Sokeri vanhentaa ihoakin!
Akuutissa sokeripommi. Hui mitä kaikkea aiheuttaa. Melkein kuulostaa yhä pahalta kuin tupakka ja sen vaikutukset.
Kommentit (68)
Kyllä moni korvaa sokerin hunajalla. Eli pitää vastakohtana.
http://www.hs.fi/kotimaa/a1395900582042
""Alkoholista riippumaton rasvamaksa on Suomessa alidiagnosoitu", Yki-Järvinen sanoo omasta tutkimusalastaan.
Perinteisesti rasvamaksaa on pidetty lähes pelkästään alkoholisairautena. Yki-Järvisen mukaan rinnalle kirii kuitenkin lisääntyneeseen sokerin käyttöön liittyvä rasvamaksa. Vielä kymmenen vuotta sitten tautia ei tunnettu Suomessa, vaan potilaita epäiltiin piilojuopoiksi.
"Maailmalla alkoholista riippumaton rasvamaksa on kolme kertaa yleisempi kuin viinasta johtuva", hän sanoo."
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 22:22"]
Kyllä moni korvaa sokerin hunajalla. Eli pitää vastakohtana.
[/quote]
Mä en oikein ymmärrä miksi korvaaminen tarkoittaisi vastakohtana pitämistä.
Tässä ketjussa pääpointtina on kaiketi koko ajan kuitenkin ollut tuo valkoinen sokeri.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 22:40"]
Tässä ketjussa pääpointtina on kaiketi koko ajan kuitenkin ollut tuo valkoinen sokeri.
[/quote]
Se on ihan hyvä tarkennus, koska myös nuo ruskeat sokerit on sokeria.
Itse olen älytön sokerihiiri, oikeastaan elän sokerilla, syön varmaan kilon karkkia viikossa. Olen elänyt näin yli 10 vuotta. Olen 33, mutta tuntemattomat luulee 25-vuotiaaksi, ei vielä yhtään ryppyä ihossa yms. No ehkä karkkien lisäaineet sitten kumoaa sokerin vaikutukset...Diabetestäkään ei näy, vaan verensokeriarvot on ihan huippuhyvät.
Joo no nuo hunajat sun muut nyt ovat ihan itsestäänselvyys. Mä en ole edes ajatellut hunajan olevan mikään sokerin "vastakohta", vaikka terveellisempi onkin. Samoin intiaanisokeria pidän sokerina myös, mutta vaan terveellisempänä sellaisena.
57