Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huonot puolet vauva-arjesta, raskaudesta, synntyksestä, mistä vaan!

Vierailija
08.10.2014 |

Kertokaas raskauden/synnytyksen/vauva-arjen huonoja puolia, sillä tämä vauvakuume ei lähde musta pois! 19 -vuotias olen, ei ammattia, niin vauva nyt ei muutenkaan sopisi tähän :D

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
22/26 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

– Lapsen elättäminen on niin kallista, että harva haluaa edes miettiä sitä. Samalla summalla saisi kuitenkin paljon muutakin hyvää elämäänsä.

– Lapsi rajoittaa todella voimakkaasti vapautta ja itsenäisyyttä. Et voi enää tulla ja mennä mielesi mukaan, vaan lapsi tulee aina ensin. Et elä enää itsellesi.

– Nuorena lapsia hankkivat lähinnä ihmiset, jotka eivät näe tulevaisuudessaan mitään muuta tavoittelemisen arvoista. Nuorella ei ole vielä käsitystä siitä, mitä kaikkea hän voi olla jo tehdä. Tähän ansaan ei kannata kävellä, sillä lapsen saaminen todella sulkee monia ovia. Et halua sulkea niitä ennen aikojaan.

– Lapsen hankkiminen kaventaa omaa elämänpiiriäja hankaloittaa sosiaalista elämää. Sinulla ei ole enää aikaa niin monelle asialle ja ihmiselle, eikä henkinen kapasiteettisikaan enää riitä samalla tavalla kuin ennen. Saatat huomata olevasi tylsempi ja tyhmempi ihminen kuin ennen.

– Lapsen hankkiminen on tavattoman voimakas rasite parisuhteelle. Nauttikaa yhdessäolosta ainakin siihen asti, kunnes teillä molemmilla on realistinen käsitys lapsiperhe-elämästä ja haluatte molemmat lapsia oikeista syistä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin olin tosi yksinäinen raskausaikana. Ystävien ja miehen viikonloput meni kaljotellessa, enkä itse kovin usein jaksanut mukaan lähteä. Lopussa joka paikkaan sattuu, kusettaa kokoajan ja kipujen kanssa on inhottavaa ravata vessassa. Jos puhut raskauteen liittyvistä asioista lapsettomille ystäville, niin he eivät todellakaan tajua mitä käyt läpi.

Synnytys voi mennä täysin perseelleen. Se sattuu, repeät, vauva vedetään imukupilla maailmaan, kipulääkkeet ei ehkä auta tmv.

Vauva-ajasta ei ole pahaa sanottavaa. Mulla on hyväuninen lapsi ja vapaa-aikaa tarpeeksi, sillä lapsen isäkin osaa hoitaa lapsensa. Paljon vähemmän mulla lapsettomana oli rahaa, sillä shoppailin ja bailailin aika paljon. Yks kympin vaippapaketti viikossa ja vaiuvan ruuat ei suurta lovea tee lompakkoon.

Vierailija
24/26 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 01:11"]

Yks kympin vaippapaketti viikossa ja vaiuvan ruuat ei suurta lovea tee lompakkoon.

[/quote]

Harmi vaan kun eivät penteleet tahdo pysyä noin pieninä ja edullisina.

Vierailija
25/26 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAMALA raskauspahoinvointi. Oksentelin montaa kertaa päivässä, monen kuukauden ajan. Ei voinut tehdä juuri mitään, koko kesä meni hukkaan.

KAMALA pelko synnytyksestä. Selviääkö vauva? Tuleeko hänelle vammoja? Repeänkö? Menetänkö virtsan tai ulosteen pidättelykyvyn?

KAMALA pyörrytys. Hemoglobiini tipahti raskausaikana. Meinasin monta kertaa pyörtyä kaupassa.

KAMALA synnytys. Pitkä, äärimmäisen kivulias, repeämiä.

KAMALA koliikki. Vauva huusi tuntikaupalla monta kuukautta eikä mikään auttanut.

KAMALA uupumus. Jatkuva vauvan hoitaminen, vajaat yöunet, ei apua ei tukea. Mies paljon töissä.

Lisäksi: miehen kanssa yhteinen aika ja tekeminen on kortilla. Kaipaan yhteisiä hetkiä.

Vierailija
26/26 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaana lihot muodottomaksi ja saat järkyttäviä arpia. Synnytys sattuu pirusti ja pillusi on pilalla sen jälkeen. Seuraavaan vuoteen et nuku silmäystäkään ja mies valittelee kuinka olet lihonut ja miksei seksiä tipu. Mies ei kanna vastuutaan lapsesta ja sinä nalkutat. Mies kyllästyy lapsiperhe-elämään ja vaihtaa sinut lapsettomaan nuoreen tyttöön.
Helpottiko? Noin minä mietin jos alkaa vauva kuumottaa ja TSÄDÄM eipä kuumota enää!!
Onnea matkaan ja yritä lasta vasta kun olet oikeasti siihen valmis, älä siksi että haluat jotain uutta ja jännää elämääsi :)