Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei helvetti! Avioehto...

Vierailija
10.10.2014 |

Hääpäivä sovittu, kutsut lähetetty... Ja nyt mies tuo allekirjoitettavaksi avioehtopaperin! Ei sellaisesta ollut mitään puhetta tätä ennen, kyllä nyt meni maku naimisiinmenosta ja koko miehestä!

Kommentit (269)

Vierailija
41/269 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioehto on hyvä myös perintojen takia. Eikö avioehdolla suljeta toisen osapuolen ulottumattomiin usein juuri perintöjä? 

Vierailija
42/269 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks ollaan miehen kanssa molemmat persaukisia, niin ei tartte murehtia mitään avioehtoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/269 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 16:23"]

Mieheni on varakas, minä en, eikä tahtonut avioehtoa :)

[/quote]

Varakas ja naiivi.

Vierailija
44/269 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 16:21"]

Ja eikö mies itse tässä ole rahan perässä kun varmistaa että minä en saa mitään?! ap.

[/quote]

Mitä sinun pitäisi saada? Saat avioliitossa miehen, jolla varaa elättää sinut jne. Tarvisiko sen miehen elättää, jos sinä satut vaikka löytämään kivemman 5 vuoden päästä??? Näytä sinä hänelle, että rakastat häntä ja allekirjoita paperi.

Vierailija
45/269 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 16:27"]

Miehen omaisuus vain suojataan eli ymmärsinkö oikein: jos miehellä on 500 000 hän pitää kaiken itse, ja mulla on 10e annan miehelle 5e.. Onko oikein? ap.

[/quote]

NO EI, kun sinulla pysyy se kymppisi, eli pidät itselläsi sen omaisuuden, mikä sinulla ennen avioliittoa olikin. Eli jos olit tyhjätasku, niin olet sitä sitten eron jälkeenkin.

Vierailija
46/269 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä meni erossa sellainen 50 000 euroa. Tuli ero ja isän kuolema + siihen liittyvä henkivakuutus samassa kasassa. Sinänsä ihan sama - ei ne minun rahoja olleet alkujakaan ja eipä mun rahallinen tilani ole muutenkaan perintöjen varaan rakennettu.

Ja vielä: eihän eroa kukaan halua.

Itse olen päättänyt olla menemättä naimisiin. Ei enää ikinä. Yksi epäonnistuminen riitti.

Vierailija
47/269 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan tehdä omankin avioehtopaperisi ja pyytää miestä allekirjoittamaan sen.

Vierailija
48/269 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ehto olisi tasapuolinen, kirjoittaisin. Mutta nyt minä köyhempänä joudun puolittamaan omani, ja mies pitää omansa kokonaan. Olenko nyt helvetti käsittänyt oikein? Ehto koskee sekä ennen että jälkeen naimisiinmenon kaikki rahat, palkat yms. Eli mies käyttäis mua hyväksi rahallisesti.

Vierailija
49/269 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 16:35"]

Jos ehto olisi tasapuolinen, kirjoittaisin. Mutta nyt minä köyhempänä joudun puolittamaan omani, ja mies pitää omansa kokonaan. Olenko nyt helvetti käsittänyt oikein? Ehto koskee sekä ennen että jälkeen naimisiinmenon kaikki rahat, palkat yms. Eli mies käyttäis mua hyväksi rahallisesti.

[/quote]Et ole tainnut ymmärtää oikein. Luehan uudestaan saamasi vastukset niin ymmärrät.

Vierailija
50/269 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vain miehen omaisuus suojataan, älä missään nimessä allekirjoita!!! Minä en allekirjoittaisi muutenkaan tuollaista äkkiä eteen lyötyä paperia ja vielä tavallaan pakkotilanteessa. Sanoisin, että tuollaiset pitää eskustella ja SOPIA YHDESSÄ, ei toinen voi sanella mitään. Jos avioliitto kaatuisi tuohon, niin siinäpä näkisi, mikä mies oikein oli: lassukka, joka täälläkin huutelee tuota vaimon loisena elämistä, mutta turvaa vain omat rahansa, vaimon rahat menee yhteiseen jakoon!  Varokaa lassukoita!

Vierailija
51/269 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sanoi että: Hänen omaisuus suojataan, mun omaisuus kuuluu osituksen piiriin. Eli jaetaan? Mitä vittua oikeasti? Ei mulla ole varaa mennä naimisiin! ap.

Vierailija
52/269 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän avioehtoja voi olla yksipuolisiakin. Jokin tuossa haiskahtaa pahasti. AP vaadi, että menette yhdessä puolueettoman asiantuntijan kanssa laatimaan avioehdon. 

Vierailija
53/269 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
54/269 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa vain ilman avioehtoa ja luottakaa. Mitenkäs sitten suu pannaan kun selviää, että mies on vaikka ottanut 50 tonnia pikavippejä teidän selän takana, ja erossa joudutte ottamaan niistä puolet maksettavaksenne? Tiedätte varmaan, että erossa puolitetaan myös avioliiton aikana kertyneet velat?

Vierailija
55/269 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miehesi on törppö. Jos haluat hoitaa homman fiksusti, puret hammasta ja yrität saada asiallisesti kerrottua, ettet voi allekirjoittaa sopimusta ilman lakimiehen konsultaatiota. Mies on tilannut paperin jostain toimistosta, pyydä häntä varaamaan aika sinne uudelleen. Menette sinne yhdessä ja siellä sinulle kerrotaan kaikki sopimuksen vaikutukset ja sopimusta muokataan tarpeen mukaan paremmaksi ennen kuin allekirjoitat sen. Pidä puolesi ja ajattele järjellä, älä tunteella. Tehkää myös tarpeen mukaan testamentti. Muista kuitenkin, että on oikeudenmukaista antaa miehen suojata omaisuudestaan ennen avioliittoa hankitut varat tai tulevat perinnöt (toki sinunkin!).

Jos mies ei suostu, sinun pitää palkata oma lakimies ja antaa hänen lukea sopimus ennen kuin voit sen allekirjoittaa. Ja etenkin siinä tapauksessa, että miehesi on itse kyhännyt sopimuspohjan. 

Vierailija
56/269 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mentiin naimisiin nimen omaan juridisista ja taloudellisista syistä. Avioliittoa emme tarvitse rakastamiseen ja yhdessä elämiseen. Lähtötilanteessa molemmat nuoria. Sopimus että mies luo uraa ja minä tuen siinä ja kasvatan lapset. Kaikki, mitä tulee on yhteistä varallisuutta, yhteisen elämän aikana hankittua. Ei avioehtoa. Tämä ratkaisu ennen kaikkea lasten turvaksi. Rakkaudella ja avioliitolla on mielestäni aika vähän tekemistä toistensa kanssa.

Vierailija
57/269 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 16:39"]

Mies sanoi että: Hänen omaisuus suojataan, mun omaisuus kuuluu osituksen piiriin. Eli jaetaan? Mitä vittua oikeasti? Ei mulla ole varaa mennä naimisiin! ap.

[/quote]

Sano sitten, että ei tule häitä. Joko suojaatte molempien omaisuudet tai sitten ette mene naimisiin.

Vierailija
58/269 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä tosiaan on tuo 500 000+ omaisuutta. Kaiken lisäksi miehellä on osakesalkkunsa, säästötilinsä, joihin kerää rahaa itselleen. Käyttörahaa kk jää muutama satanen. Minä ostan ruoat. Tekisi mieli perua häät just ja nyt. ap.

Vierailija
59/269 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos vaikka sinä voitat lotossa ja teillä ei ole avioehtoa, niin mies saa siitä puolet, mutta jos on niin sinä saat pitää omat rahasi, näin karkeasti sanoen. Tai saat perinnön.

Vierailija
60/269 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se noin tietenkään voi mennä, että toisen omaisuus suojataan ja toisen menee sitten ositukseen..Ihmettelen tuota mitä miehesi on sanonut ja sitten sitä, että hän on ns itsekseen tuon tehnyt..eikö tuollainen asia pitäisi tehdä yhdessä? Itse menin aikanani naimisiin huomattavasti itseäni varakkaammaan miehen kanssa, itse ehdotin avioehtoa.