sieluruumis, se tietoinen ruumis joka menee tuomiolle, ja voi elää ikuisesti, ei se mikä jää hautaan.
- Ka; ylös kohotetut kädet, en tiedä mitä tämä tarkoittaa, eikä siitä ole (minulle täysin luotettavaa) kuvausta
(Papyruksessa on kuitenkin kuva, jossa Ka-asennossa pitävät kädet pitävät kumpikin Maat sulkaa, täydellisen symbolia tuomiolla, siksi siihen ainakin tuossa liittyy, että tietää hyvän ja pahan, ja voi valita minkä säilyttää).
..... ... ..... .
Muutenkin olen itse hakenut näitä asioita kaikkein eniten aivan suoraan alkuperäisten (myös) kuvatekstien asiayhteyksista, reliefeistä, jne. 99,5% Egyptologiasta taas on viihteellisesti pilattua soopaa, jos haluaa hakea sitä miten he todella ajattelivat..Vaikka viihde tietysti oli heillekin tärkeä asia. Mikä paradoksi.
(sama ylempi)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristinuskon oppien mukaan eläimet ei pääse taivaaseen. Jos taas ei usko näihin opetuksiin niin koko taivasta ei ole olemassa. Jolloin sinne ei ainakaan voi päästä. Ei ihmiset, eikä eläimet.
Jehovantodistajien mukaan ihminen ja eläimet ovat sieluja. Kaikki sielut voivat päästä taivaaseen. He korostavat tätä.
No en ole jahova.
Myös vanha Egyptilainen uskonto oli tai on sitä mieltä, että eläimet pääsevät taivaaseen. Itseasiassa se on tuossa uskonnossa aivan eritysen selvä asia.
Toisaalta Itse olen vakuuttunut siitäkin, että egyptiläinen uskonto tarkoittaa, että ihminen ON sielu, eikä niin että ihmisellä on sielu. (Ihminen on myos lähtökohtaisesti tietoisuus, eikä niin että ihmisella on tietoisuus, jos yleensäkin ajattelee asiaa). Se että Egyptiläisessä uskonnossa on sieluun (ihmiseen) liittyviä käsitteitä tai olemuksia monta on vain sitä, millainen ihminen, tietoisuus, "sielu" on:
- Ib ; sydän, koko elämä, ja sen moraali, mennyt ja tuleva
- (En muista egyptiläistä sanaa mutta); sieluruumis, se tietoinen ruumis joka menee tuomiolle, ja voi elää ikuisesti, ei se mikä jää hautaan.
- Ka; ylös kohotetut kädet, en tiedä mitä tämä tarkoittaa, eikä siitä ole (minulle täysin luotettavaa) kuvausta
(Papyruksessa on kuitenkin kuva, jossa Ka-asennossa pitävät kädet pitävät kumpikin Maat sulkaa, täydellisen symbolia tuomiolla, siksi siihen ainakin tuossa liittyy, että tietää hyvän ja pahan, ja voi valita minkä säilyttää).
..... ... ..... .
Muutenkin olen itse hakenut näitä asioita kaikkein eniten aivan suoraan alkuperäisten (myös) kuvatekstien asiayhteyksista, reliefeistä, jne. 99,5% Egyptologiasta taas on viihteellisesti pilattua soopaa, jos haluaa hakea sitä miten he todella ajattelivat..Vaikka viihde tietysti oli heillekin tärkeä asia. Mikä paradoksi.
(sama ylempi)
aivan meidän fyysinen olemuksemme on vain kuori, se on sielu joka meissä jyllää ja niinkuin Raamattukin sanoo meillä ei ole taistelu lihaa vastaan vaan henkivaltoja vastaan. siinä se.
Meidän hän joutuu Helvettiin.
Hän on ollut melkoinen riesa. Hän on myös kaikkien mielestä sikaruma (anteeksi sioille). Kun hänestä päästään, ollaan iloisia. Ainoa ilo hänestä on ollut, että hän on usein purrut postimiestä nilkoista.
Jos eläimet eivät sinne pääse, veikkaan aika monen ihmisen jäävän suosiolla taivaan porttien ulkopuolelle osoittamaan mieltään.
Miksi aikuiset ihmiset uskovat tällaisiin ihme satuihin?
Joutui varmasti kadotukseen ja miukumaan iäisyytensä tulisessa järvessä.
Eivät ole taivaassa, vaan maassa jossa energia kiertää.
Enkeli hakee meidän Missen ja vie Taivaaseen. Ihana mennä sinne joskus perässä ja saamme olla ikuisesti yhdessä
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos valitsee kolmannen tai sadannen vaihtoehdon jonkun muun uskonnon parista?
No ei kai ny sentään eläimiä taivaaseen.
Sellasta en ole lukenut raamatusta lainkaa.
En usko. Ei sinne mene kukaan. Kun henki lähtee, niin se on siinä.
onhan taivaasa eläimiä ainakin hevosia koska jeesus tulee valkoisella hevosella toisessa tulemuksessa raamatun mukaan. ja sanotaan myös että siellä on leijonat ja lampaat ym. sulassa sovussa.
Vierailija kirjoitti:
onhan taivaasa eläimiä ainakin hevosia koska jeesus tulee valkoisella hevosella toisessa tulemuksessa raamatun mukaan. ja sanotaan myös että siellä on leijonat ja lampaat ym. sulassa sovussa.
Jumala on voinut luoda sinne ihan omia elukoita. Ei ne välttämättä maapallolta ole.
Jos eläimet pääsee taivaaseen niin mihin vedetään raja? Kaikki nisäkkäät? Kalat? Hyönteiset? Sienet? Bakteerit?
Pääseekö koronavirus taivaaseen?
Vierailija kirjoitti:
No, eläimillä ei ole sielua. Vain Jumalaan uskovat pääsee, ihmiset siis.
Onpas. Ihmisillä, eläimillä ja hyönteisillä on kaikilla sielut. Puilla ja kasveilla ei, mutta nekin ylistävät Jumalaa omalla tavallaan.
Alkavalla eläinten teemaviikolla, jäin miettimään miksi tarvitsemme lemmikkejä? Monesta syystä epäilemättä. Ne tuovat seuraa ja iloa elämään. Ne rauhoittavat, lohduttavat ja hyväksyvät meidät sellaisina kuin olemme. Ne kuljettavat meitä ulkoilmassa, tutustuttavat uusiin ihmisiin ja voivat jopa säästää meidät sairauksilta. Aika hyödyllisiä Jumalan luomia otuksia siis.
Itse olen oppinut käsittelemään tunteita, niin ilossa kuin surussa, lemmikkieläinteni avulla. Minulla on koko elämäni ajan ollut lemmikkejä. Jo pienestä pitäen, kun karvakorvainen kaveri siirtyi ajasta iäisyyteen, aloin pohtia elämän rajallisuutta ja elämää kuoleman jälkeen. Minä uskoin eläinten taivaaseen ja se auttoi kestämään suuren surun.
Iän myötä lapsenuskoni haihtui. Kysymys jäi silti ilmoille. Pääsevätkö eläimet taivaaseen? Tämä on sellainen kysymys, jonka vastausta voin vain aavistella. Jokaisen lemmikin poismeno oli yhtä raastavaa. Löysin Raamatusta kohtia, joista tulkitsin, että taivaassa saattaisimme olla jälleen kaikki yhdessä. Sulassa sovussa, ihmiset ja eläimet.
Uskominen ja luottaminen eivät ole aikuisena helppoja asioita ja välillä ne ovat enemmän ja vähemmän koetuksella. Mutta Raamattua lukiessani en ole yksin näiden ajatusteni kanssa, olenhan yhteydessä Jumalaan. Se lohduttaa ja antaa toivoa minulle, käsitellä vaikeita asioita.
Tiedän, että olen tärkeä sokealle kissalleni, joka iltaisin hakeutuu viereeni nukkumaan, naukaisee nälkäänsä tai leikkii vireänä villikkoleikkejänsä. En tietenkään tiedä millä tavalla eläin ajattelee, mutta tiedän, että se tuntee kipua, nälkää ja pelkoa. Haluan auttaa sitä, koska se on minulle oikea tapa elää, kristillisesti ja eettisesti oikea tapa.
Vastapainoksi saatan saada kissaltani kehräykset palkaksi ja minun tulee hyvä mieli. Eikä sekään ole niin tärkeää, kunhan kissallani on hyvä olla ja me saamme olla ikuisesti yhdessä. Se liikuttaa tunteitani.
”Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra” (Ps. 36:7).
me jotka taivaaseen aikanaan pääsemme emme ole siellä tässä nykyisessä olemuksessa vaan henkiolentoina, sieluina.
No en ole jahova.
- Ib ; sydän, koko elämä, ja sen moraali, mennyt ja tuleva.
- Ka; ylos kohotetut kädet en tiedä mitä tämä tarkoittaa, eikä siitä ole (minulle täysin luotettavaa) kuvausta.
(papyruksessa on kuitenkin kuva, jossa Ka-asennossa pitävät kädet pitävät kumpikin Maat sulkaa, täydellisen symbolia tuomiolla, siksi siihen ainakin tuossa liittyy, että tietää hyvän ja pahan, ja voi valita minkä säilyttää)
..... ... ..... .