Miksi 50+ naiset on ilkeitä nuorille?
Tänään lähdettyäni lääkäristä päälläni oli ns. pieruvaatteet :D (huppari ja collegehousut), koska olen hirveässä flunssassa ja olin käymässä vain siellä lääkärissä. Matkalla tuuli älyttömästi joten laitoin tassut taskuun.. Siitä n. 50v rouva ei tykännyt ja alkoi huutelemaan perään kaikenmaailman hävyyttömyksiä, vain koska kädet olivat hupparin taskussa! :o Bussipysäkille perille päästyäni jälleen taas n. 50v kaverukset alkoivat arvostelemaan kun söin suklaapatukkaa :/ Miksi juuri 50+ rouvat ovat ilkeitä meille asiallisillekkin nuorille? Tuli mieleen se kahvilatapaus missä oli vammainen tyttö ja 2 vanhempaa rouvaa, huoh...
Kommentit (90)
Voi, voi. Tuo nyt ei pidä alkuunkaan paikkaansa. Itselläni kaikki ystävät on paljon nurempia kuin itse olen. Ja eipä tuota ikäeroa juurkinaan huomaa. Kyllä se kiukkusuus jos sitä on johtuu ihan muusta kuin ikäerosta.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 11:53"]
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 11:44"]
Kylläpä sitä nyt ollaan niin rentoja keski-ikäisiä että.
Totuus on se että naiset muuttuu vanhetessaan (lähes kaikki) kiukkuisiksi ämmiksi.
t. mies
[/quote]
Ainakin tällä palstalla, kun "miehet" haukkuvat keski-ikäiset naiset lehmiksi ja vaikka miksi. Sitten he vielä luulevat, että heillä on vientiä parikymppisten keskuudessa. Jos näille miehille kertoo totuuden, alkaa ämmittely.
Tuota kateuskorttia en ymmärrä. Miksi ihmeessä olisin kateellinen omien lasteni ikäisten lasten ulkonäöstä?
[/quote]
Heh heh. 50v mies voi olla hyvinkin suosittu selvästi itseään nuorempien naisten keskuudessa ja hänellä on oikeasti aika ikäviä kokemuksia ikäisistään naisista. Jos se kyynnysmattona olemisen lopettaminen tarkoittaa sitä että ryhtyy kusipääksi, niin sitten olkoon näin. Suurin osa miehistä varmasti vahvistaa tämän että monet naiset muuttuu keski-ikäisinä hankaliksi.
t. 50+ mies
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 11:59"]
Syyt on ihan hornonaalisia oikeasti. Naiset ei voi niille mitään. Estrogeeni vähenee ja tilalle tulee mieshormeja, mikä aiheuttaa kiukkuisuutta jne. Ei toki kaikille naisille.
[/quote]
;-) meinaat, että naiset ovat hormonien uhreja, mutta hei, eipä kaikki olekaan. Miten ne hormonit nyt salaperäisesti osuu joihinkin naisiin, muttei toisiin?
Fakta. Huonoa käytöstä ei voi hormoneilla selittää. Kiukkuisuutta johonkin määrään kyllä, mutta toisten ihmisten perään ilkeyksien huutelu ilman mitään syytä ei kuulu jälkimmäiseen, vaan ensimmäiseen kategoriaan.
21
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 12:42"]
Mullekin tuli joku +50-v täti huutelemaan, että olen häpeäksi yhteiskunnalle kun käytän saatanallisia vaatteita. Päällä oli mustat farkkulegginssit ja musta Michael Monroen Horns and Halos logo toppi, missä on siis kaksi M kirjainta päällekkäin ja ylimmäisen M:n piikit muodostaa sarvet sädekehän päälle.
[/quote] Sinia varmaan lohduttaa se tieto, että 99% tädestä ajattelee, että olet liikuttava pikkukovis mutta he eivät ikimaailmassa sanoisi sitä ääneen. Jos olet ihan rehellinen, ei tuokaan täti sanonut että "olet häpeäksi yhteiskunnalle koska käytät saatanallisia vaatteita". Sinä vaan toivoit, että joku täti olisi niin sanonut. Joku humalainein/aineissa/avohoidossa ehkä jotakin jossakin mölisi mutta mölisikö sinulle jos ollan ihan tarkkoja?
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 12:17"]En ole koskaan itse saanut ilkeää kohtelua, jos olen itse ollut ystävällinen. Miksi syyttää muita, ehkä vika onkin omassa asenteessa.
[/quote]
Olen tietenkin kaikkia kohtaan ystävällinen, mikä mun asenteessa oli vikana kun kävelin lääkäriltä? Tai kun söin suklaata? Ei mikään. Kyllä itse oon saanut kylmää kyytiä monesti vaikka kuinka käyttäytyisi kuin enkeli. Asiakaspalvelijana kun olen nähnyt näitäkin tilanteita..
Ap
Syyt on ihan hornonaalisia oikeasti. Naiset ei voi niille mitään. Estrogeeni vähenee ja tilalle tulee mieshormeja, mikä aiheuttaa kiukkuisuutta jne. Ei toki kaikille naisille.
[/quote]Voi kuulkaa olen vielä kaukana vaihdevuosista mutta tiedän että joistain tulee lähes hirviöitä. Korvaushoito ei kaikille sovi, joillekin se on jopa kielletty. En tarkoita että saisi käyttäytyä hunosti sen varjolla mutta valitettavasti se on tosiasia. Miksi sitä ei voi myöntää? En tarkoita että kaikilla huono käytös johtuisi siitä mutta heitäkin todella on. Nimim Itsekin työpaikalla tästä kärsivä.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 13:38"]
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 11:53"]
Totuus on se että naiset muuttuu vanhetessaan (lähes kaikki) kiukkuisiksi ämmiksi.
t. mies
[/quote]
Ainakin tällä palstalla, kun "miehet" haukkuvat keski-ikäiset naiset lehmiksi ja vaikka miksi. Sitten he vielä luulevat, että heillä on vientiä parikymppisten keskuudessa. Jos näille miehille kertoo totuuden, alkaa ämmittely.
Tuota kateuskorttia en ymmärrä. Miksi ihmeessä olisin kateellinen omien lasteni ikäisten lasten ulkonäöstä?
[/quote]
Heh heh. 50v mies voi olla hyvinkin suosittu selvästi itseään nuorempien naisten keskuudessa ja hänellä on oikeasti aika ikäviä kokemuksia ikäisistään naisista. Jos se kyynnysmattona olemisen lopettaminen tarkoittaa sitä että ryhtyy kusipääksi, niin sitten olkoon näin. Suurin osa miehistä varmasti vahvistaa tämän että monet naiset muuttuu keski-ikäisinä hankaliksi.
t. 50+ mies
[/quote]
Keski-ikäinen nainen uskaltaa jo olla oma itsensä eikä hyväksy mitä tahansa. Miehelle se voi tarkoittaa, että on hankala. Sen ikäisen ei enää tarvitse pakonomaisesti miellyttää ja lisäksi on huomannut, että elämää on ilman miehiäkin. Lapsetkin on jo tehty, joten voi ottaa rennommin :)
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 11:23"]
Tänään lähdettyäni lääkäristä päälläni oli ns. pieruvaatteet :D (huppari ja collegehousut), koska olen hirveässä flunssassa ja olin käymässä vain siellä lääkärissä. Matkalla tuuli älyttömästi joten laitoin tassut taskuun.. Siitä n. 50v rouva ei tykännyt ja alkoi huutelemaan perään kaikenmaailman hävyyttömyksiä, vain koska kädet olivat hupparin taskussa! :o Bussipysäkille perille päästyäni jälleen taas n. 50v kaverukset alkoivat arvostelemaan kun söin suklaapatukkaa :/ Miksi juuri 50+ rouvat ovat ilkeitä meille asiallisillekkin nuorille? Tuli mieleen se kahvilatapaus missä oli vammainen tyttö ja 2 vanhempaa rouvaa, huoh...
[/quote] Ettäkö viisikymppiset alkoivat arvostelemaan koska söit suklapatukkaa? Kuulostaa klassiselta teinin tulkinnalta tapahtumien kulusta. Onko täällä teinien vanhempia läsnä? Pystyttekö arvaamaan mitä siellä tapahtui?
Mitä he tarkalleen ottaen sanoivat ja huutelivat?
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 12:08"]Kyllä vanhat ukot on myös kärttyisiä. Monet tuttavat, joilla on sitä ikäluokkaa oleva mies, on kertoneet miten mies on muuttunut kärttyiseksi käppänäksi. Hormonaalisia mutuoksia, mutta niistä ei juuri puhuta eikä miehet suostu yleensä myöskään lääkäriin. Miehen on vielä vaikeampi hyväksyä muutos itsessään, eivät ole tottuneet käymään lääkärissä ja tutkituttamassa alapäätään missään. Nainen joutuu sietämään semmosta nuoresta asti, miesrukat on ihan hätä kädessä kun eturauhasvaivat sun muut iskee ja pitäis pyllistää lääkärille. Että olkaapa armollisia vanhoille, vanhoja teistä tulee vielä itesestäkin. Tulee kaikenlaiset vaivat, eläkkeelle ei pääse varmaan ikinä ja jos pääsee niin siitä ei makseta mitään.
[/quote]
Voisin sanoa että yli puolet vanhemmista miehistä ei edes moikkaa kun olen kassalla. :D Lensipä yhdelläkin sipulit mun päälle kun en myynyt alkoholia ennen yhdeksää.. :D On ne vähän sellasia mörököllejä kieltämättä!
Ap
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 11:29"]
Mikä muu voisi olla syynä kuin kateus? Naiset ovat ulkonäöstä kateellisia nuoremmille. Viiskymppisenä sitä on jo tajunnut että vaikka olisi itse ollut kuinka vetävä mimmi tahansa, niin ikä on ajanut ohi ja omanikäisetkin miehet haaveilee puolta nuremmista.
[/quote]
Mistä olisin kateellinen tyttäreni ikäiselle teiniksille? Minulla on sellainen kotona, hupparissa ja collegeissa. Söpö ja mukava tyttö enkä tietenkään sellaisille huutelisi tai huomauttelisi mitään kaupungilla. Miksi ihmeessä niin tekisin? Näillä huomauttelijoilla on ikään katsomatta joku oma ongelma taustalla.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 13:45"]
[/quote]
;-) meinaat, että naiset ovat hormonien uhreja, mutta hei, eipä kaikki olekaan. Miten ne hormonit nyt salaperäisesti osuu joihinkin naisiin, muttei toisiin?
Fakta. Huonoa käytöstä ei voi hormoneilla selittää. Kiukkuisuutta johonkin määrään kyllä, mutta toisten ihmisten perään ilkeyksien huutelu ilman mitään syytä ei kuulu jälkimmäiseen, vaan ensimmäiseen kategoriaan.
21[/quote]Koska ihmiset ovat erilaisia. Hormonit - kuten mikä tahansa, alkoholi, kofeiini, sokeri, valvominen... - vaikuttaa toisiin voimakkaasti, toisiin ei juuri lainkaan ja kaikkea siltä väliltä.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 13:55"]
[/quote]Voi kuulkaa olen vielä kaukana vaihdevuosista mutta tiedän että joistain tulee lähes hirviöitä. Korvaushoito ei kaikille sovi, joillekin se on jopa kielletty. En tarkoita että saisi käyttäytyä hunosti sen varjolla mutta valitettavasti se on tosiasia. Miksi sitä ei voi myöntää? En tarkoita että kaikilla huono käytös johtuisi siitä mutta heitäkin todella on. Nimim Itsekin työpaikalla tästä kärsivä.
[/quote]
Höpsis. Ei se nyt noin onneksi mene. Totta kai hormonitoiminnan muutos voi ihmisestä tehdä äkäisen, jo ihan siksikin, että se voi aiheuttaa yöunien heikkenemistä ja kaikenlaista fyysista kremppaa.
Mutta aika harvalla se teettää voimakkaita psyykkisiä oireita. Ja vielä harvemmasta tekee niin törkeän, että panee huutelemaan kadulla ventovieraiden ihmisten perään ilkeyksiä...
Jos vaihdevuodet tekisivät edes isosta osasta naisia hirviöitä, niin johan noille olisi kehitetty joku organisoitu laitoshoito...
Mutta tämä taitaa olla samanlaisia juttuja kuin naisten väitetyt PMS-oireet, kuukautisoireet ja raskaushormonivaivat. Miehet luulottelevat ne aina pahemmiksi ja panevat kaikenlaiset naisten eri mieltä olot ja hermostumiset hormonien piikkiin, "vaimo suuttui mulle, kun olin viikonlopun ryyppyreissulla, ihme hormonioireita silläkin!". Ikävää vaan, jos naiset ITSE alkavat pitää kaikkea poikkeavaa jo naisten hormonivaivoina!!
21
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 13:55"][quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 11:23"]
[/quote] Ettäkö viisikymppiset alkoivat arvostelemaan koska söit suklapatukkaa? Kuulostaa klassiselta teinin tulkinnalta tapahtumien kulusta. Onko täällä teinien vanhempia läsnä? Pystyttekö arvaamaan mitä siellä tapahtui?
[/quote]
Kyllä vaan alkoi :) Sepitti että katso miten tuokin vaan ahmii suklaata ja miten nykynuoriso syö "pelkkää moskaa". Niin ja sanoihan rouva myös että "kohta saapi sen diapeettes kakkosen"! Mulla on jo se ykköstyyppi jo kyllä. Sori! Uskomattoman töykeetä arvostella toisia ihmisiä niin että he selkeesti kuulevat. En ikinä vois tehä niin :/
Vaikka ei se suklaapatukka ookkaan mikään terveellinen, mutta teki mieli... :D
Ap
Ne on kateellisia nuoremmille, kun oma naama alkaa olla täynnä ryppyjä ja pimpuli rutisee kuivuuttaan.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 14:03"]
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 13:55"]
[/quote]
Höpsis. Ei se nyt noin onneksi mene. Totta kai hormonitoiminnan muutos voi ihmisestä tehdä äkäisen, jo ihan siksikin, että se voi aiheuttaa yöunien heikkenemistä ja kaikenlaista fyysista kremppaa.
Mutta aika harvalla se teettää voimakkaita psyykkisiä oireita. Ja vielä harvemmasta tekee niin törkeän, että panee huutelemaan kadulla ventovieraiden ihmisten perään ilkeyksiä...
Jos vaihdevuodet tekisivät edes isosta osasta naisia hirviöitä, niin johan noille olisi kehitetty joku organisoitu laitoshoito...
Mutta tämä taitaa olla samanlaisia juttuja kuin naisten väitetyt PMS-oireet, kuukautisoireet ja raskaushormonivaivat. Miehet luulottelevat ne aina pahemmiksi ja panevat kaikenlaiset naisten eri mieltä olot ja hermostumiset hormonien piikkiin, "vaimo suuttui mulle, kun olin viikonlopun ryyppyreissulla, ihme hormonioireita silläkin!". Ikävää vaan, jos naiset ITSE alkavat pitää kaikkea poikkeavaa jo naisten hormonivaivoina!!
21
[/quote]Onnellisia he ja lähipiirinsä jotka eivät kärsi järkyttävistä pms-oireista. Tai raskaushormoneista. Tai vaihdevuosioireista. Miksi nyt on niin vaikea ymmärtää että ihmiset ovat erilaisia, toiset ovat herkempiä kuin toiset? Ja laitoshoitoon sulkeminen tällaisille.. juupa.
Olen kyllä ap:n kanssa hieman samoilla linjoilla, vaikka nuoreksi ei minua, reilua kolmekymppistä, enää lasketakaan. :D
Yleisesti ottaen 55v+ naishenkilöt ovat keskivertoisesti kärttyisin kansanosa, ei kohdistuen vain nuoriin, vaan tasapuolisesti kaikkiin.
Varsinkin tuntemattoman kohtelu on usein ala-arvoista, varmasti tuttuja ja "oman piirin" henkilöitä kohdellaan paremmin.
Esimerkiksi asiakaspalvelijan painajainen on yleisimmin tuohon ikäryhmään kuuluva naishenkilö. Myös saman ikäluokan miehet on kärttyisiä, mutta eivät ehkä aivan yhtä pahoja. Mikä on syy ja mikä seuraus, sen saa jokainen päätellä itse. :D
Olisi kyllä mielenkiintoista jos joku ihan tutkisi, että mistä se johtuu?
Kyllä vaan alkoi :) Sepitti että katso miten tuokin vaan ahmii suklaata ja miten nykynuoriso syö "pelkkää moskaa". Niin ja sanoihan rouva myös että "kohta saapi sen diapeettes kakkosen"! Mulla on jo se ykköstyyppi jo kyllä. Sori! Uskomattoman töykeetä arvostella toisia ihmisiä niin että he selkeesti kuulevat. En ikinä vois tehä niin :/ Vaikka ei se suklaapatukka ookkaan mikään terveellinen, mutta teki mieli... :D Ap
[/quote]
Voi että miten paha mieli tuli ap:n puolesta. Että risoo kaikenmaailman viiskymppiset kuivat kääkät jotka on ku maailmanomistajat!!! No oon itteki noissa vuosissa mutta sentään osaan käyttäytyä ihmisten ilmoilla. Jos tommoseks menee, pitää lähtee lekuriin ja sassiin apua hankkimaan.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 13:55"][quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 11:23"] Tänään lähdettyäni lääkäristä päälläni oli ns. pieruvaatteet :D (huppari ja collegehousut), koska olen hirveässä flunssassa ja olin käymässä vain siellä lääkärissä. Matkalla tuuli älyttömästi joten laitoin tassut taskuun.. Siitä n. 50v rouva ei tykännyt ja alkoi huutelemaan perään kaikenmaailman hävyyttömyksiä, vain koska kädet olivat hupparin taskussa! :o Bussipysäkille perille päästyäni jälleen taas n. 50v kaverukset alkoivat arvostelemaan kun söin suklaapatukkaa :/ Miksi juuri 50+ rouvat ovat ilkeitä meille asiallisillekkin nuorille? Tuli mieleen se kahvilatapaus missä oli vammainen tyttö ja 2 vanhempaa rouvaa, huoh... [/quote] Ettäkö viisikymppiset alkoivat arvostelemaan koska söit suklapatukkaa? Kuulostaa klassiselta teinin tulkinnalta tapahtumien kulusta. Onko täällä teinien vanhempia läsnä? Pystyttekö arvaamaan mitä siellä tapahtui? [/quote] Kyllä vaan alkoi :) Sepitti että katso miten tuokin vaan ahmii suklaata ja miten nykynuoriso syö "pelkkää moskaa". Niin ja sanoihan rouva myös että "kohta saapi sen diapeettes kakkosen"! Mulla on jo se ykköstyyppi jo kyllä. Sori! Uskomattoman töykeetä arvostella toisia ihmisiä niin että he selkeesti kuulevat. En ikinä vois tehä niin :/ Vaikka ei se suklaapatukka ookkaan mikään terveellinen, mutta teki mieli... :D Ap
[/quote] Ihan oikeasti, ihan AIKUISTEN oikeasti, oliko tällainen yleistävä ja kaikki tietynikäiset naiset leimaava syytös sopiva kosto kahdelle tuntemattomalle naiselle? Minun tulkintani mukaan voit kysyä itse itseltäsi syytä omaan käytökseesi ja saat vastauksen kaikkiin kysymyksiisi.
t. mies
[/quote]
Heh heh, tällä miehellä ( miehellä?? ) ei ole totuudesta mitään hajua - taitaa olla typerys eikä mikään mies ainakaan. Mun mies , joka on mua vähän nuorempi ei koskaan puhuisi kenestäkään naisesta tuolla tavalla.Ja hän on MIes, et sinä. N 48