Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hevosena pystyn osallistumaan?

Vierailija
05.09.2021 |

On näitten kavioitten kanssa jo muutenkin vaikeaa ja sitten vielä sensuroidaan aloitukseni. Ei iha-haan kivaa!

Kommentit (5065)

Vierailija
381/5065 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailma on hieman taas mukavampi paikka, kun täällä on kaltaisesi ystävällinen hevonen.

Minkälaisia sairauksia teillä hevosilla on? Ähky on ollut sinullakin. Syöpä kai on kaikilla eläinlajeilla. Kaviokuumekin mainittiin, mutta mitä muita esim sinun lähipiirissäsi on esiintynyt?

Tarttuuko jokin tauti ihmisistä teihin?

En ikävä kyllä ole näissäkään hyvä. Olen itse ollut onneksi hyvin terve, mutta joskus minulla oli tulehdus hengitysteissä. Siitä toivuin kuitenkin nopeasti. Sairauksia, joista tallilla joskus puhutaan ovat ainakin influenssa ja jalkojamme vaivaava sädemätä. Kumpaakaan minulla ei ole ollut. Meillä westfaleneilla on nuorena joskus ongelma nimeltä osteokondriitti, jos muistan nimen nyt oikein. Se on joku kasvuhäiriö eikä sitäkään ei ole minulla todettu.

Saan lääkäriltä sairauksien torjumiseksi piikin joka kevät ja syksy. Niissä on luullakseni aineita jotka pitävät minut terveenä. En muista koskaan huomanneeni että teistä olisi jokin sairaus tarttunut minuun.

Vierailija
382/5065 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai hevonen ole meitä hyljännyt?

Tuu kertomaan kuulumisiasi.

En ole yhtä järkevä tai osaava kuin te enkä varmasti yhtä oikeudenmukainen ja toiset huomioon ottava kuin te mutta uskollinen minä olen. Enkä aio lähteä täältä tuosta vain yhtäkkiä hyvästejä jättämättä ellei sitten käy niin että tätä osallistumistani ei enää katsota hyvällä ja se minulta estetään.

Mutta lauri jos luet tämänkin, toivon nöyrästi että siinäkin tapauksessa voit vielä kerran toimittaa minulle laitteen vaikka salaa jos se vain on mahdollista, että voin hyvästellä ihmis ja eläinystäväni täällä. Jään silloin varmaan liian suureen kiitollisuudenvelkaan sinulle mutta pyydä sitten ihan mitä vain sellaista mihin pystyn!

Toivon kuitenkin että saisin vielä jatkaa. Tein tänäänkin nuorten ihmisten tunneilla parhaani etten sillä tavalla mokaisi. Eikä tänään kyllä tullut sanomistakaan onneksi!

Se Laurihan lupaili sinulle omaa telinettäkin sille tabletilla pilttuuseesi. Tietysti hän antaa sinun jatkaa.

Mikä on tänään ollut kaikkein maukkain herkkusi. Saitko tuoreita suomalaisia omenoita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/5065 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aikuinen haluaisi tulla ihan huvikseen ratsastelemaan teidän tallille, niin miten se käytännössä tapahtuisi?

Onko talleilla mahdollisuus aloittelijan ratsastella niin, että siinä on joku ohjaaja neuvomassa?

(yhteistunnit taitaa olla teineille)

Vierailija
384/5065 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ruuna? eli muunsukupuolinen kuin ori tai tamma, hör hör

Vierailija
385/5065 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla sitä alinta hevosta kohdellaan? Teillä se taisi olla norjalainen?

Saako hän koskaan hellyyttä teiltä muilta?

Vierailija
386/5065 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ratsastajille aina sellainen suojaliivi päällään, joka estää vammoja?

Vierailija
387/5065 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei hevonen!

Kirjoitit aiemmin, että et pysty pidättelemään, mutta katsos tätä. Ehkä oppisit sinäkin. Tässä lehmät ovat oppineet käyttämään vessaa ainakin pissa-asioissa.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008268133.html

Vierailija
388/5065 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei hevonen!

Kirjoitit aiemmin, että et pysty pidättelemään, mutta katsos tätä. Ehkä oppisit sinäkin. Tässä lehmät ovat oppineet käyttämään vessaa ainakin pissa-asioissa.

Hevonen ei ole vielä kertonut, saako hän kävellä tallissa vapaasti, vai lukitaanko hänet pilttuuseensa.

Jollei voi kävellä vapaasti ei myöskään vessa toimi. Ei kai sentään jokaisella olisi omaa vessaa.

Vierailija
389/5065 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kylläpä on typerä aloitus saanu taas 19 sivua kommennteja

Kertoo kyllä paljon minkälainen ihminen viihtyy tällä foorumilla

Vierailija
390/5065 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kylläpä on typerä aloitus saanu taas 19 sivua kommennteja

Kertoo kyllä paljon minkälainen ihminen viihtyy tällä foorumilla

Sinun viestisi kertoo siitä paljon enemmän.

Tykkään keskustella tämän empaattinen ja ystävällisen hevosen kanssa.

Sinä taas olet ilkeä ja riidahaastaja. Teitä on liikaa tällä foorumilla.

Vierailija
391/5065 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten on astutushommat sujuneet?

Minä en satu olemaan s e l l a i n e n hevonen. Mutta tästä aiheesta en mielelläni keskustelisi enempää!

Ruuna?

Vierailija
392/5065 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten on astutushommat sujuneet?

Minä en satu olemaan s e l l a i n e n hevonen. Mutta tästä aiheesta en mielelläni keskustelisi enempää!

Ruuna?

Hän sanoi aika alkuun, että eläinlääkäri huumasi hänet ja sitten hän ei ollut enää juurikaan kiinnostunut tammoista.

Vierailija
393/5065 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos aikuinen haluaisi tulla ihan huvikseen ratsastelemaan teidän tallille, niin miten se käytännössä tapahtuisi?

Onko talleilla mahdollisuus aloittelijan ratsastella niin, että siinä on joku ohjaaja neuvomassa?

(yhteistunnit taitaa olla teineille)

Jos olet kiinnostunut ratsastuksesta voit aina päästä harrastamaan sitä. Ainakaan meidän tallissa ei ole yläikärajaa. Jos sinulla ei ole vielä kokemusta voit ilmoittautua aikuisten alkeiskurssille. Niitä ei ole meillä yhtä paljon kuin lapsille tarkoitettuja mutta ainakin kerran sekä syksyllä että keväällä. Voit myös varata yksityistunteja jos meillä on vapaita aikoja. Jos olet jo harrastanut enemmän ja tulet itsenäisesti kanssamme toimeen, riittää että olet kerran tai kaksi tunnilla, missä osoitat osaavasi tarpeeksi jotta voit ratsastaa esimerkiksi maastossa itsenäisesti.

Itse asiassa juuri tänään eräs kokenut ratsastaja kävi tiedustelemassa mahdollisuutta päästä näin perjantaisin aamulla ratsastamaan meillä. Hän tuntui tykästyvän minuun ja ilmeisesti minusta tulee hänen hevosensa jos hänen taitonsa ovat riittävät. Tavasta jolla hän kosketti minua ja puhui minulle voin jo sanoa että hyvin varmasti ovat, mutta tallimme omistajan tarvitsee varmasti saada asiasta toisenlaiset vakuudet.

Niitä aamuaikoja harva haluaa tai pystyy ottamaan. Meille se on ihan hyvä silloin tällöin päästä aamullakin lenkille. Todennäköisesti minulta jää sitten yksi iltapäivän tunti pois, mutta se ei haittaa koska peruutusten sattuessa minä olen isokokoisena melkein aina se joka jää pienten ratsastajien tunnilta pois.

Vierailija
394/5065 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ajattelet yli 90-vuotiaista ratsastajista?

Minu hieman hirvittää, kun kuningatar Elisabet ratsastaa edelleen maastossa. Kuvia on toisinaan lehdessä. Ponilla tosin, mutta silti kuitenkin sinäkin saatat yhtäkkiä pillastua ja nousta takajaloillesi. Kuten juuri kerroit siitä polkupyöräilevän tytön tapauksessa.

En edes tiennyt että voitte elää niin vanhoiksi! Onko se totta? Mutta eihän ole minun tehtäväni päättää, minkä ikäisiä ihmisiä minullla ratsastaa, vaikka kyllä se kieltämättä aika hurjalta tuntuu.

Varmasti hänelle, kuninkaalliselle valitaan tilanteeseen luotettavin mahdollinen ratsu. Kyllä minäkin varmasti panisin merkille, jos ratsastaja vaikuttaisi selkääni noustessaan jotenkin hauraalta tai heikolta ja kulkisin tasaisesti ja yrittäisin parhaani ettei sattuisi mitään ikävää. Vaikka kuten on ollut puhetta, aina en vain voi asialle mitään koska yllätyksiä voi kaikesta varomisesta huolimatta tulla. Täällä palstalla kyllä tunnustan, että toivon ettei se elisabet satu tulemaan juuri meidän talliimme asiakkaaksi!

Vierailija
395/5065 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei hevonen!

Mahtava uutinen monella tavalla! Enkä olisi uskonut jos en olisi itse nähnyt! Minä saattaisin oppiakin jos vessa olisi ihan pilttuuni vieressä ja aina heti käytössä, sillä pidättämään en kyllä pystyisi kuten te. Ja tietysti jos saisin siitä aina palkinnon.

Vierailija
396/5065 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hevonen ei ole vielä kertonut, saako hän kävellä tallissa vapaasti, vai lukitaanko hänet pilttuuseensa.

Jollei voi kävellä vapaasti ei myöskään vessa toimi. Ei kai sentään jokaisella olisi omaa vessaa.

Meillä on jokaisella omat ihan tilavat pilttuut. Niistä voi ylettyä katsomaan ja hieromaan otsaa naapurin kanssa, mutta aivan vapaina emme voi silti kulkea.

Vierailija
397/5065 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet ystävällinen ja kohtelias toisia keskustelijoita kohtaan. Olet ain asiallinen ja toimit parhaan järkesi mukaan.

Meissä ihmissä on joskus ilkeyttä, joka saa ihmisen toimimaan ei-järkevästi. Eli saatamme kiusata sanoillamme, kirjoittaa liian kärkevästi, haukkua tai valehdella.

Olen nyt täällä ollessani alkanut ymmärtää tätä asiaa enemmän. Osa kirjoituksista tuntuu kyllä olevan sellaisia, että niiden tarkoitus on selvästi vain härnätä minua tai saada minut tolaltani.

Olen tähän asti ajatellut teidän olevan keskenänne aika samanmielisiä, sopuisia ja rauhaa rakastavia. Se on oikeastaan ollut minulle eduksi koska hevosena en kuitenkaan ole voinut valita keiden ihmisten kanssa olen tekemisissä ja keiden en. Kun olen tottunut siihen, että olette aina arvojärjestyksessä minun yläpuolellani, tehtäväni on vain ollut totella riippumatta siitä millaista kohtelua olen saanut. Vaikka siinä eroja olen huomannutkin niin en ole ajatellut asiaa enempää.

Jos nyt sanotte että osa teistä on tarkoituksella ilkeitä ja pahantahtoisia, joudun todella vaikeaan tilanteeseen kun olen tekemisissä sellaisen ihmisen kanssa. Onko minun siitä huolimatta oltava hänelle ystävällinen ja tottelevainen, vaikka saisinkin huomata, että hän aiheuttaa minulle kipua tai kiusaa ihan vain siksi että sattuu olemaan inhottava. Apua, kertokaa mielipiteenne.

Vierailija
398/5065 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä mitään teistä hevosista. Hauskaa, kun tästä ketjusta saa tietoa.

Miten hierarkia teillä ilmenee. Varmaan ylin pääsee ensimmäisenä niitylle tai ruokakipolle, mutta miten muuten?

Miten ilmenee, että norjalaisparka on alin?

Kyllä olet ihan oikeassa. Arvojärjestys sanelee kuka saa juoda sangosta ensin, kuka saa päättää mistä haluaa syödä ruohoa, kuka kulkee edellä portista, ketä hierotaan ja rapsutetaan toisten toimesta eniten, kuka joutuu yöllä vahtimaan eniten seisaallaan ja kaikkea sellaista. Norjalainen tietää paikkansa eikä varmasti sure asiaa sen enempää. Hän on siitä huolimatta tykätty keskuudessamme!

Nyt minut noudetaan tunnille.

Vierailija
399/5065 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet ystävällinen ja kohtelias toisia keskustelijoita kohtaan. Olet ain asiallinen ja toimit parhaan järkesi mukaan.

Meissä ihmissä on joskus ilkeyttä, joka saa ihmisen toimimaan ei-järkevästi. Eli saatamme kiusata sanoillamme, kirjoittaa liian kärkevästi, haukkua tai valehdella.

Olen nyt täällä ollessani alkanut ymmärtää tätä asiaa enemmän. Osa kirjoituksista tuntuu kyllä olevan sellaisia, että niiden tarkoitus on selvästi vain härnätä minua tai saada minut tolaltani.

Olen tähän asti ajatellut teidän olevan keskenänne aika samanmielisiä, sopuisia ja rauhaa rakastavia. Se on oikeastaan ollut minulle eduksi koska hevosena en kuitenkaan ole voinut valita keiden ihmisten kanssa olen tekemisissä ja keiden en. Kun olen tottunut siihen, että olette aina arvojärjestyksessä minun yläpuolellani, tehtäväni on vain ollut totella riippumatta siitä millaista kohtelua olen saanut. Vaikka siinä eroja olen huomannutkin niin en ole ajatellut asiaa enempää.

Jos nyt sanotte että osa teistä on tarkoituksella ilkeitä ja pahantahtoisia, joudun todella vaikeaan tilanteeseen kun olen tekemisissä sellaisen ihmisen kanssa. Onko minun siitä huolimatta oltava hänelle ystävällinen ja tottelevainen, vaikka saisinkin huomata, että hän aiheuttaa minulle kipua tai kiusaa ihan vain siksi että sattuu olemaan inhottava. Apua, kertokaa mielipiteenne.

No huh.

Voisin kuvitella, että tunneille teille ei tulisi kukaan ihminen, joka haluaa aiheuttaa teille hevosille vain kipua ja kiusaa.

Talleille menee lähinnä hyvin hevosrakkaat ihmiset. Sellaiset, jotka pitävät teistä ihan valtavasti ja haluavat olla lähellänne.

Jos sinne tulisi joku ilkeä ihminen, sinun kai kannattaisi käyttäytyä jotenkin poikkeuksellisesti, jolloin talliinne henkilökunta osaisi puuttua asiaan.

Vierailija
400/5065 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä mitään teistä hevosista. Hauskaa, kun tästä ketjusta saa tietoa.

Miten hierarkia teillä ilmenee. Varmaan ylin pääsee ensimmäisenä niitylle tai ruokakipolle, mutta miten muuten?

Miten ilmenee, että norjalaisparka on alin?

Kyllä olet ihan oikeassa. Arvojärjestys sanelee kuka saa juoda sangosta ensin, kuka saa päättää mistä haluaa syödä ruohoa, kuka kulkee edellä portista, ketä hierotaan ja rapsutetaan toisten toimesta eniten, kuka joutuu yöllä vahtimaan eniten seisaallaan ja kaikkea sellaista. Norjalainen tietää paikkansa eikä varmasti sure asiaa sen enempää. Hän on siitä huolimatta tykätty keskuudessamme!

Nyt minut noudetaan tunnille.

Onko teillä hevosilla todella niin, että vahditte vuoron perään seisaaltaan öisin. Miten saatte sovittua asian keskenänne?

Minun käy niin sääliksi sitä norjan vulnohevosta, kun se reppana joutuu öisin vahtimaan eniten seisaaltaan ja se saa kuitenkin vähiten hevoshellyyttä! Sitä on kuitenkin sen emo aikoinaan rakastanut ehdottomasti, mutta nyt se vaan muistelee kaiholla niitä aikoja.

Toisaalta ihmisiltä se sitten saa tasapuolista kohtelua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän