Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hevosena pystyn osallistumaan?

Vierailija
05.09.2021 |

On näitten kavioitten kanssa jo muutenkin vaikeaa ja sitten vielä sensuroidaan aloitukseni. Ei iha-haan kivaa!

Kommentit (5068)

Vierailija
3861/5068 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain kalliissa patjoissa on hevosten jouhia.

Otetaanko eläviltä hevosilta hännästä ja harjalta jouhia tähän tarkoitukseen? Miten nopeasti ne kasvavat kunnollisen pituisiksi takaisin?

Vierailija
3862/5068 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sinä unelmoit? (Paitsi saarielämästä)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3863/5068 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko omistaja edelleen rakkain, vaikkei se enää teekään kanssasi pitkiä retkiä 3 kertaa viikossa, vaan kyhnää sulhasebsa kanssa.

Tuoko päärynöitä edes?

Pelkäätkö tässä pienemmässä tallissa öisin enemmän kuin suuremmassa. Tallikissaa ei taida olla.

Kestääkö ystävyytesi sen entisen tallin parhaan kaverisi kanssa, vai onko sinulla nyt uusi parhaampi kaveri.

Mitä ajattelet siitä, että perhonen kykenee kirjoittamaan tänne?

Omistajani käy kyllä noin kaksi kertaa viikossa kanssani ratsastamassa. Kun pääsen niin harvoin tänne palstalle, en vain ole voinut niistä kerroista jokaisesta mainita. Hän rakastaa minua kuten aina ennenkin ja puhuu minulle kaksin ollessamme paljon. Nyt ei ole päärynöiden aika, mutta kyllä hän aina jollain tavalla minua muistaa hemmotella. Viimeksi sain loput hänen sitruunamuffinistaan, vaikka hän totesikin ettei sellainen oikeasti kuuluisi minun ruokalistalleni. Antoi kuitenkin!

Tallissa en pelkää yhtään ja siitä on tullut minun uusi turvallinen kotini. On melkein kuin olisin aina asunut nykyisessä paikassa. Minusta tuntuu, että omistajanikin on iloinen puolestani sen suhteen, ettei minulla enää ole päivittäin tunteja vieraitten ihmisten kanssa vaan kaikki tallilla käyvät ovat ikään kuin perhettä, koska tunnen jokaisen. Hevosystävien osaltakin tilanne on muuttunut tietenkin. En enää kaipaa suomenhevosystävääni vaan kaveeraan hänen sijastaan hassen ja pacon kanssa. Hekin ovat ihan oivallisia ystäviä, vaikka eivät keskenään edelleenkään tule parhaalla mahdollisella tavalla toimeen.

Perhonen on ihana kun jaksaa pienillä tikkuraajoillaan myös näpytellä ja ottaa osaa. En minä halua ketään täältä sulkea pois vaan kaikki ovat tervetulleita! Voimia kesään nokkosperhoselle!

Vierailija
3864/5068 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teet, jos heinää tms jää ärsyttävästi hampaanväliin?

Vierailija
3865/5068 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hauskaa, jos perhonen olisi täällä, että mitä kysyttävää hänellä olisi Amadeukselta.

Vierailija
3866/5068 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää muista, jos olet kertonut, mutta onko teillä maneesia siellä.

Jollei, niin aikamoinen puute. Sulla kuitenkin kului aikaa siellä talvisin. Tosin tykkäät, kun ei oo vieraita ihmisiä, mutta eikös se ollut vaihtelua tallissa nököttämiselle?

Vierailija
3867/5068 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit työhevonen, niin montako tuntia päivässä ajattelisit, että pystyisit vetämään maataloustyökoneita?

Vierailija
3868/5068 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla jotain huolia?

(Aiemmin puhuit, että vanhuus pelottaa, mutta entä muita)

Vierailija
3869/5068 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne maksulliset ratsastajat siirtyivät aiemmasta tallista tähän uuteen? Eikö olisi luullut niiden vain ottavan jonkun toisen hevosen.

Onko nykyinen talli siis myös kaupallinen yritys eli Peterin isän hoitamana. Onhan siellä monta hevosta. Vai onko enemmän hevosia kuin Amadeus, Paco ja Norjan vuonohevonen hasse.

Minä luulen siinä käyneen niin, että he tykästyivät juuri minuun ja kun mahdollisuus tarjoutui, he halusivat jatkaa kanssani. Se merkitsee minulle paljon, koska minä tunnen olevani heille kuin ystävä, en vain hevonen joka vaihdetaan toiseen.

Ei meitä ole peterin tallissa enempää kuin kolme. Ja jos ymmärrän kaupallisuuden asiana oikein, niin sitä tallimme ei ole. Minun käsittääkseni tällaista tallia, jossa meitä pidetään enemmän vain huvin ja harrastamisen takia kutsutaan perhetalliksi.

Vierailija
3870/5068 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette ulkona niityllä, niin mitä keskinäistä puuhaa teillä on?

Otatteko kilpaspurtteja vai nahisteletteko pomon paikasta vai leikittekö ja jos, niin miten?

Vierailija
3871/5068 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tee mieli käyttää kirjoitustaitoa hyväksi ja pyytää kaikenlaista isabelilta ja Laurilta

Vierailija
3872/5068 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joissain kalliissa patjoissa on hevosten jouhia.

Otetaanko eläviltä hevosilta hännästä ja harjalta jouhia tähän tarkoitukseen? Miten nopeasti ne kasvavat kunnollisen pituisiksi takaisin?

Kyllä häntiä joskus lyhennetään. Joiltakin hevosilta on saatettu katkaista jouhet ihan ylhäältäkin, mutta nykyisin ei sellaista ainakaan paljon enää tapaa, onneksi. Minun häntääni lyhennetään joskus ihan latvasta ja takkuja oiotaan, jolloin myös irtoaa jouhia. Ehkä se on sitten hyväkin että jouhet otetaan käyttöön, vaikka muuten en ajatuksesta oikein pidäkään. Me kun tarvitsemme häntää juuri pitkänä ja tuuheana. Täysin katkaistun hännän kestää yli vuoden kasvaa ennalleen, joten siitäkin syystä olisi kiva jos ihmiset huolella harkitsisivat, mitä hännillemme tekevät.

Vierailija
3873/5068 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä unelmoit? (Paitsi saarielämästä)

Minun ei tarvitse paljon enää unelmoida, koska olen elämääni nykyisellään oikein tyytyväinen! Siitä pihattotallista hiukan vielä joskus unelmoin ja silloin olisi myös ihanaa, jos saisimme muutaman jäsenen mukaan laumaamme. Iiihh-hahhaaaah!

Vierailija
3874/5068 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä teet, jos heinää tms jää ärsyttävästi hampaanväliin?

Minun kokoiseni ja kaltaiseni eläimen maailmassa hampaitten väliin jääneet heinät eivät hurjasti tee kiusaa. Joskus kyllä tunnen hetkellisesti epämukavuutta syödessäni, mutta minun keinoni selvitä siitä on syödä lisää! Aikaa myöten kaikki kyllä pehmenee ja hajoaa ja siirtyy vatsaani.

Vierailija
3875/5068 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En enää muista, jos olet kertonut, mutta onko teillä maneesia siellä.

Jollei, niin aikamoinen puute. Sulla kuitenkin kului aikaa siellä talvisin. Tosin tykkäät, kun ei oo vieraita ihmisiä, mutta eikös se ollut vaihtelua tallissa nököttämiselle?

Ei meillä ole maneesia. Sen puute tuntuu ehkä teistä isommalta asialta kuin minusta. Minulle riittää kunhan vain saan ympäri vuoden tarpeeksi liikuntaa ja minähän pidän eniten juuri maastoretkistä. Maneesissa ratsastetaan koko ajan ympyrää ja se on pitkään tehtynä vähän yksipuolista. Kouluratsastuksessa sentään liikkumisen tapaa ja muotoa koko ajan muutetaan, jolloin se tarjoaa vaihtelua. Mutta mieluiten minä etenen suoraan ja niin, että maisematkin pääsevät vaihtumaan. Säätilat eivät tuota minulle ongelmaa. Pakkaset ja tuuli ja vesisade ovat minusta ihan normaaleja ja hyviä ulkonaliikkumiskelejä. Semmoisessa säässä te ihmiset vain tunnutte usein välttävän ulkoilua.

Vierailija
3876/5068 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ala tätä pelkäämään, sillä se on epätodennäköistä, muttamitä tekisit, jos saareen uisi susia?

Lähtisitkö uimaan pakoon?

Olen kerran nähnyt 2 hirven uivan pitkän matkaa meressä.

Mitä teet, kun hyttyset oikein ärsyttävät ulkona tai kärpäset. Pääseekö niitä talliin sisälle. Kärpäsiä varmaankin pääsee.

Vierailija
3877/5068 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisit työhevonen, niin montako tuntia päivässä ajattelisit, että pystyisit vetämään maataloustyökoneita?

On vaikea vastata tähän. Kun pelto on pehmeää kävellä, työkoneitten vetäminen on varmasti paljon raskaampaa kuin isojenkaan kärryjen. Ehkä tottuisin siihen kun kuntoni ja voimani kasvaisivat, mutta alkuun varmasti yksikin tunti olisi todella raskas. Mutta luulen, että omistajani seuraisi minun hikoilemistani ja eleitäni ja jaksamistani ja mentäisiin sen mukaan. Pieni lepotauko tekee aina ihmeitä ja sen jälkeen voitaisiin taas jatkaa. Päivän mittaan jaksaisin yhteensä ehkä kolme tai neljä tuntia. Jatkuvana työnä se kyllä kävisi terveyteni päälle ja kuluttaisi minua.

Vierailija
3878/5068 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarvitsette saareen siellä kasvavan heinän ja järven veden lisäksi?

Vierailija
3879/5068 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla jotain huolia?

(Aiemmin puhuit, että vanhuus pelottaa, mutta entä muita)

Ei minulla ole pahoja huolia ainakaan tällä hetkellä. Tulevaisuuden odottamattomia ja epämiellyttäviä käänteitä kuten loukkaantumisua voisin pelätä loputtomasti, mutta onneksi tavallisena kivana päivänä sellaiset ajatukset ovat kaukaisia eivätkä häiritse elämääni. Minulla on juuri nyt hyvät edellytykset olla onnellinen ja huoleton hevonen! Iiihh-hhaaaaa!

Vierailija
3880/5068 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka suuren osan valveillaoloajastasi makaat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä