Minkä ikäisellä lapsellasi on WhatsApp?
Mun lapsi sai sen jo eskarissa kun en tiennyt että ikäraja on 16. Lapsi on nyt ekalla ja saa pitää sitä edelleen puhelimessaan. Valvon kyllä tarkoin kenen kanssa viestii, ja ryhmissä ei saa olla mukana jos on vaikka vähänkin tuntemattomampia tai isompia saman koulun oppilaita mukana. Menee heti kuulemma kiroiluksi ja alapääjutuiksi.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Whatsapp ei eroa mitenkään normi teksiviestistä, paitsi, että se on ilmainen. Kukaan kenellä ei ole lapsen numeroa, ei voi lähettää whatsappissa myöskään viestiä lapselle.
Näin minäkin ajattelen. Mistä kukaan saa ne lasten numerot, jos niitä ei anna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Whatsapp ei eroa mitenkään normi teksiviestistä, paitsi, että se on ilmainen. Kukaan kenellä ei ole lapsen numeroa, ei voi lähettää whatsappissa myöskään viestiä lapselle.
Näin minäkin ajattelen. Mistä kukaan saa ne lasten numerot, jos niitä ei anna.
Vaikka niin, että joku on lisännyt sen lapsen ryhmään ja joku muu henkilö tästä ryhmästä lähettää lapselle yksityisesti viestin.
Sori vähän myöhässä, mutta ite 13 vuotias, eikä vanhemmat suostu lataamaan whatsappia, snp tai ig ja meillä on kaikki haarrastusryhmät ja kaikki whatsapissa ja jään itse iha ulkopuolelle kaikesta ilman whatsappia :( joten valmentajani joutuu laittamaan kaikki erityistiedotteet, jotka on laittanut sinne ryhmään, äidilleni yv. Siis en ymmärrä onko vanhemmillani traumat somejen käytöstä vai mistä on kyse? Meillä on myös koulussa ryhmätöiden tekemisessä whatsapp ryhmiä, mutta mä en sitten ryhmäläiset kanssa voi puhua kaikki samaan aikaan, vaan aina pitää kaikille laittaa yksi kerrallaa viestiä😴 Enkä edes kehtaa sanoa ihmisille, että en saa käyttää whatsappia, koska kaikki käyttävät sitä... auttaakaa miten saan ylipuhuttua vanhempani somen käyttöön, olen kuitenki jo 13 vuotias!