Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäinen olit 90-luvun laman aikana? Mitä muistat lamasta ja sen vaikutuksista elämään?

Vierailija
07.09.2021 |

?

Kommentit (1503)

Vierailija
1501/1503 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 25 vuotta. Jäin työttömäksi 1993, kun hommat vain loppuivat. Siitä lähtien työttömänä ja nykyisin eläkkeellä. Meni yhteiskunnan kanssa sukset ristiin lopullisesti. Sain kuitenkin omat asiani itse väkisin järjestettyä. Ei ole velkaa, enkä ole päivääkään katunut.

Vierailija
1502/1503 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelin ja valmistuin Sairaanhoitajaksi vuonna -94. Vakituisia töitä oli tosi vähän tarjolla, mutta olin kuitenkin aina jossain sijaisuudessa. Olin vain 3kk työtön ja 6kk olin töissä sellaisella tukirahalla, joka oli tosi pieni, en muista enään mutta suunnilleen joku työttömyyskorvaus. Lähdinkin sitten Sairaanhoitajaksi Lontooseen vuonna -96, sieltä sai heti vakipaikan. Sille tielle sitten jäinkin yli viideksi vuodeksi. Ehkä eniten lama näkyi siinä, ettei vakitusia töitä/ virkoja saanut millään. 

Tuttu kertoi, että hän sai hoitajan töitä sairaalan polilta. Työsuhteet tehtiin pitkään ma-pe, eli hän oli viikonloput työttömänä. Silloin onnistui.tuollainenkin veivaaminen. Muutama tuttu lähti töihin Norjaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1503/1503 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alv on alunperin YLIMÄÄRÄINEN vero minkä piti olla väliaikainen.  

siksi "väliaikainen" koska aikanaan pysyvä vero olisi vaatinut perustuslain muutoksen, siksi arvonlisäveroa edeltänyt liikevaihtovero oli aina "väliaikainen" joka uusittiin vaan joka vuosi