Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten hevosena pystyn osallistumaan?

Vierailija
05.09.2021 |

On näitten kavioitten kanssa jo muutenkin vaikeaa ja sitten vielä sensuroidaan aloitukseni. Ei iha-haan kivaa!

Kommentit (5068)

Vierailija
2741/5068 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistakaa tämä sonta.

Vierailija
2742/5068 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistakaa tämä sonta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2743/5068 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistakaa tämä sonta.

Vierailija
2744/5068 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistakaa tämä sonta.

Vierailija
2745/5068 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistakaa tämä sonta.

Vierailija
2746/5068 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistakaa tämä sonta.

Vierailija
2747/5068 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistakaa tämä sonta.

Vierailija
2748/5068 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos friisiläisen on kolmas ja syrjäytti suomenhevostammaystäväsi, kuka on toinen.

Eiks ennen ne 2 suomenhevosta olleet johdossa. Sinä kolmas.

Harmittaa, että omistajasi vei fiiliksen palstaltasi.

Olenkohan ilmaissut asian epäselvästi, varmaankin. Minä en ollut kolmas ennen kuin friisiläinen tuli, vaan neljäs. Nyt olen viides. Edelläni ovat suomalainen, islantilainen ja friisiläinen tamma sekä ystäväni suomalainen ruuna. Vuono on myös ruuna ja tulee minun jälkeeni. Me ruunat emme yleensä ole järjestyksessä korkealla kun emme määrätietoisesti haasta muita.

Vierailija
2749/5068 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei häiritsisi ollenkaan, jos tietäisin ratsastavani hevosella, joka osaa lukea ja kirjoittaa. Päin vastoin, ratsastaisin sinulla mielelläni.

Jotenkin ketjun taika himmeni, kun ihanaa ketjua tuli pilaamaan ilkeä omistajasi! Siis sanomalla siitä tabletin pitämisestä pilttuussa.

Olet niin kiltti, että siedät häneltä kaiken. Minua suututtaa koko henkilö.

Oli niin hauskaa olla pilvilinnoissa lukiessani ketjuasi.

No on siis ainakin joku, joka ei pitäisi sitä ongelmana. Kiva! Se hyötykin asiasta olisi, että voisit ohjata minua oikeastaan pelkällä puheella. Tuntuu kyllä aivan mahdottoman oudolta, että joku selässäni pyytäisi sanallisesti minua hidastamaan ravista käyntiin ennen seuraavaa vasemmalle kääntyvää risteystä, pyörähtämään piruetin oikean kautta ympäri ja jatkamaan sitten kevyttä laukkaa ladon kohdalle! Esimerkiksi.

En minä joudu sietämään omistajaltani juuri mitään ikävää, en ainakaan mitään sellaista mitä en joutuisi sietämään kaikilta ihmisiltä. Tuntuu epäoikeudenmukaiselta häntä kohtaan, että olette täällä saaneet hänestä jotenkin kielteisen kuvan. Hän sentään on käytännössä pelastanut minun elämäni, joten eikö minun velvollisuutenikin ole olla kiltti ja kiitollinen häntä kohtaan? Mikä minun kohtaloni saksassa olisi ollenkaan ollut ellei hän olisi ilmaantunut paikalle ja halunnut ostaa minua. Miten silloinen omistajani olisi voinut jatkaa mitään kanssani kun olin aiheuttanut hänen tyttärelleen ehkä elinikäisen vamman? Nyt tulevat juuri mieleen ne kaameat metwurstiviestit, mitä tännekin on kirjoiteltu. Minä en ehkä olisi enää lainkaan olemassa ilman omistajaani. Mitä voin muuta tehdä kuin osoittaa hänelle siitä syystä rakkautta ja uskollisuutta? En omasta mielestäni mitään.

Toivottavasti et pudonnut pilvilinnasta lopullisesti! Jos kaikki menee hyvin, saamme jatkaa täällä laurin loman jälkeen. Miten se tapahtuu sitä en tiedä, mutta minulle varmasti se kerrotaan.

Olisipa minulla sinunlaisesi hevonen!!

Vierailija
2750/5068 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poistakaa tämä sonta.

Emme ehdi poistaa sontaasi sitä mukaa kuin tuotat sitä. :)

Vierailija
2751/5068 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sain alussa käsityksen, että 2 suomenhevostammaa on edelläsi ja sinä olet kolmas. Sitten on (en muista järjestystä) islantilainen ja vuono. Ja muita hevosia ei ole

Sitten tuli uuteen friisiläinen.

Olen käsittänyt ihan väärin

Millä tavalla eri tavalla voisit jatkaa?

Vierailija
2752/5068 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin eka sivua. Siis muutama suomenhevonen.

Montako teitä on yhteensä siellä nyt?

Vierailija
2753/5068 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro nyt edes vähän uusista suunnitelmistasi viestittely suhteen.

Perustaako tallinne nettisivut?

Sanoit mietriväsi sitä, että olet muuttunut ruunaksi ja kertovasi myöhemmin, mitkä aatokset ovat.

Vierailija
2754/5068 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö heppa yhtään koiraa tai kissaa joka osaisi kirjoittaa meidän ihmisten kielellä? Kiinnostaisi tietää mitä nekin ajattelevat :P

Vierailija
2755/5068 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei omistajasi ollut sinua kohtaan kovin ystävällinen, kun halusi laitteen pois pilttuussasi.

Lauri sanoi soittavansa sinulle siitä musiikkia. Miksi piti kyseenalaistaa sitä. Olisihan se mahdollisesti niin, että Lauri olisi huomannut sinun nauttivan erityishuomiosta. Eipä omistaja sitä sinulle halunnut suoda.

Alkuun ajattelin sitä ostoasi hellyyttävänä, mutta nyt mietin vain, että ostiko hän sinut vain siksi, että sai edullisemmin.

Jok tapauksessa käsitykseni omistajastasi muuttui, kun kerroit hänen halunneen laitteen pois.

Vierailija
2756/5068 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla tämän suunnitellaan jatkuvan?

Hevonen, mitä kuuluu? En kyllä usko, että olet täysin tietämätön.

Aamu kai kävi tänään.

Vierailija
2757/5068 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä hevonen on. Hänen luvattiin vielä vastailevan.

Vierailija
2758/5068 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain koneen vasta iltaruuan jakamisen jälkeen. Ymmärrän sen koska sana täällä tallilla kulkisi kyllä äkkiä jos jatkaisin kirjoittamista oikeastaan kenen tahansa nähden.

Aamu haki minut tänään kanssaan ratsastamaan. Hän oli oma ystävällinen ja huomaavainen itsensä ja jutteli minulle kysellen kuulumisiani. Se on tavallaan kummallista, miten paljon puhutte minulle ja muillekin meistä vaikka ette oleta meidän ymmärtävän saati vastaavan. Mutta eikös mahda olla niin, että haluatte viestittää meille mielialaanne äänensävyllänne ja jotta voimme päätellä siitä mitään, teidän täytyy puhua jotakin. Teille olisi varmaan outoa tuottaa vain ääntä ilman että se sisältäisi ollenkaan sanoja!

Me lähdimme aamun kanssa peltojen kautta metsään, missä hän vei minut jos ei nyt aivan umpimetsään niin ainakin niin kapealle ja vähän käytetylle polulle, että molempien puolien jalkani eivät sille kunnolla mahtuneet. Polku kuitenkin jatkui läpi männiköiden ja kuusikoiden eikä mihinkään hävinnyt. Metsä oli täynnä ihanaa syksyn tunnelmaa ja joissakin kohtaa oli kauniisti pudonnut lehtiä peitteeksi polulle.

En usko että aamu tunsi paikkaa missä olimme, mutta erään loivan kuusikkoisen rinteen kohdalla hän päätti laskeutua selästäni alas. Hän kiinnitti ohjani puun oksaan ja kaivoi repustaan tavaroita. Sitten hän ystävällisesti kehotti minua odottamaan hetken ja hävisi pian rinteessä kasvavien puiden taakse. Minun käsitykseni hetkestä oli selvästi erilainen kuin hänellä, koska mielestäni hän viipyi poissa pienen ikuisuuden. Mutta ei minulla hätääkään ollut odotellessani joten tyydyin tyynesti kuuntelemaan lintujen hyörimistä puissa ja itse puiden ääniä kun tuuli hiljaa liikutteli niitä.

Kun aamu tuli takaisin, hänellä oli mukanaan pussiin kerättyjä sieniä. Hän toi ne eteeni ja kysyi tiesinkö mitä ne olivat. Oli minulla arveluni ja osuin oikeaan, vaikkei hän sitä päässyt tietämäänkään. Aamu sulloi sitten suppilovahverot reppuunsa, irroitti ohjani ja talutti minut kohtaan, missä kasvoi selkään nousemista helpottava kivi. Kun jatkoimme polkua vielä eteenpäin, se saavutti tien, joka oli minulle ennestään outo. Mutta aamu tiesi mihin suuntaan meidän tuli jatkaa ja hetken kuluttua saavuimmekin paikkaan, joka oli minulle jo ennestään tuttu. Siitä sitten etupäässä ravasimme tallia kohti ja saavuimme perille juuri kun vuonohevosta oltiin taluttamassa sisältä tarhaan. Hirnahdin hänelle kuuluvan aamutervehdykseni!

Vierailija
2759/5068 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava aamu sinulla ainakin oli!

Eihän se tabletin käyttösi herätä muissa sen enempää ihmetystä kuin ennenkään. Eihän kukaan ihminen ole sinua nähnyt aiemminkaan sitä näpyttelemässä. Rohkeasti vaan!

Voisitkohan sinä syödä sieniä myös. Mukavaa, että pääsit aamun kanssa metsäretkelle.

Miten arvelet tämän siis jatkuvan Laurin loman jälkeen?

Mahtaakohan joku muu eläin osata myös kirjoittaa ja lukea. Varikset esim on aika älykkäitä.

Miksi lapset pitää harjastasi kiinni. Eikös satulassa ole semmoinen nuppi, josta voi pitää kiinni.

Kuinka usein sinut pestään siten, että on hampaat, peppu ja jalat mukana. Jalat oli kai joka päivä. Entä muut osat.

Vierailija
2760/5068 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin eka sivua. Siis muutama suomenhevonen.

Montako teitä on yhteensä siellä nyt?

Meitä on nyt kuusi. Kun aloitin tänne kirjoittamisen, johtajamme viime vuonna saaman varsan lähdöstä ei ollut monta päivää aikaa. Siksi käytin sanaa muutama. Mutta ei hän nyt ilmeisesti ole enää takaisin tulossa eli suomenhevosia on kaksi. Anteeksi jos olin epäselvä.