Miten hevosena pystyn osallistumaan?
On näitten kavioitten kanssa jo muutenkin vaikeaa ja sitten vielä sensuroidaan aloitukseni. Ei iha-haan kivaa!
Kommentit (5068)
Kommentoiko Lauri näitä kirjoituksia koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Kommentoiko Lauri näitä kirjoituksia koskaan.
Enpä ole tähän asti kommentoinut, mutta nyt täytyy. Kirjoittelukumppaninne omistaja kysyi eilen minulta että mitä ihmettä tabletti tekee hänen hevosensa karsinassa! Eipä ollut helppoa keksiä siihen mitään sukkelaa selitystä. Sanoin laittavani siitä joskus hänen hevoselleen musiikkia soimaan.
No hän katsoi minua kuin lasta joka on juuri kertonut osaavansa lentää ja sanoi muistaakseni sanasta sanaan juuri näin: "Mielenkiintoinen ajatus, mutta onhan täällä radio. Eiköhän se mahda *********lle riittää."
Mitä muuta saatoin tehdä kuin myöntyä. Kyse on kuitenkin hänen hevosestaan, enkä ilkeä salaakaan jatkaa. Muutaman illan ehkä niin ei katkea kuin seinään.
JÄRKYTTÄVÄÄ!
Onko siitä muka mitään haittaa, vaikka tabletti olisikin hevosen karsinassa. Pidä Lauri pääsi. Ehkäpä hevonen tykkää eri musiikista kuin mitä navetan radiosta kuuluu.
Tai jos tabletti olisi vain silloin, kun omistaja ei käy. Eihän hän mitenkään voi keksiä järjellistä syytä myöskään sitä kieltää.
Mitä tapahtuisi, jos omistajalle kerrottaisiin, että hevonen haluaa kirjoitella ja r u n o i l l a.
Siis meidän kanssamme.
Osoittautui ikäväksi tyypiksi se omistaja.
Eikö Lauri voi sanoa näyttävänsä kuvia välillä hevoselle tabletistaan. Vaikka toisit hevosista. Tms. Tuskin omistaja nyt ihan kieltää Lauria säilyttåmästä tablettia telineessä tallissa.
Eihän siitä mitään haittaa voi olla. Tai sitten omistaja vain on ilkeä. Luulin toisenlaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Ilmiannettu
Ilmiannettu.
Olisipa ikävää, jos hevonen lähtisi.
Täällä ei ole muita yhtä hyväntahtoisia ketjuja. Niin mukavaa lukea hevosen juttuja. En ennen tiennyt ratsastuksesta ja maalaiselämästä juuri mitään.
Pidä hevonen puolesi! Pidä neljällä kaviolla ja hampailla tabletista kiinni. Sitä ei saa antaa pois.
Mitä se omistajasi napaa kaivaa, missä Lauri tablettia säilyttelee. Sinun pilttuussasi telineessä siitä ei ole mitään harmia.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tapahtuisi, jos omistajalle kerrottaisiin, että hevonen haluaa kirjoitella ja r u n o i l l a.
Siis meidän kanssamme.
Se (tai hän) ei nimenomaan itse halua, että salaisuus päätyy omistajan tietoon. Voitte itsekin miettiä, millaiseksi ihmisen ja hevosen suhde muuttuisi, jos omistaja saisi tietää, että hänen hevosensa ymmärtää käytännössä joka sanan ja ajattelee ja tuntee pitkälti samalla tavalla kuin ihmisetkin! Ei se suhde ainakaan samanlaisena pysyisi. Minun oli viimeksi jo riittävän vaikea edes hypätä *********n selkään ja ruveta määräämään minne sen (hänen) piti minut viedä! Hemmetti soikoon mikä soppa, kaduttaa jo että ryhdyin tähän!
Ja mitä taas tulee toisten selän takana toimimiseen, muistattehan että olen sentään täällä töissä.
L
Vierailija kirjoitti:
Hän on todella ihana ihminen, niin kuin ******* on kertonutkin, joten älkää syyttäkö tästä häntä. Eihän hän voi aavistaakaan mitä tässä on takana.
Kai hän lähinnä ajatteli että minä olen seonnut ja roudaan karsinaan seuraavaksi nojatuolin ja teräväpiirtotelevision...
L
Sait tietää totuuden jo heti hevosen ensi viestistä.
Laittakaa lukitus, jonka vain sinä ja hevonen tiedätte. Saa kai hevonen vapaa-ajalla tehdä mitä huvittaa. Työnsä hän hoitaa moitteetta. Onhan tämä mukavaa ajanvietettä hänellekin tylsän talissa seisoskelun lomassa. Tänne kirjoittelu ei ole muuttanut häntä lainkaan huonoon suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän on todella ihana ihminen, niin kuin ******* on kertonutkin, joten älkää syyttäkö tästä häntä. Eihän hän voi aavistaakaan mitä tässä on takana.
Kai hän lähinnä ajatteli että minä olen seonnut ja roudaan karsinaan seuraavaksi nojatuolin ja teräväpiirtotelevision...
L
Ei kannata välittää hänen ihmeytelyistään. Ei tabletti telineineen paljoa tilaa vie.
Tokko oikeasti haittaa omistaja vähääkään. Kunhan ihmetteli.
Ei omistaja kieltänyt tablettia!
Sain ajatuksen, joka voisi olla toteuttamiskelpoinen. Se edellyttää ensinnäkin sitä, että *********n pitää hoitaa siitä oma osansa. Toivottavasti se käy päinsä. Toiseksi kirjoitteluun tarvitaan ainakin viikon tauko. Se on tulossa joka tapauksessa muutenkin, koska olen lähdössä naisystäväni kanssa ensi viikoksi lomamatkalle. Silloin kukaan ei muutenkaan latailisi tablettia.
En paljasta nyt enempää, mutta lupaan tehdä parhaani. Katsotaan mihin se riittää. ******* tuodaan noin puolen tunnin päästä talliin. Mukavaa juttuiltaa!
L
Onpa jännittävää. Toivottavasti se ei ole Facebook, kun en ole siellä.
Iihh-ahaaa! Nyt se sitten on tapahtunut, mitä jo jossakin viestissä lupailin. Että omistajani on kysynyt tabletista laurilta!
Ja laurikin on kirjoittanut tänne! Ovatpas täällä asiat edenneet sillä aikaa kun kiersin kentällä liinassa kehää harjaani tarrautuva lapsi selässä. En sano sitä pahalla, koska tiedän että tasapainon löytyminen vaatii harjoittelua ja heillä on vasta muutama kerta takana. Itse asiassa nautin tänään tunneista ja mielialani oli mainio.
Heti alkuun pyydän teiltä samaa kuin laurikin. Älkää suuttuko omistajalleni, koska hän ei varmasti halunnut kieltää tablettia siksi, että olisi halunnut olla ikävä minua kohtaan vaan siksi, että hän piti sitä jonkinlaisena pilailuna ja minun kannaltani parhaimmillaankin turhana ellei jopa vahingollisena. Olemmehan me herkkiä uusille tavoille ja asioille. Lauri on aivan oikeassa myös siinä, että en ikimaailmassa halua omistajani tietävän näistä kirjoituksistani. Mielummin sitten vaikka jätän täällä käymisen ja alan taas tavalliseksi hevoseksi.
Käytin pienen hetken aikaa yös siihen ajatukseen, millaiseksi suhteeni tallilla kävijöihin menisi, jos he tietäisivät vaikkapa vain sen että ymmärrän heidän puheensa sisällön. Osaako joku teistä heittäytyä mielikuvituksessaan tilanteeseen ja sanoa miten se
v o i s i vaikuttaa? Minulle itselleni siinä ei sittenkään olisi mitään kovin ihmeellistä, jatkaisinhan minä töitäni ihan samalla tavalla kuin tähänkin asti. Mutta häiritsisikö se teitä? Vai olisiko se mielenkiintoista ja jännittävää?
Olen suuttunut omistajallesi. Mitä se hänelle edes kuuluu, missä Lauri tablettiaan säilyttää. Ihme kyylä!
Toisaalta Laurikin hätiköi. Ei omistaja käskenyt tablettia pois viedä.
On niin hauska lukea täältä juttuja.
Mitä arvelet Laurin juonivan?
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni ulkonäöllä ei ole merkitystä, jos kerran hevonen kärsii kuolaimista ja niitä ilman voisi olla. Hevoset on itsessään kauniit, ei siinä koristeita edes tarvita.
Juu, tanssi liittyy usein parinmuodostukseen ihmisillä. Itsekin löysin puolisoni tanssiessa. En tosin lavatansseissa. Niitä kai on maaseudulla paljonkin.
baletissa ei juuri pareja muodostu, kun sitä harrastaa tytöt ja vain harva poika.
Kiva viesti, kiitos siitä! Olen myös otettu siitä, että arvostat ulkonäköämme sellaisena mikä se luonnostaan on. Harjauksen, takkujen selvittämisen ja harjan muotoilun minäkin osaan ajatella vaikuttavan hyvään suuntaan, mutta minusta satula, suitset, pintelit ja muut ovat vain varusteitamme, eivät todellakaan osa meitä.
Pintelit? Siis jotkut jännesuojat jaloissa.
Onko ne säärystimen näköisiä. Käytätkö sinä?
Mielestäni ulkonäöllä ei ole merkitystä, jos kerran hevonen kärsii kuolaimista ja niitä ilman voisi olla. Hevoset on itsessään kauniit, ei siinä koristeita edes tarvita.
Juu, tanssi liittyy usein parinmuodostukseen ihmisillä. Itsekin löysin puolisoni tanssiessa. En tosin lavatansseissa. Niitä kai on maaseudulla paljonkin.
baletissa ei juuri pareja muodostu, kun sitä harrastaa tytöt ja vain harva poika.