Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hevosena pystyn osallistumaan?

Vierailija
05.09.2021 |

On näitten kavioitten kanssa jo muutenkin vaikeaa ja sitten vielä sensuroidaan aloitukseni. Ei iha-haan kivaa!

Kommentit (5068)

Vierailija
3841/5068 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko omistaja edelleen rakkain, vaikkei se enää teekään kanssasi pitkiä retkiä 3 kertaa viikossa, vaan kyhnää sulhasebsa kanssa.

Tuoko päärynöitä edes?

Pelkäätkö tässä pienemmässä tallissa öisin enemmän kuin suuremmassa. Tallikissaa ei taida olla.

Kestääkö ystävyytesi sen entisen tallin parhaan kaverisi kanssa, vai onko sinulla nyt uusi parhaampi kaveri.

Mitä ajattelet siitä, että perhonen kykenee kirjoittamaan tänne?

Vierailija
3842/5068 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn tietysti sitä, että miten Isabelin terveys vaarantuu, jos ratsastaa sinulla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3843/5068 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekeekö siellä enää kukaan hevoselle letityksiä tai helliikö makupaloilla. Onko vain perushoito ilman ihanuuksia?

Miten aika kuluu pilttuussa. Eikös se ollut pienempi. Navettakissaakaan ei ole. Onko Pesonen käynyt koskaan niillä nurkilla sattumoisin.

Vierailija
3844/5068 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tässä, miten nokkosperhonen kavereineen pystyy ylläpitämään viestintälaitteita, mutta hevonen tarvitsee Laurin ja Isabelin apua.

Miksei muuten Isabel ole vieläkään lainannut tablettiaan Amadeukselle.

Vierailija
3845/5068 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro sinä Amadeus nyt vihdoin totuus siitä pelottelijasta.

Kyllä sinä sen tiedät.

Vierailija
3846/5068 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin. Kaikki eivät tainneet muistaa, että minun omat tuntini äidin kanssa siirrettiin lauantaiksi. Eli äiti oli eilen ilman minua ja tänään sitten olimme yhdessä ensimmäistä kertaa minun ajallani.

Ensinnäkin, kaikki meni tänään todella hienosti. Kun olen jo oppinut varusteiden laiton ja taluttamisen, aloitimme ihan suoraan ratsastuksella. Ensin kyllä opettelin selkäännousua itsenäisesti jakkaralta ja sekin lähti sujumaan, kun sain vain riittävästi päättäväisyyttä otteisiini. Tasaiselta en vielä osaa, mutta äiti sanoi, että sellaisella ei täsdä vaiheessa ole kiire, että aina löytyy joku kivi tai kanto, jolta pääsee selkään.

Sitten hän opetti minulle vielä kädestä pitäen ohjasotteen ja perusteet avuista, joilla hevoseen vaikutetaan. Äiti korosti istunnan eli istuinluitten, reisien ja lantion käytön merkitystä, mutta kehotti samalla olemaan huolestumatta, vaikka ne aluksi tuntuisivatkin vaikealta. Mutta äidin mukaan Amadeus kulkee hänen haluamallaan tavalla pelkästään istunta-apuja antamalla. No, minä käytin enemmän huomiota käsiini ja jalkoihini, koska ne tuntuvat niin paljon selkeämmiltä tässä vaiheessa. Raippakin minulla oli kädessä, mutta sitä äiti ei pyytänyt käyttämään ollenkaan. Sillä korkeintaan kosketetaan, jos kaikki menee hyvin ja tänään ei tarvinnut sitäkään. -Isabel

Vierailija
3847/5068 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amadeus oli tosi tasainen ja luotettava! Se myös seurasi tarkasti pyyntöjäni ja sai kaiken vaikuttamaan helpolta. Minua ei yhtään kertaa pelottanut, vaikka tasaisen jännittynyt olinkin. Huomasin sen vasta tunnin jälkeen, kun paikat olivat lopulta aika hyytelöä! Mutta ei tänään mitään kauhean haastavaa vielä tehty. Ratsastin vain käyntiä ja aivan rauhallista ravia tallin takakenttää ympäri. Välillä pysähdyttiin ja sitten taas lähdettiin kulkemaan käyntiä. Kun kerran kentällä oltiin, myös käännöksiä ja kaarteita harjoiteltiin.

Aivan mahtava päivä siis! Kiitos sinulle Ama kun olit taas kärsivällinen ja niin taitava ymmärtämään. Jos minulla joku juttu meni ihan poskelleen, niin kirjoita huomenna mikä. Koitan sitä sitten seuraavalla kerralla parantaa! -Isabel

Vierailija
3848/5068 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, niin. Tänään näin myöskin Aman omistajan ja Eva Elenan. Aman emäntä tuli moikkaamaan meitä, kun olin laittamassa Amalle suitsia. Hän vaikutti todella ihanalta! Hän oli iloinen kun olin löytänyt itselleni kipinän ratsastamiseen ja rohkaisi minua harjoittelemaan sinäkin aikana kun Amadeus on poissa. Hän kertoi tuntini lauantaina olevan syksystä alkaen käytössäni niin pitkään kuin vain halusin, mistä olin tietysti tosi kiitollinen. Kun hän sitten oli lähdössä, olin jo toivottamassa hänelle upeita kesähäitä, mutta jotenkin viime hetkessä tajusin, että minunhan ei edes pitäisi tietää häistä! Amadeushan niistä täällä kertoi, eikä minulla ole aavistustakaan, kuinka laajalti asiasta yleisesti tiedetään. Äiti ainakaan ei ole maininnut kuulleensa mitään. Mutta onneksi siis vältin sen kiusallisen tilanteen, että hän olisi kysynyt, miten voin hääsuunnitelmista edes olla tietoinen!

Eva Elena taas tuli Pacon kanssa kentälle hiukan ennen kuin äiti ja minä lopetimme. Hän tervehti minua ystävällisesti ja vaikka hän on hyvä ratsastamaan, en yhtään saanut sellaista vaikutelmaa, että hän olisi halunnut ylpeillä osaamisellaan. Päinvastoin hän pysytteli minun ja Aman takana kulkien meidän rauhallista vauhtiamme. Vasta kun lähdimme, näin kuinka hän lisäsi vauhtia ja alkoi ratsastaa tosissaan. Viimeiseksi hän totesi minulle, että allani on erityisen hieno hevonen. Enpähän voinut muuta kuin olla asiasta samaa mieltä! -Isa

Vierailija
3849/5068 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos päivityksestäsi Isabel.

Harmittaa jo valmiiksi, että unohdan huomenna tulla juttelemaan Amadeukselle.

Kai se Lauri järjestää tablettia sinne saareen.

Vierailija
3850/5068 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku Ringokin täällä vilahti. Onko se Amadeuksen paras kaveri entisestä tallista.

Nimissä menee kyllä sekaisin.

Vierailija
3851/5068 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihha-haaahh! Nyt olemme lammella. Lauri taitaa ottaa tämän iltapäivän rennosti. Hän toi mukanaan riippumaton ja asensi sen kahden puun välille. Nyt yritän sitten vastailla kun hän sanoi, että te olette kysyneet aika paljon kaikkea. Kiva! Yritän vain ehtiä mahdollisimman paljon. Minusta tuntuu, että kirjoittamisestani on tullut taas hitaampaa, kun teen sitä nykyisin aika vähän.

Vierailija
3852/5068 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkos jo yöt ulkona. Oletko niin turvassa, että pystyt makaamaan, vaikka teitä on vähän. Onko teitä nyt 3? Sinä, Hasse ja Paco?

Harmittaa, kun omistajaasi kehutaan. Vaikka hän on sinulle maailman tärkein ihminen, minusta hän ei vaikuta supermukavalta.

Tekeekö Peterin isä kaiken teidän hevosten hoidon nykyään?

Vierailija
3853/5068 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadi siltä Laurilta, että järjestää sinulle tablettia saareen suoraa kerrontaa varten.

Ei se enää ole niin hauskaa kesän jälkeen.

Missä asennossa nyt kirjoittelet?

Vierailija
3854/5068 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka se pahis on? Tietää kaikki asiasi.

Vierailija
3855/5068 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro sinä Amadeus nyt vihdoin totuus siitä pelottelijasta.

Kyllä sinä sen tiedät.

Voi, tähän en heti sitten osaa vastata! Kysytte niin vaikeaa asiaa, että minusta tuntuu hullulta yrittää tietää hevosena jotain semmoista, mitä te itsekään ette tiedä, siis ihmisiin liittyvää.

Sen mitä olen lukenut sen häiritsijän viestejä, minusta ne ovat kyllä outoja senkin takia, että kirjoittajasta saa monta erilaista vaikutelmaa. Toisaalta hän on pelottava, mutta toisaalta taas yrittää varoittaa. Minusta jopa välillä tuntuu kuin hän tietäisi oikeasti enemmän ja tuli mieleen se kauan sitten käyty keskustelu jumalasta ja kohtalosta. Mutta ei jumala ehkä kirjoita tänne palstalle, vai voisiko hän? Ainoa, miten voin itse vaikuttaa noihin hänen uhkauksiinsa, on yrittää pitää Isabel turvallisesti selässäni. Ja siinä lupaan yrittää parhaani, koska niinhän minun on tehtävä aivan kaikkien ratsastajien kanssa. Muuta en ikävä kyllä osaa tähän sanoa.

Vierailija
3856/5068 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyn tietysti sitä, että miten Isabelin terveys vaarantuu, jos ratsastaa sinulla?

Minun mielipiteeni on, ettei Isabelin terveys vaarannu siitä yhtään. Eilen hän teki kaiken noin aloittelevaksi ratsastajaksi tosi hienosti. Minulla oli helppoa ja hänellä tosi hauskaa, enkä minä ymmärrä mikä olisi voinut olla vaarallista. Mutta minun käsityskykyni on puutteellinen tietenkin, joten kaikkia asioita en voi ymmärtää. Mutta mitä minuun itseeni tulee, Isabel voi kiivetä turvassa selkääni ja ratsastaa ilman että hänen tarvitsisi pelätä minun tekevän kepposia tai muuta.

Vierailija
3857/5068 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajatellaan, että keskeisin hahmo Isabelin vaarassa olet sinä, niin sinä sen ainoastaan voit tietää, onko hän vaarassa.

Näin minä sen käsitän.

Vierailija
3858/5068 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaadi siltä Laurilta, että järjestää sinulle tablettia saareen suoraa kerrontaa varten.

Ei se enää ole niin hauskaa kesän jälkeen.

Missä asennossa nyt kirjoittelet?

Olisihan se hauskaa pystyä ainakin joskus kirjoittamaan kesälläkin, mutta en minä voi vaatia lauria järjestämään sellaista. Mehän joudumme menemään kärryllä pitkän matkan sinne paikkaan eli se on kaukana.

Kirjoitan nyt puun vieressä, johon lauri kiinnitti repun ja tabletti on repun päällä. Tässä on ihan mukava kirjoittaa, mutta välillä minun täytyy vähän jaloitella.

Vierailija
3859/5068 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletkos jo yöt ulkona. Oletko niin turvassa, että pystyt makaamaan, vaikka teitä on vähän. Onko teitä nyt 3? Sinä, Hasse ja Paco?

Harmittaa, kun omistajaasi kehutaan. Vaikka hän on sinulle maailman tärkein ihminen, minusta hän ei vaikuta supermukavalta.

Tekeekö Peterin isä kaiken teidän hevosten hoidon nykyään?

Olen viettänyt öitä tänä keväänä jo ulkona, mutta en kaikkia. Varmasti omistajani ja peter arvioivat, kuinka kylmä yö on tulossa ja toimivat sen mukaan. Tarhassa me emme asetu makuulle jos emme ole hurjan väsyneitä eli nukumme sitten seisaaltamme. Kyllä kolmellakin pystyy kuitenkin ihan hyvin jo vartioimaan.

Omistajani on minulle yhtä rakas ja ystävällinen kuin ennenkin. Hän ja peter myös kantavat päävastuun hoidostamme, mutta peterin vanhemmat ja helena ottavat myös osaa silloin kun muut eivät ole kotona. Tallilla käy myös kaksi tyttöä auttamassa. He ovat paljon harjanneet meitä, puhdistaneet kavioitamme, siivonneet tallilla ja muuta. Ratsastaneet he ovat vain vähän eivätkä silloinkaan yksin vaan helenan auttamina.

Vierailija
3860/5068 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekeekö siellä enää kukaan hevoselle letityksiä tai helliikö makupaloilla. Onko vain perushoito ilman ihanuuksia?

Miten aika kuluu pilttuussa. Eikös se ollut pienempi. Navettakissaakaan ei ole. Onko Pesonen käynyt koskaan niillä nurkilla sattumoisin.

Helena on letittänyt ja solminut harjani useaan otteeseen. Nyt keväällä pakkasten mentyä harja on ollutkin enimmän aikaa sykeröillä. Helena on myös opettanut niille uusille tytöille letitystä. Makupaloja saan melko tasaisesti kaikilta, jotka tallilla käyvät. Ratsastuksen aikana makupalojen antamista yleensä vältetään, koska minun katsotaan olevan töissä. Mutta tallissa ja tarhalla saan usein hyvänmakuisia yllätyksiä. Helmiltä, patrikilta, omistajaltani, isabelilta ja helenaltakin.

Karsinaaika on kieltämättä aika tylsää nyt kun ei ole kirjoittamista ollut ajanvietteenä. Mutta vaikka talli on pienehkö, karsinani itsessään on tilava ja ihan viihtyisäkin, koska sinne tulee ylhäältä luonnonvaloa. Pesonen ei näin kauas kotoa ole uskaltautunut, mutta ulkona näkyy kyllä muuten kissoja melko useinkin. Talliin ne eivät pääse. Eikä mikään niistä ole kyllä pesosen veroinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän