Sokeri vanhentaa ihoakin!
Akuutissa sokeripommi. Hui mitä kaikkea aiheuttaa. Melkein kuulostaa yhä pahalta kuin tupakka ja sen vaikutukset.
Kommentit (68)
Ihminen vanhentuu myös iholtaan, vaikkei söisi lainkaan sokereita.
Ehkä nyt tarkoitetaan vain ns normitilannetta, perusruokavaliossa se on turha. Poikkeuksia on aina.
Miksiköhän diabeetikot aina jankuttavat: saa syödä sokeria, saa syödä sokeria, loputtomiin. Kai maailmassa on paljon muitakin vaihtoehtoja, että ei tarvitse todellakaan sokeria mässytellä koko ajan. Panee kyllä ihmettelemään paljonko diabeetikkojen joukossa on niitä jotka kärsivät itse aiheuttamastaan taudista. Sitä paitsi runsas sokerin käyttö korreloi alkoholismin kanssa. Eikä ole muuten ylivoimaista opetella elämään, itse olen perheestä jossa sokeria laitettiin ihan kaikkeen mutta ei se ole mitenkään ollut esteenä sokerittomaan ruokavalioon siirtymiselle jo lapsuudessa.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 20:47"]
[/quote]ja kuoleekin joskus vaikka ei söisi sokereita. Totta, mutta nyt onkin puhe siitä että sokeri vanhentaa ennenaikaisesti.
Uskon sen hyvin. Muutenkin ruokavalion merkitys ulkonäköön on erittäin suuri. Lopettaisin tai vähentäisin mm. sokerin syömistä, jos pystyisin. Mutta olen liian nautinnonhaluinen. Yritän vähän kompensoida ainakin juomalla paljon vettä ja syömällä kasviksia. Hikiliikuntakin piristää huomattavasti kasvoja.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 20:48"]
[/quote]ja kuoleekin joskus vaikka ei söisi sokereita. Totta, mutta nyt onkin puhe siitä että sokeri vanhentaa ennenaikaisesti.
[/quote]
Mistä alkaen näin on ollut? Suvussani on 80-90-vuotisia ihmisiä, jotka ovat syöneet jotain sokeripitoista päivittäin koko elämänsä ajan. Kuinka kauan pitäisi elää?
Tuo on totta! Hikoilu on iholle hyväksi. Myös saunassa.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 20:51"]
[/quote]
Mistä alkaen näin on ollut? Suvussani on 80-90-vuotisia ihmisiä, jotka ovat syöneet jotain sokeripitoista päivittäin koko elämänsä ajan. Kuinka kauan pitäisi elää?
[/quote]Vanhentaa ihoa oli se juttu
Hiton retardit akat :D
Sokeriteollisuus pitää teitä otteessanne! Bööö
Kipittäkää nyt kanalaumana ostamaan jotain muskeli-jutan raskasmetallijäämillä höystettyä proteiinijauhoa. Sitähän 55-kiloinen salimonsteri sentään tarvitsee ämpärikaupalla!
Minä olen vähentänyt ruokavaliostani reilulla kädellä sokeria, vehnää ja lisäaineita, mutta en kuitenkaan ole fanaatikko näiden suhteen. Olen alkanut nukkua yöt hyvin, mikä oli vuosikausia ongelma. Myös nivelkivut ovat vähentyneet.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 21:00"]
Minä olen vähentänyt ruokavaliostani reilulla kädellä sokeria, vehnää ja lisäaineita, mutta en kuitenkaan ole fanaatikko näiden suhteen. Olen alkanut nukkua yöt hyvin, mikä oli vuosikausia ongelma. Myös nivelkivut ovat vähentyneet.
[/quote]
Mun lähipiirissä on myös ihminen jolla sokerin vähentäminen tai oikeastaan hänen tapauksessaan lopettaminen poisti nivelongelmat. Sokerittomuus on myös auttanut kuulemma hänen astmaansa, en tiedä miten on mahdollista ja liittyykö edes siihen sokerin vähentämiseen, mutta näin hän itse ainakin uskoo.
Onko joittenkin vaikea ymmärtää, ettei sokeri lihota jokaista, ei myöskään vanhenna erityisemmin? Työkaveri on kova leipomaan herkkuja ja syömään niitä, tuo usein töihinkin maistiaisia. Ei ole lihava, iho on parempi kuin monella 20v nuoremmalla. Ja miksei ihminen saisi vanheta vaikka sokeria syömällä? Jos joku saa siitä sokerista iloa,niin keneltä se pois on?
[/quote]
[/quote]
Tiesitkö, ettei oman suvun perusteella kannata alkaa kumoamaan mitään tosiasioita? On myös niitä poikkeuksia, jotka käyttävät liikaa päihteitä, mutta elävät pitkään.
Tää on tätä nykyaikaa et aina keksitään joku ravintoaine joka on hetken joko ihan täydellinen vastaus kaikkeen tai suoraan itse pirusta. Miksei se vanha kunnon kaikkea kohtuudella-vinkki toimi?
Mä olen jättänyt suurimman osan sokerista pois jo vuosi sitten, Joskus syön pienen keksin päivällä tai hedelmän illalla, muuten ei sokeria juuri yhtään. Valitettavasti mitään terveysvaikutuksia en ole huomannut, eikä keskivartalolihavuus ole helpottanut :( Aion toki jatkaa näin kyllä.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 21:11"]
[/quote]
Mun lähipiirissä on myös ihminen jolla sokerin vähentäminen tai oikeastaan hänen tapauksessaan lopettaminen poisti nivelongelmat. Sokerittomuus on myös auttanut kuulemma hänen astmaansa, en tiedä miten on mahdollista ja liittyykö edes siihen sokerin vähentämiseen, mutta näin hän itse ainakin uskoo.
[/quote]
Vielä kun joku ilmoittaa skitsofrenian tai nivelrikon korjaantuneen sokerittomuudella, niin lääketieteen moni ongelma on ratkennut.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 21:12"]
Onko joittenkin vaikea ymmärtää, ettei sokeri lihota jokaista, ei myöskään vanhenna erityisemmin? Työkaveri on kova leipomaan herkkuja ja syömään niitä, tuo usein töihinkin maistiaisia. Ei ole lihava, iho on parempi kuin monella 20v nuoremmalla. Ja miksei ihminen saisi vanheta vaikka sokeria syömällä? Jos joku saa siitä sokerista iloa,niin keneltä se pois on?
[/quote]
Mutta sokeri tekee hallaa haimalla ja maksalle, mahdollisesti lisää myös riskiä metaboliseen oireyhtymään.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 21:12"]
[/quote]
[/quote]
Tiesitkö, ettei oman suvun perusteella kannata alkaa kumoamaan mitään tosiasioita? On myös niitä poikkeuksia, jotka käyttävät liikaa päihteitä, mutta elävät pitkään.
[/quote]
Tosiasioita? Joskus kananmunat ovat haitallisia, joskus terveellisiä. Suola on pahasta ja sitten tarpeellista. Rasvat kiellettyjä, sitten superfoodia. Tosiasiat pyrkivät muuttamaan muotoaan sen mukaan, millaista totuutta media suvaitsee suoltaa milloin minkäkin tahon kustantamana.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 21:14"]
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 21:11"]
[/quote]
[/quote]
Vielä kun joku ilmoittaa skitsofrenian tai nivelrikon korjaantuneen sokerittomuudella, niin lääketieteen moni ongelma on ratkennut.
[/quote]
D-vitamiinin saanti, suolan vähentäminen, antioksidantit yms eivät myöskään poista nivelrikkoa tai skitsofreniaa, mutta silti niillä on positiivisia terveysvaikutuksia. Ei tässä kukaan olekaan väittänyt, että sokeri on kaiken pahan alku ja juuri, mutta epäterveellistä se silti on ja sitä ei voi kieltää, että sokeriteollisuus on oikeasti tehnyt ihmisten terveyden kustannuksella bisnestä.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 20:38"]
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 20:35"]
Jostain syystä ihmiset pitävät makean mausta, joten ei se nyt täysin hyödytöntäkään ole. On vakavasti sairaita ihmisiä, joille ei maistu kuin tietyt ruuat tai herkut (jäätelö, marjapiirakat, mehut), joten ei sokeri ihan turhaa ole kuitenkaan.
[/quote]
Ei tuo ole mikään perustelu sokerin hyödyllisyydelle, sitäpaitsi makean maun saa muullakin kuin sokerilla. Ja sokeristakin on muitakin versioita, kuin se valkoinen teollisuustöhnä.
[/quote]
Onko sinulla kuinka tarkkaa tietoa esim. syöpäsairaitten ruokamieltymyksistä? Jos jollekin maistuu vain jäätelö, niin eikö saisi sitä syödä?