Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hevosena pystyn osallistumaan?

Vierailija
05.09.2021 |

On näitten kavioitten kanssa jo muutenkin vaikeaa ja sitten vielä sensuroidaan aloitukseni. Ei iha-haan kivaa!

Kommentit (5068)

Vierailija
2781/5068 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauri voisi pyytää sähköpistorasiaa pilttuuseesi. Samalla kun toista tallia rakennetaan, niin sähkömies sieltä. Tokko paljon maksaa. Nopea homma.

Siinä voisi ladata.

Osaan kuvitella sinut näyttämässä turvallasi, miten kaipaat tablettia.

Vierailija
2782/5068 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi teillä on pakoeläiminä hyvät aistit, niin ei pääse kukaan yllättämään kesken kirjoituksen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2783/5068 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laurin kertoma piti paikkansa. Tänään keskipäivän ruuan jälkeen talliin tulivat omistajani ystävät, joista kiharatukkainen oli edelleen entisensä, mutta poninhäntä oli jättänyt hiuksensa sitomatta. Hän saa olla nyt poninhäntä siitä huolimatta. Suomenhevoset olivat tänään varattuja, joten he satuloivat retkelle vuonohevosen ja minut. Olisin toivonut friisiläisen voivan lähteä, mutta häntä ei vielä ole annettu talonväkeen kuulumattomille. No, vuononkin kanssa oli mukavaa. Hän on melkein aina hyvällä tuulella ja saa ihmisetkin olemaan. Jo hänen ulkonäkönsä eli töpäkäksi leikattu harja, silmille valuvat otsahiukset ja jotenkin ponimainen olemus saa teidät uhraamaan hellyyttä ja osoittamaan ihailua häntä kohtaan. Minä jäin siis siinä suhteessa tänään selvästi kakkoseksi, mutta en nostanut asiasta isompaa melua. Ehkä siihen vaikuttivat muut mielessäni liikkuvat asiat.

Itse retkemme ei sisältänyt suurempia yllätyksiä. Kiharatukkainen oli tänään minun ohjaksissani ja poninhäntä vuonon. Suuntasimme lempipaikkaani joenrantaan, missä he jälleen etsivät repuistaan harjat ja antoivat meille molemmille samanaikaisen huolellisen käsittelyn. Samalla he käyttivät harjausajan kuulumisten vaihtamiseen.

Mikä oli minusta mielenkiintoisinta oli se, että kiharatukkainen otti esiin omistajani ihmettelevät puheet pilttuustani löytyneestä tabletista! Onneksi laite ei enää ollut paikoillaan kun he tulivat meitä hakemaan, mutta teline sentään vielä oli. Kuuntelin korvat höröllä kaiken asiaan liittyvän, mutta aihe oli kuitenkin nopeasti käsitelty. Kuten osasin aavistaakin, suurimman huomion omistajaltani oli saanut lauri parka. Omistajani oli asiaa enempiä ajattelematta kuvitellut, että kyseessä oli laurin ajattelematon tempaus, josta hän ei ollut vaivautunut ilmoittamaan sen enempää omistajalleni kuin talli pitäjällekään. Toisin sanoen hän sai kaikki syyt niskoilleen, mikä oli minusta kovin väärin. Toisaalta oli helpottavaa, että mikään ei viitannut siihen, että minusta ja laitteen todellisesta käyttötarkoituksesta olisi kukaan saanut mitään selville. Poninhäntä kyllä lopetti keskustelun nauruun ehdottaessaan selitykseksi sitä, että minä opettelin kouluratsastuksen liikkeitä netin avulla. Mutta enhän minä vapaaaikanani töitä tekisi!

Paluu tallille tehtiin tänään reippaasti koska taukoon oli kulunut paljon aikaa. Saimme vuonon kanssa laukata pikkuteitä ja pellonreunoja niin pitkään, että molemmat lopulta väsähdimmme. Osaltaan se oli oma syymme, kun paikoin saatoimme juosta vierekkäin ja silloin kilpailuvietti otti meistä vallan. Ihmisetkään eivät kisaamme jostain syystä puuttuneet, vaikka välillä olin kuulevinani heidän naurussaan ja kiljahduksissaan jo vähän pelkoakin. Mutta ei meitä suotta kehuta varmajalkaisiksi, tasapeliin ja läähätykseen kaikki onnellisesti päättyi! Lopputuloksena siitä saimme sitten tallilla täyspesun, kuivauksen ja selkiimme loimet.

Vierailija
2784/5068 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto että voi ihminen olla päästään sekasin. Eikö näitä sais mitenkään pois välistä, kun muuten ihan mahtava ketju?

Vierailija
2785/5068 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on kaunein tänään näkemäsi asia? Näkeekö hevoset värejä?

Paras herkkusi tänään?

Mitä puuhasi vuonohevonen?

Miten ystövyytesi friisiläisen kanss etenee.

Näin tuulen taivuttavan puita ja puhaltava niistä lehtiä matkaansa. Minä olen aina rakastanut kovaa tuulta, joka hulmuttaa harjaani ja tuntuu korvissani ja silmäluomissani asti. Jotenkin ajattelen siellä aina tuulevan, missä kotini villinä olisi.

En saanut tänään herkkuja. Mutta olen ollut jokaisesta saamastani ateriasta vilpittömän iloinen. Te ette koskaan unohda ruokkia meitä ja se saa meidät tuntemaan itsemme tärkeiksi ja pidetyiksi.

Vuonosta kirjoitinkin jo. Friisiläinen on minulle hyvin läheinen ja luulen että minäkin olen hänelle. Toivottavadti se asia ei muutu miksikään kun hän ajan kanssa sopeutuu talliimme.

Me näemme värejä, tai ainakin koen asian niin. Se on vain asia josta on vaikea puhua niin että varmasti tarkoitetaan samaa asiaa! Mutta tiedän teidän sanovan taivasta siniseksi, ruohoa vihreäksi ja leinikkejä ja voikukkia keltaiseksi. Ne minä erotan hyvin toisistaan mutta punaiseksi kutsumaanne tallinseinää en taida nähdä teidän tavallanne, koska minusta rakkaus ei mitenkään voi olla tallimme seinän värinen! Jos rakkaudella olisi väri, se olisi minusta ruohonvärinen.

Vierailija
2786/5068 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin tyhjää parempi on tuo suunnitelma. Ihmettelen vaan, miksi omistaja ylipäätään pyysi tablettia pois.

Laurin kannattaisi käyttää akkuvaraajaa, niin ei tarvitsisi kuljettaa tablettia minnekään lataukseen. Se varaa siis virtaa itseensä ja sen voi sitten varata ja tuoda aina paikalle ja kiinnittää tablettiin siirtämäön varaus siihen, kun hän muutenkin käy tallilla. Varaajia voisi olla monta, niin aina olisi ladattuna käytössä ainakin yksi.

Lauri voisi myös sanoa omistajalle, että hevonen selvästi kaipaa tablettiaan.

Mainion kuuloinen ehdotus, mutta laurin täytyy itsensä päättää, mikä on hänelle helpoin tapa toimia, enhän minä voi sanella hänelle mitään. Olen vain hänelle hurjan kiitollinen ja oikeastaan vielä enemmän kuin ennen, koska hän on antamansa avun takia saanut nyt vielä syynkin niskaansa. Se tuntuu minusta todella epäoikeudenmukaiselta!

Vierailija
2787/5068 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lauri voisi pyytää sähköpistorasiaa pilttuuseesi. Samalla kun toista tallia rakennetaan, niin sähkömies sieltä. Tokko paljon maksaa. Nopea homma.

Siinä voisi ladata.

Jos sinulla on hyviä ideoita miten tökin sitä turvallani näyttämättä liian kiukkuiselta tai röyhkeältä, mutta varmistaen että omistajani takuulla huomaa eleeni, niin kerro ole niin ystävällinen. Minusta tuntuu koko ajan epävarmemmalta ja epävarmemmalta oma osaamiseni tässä suunnitelmassa. Mitä jos omistajani vaikka ajattelee käytökseni olevan vain huonoa ja alkaa suhtautua minuun etäisemmin? Apua, en tiedä mitä tästä tulee!

Vierailija
2788/5068 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi teillä on pakoeläiminä hyvät aistit, niin ei pääse kukaan yllättämään kesken kirjoituksen!

Se on totta ja siinä olenkin ollut varovainen! Onneksi tallin käytävältä ei voi lukea kirjoittamaani. Muuten joutuisin sulkemaan laitteen joka kerta kun joku tulee ja aloittamaan taas alusta. Siitä ei tulisi mitään!

Vierailija
2789/5068 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitto että voi ihminen olla päästään sekasin. Eikö näitä sais mitenkään pois välistä, kun muuten ihan mahtava ketju?

Hänkin kyllä lukee huolella kirjoituksemme, koska onhan hänen tiedettävä, mistä hän on kauhuissaan. Mutta annetaan hänen osallistua omalla erikoisella tavallaan, ei siitä ole haittaa. Hörähdys ja päänravistus keskustelumme tasosta huolestuneelle!

Vierailija
2790/5068 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh. Eikö ole keksitty mitään systeemiä, joka estäisi moisen keskutelun sabotaasin?

Vierailija
2791/5068 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä voisi ladata.

Jos sinulla on hyviä ideoita miten tökin sitä turvallani näyttämättä liian kiukkuiselta tai röyhkeältä, mutta varmistaen että omistajani takuulla huomaa eleeni, niin kerro ole niin ystävällinen. Minusta tuntuu koko ajan epävarmemmalta ja epävarmemmalta oma osaamiseni tässä suunnitelmassa. Mitä jos omistajani vaikka ajattelee käytökseni olevan vain huonoa ja alkaa suhtautua minuun etäisemmin? Apua, en tiedä mitä tästä tulee!

Älä nyt hupsi. Päin vastoin osaan kuvitella, miten hyvin se menee.

Siis osaan kuvitella sinun tekevän sen. Näytät turvallasi surumielisesti paikkaa, jos tabletti oli. Katsot omistajaasi pyytävällä ilmeellä.

Vierailija
2792/5068 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänkin kyllä lukee huolella kirjoituksemme, koska onhan hänen tiedettävä, mistä hän on kauhuissaan. Mutta annetaan hänen osallistua omalla erikoisella tavallaan, ei siitä ole haittaa. Hörähdys ja päänravistus keskustelumme tasosta huolestuneelle!

Miten osaat vastata kaikkeen niin ymmärtävästi hevonen!

Tahdon heti tulla halimaan sinua.

Vierailija
2793/5068 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on siis ainakin hetkeen viimeinen kertani vauva.fi palstalla. Tämä on ollut todella elämyksellistä ja viihdyttävää ja kiitän nyt varmuuden vuoksi sekä palstan ylläpitäjää että teitä kanssani täällä kirjoittaneita. Olette olleet minulle luottamukseni arvoisia.

Toivon kyllä kovasti, että pääsisin laurin loman jälkeen tänne takaisin, mutta katsotaan miten omassa osuudessani suunnitelmasta pärjään. Omistajani tulee ensi viikon sunnuntain jälkeen tallille seuraavan kerran vasta keskiviikkona, joten ehkä hänellä on mahdollisuus nähdä lauri ja jutella hänen kanssaan vasta silloin. Ehkä hän siihen mennessä on myös tullut asiassa toisenlaiseen näkemykseen. Katsotaan ja toivotaan parasta!

Vierailija
2794/5068 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä voisi ladata.

Älä nyt hupsi. Päin vastoin osaan kuvitella, miten hyvin se menee.

Siis osaan kuvitella sinun tekevän sen. Näytät turvallasi surumielisesti paikkaa, jos tabletti oli. Katsot omistajaasi pyytävällä ilmeellä.

Iso kiitokseni rohkaisusta! Toivoisin kyllä että olisit vierelläni silittämässä minua ja valamassa minuun uskoa sitten kun kuulen omistajani askeleet tallin ovilla. Ei minulle saisi uskoa näin vaativia ja hermostuttavia tehtäviä! Olen niin paljon parempi kentällä ja maastossa toteutettavissa jutuissa.

Vierailija
2795/5068 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on siis ainakin hetkeen viimeinen kertani vauva.fi palstalla. Tämä on ollut todella elämyksellistä ja viihdyttävää ja kiitän nyt varmuuden vuoksi sekä palstan ylläpitäjää että teitä kanssani täällä kirjoittaneita. Olette olleet minulle luottamukseni arvoisia.

Toivon kyllä kovasti, että pääsisin laurin loman jälkeen tänne takaisin, mutta katsotaan miten omassa osuudessani suunnitelmasta pärjään. Omistajani tulee ensi viikon sunnuntain jälkeen tallille seuraavan kerran vasta keskiviikkona, joten ehkä hänellä on mahdollisuus nähdä lauri ja jutella hänen kanssaan vasta silloin. Ehkä hän siihen mennessä on myös tullut asiassa toisenlaiseen näkemykseen. Katsotaan ja toivotaan parasta!

No toivottavasti saat jatkaa. Olet niin päivänpaisteinen ja hauska.

Nauroin ääneen tuolle, mitä sanoit siitä ketjun häiriköstä.

Vierailija
2796/5068 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauri tukee sinua tablettiasiassa. Ei hätää.

Vierailija
2797/5068 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli hyvin sanottu: "Hörähdys ja päänravistus keskustelumme tasosta huolestuneelle!"

Vierailija
2798/5068 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten osaat vastata kaikkeen niin ymmärtävästi hevonen!

Tahdon heti tulla halimaan sinua.

Ottaisin tarjotut halit erittäin mielelläni vastaan!

Minusta kaikkia kannattaa vain yrittää ymmärtää, koska kaikelle mitä te teette tai myös mitä me teemme löytyy joku selitys. Kun ymmärtää syyn, ymmärtää myös tekijää. Mutta tietenkin tämä kuulostaa kirjoitettuna niin helpolta verrattuna siihen miten vaikeaa se oikeassa elämässä on. Kyllä minullekin jää syy monesti ihan epäselväksi, mutta silloin ajattelen että minä en vain keksi sitä, vaikka se näennäisesti käsittämättömänkin teon takana aina onkin.

Vierailija
2799/5068 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekojen takana voi olla ilkeys tai järki on mennyt.

Vierailija
2800/5068 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin ja kiitos päivän tarinasta taas. Teillä oli mukavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi