Vielä 10 vuotta sitten olin suvaitseva "kukkahattutäti" mutta nyt
olen joutunut heräämään karuun todellisuuteen. Mielipiteeni humanitäärisestä maahanmuutosta ovat aikalailla erilaiset, kuin opiskeluaikoina.
Herättäjänä ovat olleet sekä viimeaikaiset uutiset "nuorisojengien" silmittömästä väkivallasta kantasuomalaisia kohtaan että kokemukset omasta työstäni opettajana pk- seudun kouluissa.
Jotenkin kaipaan niitä viattomuuden aikoja, kun olin sitä mieltä, että tänne ovat tervetulleita kaikki apua tarvitsevat, että meillä on kyllä varaa auttaa koko maailmaa ja kaikki ihmiset ovat pohjimmiltaan samanlaisia...
En haluaisi olla kyynuikko, mutta kun alaikäiset somalitaustaiset oppilaani ovat tappohuhkauksillaan saaneet perheemme katselemaan uutta paikkakuntaa, minussa on herännyt viha ja raivo.
Vihaa siitä, että MEIDÄNKÖ pitäisi muuttaa pois ja raivoa niitä idiootteja päättäjiä kohtaan, jotka ovat tämän tilanteen mahdollistaneet.
Kommentit (119)
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 19:44"]
Ketkäköhän niitä päättäjiä on esimerkiksi kymmenen vuotta sitten sinne valtaan äänestäneet?
[/quote]
Nimenomaan. Tämähän on juuri se tilanne ja tulevaisuus jonka te silloin halusitte. Ei tässä ole mitään palautusoikeutta nyt kun ei miellytäkään. Varsinkin kun merkit maahanmuuton seurauksista oli jo silloin 10 vuotta sitten nähtävissä esim. Ruotsissa. Meitä jo silloin maahanmuuttokriittisiä sen sijaan avoimesti halveksitte ja piditte impivaaralaisina.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 22:11"]
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 21:18"]
Persut eivät todellakaan ole mikään ihannepuolue, mutta ainoa joilla on edes vähän halua asiaan vaikuttaa ja joilla on mahdollisuudet päästä hallitukseen. Mikä tahansa muu puolue takaa sen että sama meininki jatkuu.
[/quote]
Jep. Moni fiksu, tavallinen äänestäjä on siirtymässä valtapuolueiden kannattamisesta persuihin vain maahanmuutto-ongelmien vuoksi. Yleinen osaamistasohan persuilla politiikassa on melko heikko, mutta Tukholman ongelmat pelottavat monia.
[/quote] tämâ
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 20:14"]
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 20:10"]
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 19:57"]
Minäkin olin nuorempana suvaitsevainen, mutta se suvaitsevaisus katosi kun luin yhä useammin uutisia mamujen tekemistä raiskauksista, ja siitä miten niitä raiskaajia ei edes haluata saada kiinni. Myös huhut mamujen yhteiskunnalta saamista hurjista rahallisista tuista on saanet mun pään kääntymään. Sillä rahallakin voitais auttaa suomalaisia, joilla itselläänkin riittää ongelmia.
Voi kiesus kun olet yksinkertainen! Ja ensimmäistä huhupuhettako pitäisi uskoa?Tulisikohan mieleen, että esim. monet maahanmuuttajat EIVÄT sisusta, ota pikavippejä, eivät tuhlaa tupakkaan, viinaan ja ruokaan samalla tavalla kuin vastaava kantasuomalainen...? Siksi sitä rahaa jää säästöönkin. Kärjistettynä voisi sanoa, että työtön kantasuomalainen juo ja tupakoi kaiken irtoavan rahan (omaa kokemusta tuttavapiirissä on), mutta maahanmuuttaja Somali säästää ruuassa (osaavat laittaa kantasuomalaista halvemmalla ruokaa), eivät tupakoi, tai juo rahoja, käy kaljoilla lähibubissa... Sitten niillä säästyneillä rahoilla rahoitetaan ne UUDET lastenrattaat! Totuus on tarua ihmeellisempää. Jos joku on huijaamalla soskua saanut joskus rahaa, niin sehän petos, eikä koske siis normaalikäytäntöä. Se yksimaahanmuuttaja äiti, joka petoksella sai rahaa kynittyä, joutuu kyllä maksamaan joka pennin takaisin ja vieläpä korkojen kera....
[/quote]
Mitä?! Maahanmuuttajat ei polta tupakkaa ja ota pikavippejä?
[/quote]
Eikä juo alkoholia..
Hyvä, että sunkin silmäsi ovat sitten lopultakin avautuneet. Kyllä se oli melko heti havaittavissa, että 90-luvulla tänne tulleet somalit eivät pyrkineet erityisen innokkaasti osaksi suomalaista yhteiskuntaa. Toista se oli ollut esim. vietnamilaisten kohdalla.
Mitkä puolueet tai kansanedustajat ovat olleet kiristämässä alkoholin tuontirajoituksia tai eivät salli autojen vapaata tuontia kuten EU:ssä pitäisi tehdä? Ja onko kansa niiden päätösten takana?
Ei politiikka mene siten että tehdään asioita siten kuten kansa äänestää. Vain todella yksinkertainen juntti kuvittelee siten ja siksi heitä vaalien alla höynäytetään äänestämään kaikenlaisilla typerillä jutuilla.
Suomen valtion pitäisi voida perua turvapaikka jos syyllistyy rikokseen.
Kaverini opiskelee opettajaksi, ja hänelle opetetaan tuota samaa, millä näitä hakkaamisia on perusteltu: Syrjintä ajaa huonoon käytökseen, rasismi, heikommat mahdollisuudet, yhteiskunta syrjii. Nämä siis ovat syynäjos mamut riehuu koulussa ja näin opettajille opetetaan.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 21:07"] [quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 20:35"]
Tätähän tämä on jo koko Euroopassa. Itse asun Saksassa ja muutama vuosi sitten Suomessa asuvat ystäväni haukkuivat minut rasistiksi ja ties vaikka miksi, kun puhuin maahanmuuttajista ja heidän mukana tuomistaan ongelmista. Täällä päin kun jo odotetaan, että tämän maan kantaväestön tulisi sopeutua maahanmuuttajien tapohin, tottumuksiin ja kieliin - päiväkodista pedagogi tuskin enää saa työpaikkaa, ellei puhu turkin kieltä. Moskeijoita nousee joka nurkalle, samalla kun katolisen maan koulujen seiniltä poistetaan ristit.
Pääsääntöisesti maahanmuuttajat pysyvät omissa porukoissaan ja puhuvat vain omaa kieltään, suorastaan kieltäytyvät opiskelemasta esim. saksaa. Integroitumisesta ei todellakaan ole puhettakaan, vaan odotuksena on, että muut mukautuvat heidän tapoihinsa. Turha kai sanoa, että rikollisuus, erityisesti huumebisnes, on vahvasti mamu-käsissä.
Olin minäkin ennen niin maan suvaitsevainen, jossain vaiheessa ne silmät kuitenkin aukeavat.
[/quote] Kai ymmärrät itsekin olevasi mamu? Hymistelet tyytyväisenä Ausländer Raus -tyypeille, koska olet suomalainen? T: Toinen Saksassa asuva [/quote]
Totta hitossa mä olen mamu. Mutta mä en odota, että saksalaiset opiskelevat suomen kielen, ryhytyvät ev.luterilaisiksi, syövät mämmiä ja karjalanpiirakoita ja toimivat juuri minun tapojeni ja tottumusteni mukaan. Integraatio, Schatzerl, se on se sana.
Tätähän tämä on jo koko Euroopassa. Itse asun Saksassa ja muutama vuosi sitten Suomessa asuvat ystäväni haukkuivat minut rasistiksi ja ties vaikka miksi, kun puhuin maahanmuuttajista ja heidän mukana tuomistaan ongelmista. Täällä päin kun jo odotetaan, että tämän maan kantaväestön tulisi sopeutua maahanmuuttajien tapohin, tottumuksiin ja kieliin - päiväkodista pedagogi tuskin enää saa työpaikkaa, ellei puhu turkin kieltä. Moskeijoita nousee joka nurkalle, samalla kun katolisen maan koulujen seiniltä poistetaan ristit.
Pääsääntöisesti maahanmuuttajat pysyvät omissa porukoissaan ja puhuvat vain omaa kieltään, suorastaan kieltäytyvät opiskelemasta esim. saksaa. Integroitumisesta ei todellakaan ole puhettakaan, vaan odotuksena on, että muut mukautuvat heidän tapoihinsa. Turha kai sanoa, että rikollisuus, erityisesti huumebisnes, on vahvasti mamu-käsissä.
Olin minäkin ennen niin maan suvaitsevainen, jossain vaiheessa ne silmät kuitenkin aukeavat.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 20:28"]
[/quote]
Eikä vaan voida, vaan myös perua ja ihan ensimmäisestä kerrasta. Samoin pitäisi perua turvapaikka/kansalaisuus koko perheeltä, jos maahanmuuttajataustaisen alaikäinen lapsi, vaikka Suomessa syntynytkin, syyllistyy rikokseen.
Kun jossain joku pieni kähinä, niin heti vedetään johtopäätökset että politiikka ollut 10 vuotta väärää ja että kun äänestetään jotain vähäjärkisiä, niin kaikista ihmisistä tulee humaaneja ja fiksuja.
Kyllä se tosiaan on impivaaralaista ajattelua eikä kukaan täysjärkinen kannata persuja eikä heidän juttujaan. Aivan siitä syystä ettei se vaikuta yhtään mitään mihinkään asiaan vaikka miten heitä äänestäisi. Pelkkä paskajauhajia tyyni kuten Soini.
107 lisää vielä, että harvemmin olen kuullut suomalaisjengeistä puukkojen ja pesismailojen kanssa riehumassa. Ikäväähän se on ääneen sanoa, mutta ne on ne tietyt kansallisuudet jotka ajavat ihmiset "rasismiin" tai "maahanmuuttokriittisyyteen", sanotaan sitä nyt sitten miksi halutaan.
Keväällä tulee jytky, thank god! :)
Voisiko olla näin, että afrikkalaistaustaisille on noussut rasismi hattuun ja käytös sen mukaista. Se kun yhdistetään yleiseen naisvihaan (miksei me saada panna noita länsihuoria, kaikkihan niitä panee, se on rasismia, joten otan sitten väkisin) ja tekemisen puutteeseen (tai ainakin näennäiseen sellaiseen), tulee pahaa jälkeä.
Aasialaisilla ei ole samanlaista rasismikorttia käytettävissä tai eivät sitä käytä. Sen sijaan mustat voivat kopioida vihansa oikeutuksen suoraan jostain amerikkalaisesta viihteestä, räpistä, orjuuden vastaisesta taistelusta jne., vaikka somalipakolaiset eivät koskaan ole eläneet sellaisessa yhteiskunnassa. Kuitenkin on ihonvärin takia helppo samaistua tuollaiseen globaaliin mustien sortoon ja siitä saada oikeutus vihalle kaikkia valkoisia kohtaan (vaikka esim. suomalaiset eivät ole pitäneet koskaan mustia orjia tai edes vieneet laajemmin maita muilta kuin saamelaisilta).
Samoin esim. virolaisten on Suomessa tosi hankala enää varsinkin nykyään vetää esiin jotain rasismikorttia, koska virolaiset ovat suomalaisille se kaikkein rakkain ja läheisin kansa, se, johon kaikkein eniten tunnetaan yhteenkuuluvuutta tässä kieliympäristössä ja maantieteellisessä sijainnissa. Vaikka suomalaisilla on myös paljon kaikenlaisia ennakkoluuloja virolaisia kohtaan neuvostomiehityksen ja siitä seuranneiden asioiden vuoksi, niin virolaiset itsekin kai tietävät, että "salaa" (ja välillä avoimestikin) suomalaiset rakastavat virolaisia.
Onko näin, että kun ei oikein voi vetää esiin rasismikorttia, sitten on vain yritettävä jotenkin sopeutua, löytää jotain töitä, maksaa veronsa, pikku hiljaa sopeutua suomalaisiin systeemeihin.
Esim. miksi somalitaustaiset eivät perusta somalialaisia ravintoloita? Pitääkö perheen naisia vahtia, eivät saa tehdä töitä "julkisilla" paikoilla tai jutella miesasiakkaille, ja miehen arvoon ei sovi mikään kokkaus rasistisuomalaisille? Aasialaistaustaisethan pyörittävät paljon "kiinalaisia" ym. ravintoloita perheen voimin. Ja joku hygieniapassivaatimuskin on alentavaa rasismia - "pidättekö meitä likaisina". Turkkilaistaustaiset ovat sentään jossain määrin onnistuneet ottamaan pizza- ja kebabbisneksen haltuun, ja se varmasti auttaa sopeutumista jossain määrin. Tulee paljon kokemusta myös ihan asiallisesti suhtautuvista suomalaisasiakkaista.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 19:35"]
olen joutunut heräämään karuun todellisuuteen. Mielipiteeni humanitäärisestä maahanmuutosta ovat aikalailla erilaiset, kuin opiskeluaikoina.
Herättäjänä ovat olleet sekä viimeaikaiset uutiset "nuorisojengien" silmittömästä väkivallasta kantasuomalaisia kohtaan että kokemukset omasta työstäni opettajana pk- seudun kouluissa.
Jotenkin kaipaan niitä viattomuuden aikoja, kun olin sitä mieltä, että tänne ovat tervetulleita kaikki apua tarvitsevat, että meillä on kyllä varaa auttaa koko maailmaa ja kaikki ihmiset ovat pohjimmiltaan samanlaisia...
En haluaisi olla kyynuikko, mutta kun alaikäiset somalitaustaiset oppilaani ovat tappohuhkauksillaan saaneet perheemme katselemaan uutta paikkakuntaa, minussa on herännyt viha ja raivo.
Vihaa siitä, että MEIDÄNKÖ pitäisi muuttaa pois ja raivoa niitä idiootteja päättäjiä kohtaan, jotka ovat tämän tilanteen mahdollistaneet.
[/quote]
Rasisti! Luultavammin oma rasistinen asenteesi kumpuaa lapsiin.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 20:38"]
Kun jossain joku pieni kähinä, niin heti vedetään johtopäätökset että politiikka ollut 10 vuotta väärää [/quote]
Hei, yli 70 lasta/nuorta hakattu tai puukotettu? Pieni kähinä? Älä viitsi.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 20:36"]
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 20:28"]
[/quote]
Eikä vaan voida, vaan myös perua ja ihan ensimmäisestä kerrasta. Samoin pitäisi perua turvapaikka/kansalaisuus koko perheeltä, jos maahanmuuttajataustaisen alaikäinen lapsi, vaikka Suomessa syntynytkin, syyllistyy rikokseen.
[/quote]
kansalaisaloite.fi
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 20:10"]
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 19:57"]
Minäkin olin nuorempana suvaitsevainen, mutta se suvaitsevaisus katosi kun luin yhä useammin uutisia mamujen tekemistä raiskauksista, ja siitä miten niitä raiskaajia ei edes haluata saada kiinni. Myös huhut mamujen yhteiskunnalta saamista hurjista rahallisista tuista on saanet mun pään kääntymään. Sillä rahallakin voitais auttaa suomalaisia, joilla itselläänkin riittää ongelmia.
Voi kiesus kun olet yksinkertainen! Ja ensimmäistä huhupuhettako pitäisi uskoa?Tulisikohan mieleen, että esim. monet maahanmuuttajat EIVÄT sisusta, ota pikavippejä, eivät tuhlaa tupakkaan, viinaan ja ruokaan samalla tavalla kuin vastaava kantasuomalainen...? Siksi sitä rahaa jää säästöönkin. Kärjistettynä voisi sanoa, että työtön kantasuomalainen juo ja tupakoi kaiken irtoavan rahan (omaa kokemusta tuttavapiirissä on), mutta maahanmuuttaja Somali säästää ruuassa (osaavat laittaa kantasuomalaista halvemmalla ruokaa), eivät tupakoi, tai juo rahoja, käy kaljoilla lähibubissa... Sitten niillä säästyneillä rahoilla rahoitetaan ne UUDET lastenrattaat! Totuus on tarua ihmeellisempää. Jos joku on huijaamalla soskua saanut joskus rahaa, niin sehän petos, eikä koske siis normaalikäytäntöä. Se yksimaahanmuuttaja äiti, joka petoksella sai rahaa kynittyä, joutuu kyllä maksamaan joka pennin takaisin ja vieläpä korkojen kera....
[/quote]
Mitä?! Maahanmuuttajat ei polta tupakkaa ja ota pikavippejä?