Uskotteko että rakkaat lemmikkinne ovat kuoltuaan päässeet eläinten taivaaseen?
Kommentit (169)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuosittain maailmassa teurastetaan 1,5 miljardia sikaa. Pääseekö nekin taivaaseen?
..ja entä jos se taivas on koraanin mukainen? itsemurhapommittajatalipaani paratiisin portilla sikojen seassa :-D
Kumpikin on Abrahamilaisia uskontoja joten ihan samasta taivaasta on kyse. Juutalaiset, kristityt ja muslimit uskoo samaan jumalaan ja samaan taivaaseen. Käsittääkseni myöskään koraanin mukaan eläimet ei pääse taivaaseen.
Ei voi uskoa koska jumalkäsitys on aivan erilainen etenkin kristinuskon ja islamin välillä. Pikkuisen uskontojen oppeja tutkimalla tämä kyllä selviää.
Sitä samaa suosittelen sinulle. Uskontojen historiasta kannattaa lukea lisää. Molemmat uskonnot pohjautuu ihan samoille alun perin juutalaisten pyhille kirjoituksille. Koraanissa on jopa mainintoja Jeesuksesta. Joskaan muslimit eivät usko Jeesuksen olleen jumalan poika vaan arvostettu profeetta.
Sielu on ihmisen keksimä käsite.
Vierailija kirjoitti:
https://i.imgur.com/WPuSziL_d.webp?maxwidth=1520&fidelity=grand
https://barkpost.com/wp-content/uploads/2015/12/anything-comic-dog.jpg
Nää on ihania😢
No nyt itken täällä...
Mä en muuhun uskokaan kuin eläinten taivaaseen (tai johonkin sellaiseen, ihmisuskonnoista riippumattomaan eläinten paratiisiin).
Ihmiset eivät kuoltuaan pääse minnekään, koska ihmiskunta ei ansaitse kuolemanjälkeistä elämää.
Vierailija kirjoitti:
Näin minulle lapsena sanottiin ja se antoi lohdutusta kun tiesi että siellä se laukkaa muiden koirien kanssa onnellisena. Miksipä tuohon ei voisi aikuisenakin uskoa, jos se helpottaa? Ei siinä mitään väärää ole.
Mitä jos ne tappelee kun ei ole ihmiset välissä?
Rakas kissani on haudattu pihapuun juurelle. Ajattelen, että nykyään se elää tuon puun lehdissä ja ympäröivässä luonnossa muutenkin. Näin ajattelen tapahtuvan aikanaan myös itselleni, se tuntuu hyvältä ja lohdulliselta.
Taivas tai muukaan uskonnollinen ajattelu ei ole minua varten. Mieluummin palaudun luonnon kiertokulkuun kuin kristinuskon taivaaseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristinuskon oppien mukaan eläimet ei pääse taivaaseen. Jos taas ei usko näihin opetuksiin niin koko taivasta ei ole olemassa. Jolloin sinne ei ainakaan voi päästä. Ei ihmiset, eikä eläimet.
Näistä kahdesta valkkaa itselle mieluisampi vaihtoehto.
Kristinusko ei ole ainut uskonto maailmassa. Itse pidän buddhalaisesta näkemyksestä.
Ei taivaaseen pääse buddhalaisten oppien mukaan yhtään sen enempää. Meinaan kun eivät usko sellaisen olemassaoloon.
Ei pääse. Aivan kuin ei pääse nekään ihmiset jotka ovat olleet esim. jumalankieltäjiä eläessään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää on ihania😢
Varokaa virus linkkejä!!!
Eivät ole. Ja imgur muutenkin on ihan hyvä sivusto, suosittelen tutustumaan. Siellä on jaossa meemien lisäksi kuvia ihmisten omista käsitöistä sekä kuvakaappauksia päivän uutisista.
Tuosta imgurin "Was I a good boy?" -sarjiksesta on muuten tehty vaikka kuinka paljon erilaisia hupiversioita. :)
Vierailija kirjoitti:
Rakas kissani on haudattu pihapuun juurelle. Ajattelen, että nykyään se elää tuon puun lehdissä ja ympäröivässä luonnossa muutenkin. Näin ajattelen tapahtuvan aikanaan myös itselleni, se tuntuu hyvältä ja lohdulliselta.
Taivas tai muukaan uskonnollinen ajattelu ei ole minua varten. Mieluummin palaudun luonnon kiertokulkuun kuin kristinuskon taivaaseen.
Ja oikeassa olet. Kaikki elollinen palautuu lopuksi takaisin kiertokulkuun.
Vierailija kirjoitti:
No raamatussa sanotaan, että ei pääse. Monet papitkin näin sanovat. Että voi voi, ette tule näkeemään lemmikkejänne taivaassa. Se on paratiisi ilman elämiä. Orgioita ihmisten kanssa ja hyvää ruokaa jne.
Taivas on jäinen helvetti todellisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää on ihania😢
Varokaa virus linkkejä!!!
Eivät ole. Ja imgur muutenkin on ihan hyvä sivusto, suosittelen tutustumaan. Siellä on jaossa meemien lisäksi kuvia ihmisten omista käsitöistä sekä kuvakaappauksia päivän uutisista.
Tuosta imgurin "Was I a good boy?" -sarjiksesta on muuten tehty vaikka kuinka paljon erilaisia hupiversioita. :)
Tästä tulikin mieleeni itkettävän ihana keskustelu siitä, miten me ihmiset olemme koirille kuin haltioita - elämme koirien silmissä ikuisesti.
Tuossa tuo tumblrissa alkujaan ollut kuvakaappaus:
https://external-preview.redd.it/Slwmd6sj5GIzbptIzaFVQApjMxdnlQ9BVQZdPe…
Tuossa keskustelua myöhemmin redditissä:
https://www.reddit.com/r/wholesomememes/comments/5wz4gy/we_are_like_elv…
Kyllä uskon , koska olen nähnyt useasti unta niistä. Kyseessä emo ja kaksi pentua jotka kaikki elivät kanssani loppuun asti, n. 16-18 vuotiaaksi asti. Kaipasin kaikkia todella kovasti. Ne tulivat näyttäytymään unessa minulle hyvinvoivina ja kun toinenkin pennuista kuoli 18v näin sen unessa aikaisemmin kuolleen sisaruksensa kanssa yhdessä ja tuntui että sen ne halusivatkin tehdä, näyttäytyä minulle. Emokissasta olen nähnyt useinkin unta ja se oli kuin lapsi minulle , yhdessä unessa sanoi minua äidiksi. Näin unta jossa etsin sitä jostain , luulen että kyseessä oli Tuonela koska se nukkui joen varrella jossa uiskenteli joutsen ja jousenhan on suomalaisen mytologian mukaan tuonelan lintu. Ilahtui kun näki minut , otin sen syliin mutta muuta en muista. Kyllä ne jollain tasolla olemassa ovat.
Uskon eläimien pääsevän eläinten taivaaseen. Se tuo jollain tavalla lohtua siitä, että rakas kissani katselee minua tuolla jossain ja voi hyvin ❤️💔
Jos ihmisillä on joku "taivas" tai muu kuoleman jälkeinen tietoisuuden taso, on ihan yhtä mahdollista, että sellainen on myös eläimillä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä uskon , koska olen nähnyt useasti unta niistä. Kyseessä emo ja kaksi pentua jotka kaikki elivät kanssani loppuun asti, n. 16-18 vuotiaaksi asti. Kaipasin kaikkia todella kovasti. Ne tulivat näyttäytymään unessa minulle hyvinvoivina ja kun toinenkin pennuista kuoli 18v näin sen unessa aikaisemmin kuolleen sisaruksensa kanssa yhdessä ja tuntui että sen ne halusivatkin tehdä, näyttäytyä minulle. Emokissasta olen nähnyt useinkin unta ja se oli kuin lapsi minulle , yhdessä unessa sanoi minua äidiksi. Näin unta jossa etsin sitä jostain , luulen että kyseessä oli Tuonela koska se nukkui joen varrella jossa uiskenteli joutsen ja jousenhan on suomalaisen mytologian mukaan tuonelan lintu. Ilahtui kun näki minut , otin sen syliin mutta muuta en muista. Kyllä ne jollain tasolla olemassa ovat.
Ihana kommentti 💕😢
Vierailija kirjoitti:
Ihana ajatus. Näin minäkin ajattelen kaikista rakkaista, edesmenneistä lemmikeistäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuosittain maailmassa teurastetaan 1,5 miljardia sikaa. Pääseekö nekin taivaaseen?
..ja entä jos se taivas on koraanin mukainen? itsemurhapommittajatalipaani paratiisin portilla sikojen seassa :-D
Myös ristiretkeläisille luvattiin taivaspaikka vähän ennen kuin teurastivat Jerusalemin asukkaat.
En millään ymmärrä, että Jumalan olemassaolo kielletään ja Jeesuskin on vain satua, mutta sitten uskotaan taivaaseen, joka on kristinuskon keskeisiä oppeja. Poimitaan siis vain ne lohdulliset asiat ja muuta osaa uskosta pidetään epätieteellisenä satuna ja siihen uskovia tyhmiä lampaina, vaikka siis itsekin on sisäisesti jotain niin kristillistä kuin taivaan olemassaolo.
En usko Jumalaan, joten en voi uskoa taivaaseen.
Kristinusko ei ole ainut uskonto maailmassa. Itse pidän buddhalaisesta näkemyksestä.