KILOILLE KYYTIÄ! -laihdutusrinki
Tervetuloa antaaan kiloille kyytiä ja hakemaan tsemppiä sekä kannustamaan muita laihtumaan! :)
Virallinen punnituspäivä on maanantaisin, tietenkin halutessaan saa kertoa painon vaikka joka aamu, mutta maanantaisin voidaan kunnolla listata omat edistymiset.
Jokainen voi aluksi kirjoittaa pienen esittelyn itsestään sekä tavoitteistaan esimerkiksi tällä tavalla:
Nimimerkki:
Ikä:
Pituus:
Paino:
Tavoitepaino:
Muuta kerrottavaa:
Tänne saa kirjoittaa ruokapäiväkirjaa, liikuntapäiväkirjaa, turhautumista, onnistumisia, pyytää apua ja kaikkea mahdollista :) TSEMPPIÄ
(Huom muista lopettaa viestisi aina nimimerkkiisi, jotta pysytään kunnolla kärryillä kanssalaihduttajista)
Kommentit (125)
Mun mielestä maggi syöt aivan liian vähän :o voisit lisätä jotain vähäkalorista ja täyttävää, esim kananmunia tai vihanneksia.
Mun aamupaino oli 76,8 (eilen 78,0) jee, alkaa vissiin hiilari/sokeripöhötys laskemaan :)
Kuinka nopeasti olisi realistista pudottaa 10kg? Ekalla viikolla varmaan lähtee nesteitä, mut oisko nyt lokakuun ajan 1-2kg viikossa, ja sit marraskuussa 1kg viikossa ihan mahdollista?
En laske kaloreita. Tiiän suurinpiirtein useimmin syömien ruokien ravintoarvot, ja koitan syödä sellaisia ruokia, joissa on paljon proteiinia ja vähän hiilareita. En niitäkään laske sen kummemmin. Jos paino ei ala putoamaan niin sit aion laskea jonkun päivän kalorit, vielä ei oo ollut tarvetta :)
-JonSnow (kuin myös viesti 45)
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 12:19"]
En laske kaloreita. Tiiän suurinpiirtein useimmin syömien ruokien ravintoarvot, ja koitan syödä sellaisia ruokia, joissa on paljon proteiinia ja vähän hiilareita. En niitäkään laske sen kummemmin. Jos paino ei ala putoamaan niin sit aion laskea jonkun päivän kalorit, vielä ei oo ollut tarvetta :) -JonSnow (kuin myös viesti 45)
[/quote]
Liika proteiini vaikeuttaa laihtumista. Ts. siirtyy rasvaksi vyötärölle.
En syö sitä kumminkaan liikaa. 1-2 grammaa proteiinia per painokilo, eli mun tapauksessa 77-154g on ihan hyvä määrä, enkä varmaan ikinä oo syönyt niin paljon, et se huitelis tuolla ylärajalla :) Ja olikohan se jotain 4g/painokilo, joka on vast liikaa. Nohh ei huolta, omat määrät on aika kaukana tosta :)
Lähtöpaino: 78,00
Ekan viikon jälkeen: 75,4
Nooh... en ihan 75:teen päässyt, ja vituttaa :D no ei paljon, kun pitää muistaa et laihduin silti 2,6 kiloa! Ihan hyvin, ja oon jo vähän päässyt takas rutiiniin ruuanlaitossa. Oishan se silti helpompaa lidlistäkin ostaa vaan paistopisteeltä croissantteja ja sen jälkeen suunnata jäätelöhyllylle, kuin ostaa jauhelihaa ja muuta ja vielä alkaa valmistaa niitä ;)
Samalla tavalla jatkan kuin tän ekan viikon. Ens viikonlopusta voi tulla haastava, kun meen poikaystävän perheen luokse... onneks poikkis on tosi kannustava, mut pitää vaan etukäteen miettiä mitä siellä syön vai syönkö samaa mitä muut (kaikki tehty punaseen maitoon jne kun ne on niin rimpuloita :D) ja syön vaan määrällisesti vähemmän.
-JonSnow
No voi perse D:::::: Aamupaino oli 76,00, eli maanantaista on tullut puoli kiloa D:: ähh, ainoa toivinkipinä täl hetkellä on se, et punnitsin itteni klo 5, ja olin myöhään illalla vielä syönyt. (Menin nukkumaan joskus puol yhden jälkeen, ja herätys viideltä, miten iltavirkku vois oppia menemään aikaisemmin sänkyyn?!? Ei vaan väsytä illalla, vaiks edellisenäkin yönä nukuin vajaa 5 tuntia.)
Huomenna on kans aamuvuoro, ehkä punnitsen itteni perjantaina seuraavaks, kun meen iltavuoroon. Ja siitä sit poikkiksen perheen luokse. Oisin halunnut et alkuviikolla ois lähtenyt "paljon", niin ei ois tarttenut stressata viikonlopun syömisiä... äääh :-/
-JonSnow (ihan perseestä myös mobiilin rivitys...)
Hah, yhdyn tuohon JonSnowin kommenttiin. Ruoka on vaan niin pirun hyvää! Itsellä menossa ruisleipä suolakurkuilla villitys joka on kestänyt nyt ison lasipurkin verran suolakurkkuja. Mitenköhän pärjään nyt kun ne loppui?
Mitenköhän pääsis eroon jatkuvasta limpparin kittaamisesta? Töissä odotan kotiinpääsyä ja lasillista kylmää kokista. Aamulla juon sitä aamupalan kanssa... Eilen meni 2,5litraa kokista ja vettä ehkä 0,5litraa. Ei hyvä, ei todellakaan!
JonSnow, ei susta ehkä aamuvirkkua tule, mut ainaki sun pitäis joka ilta mennä samoihin aikoihin nukkumaan oli sitten kyse viikonlopusta tai arkipäivistä. Ja sit aina pikkuhiljaa mennä aiemmin nukkumaan. Siirrät nukkumaanmenoa joka ilta vaikka 10min aikasemmaksi. Ja tietty tuuletat makkarin, suljet tietokoneet ja telkkarit hyvissäajoin ja luet vaikka lehteä/kirjaa hetken ennen nukkumaanmenoa.
Itse oon sun vastakohta. Oon illalla jo kahdeksan aikaan valmista kauraa nukkumaan, mut aina yritän viivyttää sitä, jotta uni ei lopu kesken aamuyöstä. Pyrin menee nukkumaan 22-23 aikaan, sillä sit jaksaa herätä aamulla joko heti viiden jälkeen tai sit iltavuoropäivinä 8-9 aikaan ja ehdin vielä tehdä kaikkea ennen töihinmenoa. Oma rytmi on hyvä löytää ja pitää siitä kiinni.
Mulla paino noussut 300g, harmittaa :(
-PIKKUMYY
Liityn mukaan vähän myöhässä!
Nimimerkki: auroora, ikä: 26, pituus:164,5, paino: 68,8kg (tänä aamuna), tavoitepaino: 55kg
Olin nuorempana urheilullinen mutta parisuhteen ja ensimmäisen lapsen jälkeen olen ollut liian mukavuuden haluinen enkä jaksanut urheilla tai syödä terveellisesti. :/ Tästä tämä lähtee! Toivottavasti innostus pysyy yllä ja ensi kesään mennessä olisi tavoite pudottaa tuo vajaa 15kg.
auroora
Miten aurooran herkkuhimon kävi? Mulla itsellä auttaa se, etten osta koskaan herkkuja kotiin ja oon laiska lähtemään kauppaan ostamaan edes ruokaa, joten jää ne herkutkin ostamatta. Paitsi se LIMPPARI :(
JonSnow, ei kannata käydä joka päivä vaa'alla. Se alkaa stressaamaan sua kuitenkin vaikka et niin aluks ajatteliskaan ja sit paino alkaa stressin takia junnaamaan.
Mulla eilinen ja tää päivä näyttää suhteellisen hyviltä ruokailujen osalta.
Keskiviikko:
aamupala klo 10: 2ruisleipää kinkulla ja suolakurkulla
lounas klo 12.30: puoli purkkia ananasta, salaattia, kurkkua, tomaattia, paprikaa ja jauhelihapihvi
päivällinen klo 18: sama kuin lounaalla + jäätelöpikari
Sitten lähdettiinkin juhlistamaan ystävän synttäreitä ja tuli syötyä hieman karkkia ja patonkia ja juotua alkoholia. Iltapalaksi 1/4 osa pitsaa.
Torstai:
aamupala klo 8.30: lasillinen light kokista
lounas klo 11.30: samaa kuin keskiviikkona
välipala klo 14: 2kpl näkkileipää margariinilla ja juustolla
välipala2 klo 18: lasi limpparia ja korvapuusti
päivällinen klo 20: makaronia ja jauhelihakastiketta
Iltapala jää välistä, kun päivällinen oli noin myöhään.
Tästä on hyvä jatkaa huomiseen ja parempaan ensiviikkoon paremmalla aikataululla.
Tsemppiä kaikille!
- PIKKUMYY
Hyvä ehdotus pikkumyy :)
Mä lenkkeilin viime viikolla noin joka toinen ilta kävellen 3-5km, paitsi yhden kerran 7 km :)
Marraskuusta lähtien (eli palkkapäivän jälkeen :D) ostan 10 kerran kortin hot joogaan, ja alan käymään siellä 1-2krt viikossa. Se on hyvää kehonhuoltoa ja mielellekin rentouttavaa :) sit marraskusss voisin ainakin pari kävelylenkkiä korvata hölkällä (nää pari lokakuun vikaa viikkoa koitan vaan kävellä pidempiä matkoja ja kohottaa peruskuntoa, etten sit kuole ja masennu ja heitä hanskoja tiskiin, kun en jaksakaan juosta kauaa :D)
Kuntosalille meen sittenkun oon tavoitepainossa, eli noin 7kg pitäis pudottaa vielä :o sitten toivon et ruokailut ja kävely/hölkkälenkit (+jooga muutaman kerran viikossa) ois suht rutiinia, niin pari kertaa salia siihen päälle ois suht kivuton lisäys :) eli pikkuhiljaa eteenpäin :)
-JonSnow
Lähtöpaino: 78,00
Ekan viikon jälkeen: 75,4
Tokan viikon jälkeen: 74,9
(Pituus 177cm)
Hmmm hitaasti mutta varmasti alaspäin. Eli -500g nyt, yhteensä -3,1kg :)
-JonSnow
Älkää liikaa katsoko sitä vaakaa, ottakaa mittoja!
Itsellä alkaa olo vähän kohentua ja tuntuu hoikemmalta vaikka painoa ei kai ole pudonnut yhtään, mutta ruokapuoli on ollut suhkoht hyvä. Tänään söin välipalarahkan tilalla leipää ja jäätelöä, kun oli kova kiire ja työkaverilla syntymäpäivä.
Alkaa viikko näyttää jo voitetulta, sillä enää kaks työpäivää jotka molemmat äärivuoroja, toinen aamusta ja toinen illasta. Ei tää vuorotyö niin kauheeta ole kun osaa asennoitua oikein. Iltavuoropäivisin voi aamulla käydä liikkumassa ja sitten rauhassa syödä lounasta ennen töiden alkua. Mulla vuorot vaihtelee 6-22 välillä niin että vuorot alkaa 6/8/9/11/13/14 joten on vähän sumplimista kun illalla pääsee töistä 22 ja seuraavana päivänä töihin joutuu klo 11 ja kotiin pääsee vasta 19. Noina päivinä ei aina ehdi liikkua sillä aamulla väsyttää ja illalla täytyy hoitaa pakollisia juttuja.
PIKKUMYY
Pähkinät! Oon idiootti :D huomenna pähkinäostoksille, kokeillaan hetki täyttä maidottomuutta :) oman kulutuksen mukaan pähkinöitä voi syödä 30-80g päivässä, aattelin miksailla minigrip-pussiin eri makuja. Onhan se vähän tyhmää mussuttaa töissä välipalana pähkinöitä, mut no can do. En ainakaan ite keksi muuta vaihtoehtoa noilla kriteereillä :)
-Jonsnow
Äähh mä junnaan taas paikallani D: ei oo maanantaista grammaakaan pudonnut. (Ja nyt ollaan vast keskellä viikkoa, et viikkopunnitukseen on aikaa mut ärsyttää silti :D) Pystyisinköhän olee punnitsematta itteeni loppu viikon... pelkään et jos en parin päivän välein kato mitä painan, niin sit lihon.. äh koitan olla käymättä vaa'alla enää tällä viikolla!
Asutaan poikaystävän kaa eri kaupungeissa, yleensä nähään joka viikonloppu, mut nyt on yks vkl välissä kun ei ehditä nähdä, eli mulla ois nyt 1,5 viikkoa aikaa tehä kunnon kiri (haluisin et ois näkyvä muutos tapahtunut kun seuraavan kerran nähään:) elis miten saisin buustattua painonpudotusta ja kropan kiinteytystä... tein ma illalla hikijumppaa kotona, eilen en jaksanut raahautua minnekään töiden jälkeen... tänään kyl pakotan itteni heti iltavuoron jälkeen kävelylle! 2-vuorotyö on muutenkin raskasta, ja varsinkin kun vihaan työtäni ja etenkin pomoani, niin oon töiden jälkeen ihan loppu :( uus työpaikka ois hakusessa, mut ei niitä kasva puussa :/
Hittokun läppäri hajosi, kännykällä on vaikee kattoo mitään jumppavideoita youtubesta.
Olipas negatiivinen viesti :D mä oon muuten päättänyt pitää kerran viikossa sellaisen puolittaisen cheat dayn, et syön vähän vapaammin kuin viikolla. Ei mtn suklaalevyä tietenkään, mut hyvää ruokaa vapaammin ja vaikka suklaapatukka jälkkäriksi :) mut kumminkin pieni boosti aineenvaihdunnalle, et syö reilummin yhden päivän ajan.
-JonSnow
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 20:31"]Pähkinät! Oon idiootti :D huomenna pähkinäostoksille, kokeillaan hetki täyttä maidottomuutta :) oman kulutuksen mukaan pähkinöitä voi syödä 30-80g päivässä, aattelin miksailla minigrip-pussiin eri makuja. Onhan se vähän tyhmää mussuttaa töissä välipalana pähkinöitä, mut no can do. En ainakaan ite keksi muuta vaihtoehtoa noilla kriteereillä :)
-Jonsnow
[/quote]
Joku smoothie? Teet aamulla ja isket pulloon ja sit työpaikalla jääkaappiin ja vedät sen sit välipalaksi :)?
Annika
Voi apua!! Oon tyystin unohtanut tän ketjun! Painoa tippunut pari-kolme kiloa! Stressiä pukkaa ja paino junnaa paikallaan :/
Pippis
Olen onnistunut laiduttamaan 2 kg nyt vähentämällä roskaruuan syömisen minulla on hektinen aikataulu koulun ja töiden kanssa joten en ole ehtinyt salilla käydä. Noh 5 kg vielä ja kun lompakko on parantunut tästä sairaudesta nimeltään ei rahaa, voin tehdä vähän terveellsiempää ruokaa kotona.
*Kim*
Smoothie vois olla kans jees tosiaan :) blenderikin pölyttyy kaapissa :D pähkinät ei ookaan kovin vhh, mut menkööt :)
-JonSnow
olen koittanu monenlaista diettiä ym mutta laihduin vasta kuin elämäntapani muuttui tarpeeksi.
10 kiloa vielä jälellä. ja voin olen jättänyt verenpaineen takia kokonaan pois.
2