Vielä 10 vuotta sitten olin suvaitseva "kukkahattutäti" mutta nyt
olen joutunut heräämään karuun todellisuuteen. Mielipiteeni humanitäärisestä maahanmuutosta ovat aikalailla erilaiset, kuin opiskeluaikoina.
Herättäjänä ovat olleet sekä viimeaikaiset uutiset "nuorisojengien" silmittömästä väkivallasta kantasuomalaisia kohtaan että kokemukset omasta työstäni opettajana pk- seudun kouluissa.
Jotenkin kaipaan niitä viattomuuden aikoja, kun olin sitä mieltä, että tänne ovat tervetulleita kaikki apua tarvitsevat, että meillä on kyllä varaa auttaa koko maailmaa ja kaikki ihmiset ovat pohjimmiltaan samanlaisia...
En haluaisi olla kyynuikko, mutta kun alaikäiset somalitaustaiset oppilaani ovat tappohuhkauksillaan saaneet perheemme katselemaan uutta paikkakuntaa, minussa on herännyt viha ja raivo.
Vihaa siitä, että MEIDÄNKÖ pitäisi muuttaa pois ja raivoa niitä idiootteja päättäjiä kohtaan, jotka ovat tämän tilanteen mahdollistaneet.
Kommentit (119)
Mitä täällä maassa on oikein tapahtunut? Onko tosiaan koulussa ollut joukkomurha, onko lähiöitä poltettu vai mitä?
Vai onko pelkästään vaalit lähestymässä?
Onko pelko ettei sitä jytkyä tule? Siitäkö nyt paniikkihäiriö.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 19:45"]
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 19:35"]
raivoa niitä idiootteja päättäjiä kohtaan, jotka ovat tämän tilanteen mahdollistaneet.
[/quote]Myönsinhän jo oman typeryyteni, mutta lasken sen nuoruudenidealismin ja tietämättömyyden tiliin.
Viime vuosina olenkin hämmästellyt kypsässä iässä olevia ihmisiä, joilla ei ole mitään kritiikkiä maahanmuuttopolitiikkaa kohtaan. (Ja joiden mielestä meille Suomeen pitäisi saada satojatuhansia maahanmuuttajia lisää...)
Yksi pelottavimmistä öyhöttäjistä on muuten mielestäni tämä Tiina Rosengård, vaikkei päättäjä olekaan. Ihmeen paljon vain on saanut mediassa huomiota. ap
Ne päättäjät on kaltaistesi haahuilijoiden sinne valitsemia, eli kansa on saanut ansaitsemansa päättäjät ja päätökset.
Hyvä teidän "entisten" kukkisten nyt raivota ja valittaa, sekä tehdä white flight, kun olette ensin saaneet tämän aikaan. Tätähän te halusitte ja osoititte vain halveksuntaa niitä kohtaan, jotka yrittivät varoittaa.
Nykytilanne on vain looginen loppupäätös teidän ajamille asioille, olisitte nyt tyytyväisiä sen sijaan, että pakenette.
[/quote]
Sellaista se on, kun ei osata katsoa asioita yhtään pidemmälle tai useammalta kantilta...
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 19:52"]
Mitä täällä maassa on oikein tapahtunut? Onko tosiaan koulussa ollut joukkomurha, onko lähiöitä poltettu vai mitä?
Vai onko pelkästään vaalit lähestymässä?
Ei kerrassaan mitään. Kaikki on aivan fantsua. Sulje vain silmäsi, työnnä sormi perseeseesi ja seuraa maailman tapahtumia ainoastaan HS:n ja YLE:n sensuroiduilta sivuilta.
Onko pelko ettei sitä jytkyä tule? Siitäkö nyt paniikkihäiriö.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 19:44"]Yksikään kantasuomalainen ei onneksi ikinä ole tehnyt joukkosurmaa, pahoinpidellyt läheistään tai tuntematonta, tai voinut huonosti. Jengejä Suomessa ei ole omasta takaa, varsinkaan väkivaltaisten teinien jengejä. Jos mamuja otetaan, heillä ei saa olla mitään ongelmia, ja suomalaiset muutenkin ottavat maahanmuuttajat avosylin vastaan, ilman syrjintää ja ennakkoluuloja. Tänne siis sopeutuu hyvillä mielin.
[/quote] Kantasuomalaisten keskuudessa väkivalta on tuomittavaa ja melko vähäistä kun taas humanitääristen maahanmuuttajien keskuudessa on 'ihan ok' pahoinpidellä ja raiskata vääräuskoisia ja naispuolisia perheenjäseniä. Siinä se ero.
Minäkin olin nuorempana suvaitsevainen, mutta se suvaitsevaisus katosi kun luin yhä useammin uutisia mamujen tekemistä raiskauksista, ja siitä miten niitä raiskaajia ei edes haluata saada kiinni. Myös huhut mamujen yhteiskunnalta saamista hurjista rahallisista tuista on saanet mun pään kääntymään. Sillä rahallakin voitais auttaa suomalaisia, joilla itselläänkin riittää ongelmia.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 19:52"]Myönsinhän jo oman typeryyteni, mutta lasken sen nuoruudenidealismin ja tietämättömyyden tiliin.
[/quote]
Kyllähän sitä voi myöntää ja harmitella virheitään, mutta jokaisesta virheestä maksetaan hinta, sen takia se on periaatteessa nyt enää ihan sama harmittaako, koska se hinta on tullut maksettavaksi.
Jokainen päätös johtaa johonkin lopputulokseen, ja sen kannalta on ihan sama mistä syystä se päätös on tehty, oliko nuoruuden idealismia, vai ei.
Ja suuret ikäluokat eivät omaa kritiikkiä maahanmuuttoa kohtaan, koska ne on tietynlainen sukupolvi, jolta ei oikein voi odottaa mitään älyllistä kykyä mihinkään suuntaan, kaikki niiden teot ovat vain emotionaalisia kannanottoja ja perustuvat niiden tunteisiin, ei loogisiin päätelmiin.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 19:44"]
Yksikään kantasuomalainen ei onneksi ikinä ole tehnyt joukkosurmaa, pahoinpidellyt läheistään tai tuntematonta, tai voinut huonosti. Jengejä Suomessa ei ole omasta takaa, varsinkaan väkivaltaisten teinien jengejä. Jos mamuja otetaan, heillä ei saa olla mitään ongelmia, ja suomalaiset muutenkin ottavat maahanmuuttajat avosylin vastaan, ilman syrjintää ja ennakkoluuloja. Tänne siis sopeutuu hyvillä mielin.
[/quote]
Yksikin kantasuomalaisten teko mielestäsi oikeuttaa lukumäärällisesti pienenä vähemmistönä olevilta maahanmuuttajilta moninkertaisen määrän vastaavanlaista toimintaa? Miksi ei toisinpäin eli miksi kantasuomalaisten harvat rasistisesti motivoituneet rikokset saavat täysimääräisen julkisuusmyllytyksen mutta maahanmuuttajien tekeminä sellaisista ei edes saa kirjoittaa ainakaan sisäministeriön ohjeen mukaan?
Kaksinaismoralismi näkyy ja haisee. Se sataa ääniä paitsi maahanmuuttokriittisille puolueille niin myös jäseniä aktiivisen rasistisille vastarintaporukoille. Sekö on tavoitteenanne?
mulla vähän samantapainen, työ päiväkodissa (tein keikkaa pk-seudulla) teki selväksi, että olen erittäin huolestunut somaliperheiden lapsien käytöksestä ja tulevaisuudesta. Tekevät päiväkodin tätien työstä helvettiä! En olisi koskaan kuvitellutkaan sellaista. Kaiken huippu, että kun ystävällisesti yrittää ottaa ongelmia puheeksi, niin vanhemmat heittävät heti rasistikortin, eivätkä suostu kuuntelemaan. Sanot, että lapsi pahoinpitelee muita, potkii päähän jne. Ei kuulemma potki, vaan SINÄ olet rasisti. Just.
Harva on kukkahattutäti enää eläkeiässä, tai sitten on ihan oikeasti jotenkin vinksahtanut.
Ymmärtäjien ongelma on se, että he ymmärtävät vääriä ihmisiä, eli niitä, jotka aiheuttavat vahinkoa toisille, kuten viattomille ihmisille tai yhteiskunnalle. Se on oikeasti mielestäni hyytävää, jos ajatellaan paskiksistakin vain hyvää ja selitellään asioita heidän hyväkseen. Kylmät tosiasiat olisi syytä tunnustaa, vain siten voi estää tiettyjen, tuhoamiseen keskittyvien ihmisten tekemää tuhoa.
Ei sitä jytkyä tule vaikka miten maalataan kauhukuvia. Ja kaiken lisäksi olemme EU:ssä, joka määrittää osin pakolaispolitiikkaa. Ei siihen edes auta vaikka tulis jytky. Ja onhan Halla-aho päättämässä asioita. Oikeastaan hänen vikansa koko juttu, kun ei ole saanut mitään aikaan, eikä häntä eikä hänen puoluettaan pidä enää äänestää. Ovat pettäneet äänestäjät. Pelaavat vain omaan pussiinsa ja vetävät idiootteja höplästä antaen kuvitelman että heitä äänestämällä joku asia muuttuisi.
Paskamaha Soinin opetuslapset eivät pysty tätä maata muuttamaan eikä varsinkaan vaikuttamaan yleismaailmallisiin asioihin.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 19:42"]
Aion äänestää ensi vaaleissa maahanmuuttokriittisiä.
[/quote]
Harmi että Suomessa ei ole yhtään fiksua maahanmuuttovastaista puoluetta.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 19:57"]
Minäkin olin nuorempana suvaitsevainen, mutta se suvaitsevaisus katosi kun luin yhä useammin uutisia mamujen tekemistä raiskauksista, ja siitä miten niitä raiskaajia ei edes haluata saada kiinni. Myös huhut mamujen yhteiskunnalta saamista hurjista rahallisista tuista on saanet mun pään kääntymään. Sillä rahallakin voitais auttaa suomalaisia, joilla itselläänkin riittää ongelmia.
[/quote]
Vaimo juuri kommentoi minun asennemuutostani viimeisen 20 vuoden aikana. Opiskeluaikoina olin varsin suvaitsevainen mutta pääkaupunkiseudulla asuminen on muuttanut minut maahanmuuttokriittiseksi. Syynä ei mikään yksittäinen tapahtuma vaan trendi, jonka en halua jatkuvan Ruotsin mallin mukaiseen katastrofiin asti.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 20:01"]
[/quote]
[/quote]
Tutustukaa hallittu vastarinta termiin, niin tiedätte syyn tuohon.
Minulla sama tilanne kuin ap:llä. Tosin koskaan äänestänyt erityisen maahanmuuttomyönteisiä poliitikkoja, vaan olen katsonut ehdokkaiden kantaa lähinnä talouteen ja lapsiin liittyen.
olen asunut myös Brittein saarilla ja nähnyt, mitä siellä tapahtuu. Joten ei kiitos muslimimaahanmuuttajille, elleivät he sopeudu kunnolla uuden kotimaansa arvomaailmaan. Länsimaista sivistystä (tasa-arvo, uskonavapaus, demokratia, vapaa sana) on rakennettu kovalla työllä, enkä halua sen rapautuvan yhtään enempää kaikenlaisten ääriliikkeiden myötä.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 19:57"]
Voi kiesus kun olet yksinkertainen! Ja ensimmäistä huhupuhettako pitäisi uskoa?Tulisikohan mieleen, että esim. monet maahanmuuttajat EIVÄT sisusta, ota pikavippejä, eivät tuhlaa tupakkaan, viinaan ja ruokaan samalla tavalla kuin vastaava kantasuomalainen...? Siksi sitä rahaa jää säästöönkin. Kärjistettynä voisi sanoa, että työtön kantasuomalainen juo ja tupakoi kaiken irtoavan rahan (omaa kokemusta tuttavapiirissä on), mutta maahanmuuttaja Somali säästää ruuassa (osaavat laittaa kantasuomalaista halvemmalla ruokaa), eivät tupakoi, tai juo rahoja, käy kaljoilla lähibubissa... Sitten niillä säästyneillä rahoilla rahoitetaan ne UUDET lastenrattaat! Totuus on tarua ihmeellisempää. Jos joku on huijaamalla soskua saanut joskus rahaa, niin sehän petos, eikä koske siis normaalikäytäntöä. Se yksimaahanmuuttaja äiti, joka petoksella sai rahaa kynittyä, joutuu kyllä maksamaan joka pennin takaisin ja vieläpä korkojen kera....
Hienoa, että ihmiset alkavat oivaltaa asian oikean laidan. Surkeaa tässä on se, että siihen tarvittiin näin paljon kaikenmaailman mamu rättipäiden perseilyä. Olen aina ollut vahvasti maahanmuuttokriittinen, en sallisi sitä juuri ollenkaan (muslimitaustaisia mamuja siis, mikään muu uskontokunta ei ole niin pohjasakkaa kuin muslimit kuten on nähty pariin(kymmeneentuhanteen) otteeseen). Kohtahan näitä mielipiteitä ja faktoja voi alkaa kertoilemaan ihan julkisesti ja omalla naamalla.
Jotkut idiootit kuvittelevat että voisimme ihmisiä eduskuntaan äänestämällä vaikuttaa yleismaailmalliseen tilanteeseen sekä EU:n luomaan ihmisen ja tavaroiden liikkumiseen. Joskin Suomi hyvä rajoittamaan kaikkea ja emme noudata EU:n säädöksiä autojen ja alkoholin osalta. Mutta ei sitä ole kysytty kansalta kun niitä rajoituksia säädetty. Oikeastaan päinvastoin.
Joten on aivan turha kuvitella että äänestämällä jotain paskanaamoja eduskuntaan maamme muuttuisi lintukodoksi. Mitään vaikutusta sillä ei ole siihen asiaan ja niillä jutuilla vain huijataan typeriä ihmisiä ja saadaan hyötyä puolueelle ja ehdokkaille, mutta ei millekään asialle.
Lupaus tehdä Suomesta suomalainen on aivan sama kuin edustaja lupaisi poistaa maasta alkoholismin.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 20:01"]
[/quot
[/quote]
Tarvittaisiin tännekkin vastaava kuin ruotsidemokraatit.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 19:44"]
Yksikään kantasuomalainen ei onneksi ikinä ole tehnyt joukkosurmaa, pahoinpidellyt läheistään tai tuntematonta, tai voinut huonosti. Jengejä Suomessa ei ole omasta takaa, varsinkaan väkivaltaisten teinien jengejä. Jos mamuja otetaan, heillä ei saa olla mitään ongelmia, ja suomalaiset muutenkin ottavat maahanmuuttajat avosylin vastaan, ilman syrjintää ja ennakkoluuloja. Tänne siis sopeutuu hyvillä mielin.
[/quote]
Hyvä, olet varmasti sitten ekana jonossa, kun mamuille järjestetään joukkoterapiaa, jossa he halkovat kantaväestön kallot pesismailoilla.
Menet varmaan pesismailariviin ekojen joukossa, saadaan se paha olo pois mamuilta.