Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuoreehko parisuhde ja mies haluaisi minun tekevän töitä omassa yrityksessään

Vierailija
01.09.2021 |

Minulla on ihan hyvä ura ja työ yrittäjänä. Teen töitä aika paljon verkostoitumista vaativalla alalla, jonka kantava voima on tunnettuus. Melko tuore miesystäväni on jo pidemmän aikaa ehdottanut sitä, että lähtisin tekemään töitä hänen omistamassaan yrityksessä. Eli lähtisin tavallaan ihan "uusille vesille" luottaen ainoastaan ominaisuuksiini, jotka ovat tarpeen niin nykyisessä kuin mieheni kaavailemassa tehtävässä.

Minulle heräävät mieleen seuraavat kysymykset:
1. Jos en ole palkattu työntiekijä mieheni yrityksessä (mies haluaisi minun toimivan freelancer-pohjalta), minut on erittäin helppoa ulkoistaa tehtävästä mikäli parisuhteessa jotakin menisi solmuun.
2. Jos jättäydyn sivuun nykyiseltä alaltani, paluu ei ole välttämättä ihan kovin helppo ja ruusuinen siinä tapauksessa, että olen tehnyt ihan muita hommia ja lopettanut yhteydenpidon entisiin asiakkaisiini.
3. Nyt minulla on hyvät tulevaisuudennäkymät. Jos vaihdan "uusille vesille", en todellakaan voi ennustaa millään tavalla tulevaisuuttani. Yrittäjänä kannan kuitenkin omat riskini ja jostakin syystä minua pelottaisi joutua yhden ihmisen mielivallan alaiseksi.

Olenko liian kyyninen vai olenko vain realisti? Mies syyttää minua suhteemme kestävyyden kyseenalaistamisesta mikäli puhun em. ajatuksistani hänelle. Hän kuulemma haluaa olla kanssani koko loppuelämänsä. Minä taas ajattelen, että ihmisten mielipiteet muutuvat. Olemme tunteneet alle vuoden.

Kommentit (139)

Vierailija
121/139 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota sinä mies freelanceriksi työskentelemään sinulle :D

Vierailija
122/139 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asia jos yhdessä pariskunta haluaa uutta uraa ja yhdessä perustavat yrityksen, mutta tämä kyllä kuulostaa vain todella epäilyttävältä. Oletan että hän haluaa vain kontrolloida sinua ja kohta olet hänestä riippuvainen, eikä siitä niin vain lähdetäkkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/139 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko selvittänyt miehen yrityksen taloustiedot kunnolla? Maksaa, mutta kannattaa.

Kumpi teistä tulee sängyssä ensin? No tähän vastauksen jo tiedänkin.

Vierailija
124/139 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
125/139 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista, joista osa on ollut rakentaviakin.

Miehen yritysksellä menee hyvin, ei ole mikään nyrkkipaja hikisellä voitolla ja huonolla luottoluokituksella.

Jos suhteemme olisi vakiintunut (tyyliin seurustelua takana usempi vuosi) ja olisimme avioliitossa, saattaisin pitää miehen ehdotusta harkitsemisen arvoisena. Olisihan kumppanillani tuolloin myös oma lehmänsä ojassaan.

Aloitukseni tarkoitus ei ollut pohtia sitä, pitäisikö minun hyväksyä miehen ehdotus vaiko eikö. Aloitukseni pointti oli ihmetellä ehdotuksen röyhkeyttä ja tarkoitusperiä sen takana.

ap

Vierailija
126/139 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä edes harkitse miehen ehdotusta. Ei kannata pohtia loukkaantuuko hän, kun näyttää siltä ettei hän ei välitä edes, loukkasiko hänen ehdotuksensa sinua. Kunnioita taloudellista itsenäisyyttäsi.

Vierailija
127/139 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei. Älä edes harkitse mukaan lähtemistä. Pidä vaan omat bisnekset omina jatkossakin. On itsestäänselvää realismia miettä, että mitäs sitten kun sukset menee ristiin? Mitä ap:lle jää käteen? Ei mitään ja pilattu tai erittäin suuritöinen tulevaisuus. Tuommoset ehdotukset ei jatkoon.

Minusta on hävytöntä, että mies edes ehdottaa tuollaista järjestelyä. Taitaa olla keskimääräistä itsekeskeisempi tyyppi jota ehkä narskuksikin voi epäillä. Jos näin on, niin poista varmistin ja juokse.

Vierailija
128/139 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan mies nyt hakemassa ilmaista/halpaa työvoimaa vai parisuhdetta? Vaikkaan, että enemmän tuota ensin mainittua.

Vierailija
129/139 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo ehdotuksena ihan kylmäävä. Oma asemasi itsenäisenä yrittäjänä on satakertaisesti parempi kuin mikään freelancerius, ja sekin tarjolla vain yhteen toimeksiantajaan. Ihan puistattaa. Kaiken kaikkiaan tuo olisi vain äärimmäinen manipuloinnin ja hallinnan muoto - siinä sinä olet rahattomana, jos friikun palkkiot eivät menekään mukisematta maksuun. Ei edes työsuhteen turvaa tai mahdollisuutta palkkaturvaan, jos miehen yritys menisikin nurin.

Yrittäjänä toiselle sanon: pidä oma itsenäisyytesi, työelämäsi ja taloutesi.

Vierailija
130/139 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä ikinä vaihtaisi miehen firmaan, vaikka oltaisiin oltu yhdessä 20 vuotta. Mulla on oma ura.

Tai okei, pehmennetään, varmasti voisin jollain lailla mennä apuun, jos firmassa jostain syystä oltaisiin aivan pulassa ja todella tarvittaisiin minua - väliaikaisesti. Mutta en kyllä jättäisi kokonaan tai pysyvästi omaa uraani.  Olen myös yrittäjä.

Vierailija
131/139 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä ehdotus OK, mutta kokisin tuollaisen asiasta vänkäämisen todella ahdistavaksi ja pahaenteiseksi.

Vierailija
132/139 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et kai sä nyt tosissasi näitä mieti? Toihan on hillitön red flag ja jättäisin koko miehen.

Olen ollut itsekin aika pöyristynyt miehen ehdotuksesta. Siis en ikinä voisi kuvitella, että joku laittaisi kaikki korttinsa minun varaani. Sen mies haluaisi minun tekevän. Olen samaan aikaan loukkaantunut ja kyseenalaistan miehen motiivit olla kanssani. Ja mies sanoo loukkaantuvansa siitä, että kyseenalaistan hänen luotettavuutensa.

Tilanteen omituisuuden takia tein aloituksen. En ole vielä koskaan elämässäni törmännyt siihen, että joku haluaisi minun ottavan näin isoa riskiä.

ap

Tuo syyllistäminen viittaa narsismiin. Vaikka ei nyt mikään täys-narsisti olisikaan, niin itsekeskeinen ja manipuloiva ainakin. Entinen avomieheni petti minua koko suhteen ajan ja rakasti jauhaa sitä miten häntä loukkaa että kehtaan epäillä hänen luotettavuuttaan, enkä yhtään ajattele hänen tunteitaan? Joopa. Kun tuollaiset puheet alkaa heti kun et tee kuten hän haluaa, on syytä miettiä kannattasko panna koko äijä kiertoon.

Vierailija
133/139 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yrittäjyyden alkuaikoina isä ja veli ehdottivat, josko laskuttaisin työni (ihan eri ala!) heidän firmansa kautta. En suostunut. Oli ärsyttävää huomata, että omassa perheessä oli tuota ajattelua, että ikään kuin naisena tarvitsisin jotkut kaitsijat bisneksilleni. Älä missään nimessä luovu omasta yrityksestäsi ja urastasi.

Vierailija
134/139 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tää aloitus on totta, niin ihmettelen kuinka oot pärjänny tollasilla älynlahjoilla yrittäjänä :D

Pointtini olikin se, että tämä koko ehdotus on ihan oman maailmanjärjestykseni ulkopuolelta. Niin päätön, että on vaikea käsittää sitä. Yritän nyt hahmottaa sitä, onko oma skeptisyyteni omituista vai ainoastaan tervejärkisen mielipide.

Olen ollut parisuhteessa ja oletusarvo sellaisessa on se, että kumppani haluaa toiselle vain hyvää. Tähän käsitykseeni miehen ehdotus on tuonut erittäin omituisen särön.

ap

Pitkällä kokemuksella kerron sulle totuuden: miehet on AINA parisuhteessa vain oman edun vuoksi, eivät siksi että haluavat toiselle hyvää, vain itselleen. Muista tämä ja pysy ehdottomasti erossa miehesi yrityksestä. Tai älä ainakaan omastasi luovu, olethan sen eteen tehnyt paljon työtä. Jos tulee ero, menetät ihan kaiken, työn, kodin, parisuhteen. Miten siitä selviäisit? Iän kaiken naiset on tehneet saman virheen eli luopuneet kaikesta omasta miehen vuoksi. Ei kait enää tarvitse, eletään vuotta 2021 ja naiset on koulutetumpia kuin miehet. Jos mies ei hyväksy yritystäsi ja päätöstäsi, ei hän sinua rakasta.

Kiitos ehdottomasta totuudesta kaikkien miesten parisuhteesta, jatka samalla linjalla.

Sinä et varmaankaan ole miehen kanssa parisuhteessa tai jos olet, totuutesi onkin horjuvalla pohjalla.

Totta lienee että on naisia joille parisuhde on kaikki kaikessa.  Parisuhde on heidän selkäytimessään.  Sitten voi käydä kuin käy.  Ja tämä nainen on aina vain tyytyväinen koska onhan hänellä oikein se  parisuhde. Menestyviltä  bisnesnaisilta tuota ei vain oikein odottaisi. 

Höpöhöpö, ei äly ja menestys kerro mitään siitä miten fiksu tai pöljä kyseinen ihminen on lemmenasioissa.

Vierailija
135/139 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen narsisti, joka haluaa kontrolloida koko ajan ja "alentaa" sinut tasolle, jossa olet hänen armoillaan. Toisaalta esteellisyys- ja tasa-arvosäännökset estävät oikeissa yrityksissä kaikkien heilojen mukaan tuomiset yritykseen. Nakkikioskisssa kyllä onnistunee...

Vierailija
136/139 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee mieleen narsisti, joka haluaa kontrolloida koko ajan ja "alentaa" sinut tasolle, jossa olet hänen armoillaan. Toisaalta esteellisyys- ja tasa-arvosäännökset estävät oikeissa yrityksissä kaikkien heilojen mukaan tuomiset yritykseen. Nakkikioskisssa kyllä onnistunee...

Kyllähän toinen yritys (tai tässä tapauksessa ilmeisesti yksittäinen yrittäjä) voi laskuttaa toista yritystä tekemästään konsultointityöstä yms. En nyt ihan ymmärrä, miksi tämä olisi ongelma olipa sitten kyse nakkikiskasta tai isosta mediatalosta.

Vierailija
137/139 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän samaa kuin miehen omistamaan asuntoon muuttamista haluava mies, jonka puolison olisi pitänyt maksaa miehen omistaman asunnon vastike kokonaan. Tässä aloituksessa vielä naisen työmaine ja työala olisivat miehen firman käsissä.

Miehelle voi olla luontevaa, että haluaa jonkun avuksi firmaansa. Jos et etsi uutta työtä, miksi suostuisit? Etenkin freelancerina todella epäilyttävää. Älä ihmeessä suostu, paitsi ehkä nykyisen työsi ohella.

Vierailija
138/139 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hittoa. Ei sun työkuviot kuulu miehelle. Mistähän kaikesta hän yrittää jatkossa määräillä, jos jo nyt tekee noin.

Ei jatkoon.

Vierailija
139/139 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ette ole naimisissa, älä jätä työtäsi. On syytäkin kyseenalaistaa suhteen laatu, jos ei äijä kosi.