Kuinka pitkän seksittömyyden jälkeen ottaisit eron?
Kommentit (100)
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 22:21"]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 22:08"]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 22:06"]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 21:58"]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 21:55"]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 21:49"]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 21:46"]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 21:38"]
Ei se niin ole mun mielestä että olis joku aika esim vuosi ja sitten ero. Kyllähän siihen on joku syy siihen sektittömyyteen ja jos ei mene ohi niin pitäisi selvitellä mikä on syy ja voitaisko käydä vaikka terapiassa. Joku seksuaaliterapeutti kirjoitti hiljattain että seksin puute on vaan oire jostain eli jos parisuhde on muuten kunnossa niin seksiäkin piisaa. Ja pikkulapsiajat yms ovat ns poikkeustilaa että kunhan hengissä selviää. Siinä ei monet jaksa juuri ajatuksia seksille uhrata.
[/quote]
OOt guru. Olisinpa löytänyt sut joskus...
[/quote]
No kenelle toi nyt on epäselvää. No, seksihulluille tietenkin.
[/quote]
Sinähän voit uneksia miehistä (todellisista). Päiväunet on kaikkille sallittuja...
[/quote]
Liittyy mihin? Miten niin uneksia? Ei mun tarvitse miehistä uneksia, mulla on liitto kasassa ja seksiä.
[/quote]
Mitä vittua sä täällä sit teet??? Mene panemaan miestäs, vai onko sittenkin jotain ongelmia???
[/quote]
Mä täällä mitään sun lupaa tarvitse.
[/quote]
Ole mitään lupaa kysynytkään, katkerat naiset on sit huvittavia...
[/quote]
No ei sua kauheasti näytä huvittavan.
Vauvavuosi on poikkeustila. Ei sen aikana pidä erota kuin äärimmäisistä syistä esim. puolison väkivaltaisuus.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 22:27"]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 22:20"]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 22:15"]
Ei se niin ole mun mielestä että olis joku aika esim vuosi ja sitten ero. Kyllähän siihen on joku syy siihen sektittömyyteen ja jos ei mene ohi niin pitäisi selvitellä mikä on syy ja voitaisko käydä vaikka terapiassa. Joku seksuaaliterapeutti kirjoitti hiljattain että seksin puute on vaan oire jostain eli jos parisuhde on muuten kunnossa niin seksiäkin piisaa. Ja pikkulapsiajat yms ovat ns poikkeustilaa että kunhan hengissä selviää. Siinä ei monet jaksa juuri ajatuksia seksille uhrata.
[/quote]
Entäs sitte kun se haluton osapuoli ei suostu mihinkään, ei terapiaan, ei lääkärillä eikä mihinkään? Ei yksin eikä yhdessä? Kun nyt on vaan sitäjatätäjatuota ja se SEKSITTÖMYYS, eli että EI OLE seksiä OLLENKAAN vaan jatkuu ja syyt pikkasen ehkä muuttuu matkan varrella, mikään muu ei. Siinä kohtaa kun tätä on jatkunut yli vuoden, ei vaan mun mielestä voi puhua enää parisuhteesta, etenkään kun ei ole muutakaan läheisyyttä, hellyyttä eikä toinen koskaan oma-aloitteisesti sano "rakastan sinua" tai edes "hyvää yötä". Mitä sitten tehdään?
[/quote]
Katso peiliin. Jos et näe siellä yhtään syytä itsessäsi, niin jatka matkaa, mutta jos jotain nousee, minkä kanssa sulla olis asioiden parantamiseksi jotain tehtävää, niin tee se.
[/quote]
Niin. Tässä reilun vuoden aikana on kuule aika monta kertaa katsottu peiliin. Olen tehnyt kaikkeni. Alkuun, noin 7kk, jatkoin elämää normaalisti, sen jälkeen avasin suuni. Sittemmin Olen pukeutunut seksikkäästi ja tavallisesti, huolehtinut kodista ja lapsista (ja toki myös itsestäni siinä missä aina ennenkin), tukenut miestä, pitänyt suuni kiinni, avautunut, jättänyt kaiken tekemättä, raivonnut, huutanut, tehnyt alotteita (jotka eivät siis johda mihinkään muuhun kuin siihen että mies kääntää kylkeä ja nukahtaa), mököttänyt, itkenyt, esittänyt että kaikki on hyvin.....Kerro mulle mitä vielä mun pitäis sieltä peilistä nähdä?
Ja tuo lista EI ole aikajärjestyksessä, vaan että noita nyt on yritetty.
[/quote]
En mä voi kertoa, mitä sieltä peilistä voisi näkyä. Ajan kanssa katseleminen voisi auttaa näkemään ehkä vielä jotain. Ehkei niinkään tekemistä puutu, vaan miten on suhtautuminen, tuleeko siinä esiin mitään. Ei tarvii mulle kertoa, aika sen näyttää, oisko se se vai mikä ehkä se on.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 22:15"]Entäs sitte kun se haluton osapuoli ei suostu mihinkään, ei terapiaan, ei lääkärillä eikä mihinkään? Ei yksin eikä yhdessä? Kun nyt on vaan sitäjatätäjatuota ja se SEKSITTÖMYYS, eli että EI OLE seksiä OLLENKAAN vaan jatkuu ja syyt pikkasen ehkä muuttuu matkan varrella, mikään muu ei. Siinä kohtaa kun tätä on jatkunut yli vuoden, ei vaan mun mielestä voi puhua enää parisuhteesta, etenkään kun ei ole muutakaan läheisyyttä, hellyyttä eikä toinen koskaan oma-aloitteisesti sano "rakastan sinua" tai edes "hyvää yötä". Mitä sitten tehdään? [/quote]
Olen ollut vastaavassa tilanteessa, jolloin lopulta kysyin, että tajuaako mies, että jos nyt ei asialle tehdä mitään, ei lähdetä tilannetta avaamaan, niin ero tulee? Mies ei edelleenkään ottanut kantaa, mumisi vaan jotain "älä jaksa" tms.
Ero tuli, ja ei mennyt kuin pari kuukautta, kun mulle selvisi, että miehellä oli ollut toinen jo pidemmän aikaa. Voitte uskoa että tunsin itseni nöyryytetyksi! Tajusin että mulla, mun ajan tuhlaamisella ja mun tunteilla, mun kärsimyksellä, ei ollut ollut miehelle mitään arvoa. Miten itsekäs voi ihminen olla?
Opetus: Jotkut miehet haluavat kaiken; sekä perheen ja ruoanlaittajan, ihanan, hoivaavan vaimon että rakastajattaren, joka tyydyttää fyysiset tarpeet. Nämä miehet eivät aktiivisesti luovu perheestään, mutta käyttäytyvät siten, että vastuu jää vaimolle. Raukkamaista, sanon minä!
Siis suhtautuminen mieheen, ei ongelmaanne
85
Parin kuukauden jälkeen ottaisin rakastajan, en eroa.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 21:02"]
Meidän suhde oli käytännössä seksitön melkein viisi vuotta. Juuri sen pikkulapsiajan, jonka aikana myös rakennutettiin omaa taloa ja luotiin uraa. Kummastakaan ei vaan ollut siihen enää, eikä ollut yhteistä aikaakaan, oltiin niin väsyneitä koko ajan. Tämän palstan neuvojen mukaan suhteemme oli tuhoon tuomittu, miehellä oli vähintään toinen ja liittomme vain kulissi. Mutta tiedättekö? Lapset kasvoivat. Talo valmistui. Työelämänkin haastavimmat alkukipupisteet ylitettiin. Seksi ja läheisyys palautui pikku hiljaa. Suhteissa on ylä- ja alamäkiä, myös seksin suhteen. Sen vauvavuoden seksitilanteen perusteella en arvottaisi parisuhdetta suuntaan tai toiseen. Se on poikkeustila, nopeaan ohi menevä.
[/quote]
Nimenomaan, elämässä on erilaisia vaiheita. Mutta sitä ei tietenkään ymmärrä että ne vaiheet näkyvät myös parisuhteessa, jos suhteet loppuvat aina vastoinkäymisten tullessa. Ei saa kokemusta pidemmästä kaaresta.
Itse olen tilanteessa jossa seksi on vähissä monestakin eri syystä. Luottoni suhteeseemme on kuitenkin sen verran vahva, että uskon että tämä vaihe loppuu ajan mittaan kun tietyt asiat elämässämme helpottavat. Jos ihminen on niin kovilla, että hän vähinä vapaahetkinään hädin tuskin pysyy hereillä, niin silloin hänen ensimmäinen prioriteettinsa on nukkuminen, ei seksi. Ja puoliso joka ei sitä ymmärrä, on todella itsekäs ja ymmärtämätön ja saa pitää tunkkinsa.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 22:32"]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 22:15"]Entäs sitte kun se haluton osapuoli ei suostu mihinkään, ei terapiaan, ei lääkärillä eikä mihinkään? Ei yksin eikä yhdessä? Kun nyt on vaan sitäjatätäjatuota ja se SEKSITTÖMYYS, eli että EI OLE seksiä OLLENKAAN vaan jatkuu ja syyt pikkasen ehkä muuttuu matkan varrella, mikään muu ei. Siinä kohtaa kun tätä on jatkunut yli vuoden, ei vaan mun mielestä voi puhua enää parisuhteesta, etenkään kun ei ole muutakaan läheisyyttä, hellyyttä eikä toinen koskaan oma-aloitteisesti sano "rakastan sinua" tai edes "hyvää yötä". Mitä sitten tehdään? [/quote]
Olen ollut vastaavassa tilanteessa, jolloin lopulta kysyin, että tajuaako mies, että jos nyt ei asialle tehdä mitään, ei lähdetä tilannetta avaamaan, niin ero tulee? Mies ei edelleenkään ottanut kantaa, mumisi vaan jotain "älä jaksa" tms.
Ero tuli, ja ei mennyt kuin pari kuukautta, kun mulle selvisi, että miehellä oli ollut toinen jo pidemmän aikaa. Voitte uskoa että tunsin itseni nöyryytetyksi! Tajusin että mulla, mun ajan tuhlaamisella ja mun tunteilla, mun kärsimyksellä, ei ollut ollut miehelle mitään arvoa. Miten itsekäs voi ihminen olla?
Opetus: Jotkut miehet haluavat kaiken; sekä perheen ja ruoanlaittajan, ihanan, hoivaavan vaimon että rakastajattaren, joka tyydyttää fyysiset tarpeet. Nämä miehet eivät aktiivisesti luovu perheestään, mutta käyttäytyvät siten, että vastuu jää vaimolle. Raukkamaista, sanon minä!
[/quote]
Todellakaan kaikki miehet ja luulisin et suurin osa ei halua näin.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Sinähän voit uneksia miehistä (todellisista). Päiväunet on kaikkille sallittuja...
[/quote]
Liittyy mihin? Miten niin uneksia? Ei mun tarvitse miehistä uneksia, mulla on liitto kasassa ja seksiä.
[/quote]
Mitä vittua sä täällä sit teet??? Mene panemaan miestäs, vai onko sittenkin jotain ongelmia???
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ei, vaan olemme säälittäviä!
Ihastuin toiseen mieheen liittomme aikana, mun mies ei ole mustasukkaista sorttia ja sanoi, että antaa sun tuntea noita tunteita vaan.
Se ei tiennyt, mihin se lähti, se luuli, että mulla on vain tunteita. Mutta avautuikin pandoran lipas. Enkä mäkään tiennyt. En tajunnut. Luulin, että en tunne mitään, kuten en miestänikään kohtaan tuntenut kuin kivaa kaveruutta ja seksiä tuskin sai olla. Pandoran lippaasta on sittemmin paljastunut mun hirvittävimmät, syvimmät ja mustimmat tunteeni, viha, kauna, sorron tunteet, kaikki, minkä lapsuuteni oli sinne istuttanut. Enkä ole pinnalla vieläkään. Henkitoreissani kärsin, en kestä, mies taitaa olla aika hämmennyksissään nyt. Mäkin oon. Vaikka mieheni on henkisesti hyvin vahva, pelkään, ettei Pandoran lipas mene ikinä kiinni ja minut jätetään yksin pimeään ja mustaan aukkoon, joka voi nielaista kahden lapsen äidin, jolla on vihdoin tunteita.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 22:43"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Päivän paras. Veit sukat suustani.
Riippuu täysin omista tarpeista.
Pahimmat himot saa onneksi pois itsestä nauttien. :)
En ole kovin seksuaalinen olento joten veikkaisin että sellaisen vuoden päivät...
Kuulut niihin jotka ei tavallisessa yhdynnässä saa (emätin)orgasmia mutta seksi on siinä mielessä tärkeää minulle että se on ihanaa kaksin keskeistä puuhaa ja se silti tuntuu kovin hyvälle.
Tuota aikaa saisi pidemmäksi jos mies sallisi seksiseikkailut tai vakipanon mutta loppujen lopuksi sekin alkaisi tuntumaan siltä että kaipaa sitä oman rakkaan kroppaa lähelleen, yhdessä nauttimista. :)
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 22:52"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Joo, joten mieti oikeasti, ennen kuin jätät ketään seksittömyyden takia tuosta noin vaan.
Se, että seksi on suurin tekijä parisuhteessa kertoo vain sen että osapuoli tai osapuolet eivät ole eläimiä kummempia...
Itse en eroaisi vaikka pitäisi loppuelämä olla ilman. Sitouduin yhteiseen elämään ja kumppanuuteen, en fyysiseen kanssakäymiseen. Ymmärrän kuitenkin niitä, joiden suhde on täysin tunnekylmä :( Sellaiseen suhteeseen en voisi jäädä.
Jotkut ilmeisesti luulevat että seksitön suhde=ystävyys tai kämppäkaveruus. Minulla on ystäviä ja ollut kämppäkavereita. Heihin en koe samanlaista yhteyttä kuin puolisooni.
Onneksi meitä on kuitenkin joka junaan ja kaikille löytyy sopiva matkakumppani jos sellaisen haluaa :)
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 22:32"]Ero tuli, ja ei mennyt kuin pari kuukautta, kun mulle selvisi, että miehellä oli ollut toinen jo pidemmän aikaa. Voitte uskoa että tunsin itseni nöyryytetyksi! Tajusin että mulla, mun ajan tuhlaamisella ja mun tunteilla, mun kärsimyksellä, ei ollut ollut miehelle mitään arvoa. Miten itsekäs voi ihminen olla?[/quote]
Tuollainen on juurikin itsekkyyden, vastuuttomuuden ja julmuuden huippu, koska siinä tuhlataan surutta toisen aikaa, energiaa ja tunteita, antamatta hänelle mahdollisuutta valita itse. Aivan huipputörkeää. Onneksi pääsit eroon moisesta ala-arvoisesta alkueläimestä.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 22:54"]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 22:52"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Joo, joten mieti oikeasti, ennen kuin jätät ketään seksittömyyden takia tuosta noin vaan.
[/quote]
Ole jättänyt ketään, päinvastoin mut on jätetty. Syytä en tarkoin tiedä, kai olin vaan sit mulkku, mut en sanan todellisessa merkityksessä.
Ei tarvi ihmetellä suuria eroprosentteja. Aitoa rakkautta!
Entä jos mies on haukkumalla ym. puheilla tuhonnut vaimonsa seksuaalisuuden? Silloinhan on ihan sama seksin suhteen, lähteekö vai jää.
Vauvaperheestä en tiedä mutta omassa parisuhteessa olemme sopineet että tämä on parisuhde niin kauan kuin haluamme toisiamme ja intohimoa riittää.
Jos suhde muuttuu kämppissuhteeksi emme varmaankaan eroaisi vaan kumpikin kaikessa hiljaisuudessa hakisi läheisyyden ja seksin muualta. Itse hyväksyisin tämän täysin n 6kk jälkeen, en voisi kuvitellakaan että viriili mieheni loputtomiin kestäisi ilman! Sairaus tms ehkä muuttaa asiaa hieman mutta silloinkaan en haluaisi sitoa miestä sellaiseen suhteeseen mikä ei 100% tyydytä
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 22:20"]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 22:15"]
[/quote]
Entäs sitte kun se haluton osapuoli ei suostu mihinkään, ei terapiaan, ei lääkärillä eikä mihinkään? Ei yksin eikä yhdessä? Kun nyt on vaan sitäjatätäjatuota ja se SEKSITTÖMYYS, eli että EI OLE seksiä OLLENKAAN vaan jatkuu ja syyt pikkasen ehkä muuttuu matkan varrella, mikään muu ei. Siinä kohtaa kun tätä on jatkunut yli vuoden, ei vaan mun mielestä voi puhua enää parisuhteesta, etenkään kun ei ole muutakaan läheisyyttä, hellyyttä eikä toinen koskaan oma-aloitteisesti sano "rakastan sinua" tai edes "hyvää yötä". Mitä sitten tehdään?
[/quote]
Katso peiliin. Jos et näe siellä yhtään syytä itsessäsi, niin jatka matkaa, mutta jos jotain nousee, minkä kanssa sulla olis asioiden parantamiseksi jotain tehtävää, niin tee se.
[/quote]
Niin. Tässä reilun vuoden aikana on kuule aika monta kertaa katsottu peiliin. Olen tehnyt kaikkeni. Alkuun, noin 7kk, jatkoin elämää normaalisti, sen jälkeen avasin suuni. Sittemmin Olen pukeutunut seksikkäästi ja tavallisesti, huolehtinut kodista ja lapsista (ja toki myös itsestäni siinä missä aina ennenkin), tukenut miestä, pitänyt suuni kiinni, avautunut, jättänyt kaiken tekemättä, raivonnut, huutanut, tehnyt alotteita (jotka eivät siis johda mihinkään muuhun kuin siihen että mies kääntää kylkeä ja nukahtaa), mököttänyt, itkenyt, esittänyt että kaikki on hyvin.....Kerro mulle mitä vielä mun pitäis sieltä peilistä nähdä?
Ja tuo lista EI ole aikajärjestyksessä, vaan että noita nyt on yritetty.