Miksi leffojen naiset ovat AINA niin epäaitoja?
Katsoin juuri leffan, jossa kuljettiin pyhiinvaellusreittiä. Leffalla varmaan oli joku sanomakin mut jätin kesken kun alkoi niin ärsyttämään tän elokuvan, ja ylipäänsä lähes kaikkien elokuvien naiskuvaus. Kaikki miehet olivat aivan tavallisia, vähän vatsaa, tukka sekaisin, parta ajamatta, aivan kuten reissussa rähjääntyneet tuppaavat olemaan. Ja sitten tää joukon ainoa nainen, superhoikka silikonitissiblondi tepsuttaa siellä tukka niin laitettuna, että hyvä jos tuuli saa sen liikumaan yhtään mihinkään, huulet nätisti punattuina. Että hei, olen yön viettänyt makuupussissa luostarin lattialla ja heräsin neljältä aamulla meikkaamaan ja pistämään vähän otsista kondikseen.
Ois niin kiva samaistua joskus leffojen naisnäyttelijöihinkin. Sellaisiin joissa näkyisi elämisen merkkejä, tai joilla edes liikkuisivat kasvolihakset koska niitä ei olisi leikelty ja halvaannutettu.
Kommentit (112)
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 15:51"]
Lisää telkkarisarjoja, joissa on vahvoja naisrooleja: Olipa kerran (luonnepuolella, ulkoisesti ovat yhtä satumaisia kuin miehetkin), Orange is the new black (löytyy rumaa, laihaa, lihavaa, vanhaa, huonoja hampaita, kaljuja, rumia tatskoja. Toki myös nättejä ja laitettuja, ihan niinkuin oikeassakin elämässä)
[/quote]
Siksi juuri tuosta sarjasta pidetään niin paljon, nuo naiset tunnistaa eläviksi ihmisiksi. Yleensä leffojen naiset ovat akselilla "hyvä barbi-paha barbi" ja heidät erottaa toisistaan vaan siitä että hyviksellä on vaaleat hiukset ja pahiksella tummemmat.
Mieskäsikirjoittajat ja- ohjaajat vaikuttavat asiaan. Suosi siis naiskäsikirjoittajia/-ohjaajia. Näin he myös saavat töitä ja pääsevät enemmän näkyviin!
Mikä tää raksahomo on ja onko ihan järjissään?
Kannattaa katsoa uusia kotimaisia esim. kesäkaverit ja ainoat oikeat..Hauskoja eläväisiä kuvia naisista!... naisohjaaja ja -käsikirjoittaja
Näimpä ap! Ei tarvi kahtua ku csi:tä ja siellä naisilla hiukset hulmuaa meikit kasvoilla ja rikollisia jahataan korkkareilla pillifarkut/ minihame päällä. Tai mikä tahansa " miesten" elokuva, niin kaikki naishahmot on megan foxeja perse pitkällä pikkutopissa motskarin päällä ja juostaan autobotteja karkuun, milläs muulla kuin piikkikorkkareilla..
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 14:59"]
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 03:02"]
Tehkää sitten niillä millllljuunillanne, mitä tienaatte enemmän kuin miehenne, naiset korkeammalle asemaan asettavat naiset , kuin miehet, elokuvia jossa nainen on sankari.
Palstan tuloilla tekisi monta miljoonabudjetin leffaa hollywoodissa, joissa nainen on maailmanpelastaja.
Itse kuitenkin haluatte uskoa Titanic-leffan kaltaisiin romansseihin, turhaa on syyllistää miehiä.
Ja jotkut Angelica-roskakirjat ovat aina myyneet enemmän kuin naisille suunnatutut tiede-alan julkaisut.
Mulle ihan sama, oma komea univormu-puoliso löytyy kotoa, emmekä tappele kotitöistämme.
se raksahomo
olen naisten puolella edelleenkin kusipäisiä miehiä vastaan, mutta sain vain lokaa niskaani. kiitos.
[/quote]
Minun mielestäni tiedejulkaisuillä ei ole kohdeyleisöä.
[/quote]
Samaa ihmettelin. Miksi ihmeessä naisille pitäisi olla erikseen tiedejulkaisut ja miehille erikseen. Onko niissä jotain meikkitiedettä? :D
Kuinka paljon näyttelijä voi vaikuttaa roolihahmoonsa tai luoda sitä itse?
Olen ymmärtänyt että ohjaaja ja käsikirjoittajahan pääasiassa luo sen hahmon ja näyttelijä sitten näyttelee sitä, mutta kuinka paljon mahdollisuuksia näyttelijäksi kouluttautuneella on itse luoda jokin oma hahmo, itse käsikirjoittaa ja sitten näytellä itse luomaansa hahmoa?
Elokuvassa Tracks oli mielestäni oikean oloinen lookki.
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 23:52"]Tässäkin naiset olivat koko ajan kauniita mutta luonnetta löytyi: Paistetut vihreät tomaatit. Mitä ootte mieltä?
[/quote]
Yksi parhaista!
No katso vaikka Kaurismäen elokuvia, niin näet muunlaisiakin.
Tää on muuten niin totta!
Mä niin samaistun miesnäyttelijöihin.
Ihan kuin meitsi lauantaina aamuyöllä neljän aikaan paikallisella snägärillä:
http://bookriotcom.c.presscdn.com/wp-content/uploads/2014/01/rocky-stallone.jpg
Tukkaa on hiukan vähemmän ja mahaa enempi mut muuten sama!
Usein ne on myös persoonaltaan epäaitoja/epäuskottavia. Ainakin sellaiset "persoonalliset hulluttelijanaiset" jenkkileffoissa/-sarjoissa. Ihan kuin jenkeissä ei ymmärrettäisi, että nainen voi olla oikeasti rento ja hauska. Huumorintajuinen hulluttelijanainen esitetään aina esitetään sellaisena, joka vaikkapa hampurilaisravintolassa laittaa ranskalaiset "torahampaiksi" ja ilveilee. Tällaisilla jutuilla yritetään kertoa, että katsokaa nyt, tämä nainen on sellainen kreisi ja hulvaton tyyppi, ei mikään tylsä perusnainen! On niitä piristäviä poikkeuksiakin, esim. Bad Teacher ja Young Adult on leffoja, joissa naisilla on oikeasti ihan hauskat roolit.
Ei ehkä liity täysin aloitukseen, mutta oli pakko avautua kun tuli heti tuosta otsikosta mieleen tämä asia.
Minuakin on häirinnyt naisten persoonattomuus. Lapsena katsoin paljon elokuvia ja ihailin aina mieshahmoja, naisilla ei kovinkaan usein ollut mitään tarjottavaa. Nälkäpeli-elokuvan Katniss kyllä oli piristys, mielestäni mielenkiintoisin ja moniulotteisin naishahmo tähän mennessä. Enpä osannut odottaa sitä, kun sattumalta päädyin katsomaan elokuvan, josta en etukäteen mitään tiennyt.
Ehkäpä katsotte vääränlaisia leffoja? Esim. vasta päättynyt Rakkautta & Anarkiaa -festari tarjosi erilaisiakin naiskuvia.
Ei. Elokuvien ja sarjojen naiset ovat niin täydellisiä, ettei heidän tarvitse herätä neljältä aamulla meikkaamaan (aloitukseen viitaten) vaan he heräävät AINA meikit täydellisesti kasvoillaan ja hiukset joko a)täydellisen huolitellusti tai b)seksikkäästi pörrössä. Ei ikinä rasvaisisina, takkuisina tai luiruina.
Eikä sama epäaitous koske vaan ulkomuotoa vaan kaikkea muutakin. Hollywoodissakin rakastajan roolin saa vielä melko iäkäs, mahakas ja ryytynyt miesnäyttelijä -- vastanäyttelijä eli love interest on aina n- 20 vuotta nuorempi nainen.
Ja joskus kun näen vanhempia 70-80-luvun filmejä niin hämmästyn aina kuinka silloin sai naisillakin olla luonnetta. Nykyiset käsikirjoitukset ovat sellaisia, joissa naisen pitää olla kiltti kunnollinen naapurintyttö vailla mitään persoonallisuutta, sellaisia hajuttomia, mauttomia, mutta sopivasti seksikkäitä pitää amerikkalaisfilmien naisten olla ettei mies kuole ihan tylsyydestä...
Elokuvissahan (käsikirjoitus, ohjaus) ovat pääsääntöisesti miesten käsityksiä naiseudesta, miehet näkevät naisessa vain pinnan.
Tässäkin naiset olivat koko ajan kauniita mutta luonnetta löytyi: Paistetut vihreät tomaatit. Mitä ootte mieltä?
Mutta täysiä feikkejähän naiset ovat normaalielämässäkin.
On tekotissiä, -ripsiä, täytettyjä rintsikoita , huulia, hiuslisäkkeitä , meikkejä enemmän kuin tikkurilan värikartassa, kiristäviä sukkiksia , korsetteja jnejne. Lista on loputon.
Ja sitten itketään kun mies on taas niin sika , kun pieruverkkareissa sohvalla makaava synnytyskone ei ollutkaan elämän suuri rakkaus, vaan vaihtoi toiseen, samanlaiseen feikkaajaan...
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 23:59"]
Mutta täysiä feikkejähän naiset ovat normaalielämässäkin.
On tekotissiä, -ripsiä, täytettyjä rintsikoita , huulia, hiuslisäkkeitä , meikkejä enemmän kuin tikkurilan värikartassa, kiristäviä sukkiksia , korsetteja jnejne. Lista on loputon.
Ja sitten itketään kun mies on taas niin sika , kun pieruverkkareissa sohvalla makaava synnytyskone ei ollutkaan elämän suuri rakkaus, vaan vaihtoi toiseen, samanlaiseen feikkaajaan...
[/quote]
Niin mitä sä nyt sitten niinkun haluaisit naisten olevan? Synnyttänyt pieruverkkarinainen on paha juttu, mutta myös laittautuminen on typerää.