Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidit! kauanko teillä meni synnytyksestä toipumiseen?

Vierailija
14.10.2014 |

Kauanko teillä on mennyt synnytyksestä toipumiseen? Mulla oli ns. normaali alatie synnytys, muutaman tikin sain. Silti vielä viikon päästä teki kipeää ja vessassa käyminen tuskallista. Vasta noin kahden viikon kuluttua alkoi olla ns. normaali. Onko kellään muulla kestänyt paraneminen näin kauan? Kaikki tutut äidit on sanonu että paranemiseen meni vaan pari päivää.  Entäs te joilla on keisarileikkaus tehty?  Odotan nyt toista ja vähän jännittää onko tää yhtä karmeeta...

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksestä on kohta 9kk ja vieläkään en ole toipunut... Niin fyysisesti kuin henkisesti.

Vierailija
2/53 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnitellusta sektiosta paranemiseen meni noin kaksi päivää, sitten oli rintoja lukuunottamatta ihan normaali olo. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normi alatiesynnytys, 1 tikki, olo oli normaali heti seuraavana aamuna.

Vierailija
4/53 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme vuotta. Nyt tuntuu, että on taas oma itsensä.

Vierailija
5/53 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No höpö höpö. Pari viikkoa on täysin normaali ensisynnyttäjän toipumisaika.

Vierailija
6/53 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokan kanssa meni joku 5-6h toipumiseen. :D

Vierailija
7/53 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 19:18"]

[/quote]

miksi sitten aina sanotaan, että sektiosta toipuu hitaammin?

Vierailija
8/53 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo ja nopea synnytys, pari tikkiä. Paikat hellänä useamman viikon. Mielestäni ne jättivaipat sairaalassa pahentavat kipua, kun ne menevät poimuille, ja sellaisen päällä sitten istuu niin väkisinkin hankaa. Auts. Onko muilla samoja kokemuksia?

Vierailija
9/53 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 19:24"]

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 19:18"]

[/quote]

miksi sitten aina sanotaan, että sektiosta toipuu hitaammin?

[/quote]

Ensinnäkin sektiosta toipuminen on täysin erilaista. Voi tulla vakavia komplikaatioita, jos ei ota rauhassa. Lisäksi se on kivuliasta ja kestää todellakin pidempään kuin pari viikkoa. Alatiesynnytyksestä toipuminen on vain kivuliasta/epämukavaa. Molemmat kokeneena sanon näin.

Vierailija
10/53 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tehtiin kiireellinen sektio, en ole toipunut vielä. Tosin vasta 4 kk on kulunut mutta kai se tästä.

Vierailija
11/53 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen jälkeen meni ainakin kuukausi, synnytys oli rankka. Kolme seuraavaa synnytystä....no verenvuodon ja suurten ongelmien vuoksi jouduin olla osastolla suonensisöisessä lääkityksessä jo kuukauden, sen jälkeen toipuminen vasta alkoi kotona eli todella kauan kesti. Valitettavasti.

Vierailija
12/53 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai siinä se parisen viikkoa vierähti.

Vierailija
13/53 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme viikkoa meni ennen kuin pystyin istumaan. Kävelemiseen kuukausi, sisäelimet oli niin sekaisin etten saanut itseäni suoraksi :'D tosi iso eppari tehtiin monen tunnin ponnistamisen jälkeen.

Vierailija
14/53 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä olin heti toimintakykyinen. Väsynyt vain. Ei ollut mitään vaivoja synnytyksen jälkeen. 4 päivää synnytyksestä aloin jo lenkkeilemään.

Vierailija
15/53 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähemmän aikaa meni muijan toipumiseen kuin lapsen saamiseen laitokselta kotiin, 7viikkoa,viikko hätäsektion jälkeen 250km autossa istumista ilman ongelmia.

Vierailija
16/53 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua tikattiin tunti kahteen kerrokseen kun repesin niin pahasti ja fyysisesti toipuminen kesti noin 3kk eli todella pitkään. Raskauden aikana ilmestyneet peräpukamat ovat kyllä tainneet tulla jäädäkseen, jee...

Vierailija
17/53 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 2 viikkoa suunnitellusta sektiosta. Vajaan viikon söin kipulääkettä ja otin iisimmin. Toisella viikolla aloin käymään pienillä kävelylenkeillä.
Riippuu paljon synnytyksestä. En usko että kovin moni ensisynnyttäjä parissa päivässä täysin palautuu.

Vierailija
18/53 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 20:53"]

Kyllä minä olin heti toimintakykyinen. Väsynyt vain. Ei ollut mitään vaivoja synnytyksen jälkeen. 4 päivää synnytyksestä aloin jo lenkkeilemään.

[/quote]

Miksi tätä on näin alapeukutettu? Ihan oikeasti en kokenut oloani mitenkään hankalaksi synnytyksen jälkeen. Synnytin esikoistani pitkään ja hartaasti ja ponnistuskin kesti pitkään. Minulle tehtiin epparikin. Kävin kuitenkin melko pian synnytyksestä suihkussa ja onnittelukahvit halusin juoda keinutuolilla istuen. En kaivannut takaisin sänkyyn. Kätilö vähän ihmetteli, kun pystyin heti istumaan. Synnytyssalista kävelin ihan omin jaloin synnyttäneiden osastolle. Vessassa käynti ei kirvellyt missään vaiheessa. Jälkivuotoa tuli n. 3 viikkoa ja seksiä kykenin harrastamaan 6 viikon jälkeen. Siinä vaiheessa olin jo täysin palautunut synnytyksestä. Mitään erityistä toipumisaikaa en pysty synnytyksestä sanomaan, koska minulle ei ollut mitään mistä toipua.

Vierailija
19/53 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen synnytyksessä kauheat repeämät peräaukkoon asti, toipumisessa meni kutakuinkin vuosi, täysin normaali ei ole vieläkään. Viikkoihin ei pystynyt istumaan, olin heikko verenmenetyksen takia, kauheat kivut. Toinen synnytys suunnitellusti sektio omasta vaatimuksestani, samana iltana jalkeilla, kipuja ei oikeastaan missään vaiheessa. Kotona kaikki sujui alusta asti hyvin. 

Vierailija
20/53 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol, sori mutta nauratti tämä aloitus!! 2 viikkoa on todella nopea toipuminen. Itselläni meni noin 6kk. Nyt synnytyksestä lähes vuosi ja täysin normaali olo ollut vasta pari kuukautta...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme