Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuoreehko parisuhde ja mies haluaisi minun tekevän töitä omassa yrityksessään

Vierailija
01.09.2021 |

Minulla on ihan hyvä ura ja työ yrittäjänä. Teen töitä aika paljon verkostoitumista vaativalla alalla, jonka kantava voima on tunnettuus. Melko tuore miesystäväni on jo pidemmän aikaa ehdottanut sitä, että lähtisin tekemään töitä hänen omistamassaan yrityksessä. Eli lähtisin tavallaan ihan "uusille vesille" luottaen ainoastaan ominaisuuksiini, jotka ovat tarpeen niin nykyisessä kuin mieheni kaavailemassa tehtävässä.

Minulle heräävät mieleen seuraavat kysymykset:
1. Jos en ole palkattu työntiekijä mieheni yrityksessä (mies haluaisi minun toimivan freelancer-pohjalta), minut on erittäin helppoa ulkoistaa tehtävästä mikäli parisuhteessa jotakin menisi solmuun.
2. Jos jättäydyn sivuun nykyiseltä alaltani, paluu ei ole välttämättä ihan kovin helppo ja ruusuinen siinä tapauksessa, että olen tehnyt ihan muita hommia ja lopettanut yhteydenpidon entisiin asiakkaisiini.
3. Nyt minulla on hyvät tulevaisuudennäkymät. Jos vaihdan "uusille vesille", en todellakaan voi ennustaa millään tavalla tulevaisuuttani. Yrittäjänä kannan kuitenkin omat riskini ja jostakin syystä minua pelottaisi joutua yhden ihmisen mielivallan alaiseksi.

Olenko liian kyyninen vai olenko vain realisti? Mies syyttää minua suhteemme kestävyyden kyseenalaistamisesta mikäli puhun em. ajatuksistani hänelle. Hän kuulemma haluaa olla kanssani koko loppuelämänsä. Minä taas ajattelen, että ihmisten mielipiteet muutuvat. Olemme tunteneet alle vuoden.

Kommentit (139)

Vierailija
41/139 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies puhuu konkkaan menneestä perheyrityksestä ja loistavasta menneestä liiketoiminnasta, kannattaa varoa....

Netissä on jäljellä siitä enää kaunisteltu versio...

Vierailija
42/139 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti rakastava ei painostaisi toista tuollaiseen. Ei edes kehtaisi ehdottaa, yritys on sinun elämäntyösi ja varmasti tärkeä sinulle. Rakastava mies ei yllyttäisi rakastaan ottamaan tuollaista taloudellista riskiä. Miestä taitaa ärsyttää kun olet yrittäjä, olet liian itsenäinen hänen makuunsa.

Hän ei ole hyvä mies, ehdotus ei tunnu sinusta mukavalta. Älä koeta järkeillä tai selitellä sitä miehen eduksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/139 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tyrmäisi lähtökohtaisesti, jos minulle ladottaisiin niin vakuuttavat numerot, että riski todellakin kannattaisi. PAITSI että freelancer-työ yhdestä "isännästä" riippuvaisena olisi äärettömän suuri riski. Vai onko kyse jostain yksittäisestä pikkuprojektista, jonka voit tehdä muun ohessa? Vai onko sinut tarkoitus sitouttaa pienillä tunneilla "kodinhengettäreksi"? 

Jos teillä olisi pitkä parisuhde takana ja mies tarjoaisi palkollisuutta tai osaomistajuutta, niin olisin luottavaisin mielin. Nyt kuulostaa vain siltä, että mies on vähintään itsekeskeinen ja tökerö.

Kyllä tässä on ihan boldaamastani kohdasta kyse eli mies haluaisi, että ottaisin vastuun yhdestä osa-alueestaan hänen yrityksessään. Eli ensin perehtyisin ja vähitellen rupeaisin haalimaan uutta asiakaskuntaa.

Käsitykseni koko miehestä on muuttunut radikaalisti tuntemisemme aikana. En osaa itse olla itsekäs ja jotekin torpedoin näkemykset siitä, että joku kehtaisi yrittää hyötyä minusta. En edes viitsi tällä palstalla sanoa niitä ajatuksia, joita tulee mieleen kumppanini käytöksestä. Todennäköisesti en pysty suhdetta jatkamaan.

Kiitos kaikille kommenteista. En ole samalla tavalla röyhkeään käytökseen törmännyt aiemmin vaikka ikää 40 +. Opiia kai ikä kaikki. Vaikeinta on kaiketi luopua illuusiosta sen suhteen, että olisi vihdoinkin löytänyt itsensä kanssa samalla tavalla kunnianhimoisen ja menestyvän kumppanin.

ap

Juuh, no. Freelancer tekee AINA töitä useammalle työnantajalle. Jakaa riskiään. Emoyrittäjä pyrkii tietysti sitouttamaan ja kyykyttämään alihankkijoitaan minkä ehtii. En lähtisi pienen yrityksen ainoaksi alihankkijaksi, ellei sopimus olisi *todella vakuuttava*. Parisuhdetta ja freelancerointia en yhdistelisi ollenkaan. Liian suuri riski taloudelliselle väkivallalle, oli kuinka ihana ihminen tahansa.

Vierailija
44/139 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen silmin: Minulla on nyt kiva nainen, jonka kanssa sekstata. Olisi vielä parempi, jos hänestä tulisi ilmainen torppari yritykselleni. Päivät tekisi minulle töitä ja illalla kokkaisi, saisi palkakseen paljon hyvää seksiä tästä kaikesta. Tämähän on Win-win meille molemmille. Eikä uskalla eukko ruttuilla, kun huomaa kenellä ne fyffet on.

Mikä voisi mennä pieleen?

Vierailija
45/139 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa koko ehdotuksessa ole mitään järkeä. Ensinnäkään et voi olla freelancer (verokortilla) yhdelle yritykselle, tai voit mutta oikeus tulkitsee tämän hyvin nopeasti eduksesi työsuhteeksi jos se sitä tosiasiassa on.

Alihankkija varmaan voit toiminimellä/oman yrityksen kautta olla, mutta siinä taas ei ole mitään itua sinun kannaltasi ellei mies ole valmis tekemään usean vuoden mittaista sopimusta selkeästi nykyisiä tulojasi suuremmalla korvauksella.

Yksi mahdollinen selitys tilanteelle on mielestäni se, että mies kokee sinun yrityksesi turhaksi puuhasteluksi ja kokee, että hän keksii kyllä sinun ajallesi parempaa käyttöä kuin sinä itse.

Joka tapauksessa tuo, että mies vetää hommaan mukaan tunteet on tosi huolestuttavaa. Jos oikeasti haluaisi sinun kanssasi rakentaa yritystä ja yhteistä tulevaisuutta, tarjoaisi sinulle osakkaan paikkaa firmassa.

Vierailija
46/139 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on autokorjaamoalan yrittäjä/jobbari, juokse äkkiä karkuun ennen kuin luonne paljastuu!

Vierailija
47/139 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minulla on ihan hyvä ura ja työ yrittäjänä. Teen töitä aika paljon verkostoitumista vaativalla alalla, jonka kantava voima on tunnettuus..."

Lopetin lukemisen tänään. Se oli eilen tai toissapäivänä kun täällä kyseltiin onko tunnettuus oikea sana ja enemmistö perusteli todella hyvin miksi kannattaisi käyttää sanaa tunnettavuus. Alkoi aika paljon nyt tökkiä tämä teksti. Ala, jonka kantava voima on tunnettuus... En kestä, miten epäpätevää!

Sinä voit haluta olla työssäsi tunnettava, ap halunnee olla tunnettu.

Vierailija
48/139 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuossa koko ehdotuksessa ole mitään järkeä. Ensinnäkään et voi olla freelancer (verokortilla) yhdelle yritykselle, tai voit mutta oikeus tulkitsee tämän hyvin nopeasti eduksesi työsuhteeksi jos se sitä tosiasiassa on.

Alihankkija varmaan voit toiminimellä/oman yrityksen kautta olla, mutta siinä taas ei ole mitään itua sinun kannaltasi ellei mies ole valmis tekemään usean vuoden mittaista sopimusta selkeästi nykyisiä tulojasi suuremmalla korvauksella.

Yksi mahdollinen selitys tilanteelle on mielestäni se, että mies kokee sinun yrityksesi turhaksi puuhasteluksi ja kokee, että hän keksii kyllä sinun ajallesi parempaa käyttöä kuin sinä itse.

Joka tapauksessa tuo, että mies vetää hommaan mukaan tunteet on tosi huolestuttavaa. Jos oikeasti haluaisi sinun kanssasi rakentaa yritystä ja yhteistä tulevaisuutta, tarjoaisi sinulle osakkaan paikkaa firmassa.

Kyllä, näin ajattelen. Boldaamani kohta kommentistasi käy yksiin sen kanssa, että mies haluaisi minun muuttavan omistamaansa asuntoon. Olen tarjoutunut ostamaan pienen osuuden asunnosta (täysin suhteutettuna tämän hetken markkinahintaan sekä siihen, mitä mies on asunnosta itse hetkinen siten maksanut). Mies ei halua myydä minulle osuutta yhtään mistään.

Olen samaan aikaan pettynyt ja järkyttynyt. Huonoja ihmissuhteita minulla on ollut aiemminkin mutta tämän miehen röyhkeys ylittää sen rajan, jonka toisella puolella en pysty enää toimintaa ymmärtämään.

Oma elämänfilosofiani on se, että yritän ajatella kaikkien pyrkivän jollakin tavalla hyvään. Ensimmäistä kertaa elämässäni tuntuu siltä, että joku aivan törkeällä tavalla haluaa käyttää hyväksi idealismiani.

ap

Vierailija
49/139 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertaisitin asiaa. Mies haluaisi, että toimisin yrittäjänä mutta laskuttaisin hänen yritystään. Ei tässä mitään ihmeellistä ole mutta freelancer kaiketi kuvaa parhaiten tilannetta, jossa se toisen yritystä päivätyöstään laskuttava henkilö ottaa riskin tehdessään täysipäiväisesti työtä tietylle (=yhdelle) asiakasyritykselle.

ap

Vierailija
50/139 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso hälytysmerkki, mies yrittää kontrolloida ja alistaa sinua, pian olisit täysin hänen vallassaan taloudellisesti ja varmasti muutenkin. Jo nyt hän on onnistunut vähän aivopesemään sinua, kun olet alkanut kyseenalaistaa arvostelukykyäsi. Olisin siitä huolissaan, koska olet varmasti fiksu ihminen, kun olet onnistunut rakentamaan menestyneen yrityksenkin. Olet nyt siis törmännyt manipuloivaan parisuhdeväkivaltaiseen mieheen. Eikä enää tarvitse ihmetellä, miksi naiset ryhtyvät suhteeseen sellaisten miesten kanssa, sinäkin olet ryhtynyt. Ovat aluksi kaikki ihania ja osaavat myös kääntää mustan valkoiseksi.

Vierailija
51/139 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, näin ajattelen. Boldaamani kohta kommentistasi käy yksiin sen kanssa, että mies haluaisi minun muuttavan omistamaansa asuntoon. Olen tarjoutunut ostamaan pienen osuuden asunnosta (täysin suhteutettuna tämän hetken markkinahintaan sekä siihen, mitä mies on asunnosta itse hetkinen siten maksanut). Mies ei halua myydä minulle osuutta yhtään mistään.

Olen samaan aikaan pettynyt ja järkyttynyt. Huonoja ihmissuhteita minulla on ollut aiemminkin mutta tämän miehen röyhkeys ylittää sen rajan, jonka toisella puolella en pysty enää toimintaa ymmärtämään.

Oma elämänfilosofiani on se, että yritän ajatella kaikkien pyrkivän jollakin tavalla hyvään. Ensimmäistä kertaa elämässäni tuntuu siltä, että joku aivan törkeällä tavalla haluaa käyttää hyväksi idealismiani.

ap

Edelleenkin asuntoon liittyen voisin veikkailla kuka on. Ehkä näitä riittää.

Vierailija
52/139 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä mies on varmaankin Helsingissä ja on rahoitus, sijoitusalalla ja on saanut isot rahat nyt käsiinsä kun osti asunnon.

Vierailija
53/139 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Olen monta kertaa miettinyt sitä, etten varmasti ole ainoa miehen todellisen minän tajunnut ihminen. Toisaalta ajattelen, että (mielestäni) sairaalla tavalla ajattelevia ihmisiä on paljon enkä ole tällaisen ihmisen naisystävänä mitenkään erityinen tapaus.

Tuntuu, että vain saman kokenut voi todella ymmärtää tilannettani. En ole mikään höynäytettävä kananen vaan suurimman osan sinkkuna el'nyt, itsenäinen nainen. Ja kysessä ei siten ole mikään epätoivon pohjalta rakennettu ihmissuhde.

ap

Vierailija
54/139 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Olen monta kertaa miettinyt sitä, etten varmasti ole ainoa miehen todellisen minän tajunnut ihminen. Toisaalta ajattelen, että (mielestäni) sairaalla tavalla ajattelevia ihmisiä on paljon enkä ole tällaisen ihmisen naisystävänä mitenkään erityinen tapaus.

Tuntuu, että vain saman kokenut voi todella ymmärtää tilannettani. En ole mikään höynäytettävä kananen vaan suurimman osan sinkkuna el'nyt, itsenäinen nainen. Ja kysessä ei siten ole mikään epätoivon pohjalta rakennettu ihmissuhde.

ap

Eiköhän tuo suhde ollut tuossa.  Tuo oli varmasti vain alkusoittoa ja olisi tullut esille ihmeteltävää siinä vaiheessa kun sukset olisi mennyt ristiin. 

Vierailija
55/139 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisenä kommenttina voisin todeta, että varmasti vastaavia tapauksia riittää. Oma pointtini on se, että minulla on ollut kaikki asiani kunnossa ennen miehen tapaamista. Minulla on ollut hyvä toimeentulo, mainio omistusasunto hyvältä alueelta ja kaikki muukin kohdallaan. Tuttavapiiriini on kuulunut meko pitkälle koulutautuneita ja hyvän henkisen sivistyksen omaavia ihmisiä. Omat lähtökohtani tuntien olen osannut vaistomaisesti pitää etäisyyttä elämänhallintansa menettäneistä ihmistä. En käsitä, miten tämä mies on saattanut luikerrella lähipiiriini. Olen ensisijaisesti järkyttynyt.

ap

Vierailija
56/139 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleisenä kommenttina voisin todeta, että varmasti vastaavia tapauksia riittää. Oma pointtini on se, että minulla on ollut kaikki asiani kunnossa ennen miehen tapaamista. Minulla on ollut hyvä toimeentulo, mainio omistusasunto hyvältä alueelta ja kaikki muukin kohdallaan. Tuttavapiiriini on kuulunut meko pitkälle koulutautuneita ja hyvän henkisen sivistyksen omaavia ihmisiä. Omat lähtökohtani tuntien olen osannut vaistomaisesti pitää etäisyyttä elämänhallintansa menettäneistä ihmistä. En käsitä, miten tämä mies on saattanut luikerrella lähipiiriini. Olen ensisijaisesti järkyttynyt.

ap

Koska hän haluaa sellaisen naisen joka täyttää nuo kriteerit koska on pinnallinen ja nuo asiat merkkaa. Mutta se ei poista sitä tosiasiaa millainen ihminen hän on.

Vierailija
57/139 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan exillä olisi kerrottavaa ja varmaan on kaunistellut asioita voisin veikata.

Vierailija
58/139 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et kai sä nyt tosissasi näitä mieti? Toihan on hillitön red flag ja jättäisin koko miehen.

Olen ollut itsekin aika pöyristynyt miehen ehdotuksesta. Siis en ikinä voisi kuvitella, että joku laittaisi kaikki korttinsa minun varaani. Sen mies haluaisi minun tekevän. Olen samaan aikaan loukkaantunut ja kyseenalaistan miehen motiivit olla kanssani. Ja mies sanoo loukkaantuvansa siitä, että kyseenalaistan hänen luotettavuutensa.

Tilanteen omituisuuden takia tein aloituksen. En ole vielä koskaan elämässäni törmännyt siihen, että joku haluaisi minun ottavan näin isoa riskiä.

ap

Kuitenkin mietit tällaista paskaehdotusta. Kuka muu uhraa tällaisella idealle minuuttiakaan!

Mikä sun ÄO on?

Vierailija
59/139 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tää aloitus on totta, niin ihmettelen kuinka oot pärjänny tollasilla älynlahjoilla yrittäjänä :D

Pointtini olikin se, että tämä koko ehdotus on ihan oman maailmanjärjestykseni ulkopuolelta. Niin päätön, että on vaikea käsittää sitä. Yritän nyt hahmottaa sitä, onko oma skeptisyyteni omituista vai ainoastaan tervejärkisen mielipide.

Olen ollut parisuhteessa ja oletusarvo sellaisessa on se, että kumppani haluaa toiselle vain hyvää. Tähän käsitykseeni miehen ehdotus on tuonut erittäin omituisen särön.

ap

Älä jauhaa paskaa.

Olet miettinyt ehdotusta ja mietit vieläkin.

Olette ansainneet toisenne.

Vierailija
60/139 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertaisitin asiaa. Mies haluaisi, että toimisin yrittäjänä mutta laskuttaisin hänen yritystään. Ei tässä mitään ihmeellistä ole mutta freelancer kaiketi kuvaa parhaiten tilannetta, jossa se toisen yritystä päivätyöstään laskuttava henkilö ottaa riskin tehdessään täysipäiväisesti työtä tietylle (=yhdelle) asiakasyritykselle.

ap

Tiedän, että tämä ei ole olennaista pääasian kannalta, mutta freelancerina toimimiseen liittyy tyypillisesti useille asiakkaille työskentely ja se, että asiakas tilaa erillisiä, määrämittaisia toimeksiantoja/projekteja joista friikku voi myös kieltäytyä jos kalenteri on täysi. En ole ihan varma mikä tuota miehen ehdotusta kuvaisi, varmaan vuokratyöläisyys tms.

Terv. Freelance-kääntäjä