Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hevosena pystyn osallistumaan?

Vierailija
05.09.2021 |

On näitten kavioitten kanssa jo muutenkin vaikeaa ja sitten vielä sensuroidaan aloitukseni. Ei iha-haan kivaa!

Kommentit (5068)

Vierailija
3741/5068 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vaan hyvältä tuntuu!

https://www.youtube.com/shorts/RPzWb5_ynno

Terveisin Hevonen.

Vierailija
3742/5068 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hevonen kirjoittaa turhan harvoin.

Mukavaa silti lukea myös muiden kirjoituksia.

Perhonen on hävinnyt.

Amadeuksella olisi kyllä aikaa ja kovasti halujakin kirjoittaa, mutta tilanne vain on se, että nyt en pysty useammin sen luona käymään. Olen edelleen miettinyt, pitäisikö sen omistajalle kertoa. En ole vielä päätynyt niin tekemään, koska sen jälkeen voisi tapahtua mitä vain. Sen päivitykset voisivat loppua kokonaan joko ison (!) julkisuuden tai sen omistajan vastahakoisen suhtautumisen vuoksi. Sekin mahdollisuus on, että Patrik tai joku muu sitten pitäisi sen turvan edessä koko ajan tablettia, jolloin palaisimme siihen tilanteeseen, mistä aloitimmekin. Mutta mahtaisiko niin käydä?

Viimeistään ensi viikolla ja ehkä jo viikonloppuna pääsen kuitenkin taas sen luokse, ja veikkaanpa että se ilomielin kirjoittaisi koko ajan. Mutta haluan minä sentään vähän maisemienkin vaihtuvan, joten ravia ja laukkaakin on luvassa. 😊

L

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3743/5068 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainiota Lauri, että voit pian viedä sille tablettia. Sillähän oli se tabletti telineessä aina käytössään edellisessä tallissa. Lataus vaan on ongelma.

Miten ajattelit hoitaa päivityksiä saaresta. Olisi kyllä hauskaa kuulla sen ajatuksia siellä olosta. Jännä uusi ympäristö ja paljon tapahtumia.

Vierailija
3744/5068 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tämä palsta käsittämätön! Minä en ole pelotellut ketään, en tietenkään. Vastahan minä tänne äskettäin löysin. En tunne Lauria enkä ole nähnyt Isan hevostakaan, siis tätä Amadeusta.

Ehkä minun tosiaan pitää käydä Isan mukana sitä katsomassa, vaikka kyllä minä hevosia olen nähnyt. Minun mielestäni niissä on aika epämiellyttävä haju ja sitten ne voivat käyttäytyä arvaamattomasti eli eivät siis ole minun juttuni. Ehkä tämä Isan hevonen on sitten tavallista luotettavampi tai jotain. Joku asiahan sen selittää, miksi se on Isalle niin tärkeä.

Mutta tänne palstalle se ei kyllä kirjoita. Kysyin Isalta asiasta ja hän vastasi, että hänestä on hauska ajatus, että se kirjoittaisi itse. Kysyin vielä, että ei kai hän tosissaan usko niin. Vastaus siihen taisi olla, että hevonen on niin fiksu, että todella voisi tehdä niin. Ja sitä rataa. Minun muuten niin järkevä ystäväni, tässä asiassa olet kyllä liikaa mielikuvituksesi vietävissä. Melkein minun tekee mieli ajatella, että tässä kuviossa on mukana joku, johon olet ihastunut. Olenko ihan väärässä?

Roosa, pystymmekö me tosiaan sanomaan asioita toisillemme suoraan vain täällä palstalla?

En yritä saada sinua uskomaan. Mutta tiedätkö, minusta Amadeus on tuntevampi, luotettavampi ja fiksumpi kuin monikaan ihminen. Sen ystävyys on ollut minulle viime aikoina tärkeämpää kuin kenenkään muun, sinua ehkä lukuunottamatta. Mutta Amadeukseen liittyy asioita, joita en pysty sinulle selittämään, en täällä enkä kasvotusten. Toivon ettet kysy asiasta nyt enää. Sinä voit tulla kanssani moikkaamaan Amadeusta niin näet sitten itse millainen se on. Ensi perjantai ei käy, koska en saanut sitä hammaslääkärin konsultaatioaikaa enää muutettua. Mutta seuraava käy hyvin.

Ja mitä ihastumisiin tulee, niin tiedätkö minä taidan nyt pitää niistä pienen tauon. -Isa

Vierailija
3745/5068 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirj oitu kseni hi e m an ha par oi vaa. Sattui tapatur m a Ihminen ta lla s i si ii vell en i, vah in goss a va rm a an. Kes tä ä to ipu a.

On ki peä.

Vierailija
3746/5068 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, nokkosperhonen!

Toivottavasti paranet nopeasti. Auttavatko ystäväsi sinua?

Vierailija
3747/5068 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hevonenhan alkuun toivoi palstalle myös muiden lajien kirjoitustaitoisia edustajia. Nyt on ilmestynyt tuo nokkosperhonen.

Mitä hevonen hänestä pitää?

Vierailija
3748/5068 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva ketju

Vierailija
3749/5068 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva ketju

Niin on, mutta henkilöitä ja heppoja on niin paljon, että välillä menee nimissä sekaisin. Tää on vähän kuin AV:n kauniit ja rohkeet!

Joku voisi listata ja laittaa keitä on niin auttaisi...?

Vierailija
3750/5068 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä, että pitäisi olla listaus kuka kukin on. Menen myös sekaisin.

On Isabel, Lauri, Amadeus, Leevi, Peter, Patrik, Helmi, Helena, Paco, Aamu, Lumi jne. Jne. Vaikea muistaa

Mietin tänään kello löi jo viisi -joululaulua. Siinä mennään reellä, jossa on 2 aikuista ja 2 lasta ja kannoille otetaan vielä (oletettavasti) 2 aikuista, nimittäin Taavetti ja Tiina.

Isovanhempani lapsuudessa kulkivat reellä. Lapsia oli 8. Ikää 5-18 vuotta eräänäkin rekimatkapäivänä. Ja sitten vanhemmat lisäksi. Miten paljon hevonen jaksaa reellä vetää?

Vierailija
3751/5068 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinkö menee

Isabel, mukava ja empaattinen, on erään ratsastajan tytär. Hänellä on Essi-koira.

Lauri on aivan mahtava tyyppi. Empaattinen ja hauska maalaispoika, joka nyt opiskelee. Käy välillä ratsastamassa Amadeuksella ja lainaa tablettia. Työskenteli aiemmalla tallilla.

Amadeus on hevonen, joka kirjoittaa tänne.

Leevi on vuohi

Paco on hevonen, joka oli ennestään Peterillä

Peter on hevosen omistajan sulhanen

Patrik on Peterin poika

Helmi, aamu ja lumi menneet mulla täysin sekaisin. En osaa kuvata ketään.

Helena Peterin veljen tytär?

Vuonohevosen nimeä en muista.

Vierailija
3752/5068 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinkö menee

Isabel, mukava ja empaattinen, on erään ratsastajan tytär. Hänellä on Essi-koira.

Lauri on aivan mahtava tyyppi. Empaattinen ja hauska maalaispoika, joka nyt opiskelee. Käy välillä ratsastamassa Amadeuksella ja lainaa tablettia. Työskenteli aiemmalla tallilla.

Leevi on vuohi

Patrik on Peterin poika

Aamu on ainakin Isabelin äiti ja käy perjantaisin ratsastamassa. Muistaakseni Helmi ja Lumi käyvät vuorotellen maanantaisin. Helmi on ihana ja tykkää ihan vain olla Amadeuksen kanssa. Lumi on se vähän räväkämpi tyyppi. Vuonohevonen eli se jalkakipuinen on Hasse.

Vierailija
3753/5068 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos täsmennyksestä. Sinä muistit paremmin.

Vierailija
3754/5068 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi, nokkosperhonen!

Ystäväper ho se t tu o mett ä. Kelt asi rkk ku aut taa my ö s

Sa tt u u

Vierailija
3755/5068 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokkosperhonen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi, nokkosperhonen!

Ystäväper ho se t tu o mett ä. Kelt asi rkk ku aut taa my ö s

Sa tt u u

Toivon paljon, että paranet pian. Olet niin suloinen.

Onko mitään lääkettä kipuun. Saisiko keltasirkku otettua pajunkuoresta. Luulen, että sitä ihmisetkin ennen käyttivät. Jos saisit siitä imettyä tai keltasirkku sitä jotenkin nokkisi vesitipassa, niin ehkä ainetta irtoaisi

Vierailija
3756/5068 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pajunlehtikin auttaisi. Jos siitä imisit. Mutta onko pajussa vielä mitään alkuja lehdissä.

Vierailija
3757/5068 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinkö menee

Leevi on vuohi

Patrik on Peterin poika

Miia ja Oona olivat siellä vanhalla tallilla töissä. Kukka oli se naapuri siellä.

Helenan ystävä on Julia ja se Amadeuksen ostaa halunnut Eva vai oliko Eva Elena. Muitakin on ollut, mutta ei voi muistaa kaikkia. Joidenkin nimeä hevonen ei ole kertonut, esimerkiksi omistajansa ja sen aiemman kouluttajan josta ei tykännyt. Ei myöskään aiemman tallin omistajan eikä hänen lapsiensa, joista toinen ratsastikin hevosella.

Vierailija
3758/5068 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piharatamo auttaa ruhjeisiin, löysin muutaman lehden. Ystäväni Nokkosperhonen toipuu kyllä, kun lepää muutaman päivän.

Kiitos kivoista viesteistä

Vierailija
3759/5068 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania viestejä!

Mutta onpa paljon loukkaantumisia. Ensin loukkaantui Hasse (vuonohevonen), sitten Isabel ja nyt vielä keskusteluun vastikää liittynyt nokkosperhonenkin.

Paranemisia ja olkaa varovaisia.

Vierailija
3760/5068 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Isabel vielä kahteen kertaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän