Uskotteko että rakkaat lemmikkinne ovat kuoltuaan päässeet eläinten taivaaseen?
Kommentit (169)
Vierailija kirjoitti:
Onko siellä taivaassa kaikki kuolleet dinosaurukset? Niitä varmasti kuoli melkoinen joukko kahden sadan miljoonan vuoden aikana. Hirmuinen liskosirkus. Jokaista ihmistä kohden vähintään miljoonia sauruksia.
Ei voi tietää. Mutta voisi leikkiä ajatuksella hyvin laajasta taivaasta. Dinot olisivat vähän kauempana:)
Vierailija kirjoitti:
Vuosittain maailmassa teurastetaan 1,5 miljardia sikaa. Pääseekö nekin taivaaseen?
Hyvä kysymys. Sika on yhtä fiksu kuin koira, ja silti tuotantoeläinten kärsimys ulkoistetaan tehokkaasti pois mielestä. Sanon parhaillani minä joka katselen tippa linssissä uutta löytökoiraa ja mussutan toistaiseksi porsaan grillifilettä.
Erittäin hyvä kysymys.
Vierailija kirjoitti:
No ei ole mitään taivaita olemassa.
Eikä ne yhtään sen todellisemmaksi muutu vaikka mitä uskoisi.
Joo, ei ole jumalaa taivaassa näkynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuosittain maailmassa teurastetaan 1,5 miljardia sikaa. Pääseekö nekin taivaaseen?
Hyvä kysymys. Sika on yhtä fiksu kuin koira, ja silti tuotantoeläinten kärsimys ulkoistetaan tehokkaasti pois mielestä. Sanon parhaillani minä joka katselen tippa linssissä uutta löytökoiraa ja mussutan toistaiseksi porsaan grillifilettä.
Erittäin hyvä kysymys.
Voi muuten olla porukkaa siellä "taivaassa". Uskovaisiakin kuollu tähän mennessä varmaan satoja miljardeja. Siihen kaikki eläimet päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erittäin hyvä kysymys.
Voi muuten olla porukkaa siellä "taivaassa". Uskovaisiakin kuollu tähän mennessä varmaan satoja miljardeja. Siihen kaikki eläimet päälle.
Mutta on siellä lääniäkin. Vanhemmasta päästä kyörätään toisiin galakseihin. Suurin osa on tosin valmiiksi vanhoja ja sairaita? Voi myös olla että taivas on joku kvanttijutska eikä paikka.
Vierailija kirjoitti:
No raamatussa sanotaan, että ei pääse. Monet papitkin näin sanovat. Että voi voi, ette tule näkeemään lemmikkejänne taivaassa. Se on paratiisi ilman elämiä. Orgioita ihmisten kanssa ja hyvää ruokaa jne.
Papit ei ole oikein lukeneet raamattuaan kunnolla.
esim. ilmestyskirja kuvaa eläimiäkin ylistämässä jumalaa.
13
Ja kaikkien luotujen, jotka ovat taivaassa ja maan päällä ja maan alla ja meren päällä, ja kaikkien niissä olevain minä kuulin sanovan:
"Hänelle, joka valtaistuimella istuu,
ja Karitsalle
ylistys ja kunnia ja kirkkaus ja valta
aina ja iankaikkisesti!"
Tahdon uskoa. Jos taivas on, ovat ne hienot sielut siellä häntäänsä heiluttamassa.
Vierailija kirjoitti:
No raamatussa sanotaan, että ei pääse. Monet papitkin näin sanovat. Että voi voi, ette tule näkeemään lemmikkejänne taivaassa. Se on paratiisi ilman elämiä. Orgioita ihmisten kanssa ja hyvää ruokaa jne.
Mitähän se hyvä ruoka on, jollei ole eläimiä?
Vierailija kirjoitti:
No, eläimillä ei ole sielua. Vain Jumalaan uskovat pääsee, ihmiset siis.
Alentuvasti Raamatulla päähän vääruskoisia!
Ainakin mun Jumalan luokse pääsee kaikki, myös eläimet. Miksi ne ei mahtuisi taivaallisille niityille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän se hyvä ruoka on, jollei ole eläimiä?
Taivaassa voit syödä mitä tahansa ruokaa. Riittää, että vain ajattelet kyseistä ruokaa ja se tupsahtaa eteesi. Mitään tuotantolinjaa, jossa jalostetaan eläimiä, ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
..ja entä jos se taivas on koraanin mukainen? itsemurhapommittajatalipaani paratiisin portilla sikojen seassa :-D
Kumpikin on Abrahamilaisia uskontoja joten ihan samasta taivaasta on kyse. Juutalaiset, kristityt ja muslimit uskoo samaan jumalaan ja samaan taivaaseen. Käsittääkseni myöskään koraanin mukaan eläimet ei pääse taivaaseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
..ja entä jos se taivas on koraanin mukainen? itsemurhapommittajatalipaani paratiisin portilla sikojen seassa :-D
Kumpikin on Abrahamilaisia uskontoja joten ihan samasta taivaasta on kyse. Juutalaiset, kristityt ja muslimit uskoo samaan jumalaan ja samaan taivaaseen. Käsittääkseni myöskään koraanin mukaan eläimet ei pääse taivaaseen.
Ei voi uskoa koska jumalkäsitys on aivan erilainen etenkin kristinuskon ja islamin välillä. Pikkuisen uskontojen oppeja tutkimalla tämä kyllä selviää.
En, en usko ihmistenkään taivaaseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristinuskon oppien mukaan eläimet ei pääse taivaaseen. Jos taas ei usko näihin opetuksiin niin koko taivasta ei ole olemassa. Jolloin sinne ei ainakaan voi päästä. Ei ihmiset, eikä eläimet.
Näistä kahdesta valkkaa itselle mieluisampi vaihtoehto.
Itse asiassa raamattu ei ota jyrkkää kantaa eläinten kohdalla. Joo, VT:ssä on se yksi kohta: ”kuka tietää ihmisen hengestä, kohoaako se ylös Jumalan luo, tai eläimen hengestä, vaipuuko se alas maahan?”
Tuosta ei voi paljon teologiaa muodostaa.
Raamatussa sanotaan yksiselitteisesti vain ihmisellä olevan sielu. Taivaaseen ei mennä maallisessa kehossa vaan ainoastaan sielu pääsee taivaaseen. Joten tästä ihan looginen johtopäätös on, ettei ilman sielua oleva eläin voi päästä taivaaseen.
Vaan mistä minä näistä tietäisin. Oma mielipiteeni on, että uskonnot on ihan hömppää. Saduissa kaikki on mahdollista jos niin haluaa.
hahahahahahahaha :DDD ketä näitä oikeen ajattelee, jotku aikuislapset jotka ei voi hyväksyä et tänne synnytään ja täältä kuollaan pois, ei mitään pelle taivasta oo ei koirille eikä meille apinoillekkaan :DDD
Joku sanoi että Raamatun mukaan eläimillä ei ole sielua. Tämä ei pidä paikkaansa, koska ilman siwluttomana eläimet eivät olisi kelvanneet esikuvaksi Jeesuksen ristinuhrista.
Kun siis vanhassa testamentissa ihmisten synnit "hyvitettiin" eläinuhrien verellä. Myöhemmin ei eläinuhreja tietenkään enää tarvittu, koska Jeesus on se lopullinen ja täydellinen syntiuhri.
Siihen nähden että Jumala löi paratiisin eläimet ja ihmisen, ja ihminen oli kasvissyöjä syntiin lankeemukseen asti, ihmettelisin miksi ei myös taivaassa olisi tätä paratiisin asetelmaa, eli kaikki luodot, ihmiset, eläimet, lisäksi enkelit ja kerubit yhdessä...
Jumalan luomistyön perusteella voi siis nähdä, kuinka Jumala rakastaa suuresti myös eläimiä. Hän loi niitä uskomattoman paljon, ja avuksi ja iloksi myös ihmiselle... Uskon vakaasti että eläimet ovat läsnä myös taivaassa.
Näin minulle lapsena sanottiin ja se antoi lohdutusta kun tiesi että siellä se laukkaa muiden koirien kanssa onnellisena. Miksipä tuohon ei voisi aikuisenakin uskoa, jos se helpottaa? Ei siinä mitään väärää ole.
Ei tietenkään. Sehän olisi pikemminkin helvetti jos joutuisi kuuntelemaan koiran räksytystä ikuisuuden.
Itse en usko elämään kuoleman jälkeen. En eläimillä tai ihmisillä. Toisihan siihen uskominen paljon lohtua, mutta tyydyn toivomaan, että olen onnistunut antamaan lemmikilleni mahdollisimman mukavan ja arvokkaan elämän sen aikana, kun ovat elossa olleet.
Varokaa virus linkkejä!!!