Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainoa, joka saa näppylöitä jo kuullessaan sanan " karppaus" ?

Vierailija
31.08.2006 |

Kaikkein sairainta on, ettei omille lapsillekaan anneta tavallista ruokaa. Minulla ei ole koskaan ollut paino-ongelmia. Mielestäni on NORMAALIA syödä pieni määrä perunaa, pastaa, leipää tms. aterialla. Ja jos tulee vieraita, leivon vaikka tuoksuvan omenapiirakan, jota syödään yksi pala kahvin kanssa. En HIMOITSE mitään eikä minulle tule väsymystä eikä sokerihumalaa.

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painonvartijoissahan kukaan ei koskaan himoitse pullaa eikä sipsejä? Ehkä sinä et tunne yhtään normaalipainoista karppaajaa, mutta en minäkään tunne montaa paikkareilla laihduttavaa, joka olisi PYSYNYT hoikkana. Loistavia tuloksia olen nähnyt heilläkin, mutta kovin lyhytaikaista iloa se on ollut.

Karppaus on elämänmuutos ja helppo ylläpitää loppuelämän toisin kuin pv, joka on kuuriluontoinen. Karppauksen suurin synti taitaa olla se, ettei tarvitse laihduttaa hammasta purren ja nälkää nähden. Eihän laihduttaminen saa maistua hyvältä!!

Vierailija
22/81 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En siten, että liikuntaa ei kannata harrastaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Normaalipainoisen painoindeksi on välillä 18,5 - 24,9. Nämä viiterajat soveltuvat parhaiten 18-60 -vuotiaille aikuisille. Ennen pituuskasvun loppumista painoindeksiä ei yleensä tule käyttää lihavuuden tai laihuuden arvioimisessa."

Tämä sivulta Tohtori. fi

Vierailija
24/81 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko että minulla on mitään halujakaan palata entisiin ahmintakausiin?!

Miksi tästä asiata täytyy aina tapella? Eikö voi vain hyväksyä, että meitä ihmisiä on erilaisia (onneksi) !

Karpatkaa te ihan rauhassa, minä pointsaan.

Vierailija
25/81 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on karppi. 2 vuotta karppausta takana, paino 140 kilosta 90 kiloon mikä sinänsä on mahtava pudotus, kuitenkin viimeisen vuoden aikana hän on onnistunut keräämään 10kiloa takaisin ihan (sanojensa mukaan.. ) karppiruuilla. Hän on kuitenkin lyhyt ihminen ja ylipaino on edelleen huomattava, esimerkiksi tätä pekonia juuri saattaa yhdelltä istumalta mennä useita paketteja. siskoni on karppi, paino 86 kilosta 70 kiloon, taistelee edelleen painonnousua vastaan. töissä myös muutama karppi.

yhteinen nimittäjä heille löytyy juuri nimenomaan liikunnan väheksymisestä ja mielestäni harvinaisen epäterveellisten elämäntapojen tuputtamisesta. en ymmärrä miksi on pahempi asia vetää naamaan se pirun karkkipussi kuin korvikkeeksi vetää ensin valtaisa määrä kaikkea roskaa rasvaa yms ja sitten lopuksi vielä ne mässyt ja kärsiä sitten tunnontuskia asian vuoksi.

en millään muotoa tuomitse karppausta. asiaa tutkineena ja foorumilla seikkailleena olen ehdottomasti sitä mieltä että hyväkarppaus on terveellinen ja hyvä tapa elää ja syödä. kohtuuden rajoissa, kumminkin.

Vierailija
26/81 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toivoa, että he pystyvät pitämään itsensä kurissa ja pysymään tässä karppauksessa lopun ikänsä, jotta ne kilot pysyvät poissa.

Samanlaista kuuriluontoista on myös karppauksella _laihduttaminen. Sen jälkeen kun on päästy tavoitepainoon, on tehtävä muutoksia ruokavalioon, jotta laihtuminen ei jatkuisi. Muutosten täytyy kuitenkin olla järkeviä, ihan niinkuin muissakin ruokavalioissa, muuten ne kilot tulevat takaisin, oli kyseessä karppi tai mikä tahansa muu laihduttaja.

Vierailija
27/81 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä karppausta tyrkytetään tällä palstalla paljon, mutta ei en ole huomannut, että kovinkaan moni sanoisi sen olevan ainoa oikea tapa laihduttaa.

Nähdäkseni on mahdollista laihduttaa mm. liikunnalla, vähentämällä rasvoja ruoassa, vähentämällä sokeria ruoassa, syömällä vähemmän kuin kuluttaa jne.

Tapoja on monia, eikä kaikki tavat sovi kaikille. Itse esim liikun paljon ja syön normaalisti. Silti paino vain nousee, eikä ainakaan laske, vaikka kuinka laihduttaisin rasvoja vähentämällä. Syy: PCO ja hormonaaliset tekijät. Minulla karppaus tai oikeammin niiden sokerien vähentäminen sen sijaan toimii. Laihdun silmissä. Juuri katselin tyytyväisenä omaa kuvaani puolen vuoden takaa ja peilikuvaani. Kasvoistakin huomaa kuinka olen muuttunut. Olen 6kg laihempi ja ennen kaikkea kasvoni ovat heleämmät. Minulla on aina ollut rasvainen iho ja tämä dieetti jostain syystä on poistanut finnit.

Tämä sopii minulle selvästi, mutta ei tämä ei varmasti sovi ihan kaikille.

Minua kyllästyttää se, että niin moni on tuomitsemassa karppauksen, vaikkei todellisuudessa edes olisi tutustunut ko. dieettiin. Siitäkin on niin monta muotoa olemassa. Itse en esim ole lisännyt rasvojen määrää omassa ruokavaliossani, vaikka kaikki karpit ovat siitä pelotelleet. (siis että pidemmän päälle tulisi ongelmia, kun syön kohtuudella rasvaa ja proteiinipitoista ruokaa suhteessa paljon enemmän kuin rasvoja) Ehkä sitten en ole aito karppi, mutta enpä tiedä miksi muuksikaan luokittelisin tämän dieettini. Tämä ainakin toimii.

Vierailija
28/81 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minulla karppaus tai oikeammin niiden sokerien vähentäminen sen sijaan toimii. Laihdun silmissä.

Vierailija
29/81 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Luuletko että minulla on mitään halujakaan palata entisiin ahmintakausiin?!

Miksi tästä asiata täytyy aina tapella? Eikö voi vain hyväksyä, että meitä ihmisiä on erilaisia (onneksi) !

Karpatkaa te ihan rauhassa, minä pointsaan.

Vierailija
30/81 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen karppausta kilot palasivat aina viikossa-parissa takaisin dieetin päätyttyä. Suuri osa karppaajista ottaa karppauksesta ihan elämäntavan, mutta minä karppaan siten, että otan parin viikon spurtin ja sitten kuukauden ajan syön lähes normaalisti, mutta silleen vähän hyväkarpaten kuitenkin, eli en sorru enää ahmimaan hiilihydraatteja rajattomasti. Paino on ja pysyy alhaalla, eikä ainakaan nouse.

Vierailija:

Ja toivoa, että he pystyvät pitämään itsensä kurissa ja pysymään tässä karppauksessa lopun ikänsä, jotta ne kilot pysyvät poissa.

Samanlaista kuuriluontoista on myös karppauksella _laihduttaminen. Sen jälkeen kun on päästy tavoitepainoon, on tehtävä muutoksia ruokavalioon, jotta laihtuminen ei jatkuisi. Muutosten täytyy kuitenkin olla järkeviä, ihan niinkuin muissakin ruokavalioissa, muuten ne kilot tulevat takaisin, oli kyseessä karppi tai mikä tahansa muu laihduttaja.

Vierailija
31/81 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloista päivänjatkoa vain sinullekin!

Vierailija
32/81 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidilläsi taitaa olla myös henkisiä ongelmia, fyysisten lisäksi. Ei mitenkään pahalla.

Vierailija
33/81 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Iloista päivänjatkoa vain sinullekin!

Vierailija
34/81 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muut keinot ole hyvästä, eivätkä missään nimessä tyrkytä omaa tapaansa.

Miten tämä siihen sopii?

Vierailija:

Tervetuloa karppeihin sitten, kun elämäntapamuutoksesi ei johdakaan mihinkään =)

Vierailija
35/81 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että virallinen totuus ei olekaan totuus aina tai kaikille. Tällaisen ajatuskuvuon takana on usein käsitys siitä, että kaikkien pitää tehdä asiat samoin ja siksi kokevat uhkana ruokavalioiden monikirjoisuuden.

Peruna on vielä sitten oma lukunsa. Tärkkelys vain sattuu olemaan tärkkelystä, vaikka se olisi naamioitu perusruoan valepukuun. Tärkkelys hakoaa suoraan glukoosiksi, jopa sokeri hajoaa ensin yhdeksi fruktoosi- ja yhdeksi glukoosimolekyyliksi. Syntynyt fruktoosi sitten hajoaa glukoosiksi sekin, mutta siis jopa puhdas sokeri käyttäytyy elimistössä kesymmin kuin peruna. Jotkut kyllä kestävät tärkkelystä paremmin kuin toiset, mutta niitä joille se sopii todella huonosti on paljon.

Vierailija
36/81 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

+paino putoaa induktiolla nopeasti

+olo on energinen!

+ei tarvitse potea huonoa omaatuntoa syömisistä

+dieetti on helppo ja terveellinen

+veriarvot kohenivat silmissä

+ei koskaan nälkä

+lihakset tulivat jkauniisti esiin ilman rankkaa treeniä

+liian helppoa ollakseen totta

+selluliitti muutti muualle

+hiukset kiilsi elinvoimaisena (normaalisti kuiva pöheikkö)

-kallista!

-henki haisi pahalle koko ajan

-indukstio laihdutti mutta nesteet tulivat pian takaisin

-hiilarinhinku vaivasi, näin unta pullista ja karkeista

-kylässä saa selitellä miksei ota pullaa, emäntä usein hernepelto nenässä

-syömällä liikaa paino kyllä nousikin..

-kamala jano kokoajan

-hyväkarpilla painonlasku aika hidasta.

t:nykyisin normaalipainoinen pv

-perhe söi eri ruokaa

-kunto ei juuri noussut kun ei " tarvinnut" liikkua

-pahoinvointi ekat 4pvää induktiolla

-hiki haisi kamalalle

-iho kukki ja kiilsi rasvaisena

Vierailija
37/81 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Että virallinen totuus ei olekaan totuus aina tai kaikille. Tällaisen ajatuskuvuon takana on usein käsitys siitä, että kaikkien pitää tehdä asiat samoin ja siksi kokevat uhkana ruokavalioiden monikirjoisuuden.

Peruna on vielä sitten oma lukunsa. Tärkkelys vain sattuu olemaan tärkkelystä, vaikka se olisi naamioitu perusruoan valepukuun. Tärkkelys hakoaa suoraan glukoosiksi, jopa sokeri hajoaa ensin yhdeksi fruktoosi- ja yhdeksi glukoosimolekyyliksi. Syntynyt fruktoosi sitten hajoaa glukoosiksi sekin, mutta siis jopa puhdas sokeri käyttäytyy elimistössä kesymmin kuin peruna. Jotkut kyllä kestävät tärkkelystä paremmin kuin toiset, mutta niitä joille se sopii todella huonosti on paljon.

Vierailija
38/81 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen normaalipainoinen (bmi n 20). Karppaamisen aloitin oikeastaan vahingossa. Aikaisemmin olin " läskilaiha" nykyään hoikka ja kiinteä. Paino on pysynyt lähes samana. Huomasin, että kärsin ilmeisesti proteiinin ja rasvan puutteesta ja karppauksen aloitettuani tunsin kuinka lihakset ovat " täyttyneet" .

Työkaverini luulivat minun oikeasti laihtuneen, vaikka paino oli pari kiloa noussut.

T: Itsekuriton ex-ahmatti, nykyisin salaatin suurkuluttaja, joka voi paremmin kuin koskaan

Vierailija
39/81 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuo terveisin.. juttu meni keskelle:) anteeksi. t:44

Vierailija
40/81 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla iho kiilsi pari päivää ja sen jälkeen finneistä ei ollut tietoakaan. Samoin pahanhajuinen hengitys lähti pois muutamassa päivässä, kuin myös hiki.

Vierailija:

+paino putoaa induktiolla nopeasti

+olo on energinen!

+ei tarvitse potea huonoa omaatuntoa syömisistä

+dieetti on helppo ja terveellinen

+veriarvot kohenivat silmissä

+ei koskaan nälkä

+lihakset tulivat jkauniisti esiin ilman rankkaa treeniä

+liian helppoa ollakseen totta

+selluliitti muutti muualle

+hiukset kiilsi elinvoimaisena (normaalisti kuiva pöheikkö)

-kallista!

-henki haisi pahalle koko ajan

-indukstio laihdutti mutta nesteet tulivat pian takaisin

-hiilarinhinku vaivasi, näin unta pullista ja karkeista

-kylässä saa selitellä miksei ota pullaa, emäntä usein hernepelto nenässä

-syömällä liikaa paino kyllä nousikin..

-kamala jano kokoajan

-hyväkarpilla painonlasku aika hidasta.

t:nykyisin normaalipainoinen pv

-perhe söi eri ruokaa

-kunto ei juuri noussut kun ei " tarvinnut" liikkua

-pahoinvointi ekat 4pvää induktiolla