KILOILLE KYYTIÄ! -laihdutusrinki
Tervetuloa antaaan kiloille kyytiä ja hakemaan tsemppiä sekä kannustamaan muita laihtumaan! :)
Virallinen punnituspäivä on maanantaisin, tietenkin halutessaan saa kertoa painon vaikka joka aamu, mutta maanantaisin voidaan kunnolla listata omat edistymiset.
Jokainen voi aluksi kirjoittaa pienen esittelyn itsestään sekä tavoitteistaan esimerkiksi tällä tavalla:
Nimimerkki:
Ikä:
Pituus:
Paino:
Tavoitepaino:
Muuta kerrottavaa:
Tänne saa kirjoittaa ruokapäiväkirjaa, liikuntapäiväkirjaa, turhautumista, onnistumisia, pyytää apua ja kaikkea mahdollista :) TSEMPPIÄ
(Huom muista lopettaa viestisi aina nimimerkkiisi, jotta pysytään kunnolla kärryillä kanssalaihduttajista)
Kommentit (125)
Ou gaad mul on niin helvetin nälkä!! Hiton menkat kun sekoittaa koko kropan :D söin äsken paketin pekonia ja toisen suklaapatukan ja silti ihan kiljuva nälkä, kamalaa :D
-JonSnow
Hei vaan kaikki, huomenna onkin taas punnituspäivä :)
Viikonloppu poikaystävän perheen luona meni suht hyvin, tänään söin kyl sokerijugurttia ja suklaapatukan :D mut muuten ruokailut meni yleisesti ottaen hyvin :)
Mun läppäri hajos, joten kaikki viestit täst lähtien on rivitykseltään päin persettä, kun mobiili ei toimi kunnolla...
Perjantaina kävelin 7km ! Ja eilen muutaman kilsan metsässä koirien kanssa. Tänään loppuillan aion vaan sluibailla :)
Mulla on just se aika kuusta, mut ihmeen "hoikka" olo on, vaiks yleensä menkat saa vähän turvotusta aikaan...
-JonSnow
Heippa!
Liityn rinkiin mukaan, jos sopii? :)
Nimimerkkini olkoon Pullero. Olen 31v. 163cm ja tänään vaaka näytti 85,4kg. :(
Olen entinen kilpaurheilija sm-tasolta. Opiskelijaelämä, parisuhde, työt ja lapsi muuttivat elämän hiljalleen niin, että sohva alkoi kutsua enemmän ja enemmän. Annoskoot kuitenkin pysyivät suurina ja kiloja kertyi. Ensimmäisen kerran tein asialle jotain raskausaikana ja painoa ei tullut juurikaan. Imetysaikana energiaa tuntui menevän ja painoa alkoi taas kertyä.
Keinoina minulla on kaloreiden laskeminen, herkkulakko ja liikunnan lisääminen. Pyrin lisäämään arki- ja hyötyliikuntaa, salilla ja jumpissa olen käynyt koko ajan.
Miten teillä muilla sujuu?
Tervetuloa pullero :)
JÄIKS, en uskaltautunut tänään vaa'alle. Katsotaan ens viikolla. Oon herkutellut kaksin käsin kolme päivää.. en kestä nähdä enää yhtään isompaa lukua vaa'alla.
Musta olis kiva lukea vaikka aina sunnuntaisin, että miten ootte liikkuneet. Oiskos hyvä jos jokainen laittais loppuviikosta oman liikuntapäiväkirjansa tänne?
-PIKKUMYY
Hienoja tuloksia teillä!!! Jospa ens maanantaina pääsen itsekin jo alle 72kilon :)
Olipa ihana lenkkisää aamulla. Lenkin, lämpimän suihkun ja aamupalan voimin on hyvä lähteä kohta töihin.
ps. join eilen varmaan litran kaakaota.... :(
-PIKKUMYY
Hei auttakaas... mä käytän ihan liikaa maitotuotteita, ja vaikken varsinaisesti ookaan allerginen, niin ainakaan näin isot määrät ei sovi mulle. Käytän ihan päivittäin näitä kaikkea : runsaasti maitoa teen ja kahvin kanssa, määrä on päivässä puolesta litrasta litraan, sit 200g-400g turkkilaistajugurttia päivässä, ja viel juustoa... maha on nyttenkin turvonnut ilmeisesti maidon takia, ja maito kerryttää ylähengitysteihin limaa...
Kahvimaidon korvaan välillä soijamaidolla (se on vaan niin pirun kallista), mut noi turkkilaiset jugurtit on suurin ongelma, kun ne 200g purkit on niin käteviä töissä... onko teillä ideoita, mitä evästä ottaisin töihin? Sen pitää olla helppo, sokeritonta, mielellään vhh ja tosiaan maidoton. Proteiinit ois plussaa...
Kotona en syö enää tota jugurttia, sen sijaan paistan kananmunan, mut sellaista en töihin voi ottaa...
En muuten mennyt vaa'alle tänään! :D voisin lauantaina mittailla itteäni :) kuvat ois hyvät, mut en haluu ottaa alusvaatekuvia jos ne joutuukin jonnekin väärään paikkaan.
-jonsnow (pahoittelut taas rivityksestä)
Aamupaino tänään 71,8kg. Alkuviikosta miinusta siis 1,2kg.
-PIKKUMYY
Hyvää huomenta! :)
Kävin ekaa kertaa keskiviikon jälkeen vaa'alla, ja painoin 73,5kg! Eli vähän päälle kilo pudunnut! :D jeejee! Voisin täysin veikata äkillisen pudotuksen syyksi maidon poisjättämisen, olin alkuviikolla varmaan just maitotaloustuotteiden takia niin turvonnut ja maha oli kipeä. Nyt on litteä ja ohut olo :D
tsemppiä kaikille ja hyvä pikkumyy :)
-jonsnow
Ikä 18
Pituus 165
Paino 68
Tavoitepaino 50
homma lähti joskus käsistä kun alkoholi ja roskaruoka tuli kuvioihin. Eli ainakin 18 kg pois, ei haittaisi jos lähtis vaikka 20.
Kohtilaihuutta
Lähtöpaino: 78,00
Ekan viikon jälkeen: 75,4
Tokan viikon jälkeen: 74,9
Kolmannen viikon jälkeen: 73,5
(Pituus 177cm)
Laitoin tohon nyt lauantain painon, kun en huomen aamulla viitti hypätä vaa'alle. Meen aikaiseen aamuvuoroon ja joutuisin punnitsee itteni jo klo 4.30, ja en usko et cheat dayn syömiset on laskeutunut siihen mennessä :D
Liikunta tällä viikolla on ollut säälittävää, maanantaina tein kotona lihastreeniä, torstaina olin kävelylenkillä kaverin kanssa (aika leppoinen tahti :D) ja lauantaina tein kotona kuntopiiriä.
Tsemppiä kaikille uuteen viikkoon :)
Jonsnow
Nyt meni hermo näihin läskeihin lopullisesti! Tilasin ihanan takin, mutta pakko palauttaa se - oli liian pieni!! Ok, imetän yhä (vauva 7 kk), mutta silti. Se oli kokoa 44 ja oon "entinen 38" :(
Ikä 37, pituus 178, paino 86, tavoite vähintään -16, saa lähteä enemmänkin. 68 on aina tuntunut omalta ja hyvältä.
Nimimerkki vois olla vaikka Villasukka.
Liikuntapäiväkirjaa viime viikolta
Ma: 1h kuntosali, jalat
Ti: 45min aamulenkki, illalla kuntosali yläkroppa
Ke: 45min lenkki illalla
To: 1h kuntosali, yläkroppa
Pe: 45min aamulenkki
La: Lepo(Wiin peluuta 2h)
Su: Lepo
Tämän viikon tavoitteena juoda vettä 2litraa päivässä.
-PIKKUMYY
Kunnon iltavirkkuna ja yökyöpelinä oon nyt vähän onnistunut saamaan paremmat yöunet, meen jo klo 00 nukkumaan :D petrattavaa on edelleen, mut onhan toi paljon parempi kuin klo 1.30, joka oli ihan normaalia ja jokaöinen nukkumaanmenoaika. Oon kans koittanut vähentää kahvinjuontia kahteen kuppiin päivässä sen saavillisen sijaan :)
Laihdutus junnaa taas vähän (en oo jaksanut vieläkään ottaa mittoja...) paino ei oo pudonnut lainkaan, vaikka oonkin syönyt ihan pilkulleen oikein. Viikonloppuna on synttärini jolloin tulee juhlittua, suunnitelmani on syödä oikeaa ruokaa reilusti, jotta voisin pitää herkut minimissä. Skumppaa kittaan surutta.. :D koko viikon on ollut hirvee karkkihimo, eikä auta yhtään et töissä taukohuoneessa on AINA herkkuja, nyttenkin käyn jäätävää sisäistä taistelua otanko kakkua vai en. Toivottavasti pysyn vahvana, ei oo aikaisemmin tehnyt näin vaikeaa herkkujen vastustaminen.
Mulla on hirvee ahdistus töiden takia, opiskelupaikan saamisen takia ja yleisesti vaan tulevaisuuden takia. Tekis mieli syödä vaan suklaata ja itkeä :D vähän energiaton olo kaiken ahdistuksen takia...
-jonsnow
Mites muilla sujuu?
Paino on noussu kun oon alottanut syömään hyvin ja usein. Kalorit jää alle 2000 päivittäin, mut ennen oon tottunut syömään 1-2krt päivässä, joten aineenvaihdunta kai ollut jumissa. Vaikka paino onkin noussut, niin olo on kevyempi ja hoikempi. Oman kokemuksen mukaan tämä tasottuu lähiaikoina ja paino putoaa.
Ootteko huomannut unen tärkeyden? Oon ottanu tavotteeks saada unta 8-9h yössä ja huomaan miten paljon enemmän virtaa löytyy töissä ja lenkkipolulla tai salilla. Aiemmin oon kulkenut silmät ristissä ja väkisin yrittänyt tehdä jotain. Nyt suorastaan kiljun ilosta, kun työvuoro loppuu ja pääsen treenaamaan. Pitäis vaan muistaa silti se lepo lihastreenistäkin ja antaa koko kehon välillä levätä.
Mulla on meneillään monta muutakin asiaa tässä ympärillä ja tuntuu ettei aika meinaa riittää kaikkeen. Kotona pitäis siivota, hoitaa paperihommia, maksaa laskuja ja olla perillä tulevista maksuista ja menoista, töissä menossa yks liikunta-aiheinen projekti joka syö kyllä voimia muiden töiden lisäksi. Ja toi ruuanlaitto.. se vasta aikaa viekin, kun pyrin aina tekemään kaiken itse ja tuoreista aineksista.
-PIKKUMYY
Huomenta ja hyvää alkanutta viikkoa kaikille :)
Mä en uskaltanut astua vaa'alle tänään. Mul on pieni morkkis, söin viikonloppuna niin hitosti liikaa. Lauantaina oli juhlat ja join ja söin paljon, ja sunnuntaina sit söin ne ylijääneet sipsit ja karkit JA ostin illalla vielä pakastepizzan kun olin niin väsynyt etten jaksanut miettiä mtn muuta...
Mut nyt ollaan takas ruodussa :) pyörän vien varastoon talveksi ja työmatkat menee sit kävellen. Fillarilla kesti 10min ja kävellen about 25min. Aattelin kans et kotimatkalla vois kiertää pidempää kautta, jotta päivän kävelylenkki tulis samalla tehtyä. Alkutalvesta kävelin sen 25min x 2 joka päivä, ja sit kun menin hölkkälenkille, niin jaksoin juosta 4 km :o sitä odotellessa taas! :D
-jonsnow
Mä aloitin laihiksen karppauksella ja nyt ollut reilu 2 viikkoa kipeänä ja paino noussut 2 kiloa!!!
Harmittaa todella paljon. Tuona aikana en luonnollisestikaan kuntoillut yhtään. Tänään varattu aika spinningiin ja toivon, että painon lasku alkaa nyt.
Nasu
Ääh mä vihaan itteäni D: söin eilen karkkipussin, ja koko viikon oon vähintään yhden suklaapatukan syönyt. Miten en nyt pysty olee ilman herkkuja??? En ees uskalla tunnustaa poikkikselle....
Jos tänään töiden jälkeen ehdin, niin meen joogatunnille, mut sunnuntaina viimeistään aloitan siellä käymään noin 2 krt viikossa. Toivottavasti se antais motivaatiota laihduttamiseen...
Jonsnow
Ilokseni löysin tämän ketjun, aloitin 2,5 vk sitten ja mielessä kävi että tällainen ketju on viime aikoina täällä pyörinyt.
Nimimerkki: Lounatuuli
Ikä: 43
Pituus:168
Paino:84
Tavoitepaino:65
Muuta kerrottavaa: liikamassan pääasiallisin syy on tunnesyöppöys
Silloin n 2,5 vk sitten paino oli tuon 84 kg mutta tän viikon maanantaina 80. Mun vaaka ei ole ollenkaan tarkka, vaan sellainen vanhanaikainen jossa on heiluva viisari. Näyttää muutaman kilon enemmän tai vähemmän riippuen siitä missä seisoo! Siksi käynkin vaa'alla about joka päivä, pysyn silloin kärryillä siitä onko paino menossa mihin suuntaan. Mutta tosiaan mitään satojen grammojen eroja sillä ei pysty havaitsemaan.
Olen ottanut ohjelmaan liikuntaa, eli lenkkeilyä ja kerran viikossa jumppa, ja lisäksi heivannut rasvaiset ja sokeriset herkut mäkeen ja pienentänyt annoskokoja. En laske kaloreita tai mitään muutakaan. Periaate on, että syön vain nälkääni ja vain sen verran että nälkä lähtee.
Tänään aamupaino oli 78. Mä luulen että olen löytänyt toimivan tavan laihtua, ja sen nimi on kuuntele kehoasi :) Eli syön vain kun on nälkä, ja vain sen verran että nälkä lähtee. Sit kun on nälkä niin mietin tarkkaan mitä oikeastaan tekisi mieli. Tuon seurauksena on sitten arkiruokavaliosta tippunut kaikki turha herkku ja muu huono eväs. Mitään en laske, yhtään en kärvistele ja olen itsekin hiukan hämmästynyt että voiko tämä tosiaan näin helposti käydä :o.
Liikuntaa yritän myös jonkin verran harrastaa, kerran viikossa on jumppa ja lisäksi lenkkeilyä (kävely ja n kerran viikossa puolen tunnin juoksulenkki). Ja tosiaan niitä herkkujakin oon syönyt aina välillä.
Huomenta. Tänään aamupaino oli hieman pudonnut, kuitenkin sama kuin maanantai-aamuna. Nohh jotain "edistystä" sekin, ei ainakaan oo noussut enää :D
-JonSnow