Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuoreehko parisuhde ja mies haluaisi minun tekevän töitä omassa yrityksessään

Vierailija
01.09.2021 |

Minulla on ihan hyvä ura ja työ yrittäjänä. Teen töitä aika paljon verkostoitumista vaativalla alalla, jonka kantava voima on tunnettuus. Melko tuore miesystäväni on jo pidemmän aikaa ehdottanut sitä, että lähtisin tekemään töitä hänen omistamassaan yrityksessä. Eli lähtisin tavallaan ihan "uusille vesille" luottaen ainoastaan ominaisuuksiini, jotka ovat tarpeen niin nykyisessä kuin mieheni kaavailemassa tehtävässä.

Minulle heräävät mieleen seuraavat kysymykset:
1. Jos en ole palkattu työntiekijä mieheni yrityksessä (mies haluaisi minun toimivan freelancer-pohjalta), minut on erittäin helppoa ulkoistaa tehtävästä mikäli parisuhteessa jotakin menisi solmuun.
2. Jos jättäydyn sivuun nykyiseltä alaltani, paluu ei ole välttämättä ihan kovin helppo ja ruusuinen siinä tapauksessa, että olen tehnyt ihan muita hommia ja lopettanut yhteydenpidon entisiin asiakkaisiini.
3. Nyt minulla on hyvät tulevaisuudennäkymät. Jos vaihdan "uusille vesille", en todellakaan voi ennustaa millään tavalla tulevaisuuttani. Yrittäjänä kannan kuitenkin omat riskini ja jostakin syystä minua pelottaisi joutua yhden ihmisen mielivallan alaiseksi.

Olenko liian kyyninen vai olenko vain realisti? Mies syyttää minua suhteemme kestävyyden kyseenalaistamisesta mikäli puhun em. ajatuksistani hänelle. Hän kuulemma haluaa olla kanssani koko loppuelämänsä. Minä taas ajattelen, että ihmisten mielipiteet muutuvat. Olemme tunteneet alle vuoden.

Kommentit (139)

Vierailija
21/139 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettisin, että mitkä miehen vaikuttimet on saada sinut yritykseensä (aito yhdessäolo vai edullinen työvoima jne.)

Miten palkkauskuviot menisi (maksaisiko sinulle vai eikö sinulle tarvitsisi maksaa, kun olette "samaa perhettä")

Miten miehesi reagoi, jos et haluakaan alkaa hänen yritykseensä, arvostaako hän sinun tämän hetkistä yrittäjyyttäsi.

Onko mahdollista tehdä muutamaa päivää/vajaita tunteja hänelle.

Vierailija
22/139 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi haluaa saattaa sinut riippuvaiseksi itsestään. Älä ikinä, IKINÄ lähde tuohon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/139 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et kai sä nyt tosissasi näitä mieti? Toihan on hillitön red flag ja jättäisin koko miehen.

Olen ollut itsekin aika pöyristynyt miehen ehdotuksesta. Siis en ikinä voisi kuvitella, että joku laittaisi kaikki korttinsa minun varaani. Sen mies haluaisi minun tekevän. Olen samaan aikaan loukkaantunut ja kyseenalaistan miehen motiivit olla kanssani. Ja mies sanoo loukkaantuvansa siitä, että kyseenalaistan hänen luotettavuutensa.

Tilanteen omituisuuden takia tein aloituksen. En ole vielä koskaan elämässäni törmännyt siihen, että joku haluaisi minun ottavan näin isoa riskiä.

ap

Varoituskellojen pitäisi soida tuossa vaiheessa jo lujaa ja onneksi sinulla soikin. Ymmärtäisin, jos suhde olisi jo vakaalla pohjalla ja kestänyt useita vuosia, että tuollainen ajatus pälkähtäisi mieleen, mutta kun kaikki on vielä noin alussa, niin tuo vaikuttaa lähinnä panostamiselta, kiristämiseltä ja kontrollinhalulta. Ei jatkoon. Älä missään nimessä luovu omasta urastasi itsenäisenä yrittäjänä.

Vierailija
24/139 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia munia ei pidä koskaan panna samaan koriin. Jos kummankin toimeentulo on riippuvainen yhdestä ja samasta lähteestä niin mitäs sitten tehdään jos jotain ikävää sattuu?

Vierailija
25/139 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tää aloitus on totta, niin ihmettelen kuinka oot pärjänny tollasilla älynlahjoilla yrittäjänä :D

Pointtini olikin se, että tämä koko ehdotus on ihan oman maailmanjärjestykseni ulkopuolelta. Niin päätön, että on vaikea käsittää sitä. Yritän nyt hahmottaa sitä, onko oma skeptisyyteni omituista vai ainoastaan tervejärkisen mielipide.

Olen ollut parisuhteessa ja oletusarvo sellaisessa on se, että kumppani haluaa toiselle vain hyvää. Tähän käsitykseeni miehen ehdotus on tuonut erittäin omituisen särön.

ap

Olet liian fiksu nainen tuolle miehelle.

Vierailija
26/139 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että sinusta halutaan hyötyä. En tykkää.

Vierailija
27/139 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo on niitä Tinder miehiä.

Vierailija
28/139 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetken päästä joutuisit ottaan lainan hänen yrityskaluston hankkimiseen perusteltuna että pääsisitte tiliä tekeen kunnolla.

Vierailija
29/139 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on nyt hyvä ura, ja mies haluaisi että jätät sen mennäksesi hänen alaisekseen? Ei missään nimessä, olet ihan oikeassa mielipiteinesi. Miten sinä hyötyisit tuosta muutoksesta? Miksi ihmeessä vaihtaisit, onko siihen mitään syytä, muuta kuin että mies haluaa?

Vierailija
30/139 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minulla on ihan hyvä ura ja työ yrittäjänä. Teen töitä aika paljon verkostoitumista vaativalla alalla, jonka kantava voima on tunnettuus..."

Lopetin lukemisen tänään. Se oli eilen tai toissapäivänä kun täällä kyseltiin onko tunnettuus oikea sana ja enemmistö perusteli todella hyvin miksi kannattaisi käyttää sanaa tunnettavuus. Alkoi aika paljon nyt tökkiä tämä teksti. Ala, jonka kantava voima on tunnettuus... En kestä, miten epäpätevää!

Vierailija
31/139 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos epäröit niin vastaus on ei. Tehän ette ole edes avioliitossa tai avoliitossa. Haluaa puoli-ilmaista työvoimaa. Älä suostu. Yritys on kuin oma vauva. Miehet tulee ja menee

Vierailija
32/139 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mietit tuota tilannetta toisin päin että heittäisikö mies oman yrityksensä menemään sinun takia, niin ei varmasti.

Vierailija
33/139 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkautta ja työtä/raha-asioita ei kanna sekoittaa keskenään. 

Miten miehen mielestä sinä hyötyisit tuosta muutoksesta, millä hän perustelee vaatimustaan? Jos vetoaa vain rakkauteen, niin kuulostaa ainoastaan kiristämiseltä.

Vierailija
34/139 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tyrmäisi lähtökohtaisesti, jos minulle ladottaisiin niin vakuuttavat numerot, että riski todellakin kannattaisi. PAITSI että freelancer-työ yhdestä "isännästä" riippuvaisena olisi äärettömän suuri riski. Vai onko kyse jostain yksittäisestä pikkuprojektista, jonka voit tehdä muun ohessa? Vai onko sinut tarkoitus sitouttaa pienillä tunneilla "kodinhengettäreksi"? 

Jos teillä olisi pitkä parisuhde takana ja mies tarjoaisi palkollisuutta tai osaomistajuutta, niin olisin luottavaisin mielin. Nyt kuulostaa vain siltä, että mies on vähintään itsekeskeinen ja tökerö.

Vierailija
35/139 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

🤪

Vierailija
36/139 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et kai sä nyt tosissasi näitä mieti? Toihan on hillitön red flag ja jättäisin koko miehen.

Olen ollut itsekin aika pöyristynyt miehen ehdotuksesta. Siis en ikinä voisi kuvitella, että joku laittaisi kaikki korttinsa minun varaani. Sen mies haluaisi minun tekevän. Olen samaan aikaan loukkaantunut ja kyseenalaistan miehen motiivit olla kanssani. Ja mies sanoo loukkaantuvansa siitä, että kyseenalaistan hänen luotettavuutensa.

Tilanteen omituisuuden takia tein aloituksen. En ole vielä koskaan elämässäni törmännyt siihen, että joku haluaisi minun ottavan näin isoa riskiä.

ap

No pyydäpä miestä lopettamaan oman hommansa ja työskentelemään sinulle. Ja siis tietty iman oikeaa työsuhdetta tai roolia yrityksessä, vaan "freelancerina". Eikö ole ihan suorastaan pöyristyttävä ajatus, että sinä kohtelisit miestäsi noin mulkusti? Et varmasti oikeasti edes kehtaisi. Mutta hän kehtaa.

Vierailija
37/139 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex oli yrittäjä. Yritti pakottaa minua lähes ilmaiseksi ajelemaan ympäri Suomea ja hakemaan hänelle romuja.

Yritti kiristää maksamaan laskujasn, yritti kiristää ottamaan omaisuutta nimiini ettei ulosotto pääse käsiksi.

Yritti saada minut muuttamaan yhteen, jotta olisin maksanut puolet kaikesta ja ollut ilmainen piika hänelle ja lapsille...

Onneksi on ohi. Normaali mies ei yritä hyväksikäyttää kaikessa.

Kannattaa ap pitää erillään omat jutut.

Vierailija
38/139 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tyrmäisi lähtökohtaisesti, jos minulle ladottaisiin niin vakuuttavat numerot, että riski todellakin kannattaisi. PAITSI että freelancer-työ yhdestä "isännästä" riippuvaisena olisi äärettömän suuri riski. Vai onko kyse jostain yksittäisestä pikkuprojektista, jonka voit tehdä muun ohessa? Vai onko sinut tarkoitus sitouttaa pienillä tunneilla "kodinhengettäreksi"? 

Jos teillä olisi pitkä parisuhde takana ja mies tarjoaisi palkollisuutta tai osaomistajuutta, niin olisin luottavaisin mielin. Nyt kuulostaa vain siltä, että mies on vähintään itsekeskeinen ja tökerö.

Kyllä tässä on ihan boldaamastani kohdasta kyse eli mies haluaisi, että ottaisin vastuun yhdestä osa-alueestaan hänen yrityksessään. Eli ensin perehtyisin ja vähitellen rupeaisin haalimaan uutta asiakaskuntaa.

Käsitykseni koko miehestä on muuttunut radikaalisti tuntemisemme aikana. En osaa itse olla itsekäs ja jotekin torpedoin näkemykset siitä, että joku kehtaisi yrittää hyötyä minusta. En edes viitsi tällä palstalla sanoa niitä ajatuksia, joita tulee mieleen kumppanini käytöksestä. Todennäköisesti en pysty suhdetta jatkamaan.

Kiitos kaikille kommenteista. En ole samalla tavalla röyhkeään käytökseen törmännyt aiemmin vaikka ikää 40 +. Opiia kai ikä kaikki. Vaikeinta on kaiketi luopua illuusiosta sen suhteen, että olisi vihdoinkin löytänyt itsensä kanssa samalla tavalla kunnianhimoisen ja menestyvän kumppanin.

ap

Vierailija
39/139 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tässä on ihan boldaamastani kohdasta kyse eli mies haluaisi, että ottaisin vastuun yhdestä osa-alueestaan hänen yrityksessään. Eli ensin perehtyisin ja vähitellen rupeaisin haalimaan uutta asiakaskuntaa.

Käsitykseni koko miehestä on muuttunut radikaalisti tuntemisemme aikana. En osaa itse olla itsekäs ja jotekin torpedoin näkemykset siitä, että joku kehtaisi yrittää hyötyä minusta. En edes viitsi tällä palstalla sanoa niitä ajatuksia, joita tulee mieleen kumppanini käytöksestä. Todennäköisesti en pysty suhdetta jatkamaan.

Kiitos kaikille kommenteista. En ole samalla tavalla röyhkeään käytökseen törmännyt aiemmin vaikka ikää 40 +. Opiia kai ikä kaikki. Vaikeinta on kaiketi luopua illuusiosta sen suhteen, että olisi vihdoinkin löytänyt itsensä kanssa samalla tavalla kunnianhimoisen ja menestyvän kumppanin.

ap

Minkä ikäinen tuo mies on? 

Vierailija
40/139 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minulla on ihan hyvä ura ja työ yrittäjänä. Teen töitä aika paljon verkostoitumista vaativalla alalla, jonka kantava voima on tunnettuus..."

Lopetin lukemisen tänään. Se oli eilen tai toissapäivänä kun täällä kyseltiin onko tunnettuus oikea sana ja enemmistö perusteli todella hyvin miksi kannattaisi käyttää sanaa tunnettavuus. Alkoi aika paljon nyt tökkiä tämä teksti. Ala, jonka kantava voima on tunnettuus... En kestä, miten epäpätevää!

Ohi aiheen mutten voi olla linkittämättä:

https://www.kielitohtori.fi/suomen-kielenhuollon-kysymys/sanan-tunnetta…

Tunnettuus on siis tunnettavuutta suositeltavampi. Kiitos kuitenkin yrityksestäsi päteä.