Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei helvetti! Avioehto...

Vierailija
10.10.2014 |

Hääpäivä sovittu, kutsut lähetetty... Ja nyt mies tuo allekirjoitettavaksi avioehtopaperin! Ei sellaisesta ollut mitään puhetta tätä ennen, kyllä nyt meni maku naimisiinmenosta ja koko miehestä!

Kommentit (269)

Vierailija
81/269 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 17:01"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 16:25"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 16:21"]Ja eikö mies itse tässä ole rahan perässä kun varmistaa että minä en saa mitään?! ap. [/quote] Haha! Vain naisen logiikalla..

[/quote]

Miksi sinun kuuluisi saada mitään miehen ennen avioliittoa hankkimasta omaisuudesta?

[/quote]

Mies ei voi olla RAHAN PERÄSSÄ, sitä sanavalintaa varmaankin kommentoija kritisoi. Miten voi olla rahan perässä, jos rahat ovat jo hänen?

Vierailija
82/269 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäähän miehen avioehto ulkopuolelle avioliiton aikana kertyneen varallisuuden vai onko sekin suljettu pois avio-oikeudesta hänen laatimansa avioehtoEHDOTUKSEN mukaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/269 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tämä on provo. Jos ei, niin miten miehesi perustelee sen, että vain hänen omaisuutensa suojataan.

On mielestäni ihan järkevää tehdä avioehto, mutta se tulee tehdä yhdessä ja tasapuolisesti. Ei ole mitään järkeä jättää toisen omaisuutta suojaamatta ihan siksi, että on sillä hetkellä varaton. Koskaan ei voi tietää, mitä tulevaisuudessa tapahtuu.

Ihan järkevä perusmalli avioehdolle on mielestäni se, että eron sattuessa kumpikin vastaa omista veloistaan ja pitää oman omaisuutensa. Se yhteinen omaisuus, jota ei ole mitenkään ositettu, jaetaan 50/50.

Vierailija
84/269 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 16:47"]

Miehellä tosiaan on tuo 500 000+ omaisuutta. Kaiken lisäksi miehellä on osakesalkkunsa, säästötilinsä, joihin kerää rahaa itselleen. Käyttörahaa kk jää muutama satanen. Minä ostan ruoat. Tekisi mieli perua häät just ja nyt. ap.

[/quote]

Hiukan ot mutta miten jaatte elämisen kustannukset muuten, meneekö kummallakin suunnilleen saman verran yhteisiin juokseviin kuluihin?

Vierailija
85/269 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 16:20"]

Paperit ilmestyi eteen kuin kirkkaalta taivaalta! Eroa mies varmaan suunnittelee, miksi muuten ehto? Yrittäjä ei ole, ihan tavallinen duunari, minä tällä hetkellä työtön. Luulee varmaan että rahojen perässä olen. Toi loukkaa!! ap.

[/quote]

sori mutta naisen sanaan ei voi luottaa. 

olin suhteessa 5v ja puhuttiin naimisiinmenosta. etukäteen ajattelin etten koskaan ota avioehtoa koska meillä meni niin hyvin ja en olisi uskonut naisesta mitään negatiivista.  

lopulta erosimme hieman ennenkuin olisimme menneet naimisiin ja naisesta paljastui monsteri sisältä. hirveät riidat kaikesta mitä olimme hankkineet, pääosin minun rahoilla koska naisella ei ollut kunnon tuloja vuosiin. 

teki jopa poliisille perättömän ilmoituksen että olin varastanut oman autoni häneltä jne...  

tuon opin jälkeen päätin etten luota yhteenkään naiseen raha-asioissa.  voi puhua mitä tahansa hunajaa etukäteen mutta kun tulee ero niin yrittää niistää joka pennin mieheltä. 

t. mies 40

Vierailija
86/269 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioehto on reilua. Meillä avioehto ja olen tyytyväinen. Mies (tai oikeastaan hänen vanhempansa) huomattavasti minua varakkaampia. Ymmärrän avioehdon täysin vaikka siinä häviäisinkin.

Vierailija
87/269 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on saanut perintöä. Mutta on myös aina ollut säästäväinen (=pihi). Palkka menee suoraveloituksena säästötilille lähes kokonaan. Jos sanon nyt suoraan niin mua ei vittuakaan kiinnosta miehen rahat, kunhan vittu saisin pitää edes omani! Anteeksi ruma kielenkäyttö, mutta nyt ei voi mitään! ap.

Vierailija
88/269 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan normaalia suojata ennen avioliittoa hankittu omaisuus. avioliiton aikana hankittu omaisuus on normaalia jakaa 

Vierailija
89/269 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 16:39"]

Mies sanoi että: Hänen omaisuus suojataan, mun omaisuus kuuluu osituksen piiriin. Eli jaetaan? Mitä vittua oikeasti? Ei mulla ole varaa mennä naimisiin! ap.

[/quote]

Teetä oma avioehto lakimiehellä, älä allekirjoita tuollaista. Sen pitää olla molemmille oman omaisuuden suojaksi. Sinuna en allekirjoittaisi yksipuolista avioehtoa. Tilanteessasi sanoisin avioliitolle, ei kiitos.

Vierailija
90/269 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 17:07"]

Paperit ilmestyi eteen kuin kirkkaalta taivaalta! Eroa mies varmaan suunnittelee, miksi muuten ehto? Yrittäjä ei ole, ihan tavallinen duunari, minä tällä hetkellä työtön. Luulee varmaan että rahojen perässä olen. Toi loukkaa!! ap.

[/quote]

olin suhteessa 5v ja puhuttiin naimisiinmenosta. etukäteen ajattelin etten koskaan ota avioehtoa koska meillä meni niin hyvin ja en olisi uskonut naisesta mitään negatiivista.  

lopulta erosimme hieman ennenkuin olisimme menneet naimisiin ja naisesta paljastui monsteri sisältä. hirveät riidat kaikesta mitä olimme hankkineet, pääosin minun rahoilla koska naisella ei ollut kunnon tuloja vuosiin. 

teki jopa poliisille perättömän ilmoituksen että olin varastanut oman autoni häneltä jne...  

tuon opin jälkeen päätin etten luota yhteenkään naiseen raha-asioissa.  voi puhua mitä tahansa hunajaa etukäteen mutta kun tulee ero niin yrittää niistää joka pennin mieheltä. 

t. mies 40

[/quote]Todella ikävää että sinulle kävi noin. Mutta miten ihmeessä tuon perusteella naisen sanaan ei voi luottaa? Kenenkään naisen? On epärehellisiä naisia kuten epärehellisiä miehiäkin. Ja sitten on niitä luotettavia. Molemmissa sukupuolissa.

Vierailija
91/269 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 16:58"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 16:47"]

Miehellä tosiaan on tuo 500 000+ omaisuutta. Kaiken lisäksi miehellä on osakesalkkunsa, säästötilinsä, joihin kerää rahaa itselleen. Käyttörahaa kk jää muutama satanen. Minä ostan ruoat. Tekisi mieli perua häät just ja nyt. ap.

[/quote]

Vaikuttaa siltä että teille tulee sitten täysin omat talousasiat molemmille, etkä esim. sinä tietä yhtään mihin miehesi käyttää palkkansa ja mitä sillä tekee. Toisekseen mies vaikuttaa myöskin vähän narsistilta, että tässä mennään nyt naimisiin ja näytetään samalla akalle kaapinpaikka, eipähän ala sitten hyppimään silmille.

Minulle avioliitto on ainakin päätös lyödä hynttyyt yhteen loppuelämäksi, jolloin siihen kuuluu myös yhteinen talous. Tuo että vedetään selvä raja mikä on "minun" ja mikä "sinun" ja sitten leikitään yhdessä kotia ei ole muuta kuin pelleilyä. Jos ei luota puolisoonsa yhtään niin sitten vaan on menemättä naimisiin, on sekin vaihtoehto.

Sanoisin että ole miehen kanssa jos vielä haluat, mutta peru ne häät.

[/quote]

Samaa mieltä, ehdottomasti.

Vierailija
92/269 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 16:39"]

Mies sanoi että: Hänen omaisuus suojataan, mun omaisuus kuuluu osituksen piiriin. Eli jaetaan? Mitä vittua oikeasti? Ei mulla ole varaa mennä naimisiin! ap.

[/quote] Siinä tapauksessa peru häät. Uskomatonta, jos tosiaan sanoi noin. Taitaa olla lassukka tuo sun miehesi. Äläkä missään tapauksessa mene hankkimaan lapsia hänen kanssaan, tai pidä huoli että hoidatte tasapuolisesti lapsia kotona, koska muuten sinä kärsit yksin vanhempain- ja hoitovapaan aiheuttamat tulonmenetykset.

Vierailija
93/269 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 17:00"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 16:08"]

Hääpäivä sovittu, kutsut lähetetty... Ja nyt mies tuo allekirjoitettavaksi avioehtopaperin! Ei sellaisesta ollut mitään puhetta tätä ennen, kyllä nyt meni maku naimisiinmenosta ja koko miehestä!

[/quote]

rahastus meni pieleen vai mikä on ongelma?

[/quote] Lassukka ehti paikalle. Mihin unohtui lompakko-loisimis-virsi?

Vierailija
94/269 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 17:01"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 16:08"]

[/quote]

jos et koskaan ole ollutkaan rahojen perässä niin eihän tuossa pitäis olla mitään ongelmaa.   

btw. mikset ole itse ottanut asiaa puheeksi koskaan. 

[/quote] Ai ei mitään ongelmaa siinä, että mies haluaa erossa sekä puolet vaimon omaisuudesta että yksin itselleen oman omaisuutensa.

Vierailija
95/269 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 17:07"]

[/quote]

t. mies 40

[/quote]

Tässä onkin kyse tavasta, miten asia on heitetty kehiin. Tällaiset asiat pitää puhua, sopia ja laatia yhteistuumin, ei yksin ja vaan lykätä nenän eteen. Siinä on iso ero.

Ja kyllä, olen nähnyt läheltä miten mies putsaa erossa naisen, yksi vei jopa omilta lapsiltaan sängyt, sekä nainen miehen, että molemmissa sukupuolissa löytyy nk. riistäjiä.

Vierailija
96/269 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen KAIKKI omaisuus suojataan. Myös liiton aikana saatu. Ei perustele mitenkään, hänen on hänen. Mitään ''yhteistä'' omaisuutta ei ole eikä tule. Mies asuu perimässään talossa = ei lainaa. En tiedä miten lapset vaikuttaisivat asiaan mutta tämänhetkisen tiedon valossa: tuskin mitenkään. Olen lukenut kaltaisteni naisten kertomuksia, mutta en ikinä uskonut että se tulisi omallekin kohdalle. Miehille maailmassa tärkeintä on raha. ap.

Vierailija
97/269 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luoja te av-mammat olette helppoja. Kuinkahan mones aloitus avioehdosta ja ketju suorastaan villiintyy...

Vierailija
98/269 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako kertaa mun pitää kirjoittaa: miehen omaisuutta ennen ja avioliiton aikana saatua ei jaeta. Mun omaisuus ennen ja avioliiton aikana saatu jaetaan. Nyt jos joku vielä väittää että mä olen ahne eikä mies niin vedän itteni kiikkuun. Eipä enää muuta. ap.

Vierailija
99/269 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain ääliö jättää avioehdon tekemättä.

Vierailija
100/269 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu en haluaisi naimisiin tuollaisen miehen kanssa. Pidä puolesi ap tai lähde nostelemaan.