Miksi leffojen naiset ovat AINA niin epäaitoja?
Katsoin juuri leffan, jossa kuljettiin pyhiinvaellusreittiä. Leffalla varmaan oli joku sanomakin mut jätin kesken kun alkoi niin ärsyttämään tän elokuvan, ja ylipäänsä lähes kaikkien elokuvien naiskuvaus. Kaikki miehet olivat aivan tavallisia, vähän vatsaa, tukka sekaisin, parta ajamatta, aivan kuten reissussa rähjääntyneet tuppaavat olemaan. Ja sitten tää joukon ainoa nainen, superhoikka silikonitissiblondi tepsuttaa siellä tukka niin laitettuna, että hyvä jos tuuli saa sen liikumaan yhtään mihinkään, huulet nätisti punattuina. Että hei, olen yön viettänyt makuupussissa luostarin lattialla ja heräsin neljältä aamulla meikkaamaan ja pistämään vähän otsista kondikseen.
Ois niin kiva samaistua joskus leffojen naisnäyttelijöihinkin. Sellaisiin joissa näkyisi elämisen merkkejä, tai joilla edes liikkuisivat kasvolihakset koska niitä ei olisi leikelty ja halvaannutettu.
Kommentit (112)
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 01:20"]
Koska naishahmojen tehtävänä on usein vain näyttää hyvältä ja vilauttaa tissit seksikohtauksessa tai muuten vaan.
[/quote]
OMA ASENTEESI ON SAMA?
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 01:37"]
[/quote]
En todellakaan näe naisia seksiobjekteina, koska olen homo.
Ja miehet eivät päätä markkinataloudessa, miten "naisia alistetaan", suurin osa naisia vaatettavista miehistä on homoja. Naiset itse määrittävät ne markkinansa.
Miksi muuten luulet että ne hikiset ja haisevat palomiehet , poliisit , vartijat ja tullimiehet vetoaa naisiin (ja homomiehiin) ????????
[/quote]
No joo. Kannattaiskos ensin lukea ja koittaa ymmärtää teksti ennen kuin sitä menee kommentoimaan tyyliin "hyvää päivää kirvesvartta".
Kehen naiseen vetoaa "hikinen ja haiseva tullimies"? :-D
[/quote]
Kovinkin moneen palstalla. Nyt peukut ylös ja alas , mieltymyksen mukaan?
Poliisi , palomies, tullimies , lentokapteeni?
ylläpeukkua tai alapeukkua tähän.
en halua veetuilla , mutta olet luultavasti aika miesvastainen?
NAINEN 26v
Naisiin vetoaa alfamies. Vai kuka haluaa hintelän narukäden?
Sama miehiin. Halutaan se viehkeä nainen. Mikä tässä on väärin?
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 03:02"]
Tehkää sitten niillä millllljuunillanne, mitä tienaatte enemmän kuin miehenne, naiset korkeammalle asemaan asettavat naiset , kuin miehet, elokuvia jossa nainen on sankari.
Palstan tuloilla tekisi monta miljoonabudjetin leffaa hollywoodissa, joissa nainen on maailmanpelastaja.
Itse kuitenkin haluatte uskoa Titanic-leffan kaltaisiin romansseihin, turhaa on syyllistää miehiä.
Ja jotkut Angelica-roskakirjat ovat aina myyneet enemmän kuin naisille suunnatutut tiede-alan julkaisut.
Mulle ihan sama, oma komea univormu-puoliso löytyy kotoa, emmekä tappele kotitöistämme.
se raksahomo
olen naisten puolella edelleenkin kusipäisiä miehiä vastaan, mutta sain vain lokaa niskaani. kiitos.
[/quote]
Minun mielestäni tiedejulkaisuillä ei ole kohdeyleisöä.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 01:44"]
[/quote]
Ja miehet eivät päätä markkinataloudessa, miten "naisia alistetaan", suurin osa naisia vaatettavista miehistä on homoja. Naiset itse määrittävät ne markkinansa.
Miksi muuten luulet että ne hikiset ja haisevat palomiehet , poliisit , vartijat ja tullimiehet vetoaa naisiin (ja homomiehiin) ????????
[/quote]
No joo. Kannattaiskos ensin lukea ja koittaa ymmärtää teksti ennen kuin sitä menee kommentoimaan tyyliin "hyvää päivää kirvesvartta".
[/quote]
NAINEN 26v
[/quote]
Luultavasti olet tuo sama raksahomo etkä nainen 26 lainkaan :-)
Et vaan tajua, että kaikkia naisia ei kiinnosta ja viehätä stereotyyppiset (samat) asiat. Ei mene sun kaaliin että naisia on monenlaisia, ja maku miesten, meikkien yms. suhteen vaihtelee. Katsopas kun yritän sulle selittää että naiset ovat ihmisiä. Se ei vaan nyt sulle jotenkin aukea.
Mä esim. jätän suosiolla haisevat informupukuiset miehet sulle. No thanks.
Siksi koska nyt eletään 2000-lukua ja osassa muualla maailmaa nainen on edelleen tyhjäpää-bimbo jolla ei oe mitään muuta annettavaa kellekään kuin kroppansa ja ulkonäkönsä. Sen takia bimboja valitaan edelleen ulkonäön takia rooleihin ja meikkaajat+kampaajat pitävät huolen että bimbonäyttelijä on mahdollisimman laitetun näköinen koko ajan. Sitä paitsi suurin osa kuvauksista kuvataan studioissa, näin ollen tukka pysyy kuosissa jne. Naisella on vielä 2000-luvullakin hyvin vähän arvoa. Nainen määritellään edelleen ihmisenä sen mukaan miltä hän näyttää, kenen kanssa seurustelee/on naimisissa, onko perheellinen vai ei jne. Vaatii 100-200 vuotta ennen kuin nämä asiat ehkä tulevat muuttumaan tasa-arvoisemmiksi! mutta tällä vuosisadalla bimbot jyrää
No elokuvat on viihdettä. Oikeassa elämässä naisilla on onneksi muutakin arvoa ja arvostusta, ihan yksilöinä, riippumatta puolisosta tai sen puutteesta. Meni kyllä vähän vinoon ketjun alkuperäinen idea.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 01:34"]
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 01:30"]
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 01:25"]
Homotko eivät voi ajatella stereotypisesti naisista? Eihän siinä seksuaalisesta suuntautumisesta ole kyse. Stereotyyppinen ajattelu voi kohdistua vammaisiin, johonkin puolueeseen, punahiuksisiin, oraviin, ulkomaalaisiin, aivan mihin tahansa.
[/quote]
mitä ajat takaa? en ajattele ikinä tuntemistani naisista , kuinka he ovat meikanneet, pukeutuneet, tai kujerrelleet miehille?
Sinulla on jotain antipatioita kaikkia miehiä kohtaan , luulisin.
[/quote]Kun sun kommenteista saa käsityksen että sun mielestä kaikki naiset on niitä silikoni/supermascara/geelikynsiorjia. Mistään muusta ei ole kyse. Kova olet ainakin yleistämään, mistä päättelet että minulla olisi antipatioita kaikkia miehiä kohtaan tai edes yhtä miestä kohtaan?
Kommentti 47 oli ensimmäinen millä tähän keskusteluun osallistuin, tämä toinen ja viimeinen.
[/quote]
Ajattelen tuntemiani ihmisiä ihmisinä , en mainoksien maalattuina malleina, enkä varsikaan oravina , punahiuksisina tai varsinkaan kaltaisinasi provoina. On aivan sama onko tuntemani ihminen nainen tai mies, kaikki eivät kiihota minua visuaalisesti millään tapaa. Haluat itse tehdä tästä sukupuolikysymyksen ?
Jos olet heteronainen, haluatko kaikkia miehiä? Jos olet lesbo, haluatko kaikkia naisia?
Itselläni on omat ihanteeni, ja kerroin vain mielipiteeni markkinoinnista, ja kuinka naiset menevät siihen halpaaan. Lisättävää ei ole.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 02:15"]
No elokuvat on viihdettä. Oikeassa elämässä naisilla on onneksi muutakin arvoa ja arvostusta, ihan yksilöinä, riippumatta puolisosta tai sen puutteesta. Meni kyllä vähän vinoon ketjun alkuperäinen idea.
[/quote]
Ai on vai? no milläs selität tämän kun eräät ihmiset määrittelevät naisia sen mukaan että kuinka monta kaveria esimerkiksi naisella on. Naurettavaa touhua ja naisten esineellistämistä, että nainen on vasta sitten älykäs jos on sata kaveria jne. itse en noin ajattele enkä tuota ymmärrä niin ja kouluajoilta tulee myös mieleen pari meikkipelleä joiden mielestä "nainen on nainen vasta sitten kun meikkaa" että pitäisi olla kaikilla kilo kajalia silmissä "ennen kuin on nainen". Ja entäs sitten toisilleen kateelliset naiset? se on myös toisten naisten aliarvioimista, joillain naisilla on esimerkiksi kovia pelkoja siitä että nuoremmat vie heidän miehet ja sitä rataa. Naurettavia käsityksiä yhä 2000-luvulla monilla! ja sen kyllä huomaa että Hollywoodissakin halutaan usein vaan bimboja rooleihin, useimmiten, ei haluta älykkään näköisiä ja oloisia naisia, samaten monet laulajat on esim. miley
Olet asian ytimessä, ap. Mua on pitkän aikaa ärsyttänyt, kuinka joku 19-vuotias naisnäyttelijä esittää NASA:n spelialistia tai avaruustieteiden professoria - topissa ja minihameessa, totta kai.
Ja jos elokuvassa on äiti ja poika, äitiä näyttelevä on sitä poikanäyttelijää n. 10 vuotta vanhempi, jos sitäkään.
Raksahomo, ymmärrätkö tahallasi väärin vai esitätkö vain?
Musta sulle ei ole provoiltu. Oli tosi kumma sun vastaus sille stereotypiakysymyksen esittäneelle. Ja sille toiselle.
No, samapa tuo.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 02:43"]
Raksahomo, ymmärrätkö tahallasi väärin vai esitätkö vain?
Musta sulle ei ole provoiltu. Oli tosi kumma sun vastaus sille stereotypiakysymyksen esittäneelle. Ja sille toiselle.
No, samapa tuo.
[/quote]
kysyt mitä ?
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 01:50"]
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 01:44"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
NAINEN 26v
[/quote]
Luultavasti olet tuo sama raksahomo etkä nainen 26 lainkaan :-)
Et vaan tajua, että kaikkia naisia ei kiinnosta ja viehätä stereotyyppiset (samat) asiat. Ei mene sun kaaliin että naisia on monenlaisia, ja maku miesten, meikkien yms. suhteen vaihtelee. Katsopas kun yritän sulle selittää että naiset ovat ihmisiä. Se ei vaan nyt sulle jotenkin aukea.
Mä esim. jätän suosiolla haisevat informupukuiset miehet sulle. No thanks.
[/quote]
Miten meikkaamisesi sitten ajaa tasa-arvoa?
Tehkää sitten niillä millllljuunillanne, mitä tienaatte enemmän kuin miehenne, naiset korkeammalle asemaan asettavat naiset , kuin miehet, elokuvia jossa nainen on sankari.
Palstan tuloilla tekisi monta miljoonabudjetin leffaa hollywoodissa, joissa nainen on maailmanpelastaja.
Itse kuitenkin haluatte uskoa Titanic-leffan kaltaisiin romansseihin, turhaa on syyllistää miehiä.
Ja jotkut Angelica-roskakirjat ovat aina myyneet enemmän kuin naisille suunnatutut tiede-alan julkaisut.
Mulle ihan sama, oma komea univormu-puoliso löytyy kotoa, emmekä tappele kotitöistämme.
se raksahomo
olen naisten puolella edelleenkin kusipäisiä miehiä vastaan, mutta sain vain lokaa niskaani. kiitos.
Jenkkisarjoissa perus on myös se, että jos katsoo taustalla kulkevia ihmisiä, niin suurin osa juurikin minihameissa tai bikineissä keimailevia muovibarbeja.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 00:56"]
Mietin näitä ihan samoja ihan hiljan. Helvetti kun ärsyttää, kun "realistisessa" tai jopa "inhorealistisessa" leffassa porukan nainen/naiset selviytyvät maailmanlopusta/vaelluksesta/alkeellisista oloista tukka laitettuna, meikit naamassa ja vailla karvan karvaa. Vaikka oltaisi muuten niin rujoa, niin sit viimeistään seksikohtauksessa törähtää (ks. game of thrones, jossa vaatteet päällä ruokkoamattoman näköiset wildlingitkin ovat posliineja).
Mut onneksi löytyy jokunen poikkeus. Kävin muuten viikko sitten katsomassa leffan Tracks, joka avaa finnkinolla perjantaina ja olin hurrata ääneen, koska se jätti väliin ihan jokaikisen "nainen erämaassa" -kliseen. Mia Wasikowskan esittämä päähenkilö käveli erämaan halki välillä viikkojakin kerrallaan peseytymättä ja MUUTTUI LIKAISEKSI! ihan hiuksia myöten. Ahavoituikin ja vähän paloikin auringossa vielä siihen päälle. Hysteerisenä naisena olin itkeä ilosta, kun leffassa vilahtivat kainalokarvat ja yhdestä kohtauksesta kävi ilmi, että päähenkilöllä oli kuukautiset. Vakavasti ottaen suosittelen muuten lämpimästi tuota elokuvaa nimenomaan leffateatterissa katsottuna. Se pääsee oikeuksiinsa isolta kankaalta ja ilman häiriöitä. Olin vähän skeptinen sen suhteen, että juoni kantaisi kaksi tuntia, mutta onneksi olin väärässä.
Televisiosarjoista myöskään esimerkiksi Mad Men (aivan loistavia rooleja naisille ja miehille), Battlestar Galactica, Mullan alla, Enlightened ja Terapiassa eivät ota päähän. The Walking Dead on menossa ihan lupaavaan suuntaan ja ainakin siinä naiset(kin) ovat asiaankuuluvan ruokkoamattoman näköisiä.
Leffojen suhteen olen ottanut tavaksi seurata kiinnostavien naisnäyttelijöiden edesottamuksia - se on ollut yleensä toimiva tapa törmätä leffoihin, joissa on myös asiallisia naisrooleja. Meryl Streep, Helen Mirren, Glenn Close ja Tilda Swinton ovat hyväksi havaittuja klassikkoja ja nuoremmista Mia Wasikovska, Greta Gerwig, Ellen Page, Jessica Chastain, Shailene Woodley ja Jennifer Lawrence ovat hyviä seurattavia.
[/quote]
Lisää telkkarisarjoja, joissa on vahvoja naisrooleja: Olipa kerran (luonnepuolella, ulkoisesti ovat yhtä satumaisia kuin miehetkin), Orange is the new black (löytyy rumaa, laihaa, lihavaa, vanhaa, huonoja hampaita, kaljuja, rumia tatskoja. Toki myös nättejä ja laitettuja, ihan niinkuin oikeassakin elämässä)
Orange is the new black on piristävä poikkeus, tavallaan. Ja Walkind deadin Carol, joka on vahva ja ristiriitainen JA "vanha".
Mutta yleensä jos nainen on hauska, hän on joko a) lesbo (Ellen DeGeneres) tai b) omituinen ja jopa ruma (tyyliin Morsiusneidot-elokuva). Näin yhdysvaltalaisissa elokuvissa, joita en ole jaksanut paljoa enää tällä vuosikymmenellä edes katsella. Sarjoissa sentään joskus rikotaan jotakin rajoja. Ehkä.
Britit osaavat tämänkin niin paljon paremmin.
Suomalaiset taas ... noh ... voisivat jättää elokuvien tekemisen vaikka ruotsalaisille.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 10:44"]
Orange is the new black on piristävä poikkeus, tavallaan. Ja Walkind deadin Carol, joka on vahva ja ristiriitainen JA "vanha".
Mutta yleensä jos nainen on hauska, hän on joko a) lesbo (Ellen DeGeneres) tai b) omituinen ja jopa ruma (tyyliin Morsiusneidot-elokuva). Näin yhdysvaltalaisissa elokuvissa, joita en ole jaksanut paljoa enää tällä vuosikymmenellä edes katsella. Sarjoissa sentään joskus rikotaan jotakin rajoja. Ehkä.
Britit osaavat tämänkin niin paljon paremmin.
Suomalaiset taas ... noh ... voisivat jättää elokuvien tekemisen vaikka ruotsalaisille.
[/quote]
Ja sarjojen tekemisen tanskalaisille. Nytkin Femmalta tuleva Perilliset on loistava sarja, jossa vahvoja hahmoja ja aitoja naisia.
[/quote]
[/quote]